Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Matula
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Matula »

Skoonelle...
En todellakaan ole Ulvila-ketjun valvoja. Ihmettelen vain useasti viestien sisältöä. Tuota sinun lähettämääsi viestiä en voi käsittää. Onko tosiaan niin, että perheenisä ei voi olla homo? En todellakaan väitä, että uhri tätä olisi, mutta puhuttaessa yleisellä tasolla? Oletko koskaan kuullut vaikka epävarmasta seksualisuudesta? Oletko kuullut kulissiavioliitosta? Eikö homo voi pitää lapsista ja perustaa perhettä?

Montako homoa itse tunnet??

Ulvilan uhrin ikäisiä homomiehiä ja isiä on lukuisia. Loppujen lopuksi jo aiemmin todettu:" Lahden seksuaalisesta suuntautumisesta ei ole mitään faktaa. " pitää kyllä paikkansa. Perheellisyys ei tee kenestäkään heteroa. Se ei poissulje muita vaihtoehtoja.
En vaivaudu perustelemaan mielipidettäni enempää, mutta laaja-alainen elämänkokemus jo auttaa ymmärtämään kantani.

Korostan, että uhrin seks.suuntautuneisuudesta ei minulla ole mitään faktaa, enkä tästä mitään totuutta esitä.

Edit: kirj.virheitä.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Matula kirjoitti:Skoonelle...
En todellakaan ole Ulvila-ketjun valvoja. Ihmettelen vain useasti viestien sisältöä. Tuota sinun lähettämääsi viestiä en voi käsittää. Onko tosiaan niin, että perheenisä ei voi olla homo? En todellakaan väitä, että uhri tätä olisi, mutta puhuttaessa yleisellä tasolla? Oletko koskaan kuullut vaikka epävarmasta seksualisuudesta? Oletko kuullut kulissiavioliitosta? Eikö homo voi pitää lapsista ja perustaa perhettä?

Montako homoa itse tunnet??
Ihan tuommoinen termikysymys, jos henkilö on myös miehistä pitävä perheenisä, kyseessä on biseksuaali henkilö. Homo on kiinnostunut seksuaalisesti ainoastaan omaa sukupuolta edustavista henkilöistä. Hän ei "pysty" tekemään naista raskaaksi.

Kyseletpä sinä kummia. Olen siis nainen ja asunut kymmeniä vuosia Ruotsissa. Siellä ei pahemmin kiinnitetä huomiota ihmisen seksuaaliseen suuntautumiseen, katsotaan vähän muita asioita esim. ystävyyssuhteissa. No, minulla on jopa useita homoystäviä ja tunnen lisäksi paljon muitakin tällaisia henkilöitä.
Muista lähdekritiikki!
Caddy
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Caddy »

Nylonköysi kirjoitti:
Caddy kirjoitti:Psykologiaa saa lukea yliopistossa ilman soveltuvuuskoetta, mutta jos meinaa terapeutiksi, tehdään soveltuvuuskoe.
Viittaatko nyt psykoterapiakoulutuksen "pääsykokeisiin"? Niihin kuuluu sekä hakemus, että haastattelu.
Psykiatreilla taas koulutukseen kuuluu oma psykoterapia, jossa varmasti käydään läpi henkilön soveltuvuutta alalle.
Onko tosiaan näin?

Psykiatrien koulutuksesta en tiedä mitään, vaikka pitäisi. 8)
Viittasin juuri psykoterapeuttikoulutuksen "pääsykokeeseen", en työhönottotilanteeseen. Ja tosiaan hakuvaiheessahan ei voida soveltuvuutta alalle täysin varmistaa mutta lakaistaanpahan heti alkuun esim. tohtori Housen empatiakyvyn omaavat ihmissuhdeosaajat pois :D

Lähipiirissä on sekä psykiatreja että terapiapsykologeja joten jotain tiedän aiheesta.
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

skoone kirjoitti:Ihan tuommoinen termikysymys, jos henkilö on myös miehistä pitävä perheenisä, kyseessä on biseksuaali henkilö. Homo on kiinnostunut seksuaalisesti ainoastaan omaa sukupuolta edustavista henkilöistä. Hän ei "pysty" tekemään naista raskaaksi.
Kackelsbergiä. Homo pystyy kyllä saattamaan naisen raskaaksi.
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Caddy kirjoitti: Psykiatreilla taas koulutukseen kuuluu oma psykoterapia, jossa varmasti käydään läpi henkilön soveltuvuutta alalle.
Ei kuulu mitenkään automaattisesti. Psykoterapian/analyysin käy läpi vain se joukko psykiatreista jotka haluavat erikoistua psykoterapeuteiksi.
skoone kirjoitti:Homo on kiinnostunut seksuaalisesti ainoastaan omaa sukupuolta edustavista henkilöistä. Hän ei "pysty" tekemään naista raskaaksi.
Miten niin ei pysty? Tieteellistä faktaa?
Suvunjatkamisvietti se on homoillakin. :lol:
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Hold Your Horses Girls!! :lol: :lol:

Luulenpa, että moni oikeasti ihan HOMO-HOMO on aikanaan, varsinkin ennen vanhaan, hankkinut lapsia, vaikka ei ole minkäänlaista mielenkiintoa seksuaalisesti naisia kohtaan tuntenutkaan.

Onneksi meistä monet on varustettu MIELIKUVITUKSELLA!!!

Siitä oliko Lahti homo, hetero vai bi, ei ole faktaa.

Ja tämä kaikki alkoi taas siitä, että yllätys-yllätys Marsalkka vaati faktaa Lahden seksuaalisesta suuntautumisesta.

Annetaanko me sen todella pyörittää itseämme näin????
Nuotio & Äreät Tiput
Kylli
Perry Mason

Ei aleta kinaamaan eikä pyörittäytymään ei. Oma kommenttini oli vastine väärään väitteeseen. Ei suinkaan kannanotto JL:n seksuaalista suuntautuneisuutta koskevaan aiheeseen. Se, oliko hän homo tai bi, ei mielestäni ole merkittävä asia. Korkeintaan sillä vaihtoehdolla, että hän esitti jotakin muuta kuin mitä todellisuudessa oli saattaa olla merkitystä. Kuten todettua, varmaa tietoa asiasta ei ole. Mutta miksi ihmeessä ei saisi spekuloida?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Kylli kirjoitti:Ei aleta kinaamaan eikä pyörittäytymään ei. Oma kommenttini oli vastine väärään väitteeseen. Ei suinkaan kannanotto JL:n seksuaalista suuntautuneisuutta koskevaan aiheeseen. Se, oliko hän homo tai bi, ei mielestäni ole merkittävä asia. Korkeintaan sillä vaihtoehdolla, että hän esitti jotakin muuta kuin mitä todellisuudessa oli saattaa olla merkitystä. Kuten todettua, varmaa tietoa asiasta ei ole. Mutta miksi ihmeessä ei saisi spekuloida?
OK, olen ilmeisesti turhan tarkka termien suhteen, sillä mielestäni homo, joka saa erektion naisen kanssa on bi. Mutta te näytte tietävän paremmin :D :D, Enkä minäkään anna JLlle mitään leimaa tässä asiassa.

Ja tuon Marsalkan emme anna enää sekoittaa keskustelua täällä...

Asiasta kolmanteen. Aiemmin olen kummastellut JLn halukkuutta (?) tulla matkoiltaan yöksi kotiin. Se olisi voinut myös johtua jonkun sairaalloisesta (hänen/vaimon) mustasukkaisuudesta?
Muista lähdekritiikki!
Kylli
Perry Mason

skoone kirjoitti:OK, olen ilmeisesti turhan tarkka termien suhteen, sillä mielestäni homo, joka saa erektion naisen kanssa on bi. Mutta te näytte tietävän paremmin :D :D
Näköjään, koska erektion saaminen ei todellakaan vielä kerro totuutta seksuaalisesta suuntautumisesta. Tämä selvensi kuitenkin nyt sitä, mitä itse tarkoitit termillä ja miten se eroaa ainakin minun näkemyksestäni.

Lopetetaas jankuttaminen. Jatkakaa.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti: Ja tämä kaikki alkoi taas siitä, että yllätys-yllätys Marsalkka vaati faktaa Lahden seksuaalisesta suuntautumisesta.

Niin. Joistain kirjoituksista sai sellaisen vaikutelman, että asiasta saattaisi jollain kirjoittajalla olla varmaa tietoa. Nyt tiedämme, että näin ei ole.
Kylli kirjoitti:[/b]. Mutta miksi ihmeessä ei saisi spekuloida?
Totta kai. Ja aina parempi, jos kirjoituksesta käy ilmi, että kyse on spekulaatiosta. Muuten saatetaan helposti alkaa pitää jotain asiaa varmana tietona, vaikka se ei sitä ole.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

^Voidaanko jonkun toisen seksuaalisesta suuntautumisesta olla varmoja?

Mielestäni kysymys siitä onko "faktaa seksuaalisesta suuntautumisesta" on melko kummallinen. Onko tästä olemassa jokin tieteellinen todistuskeino, ikäänkuin hetero-sertifikaatti? Mistä tämmöisen faktatodisteen heteroudesta voi hankkia, koska homoilla ei ole tarve todistella homouttaan, heteroilla on suurikin tarve todistella heterouttaan.

Monelle kuitenkin tuottaa ongelmia oman seksuaalisuuden selvittäminen.

Hankala sanoa varmasti onko esimerkiksi SeTan entinen puheenjohtajakaan (nykyinen puolustusvoimien ylipäällikkö) lesbo?

Jokaisessa tosimiehessäkin on vartti homoa.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Marsalkka
Horatio Caine

MotiivitOn kirjoitti:^Voidaanko jonkun toisen seksuaalisesta suuntautumisesta olla varmoja?
En tiedä. Siksi kirjoittaisin itse melko varovaisesti näistä asioista. Ainakin toisin esille, että kyse on spekulaatiosta.

Tässä tämä alkuperäinen tiedusteluni asiaa koskien:
Marsalkka kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:
Minulle tuli kaivellessa sellainen fiilis, että hän saattaisi jotenkin liittyä JL:n seksualiseen suuntautumiseen.
Mikä hänen seksuaalinen suuntautuminen oli?
Minua kiinnosti tietää, mikä JL:n seksuaalinen suuntautuminen on, koska ymmärsin tuosta viestistä, että asiasta on tietoa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

^Eikö silloin olisi varsin järkevää olettaa seksuaalisen suuntautumisen voineen olla aivan mitä tahansa?

Eli jos epäillään murhan liittyneen seksuaaliseen suuntautumiseen, voidaan puhua mistä tahansa suuntautumisesta. Ehkä tällä Holmesin neidin kommentilla viitattiinkin lähinnä seksuaalisen intohimon sopivan tekotapaan noin niin kuin yleisesti ottaen, ei siihen että uhri olisi ollut seksuaalisesti poikkeavalla tavalla suuntautunut.

Toteamus tietysti antaa ymmärtää, että suuntautumisesta olisi jotain hajua, mutta ei pidä sinunkaan tehdä liian jyrkkiä päätelmiä. :wink:
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Marsalkka
Horatio Caine

MotiivitOn kirjoitti:
Eli jos epäillään murhan liittyneen seksuaaliseen suuntautumiseen, voidaan puhua mistä tahansa suuntautumisesta. Ehkä tällä Holmesin neidin kommentilla viitattiinkin lähinnä seksuaalisen intohimon sopivan tekotapaan noin niin kuin yleisesti ottaen, ei siihen että uhri olisi ollut seksuaalisesti poikkeavalla tavalla suuntautunut.
Näin neiti Holmes minulle vastasi:

Asialla on spekuloitu, koska tiettävästi ystävänsä P oli kiinnostunut enemmän miehistä ja asiasta on myös liikkunut paikallinen huhu.
Ja myös näin vastasi neiti Holmes:
Lahden seksuaalisesta suuntautumisesta ei ole mitään faktaa.
Eli kannatti kysellä!

Toiset tekevät muutenkin rohkeammin näitä johtopäätöksiä:
taisi tarkoittaa viittauksiani seksuaalisesta suuntauksesta. Sad en tiedä mitään; tein vain omia päätelmiä ulkoisesta habituksesta.... ei liene kiellettyä laissa?
Kokonaisuutena olen hyvin tyytyväinen kyselyni tulokseen, vaikka jouduinkin kysymään asiaa kolme kertaa. Kävi ilmi, että kyseessä on spekulaatio.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Lienee viisasta ja turvallista tästä lähtien kirjoittaa tekstin perään (F) tai (S).
Näin ollen ei pitäisi joutua enää vastailemaan Marskin loputtomiin kysymyksiin.
Nuotio & Äreät Tiput
Lukittu