Sariola kirjoitti:
Tuohon Papillonin toteamukseen "paikalla käymättömyydestä" totean, että ei se sanan painoarvoa paljon lisää, vaikka ilmoittaisin, että olen käynyt paikalla. Joissakin keskusteluissa on mainittu, että Siv oli uimassa nimenomaan murhaniemessä, mutta se voi olla väärä tieto. Ja olen muistellut sitä. Kyllä myös "valokuvat kertovat totuuden". Faktoja ei voi kumota sillä perusteella, että on käynyt paikan päällä. Se on väärä luulo ja väärä periaate. Tuo ajatuksenkulkuhan on seuraava! Oletko käynyt Bodomilla itse? En! No sitten sinun mielipiteilläsi ei ole mitään merkitystä. Sinun puheesi on vain tyhjää höpinää. Tätä tietysti voidaan käyttää, mutta älykäs lukija kyllä huomaa tyällaisen jipon. Se on eräänlaista harhautusta. Lisäksi se on halpa temppu!
Kuka tässä nyt mitään oli väittämässäkään että paikallakäynti voisi jotenkin muuttaa tosiasioita.
Luulisi sen nyt olevan selvää kuten sanoin että ei siitä haittakaan ole, harhakuvitelmat vähenevät.
Valokuvat kertovat juu totuuden, kyllä jos niitä osaa lukea ( vrt. keskiniemi/murhaniemi ) sekä osaa sovittaa kokonaisuuteen.
Tässä kohtaa on eduksi jos on päässyt käymään paikan päällä.
Vai väitätkö että paikallakäymättömyys sitten toisi jotain etua?
No ehkä joitain lapsuksia voisi sen pohjalta antaa anteeksi, siihen kysymykseni alunperin kohdistuikin.
Mutta ei siis ainakaan sinun kohdallasi ole mitään ongelmaa siitä oletko käynyt vai et, asia selvä.
Lopuksi vielä kommentti tuosta Sivistä, kertoilet että:
" Joissakin keskusteluissa on mainittu, että Siv oli uimassa nimenomaan murhaniemessä, mutta se voi olla väärä tieto. Ja olen muistellut sitä. "
Olen itse taas paikalla käyneenä sitä mieltä, että se on kuin onkin väärä tieto, sillä käsittääkseni Siv aikoi uida järvessä, ei itsekään muista ehtikö kastautua vai ei.
Mutta oli ainakin vaihtamassa vaatteitaan murhaniemessä olevalla kivellä, jota nykyisin nimitetään Sivin kiveksi.
Homma keskeytyi kuulemaansa uikutukseen, eikä Siv tainnut veteen ehtiä.