Lauryn kirjoitti:vasikka kirjoitti:Olikohan tuokin muka niin törkeä juttu, että piti ihan kunnianloukkauksesta tuomita.
Hän oli sanonut vihreiden valtuutetulle Roda Hassanille jotain sen suuntaista, että tämä kasvattaa kotonaan rikollisia.
Mitäpä, jos minä tulisin sinun työpaikallesi kertomaan että lapsistasi tulee rituaalimurhaajia siksi että sinä satut käymään kirkossa?
Jos joku mulle tulisi työpaikalla sanomaan moista, sanoisin, että jaahas ja jatkaisin töitä. Mutta mä olenkin asiakaspalvelutyössä ja tottunut saamaan paskaa naamalle mitä ihmeellisimmistä asioista. Itsehän kuitenkin paremmin tiedän, millä tolalla asiat makaa. Ei saa olla liian herkkänahkainen ja varsinkaan politiikassa.
En tiedä meneekö jo ohi aiheen, mutta menkööt..Sen kummemmin tähän kyseiseen juttuun puuttumatta, mä olen hieman kyllästynyt siihen, että jos asiat ei mene näiden vähemmistöjen mielen mukaan, vedetään esiin tämä legendaarinen rasistikortti. Jos et esim. luottokelvottomalle suomalaiselle vuokraa asuntoa, no big deal. Jos et vuokraa luottokelvottomalle, otetaan nyt esimerkiksi sattumanvaraisesti romani, asuntoa olet saletisti rasisti ja natsisika. Mä olen oppinut asiakaspalvelutyössä ottamaan ihmiset ihmisinä, naaman väriin, sukupuoleen, rotuun, uskontoon sun muuhun katsomatta, mutta minusta on melko röyhkeää, että osa vähemmistöön kuuluvista ihmisistä pyrkii saamaan itselleen muita parempia etuja heiluttamalla naaman edessä tätä rasistikorttia. Se ei pelkästään aiheuta inflaatiota koko sanalle vaan leimaa myös nämä asiallisesti käyttäytyvät vähemmistöön kuuluvat.