Mitä jälkiä tai todisteita puuttuu NG:n syyllisyydestä?

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

konsta kirjoitti:
Olisi todella ihmeellistä, että takista olisi jo tietoja heti aikaisin iltapäivällä. Eihän edes takin puuttumisesta vielä tuossa vaiheessa tiedetty, joka tosin on saattanut vaikuttaa siihen, että erittäin tärkeä tieto olisi jäänyt ikäänkuin sivuun. Murhaaja ei takkia kaupittelisi, paitsi pikuisen hullu.
Onhan maastoetsinnöissä tai ohikulkijakin voinut takin löytää,
sitten, kuten Konsta yllä, asia jäänyt noteeraamatta tyyliin veriset voipaperit; noita meillä on riittämiin. :evil: Ja Heikkilän silppuri hoiti loput.
Ja toisaalta puseron erikoisuus ehkä myötävaikutti noteerattomuuteen, mikälie...
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kyllä tuo pusero juttu on jossain kirjassa selvitetty ja sen olen lukenut.

Sepi oli leikannut poletit irti rotsista, koska oliko se joku James Dean homma niihin aikoihin, ettei Jättiläiselläkään ollut epoletteja rotsissaan, jotain tällaista idolihommaa se oli.

Ei sitä rotsia samana päivänä oltu kaupiteltu, vaan jonkin ajan päästä surmatöistä, jolloin poliisi sai kaupittelijan kiinni, mutta rotsi ei ollut Sepin vaikka samaa mallia kaiketi olikin.

Ei Sepin rotsiin kätkeydy muuta mystistä, kuin minne se katosi, ja sekin saataneen selville piakkoin.
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Hessu52 kirjoitti:Kyllä tuo pusero juttu on jossain kirjassa selvitetty ja sen olen lukenut.

Sepi oli leikannut poletit irti rotsista, koska oliko se joku James Dean homma niihin aikoihin, ettei Jättiläiselläkään ollut epoletteja rotsissaan, jotain tällaista idolihommaa se oli.

Ei sitä rotsia samana päivänä oltu kaupiteltu, vaan jonkin ajan päästä surmatöistä, jolloin poliisi sai kaupittelijan kiinni, mutta rotsi ei ollut Sepin vaikka samaa mallia kaiketi olikin.

Ei Sepin rotsiin kätkeydy muuta mystistä, kuin minne se katosi, ja sekin saataneen selville piakkoin.
Kaikkea voi miettiä. Mutta kuka selvitti ettei rotsi ollut Sepin, ja kuka oli se kaupittelija; ne kiinnostaa. Jos rotsi on ollut Sepin niin oikeudenkäynti Gustaffsonia vastaan on ollut turhaa ajan hukkaa, samoin siinä 'palaneet' rahat... :?
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

matkaaja kirjoitti:
Hessu52 kirjoitti:Kyllä tuo pusero juttu on jossain kirjassa selvitetty ja sen olen lukenut.

Kaikkea voi miettiä. Mutta kuka selvitti ettei rotsi ollut Sepin, ja kuka oli se kaupittelija; ne kiinnostaa. Jos rotsi on ollut Sepin niin oikeudenkäynti Gustaffsonia vastaan on ollut turhaa ajan hukkaa, samoin siinä 'palaneet' rahat... :?
Kyllä poliisi on tiennyt onko takki SB:n vai ei. Alkuvuosina poliisi ei paljastanut julkisuuteen takin väriä. Nyttemmin se toki on tiedossa.
groot
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja groot »

Poistettu
Viimeksi muokannut groot, To Tammi 22, 2009 2:46 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
---------
Allekirjoitus.
Matlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Matlock »

groot kirjoitti:[
Vai että oikeen piti kaupitella tai nahkatakkia.....

Oikeudenkin känti kaikkea muutas kuin turhaa. Tietääpäjhän nyt kaiki mitän hän teki.
Banni ei ainkaan tehnyt hyvää oikeinkirjoitustaidoillesi.... :lol:
Pasilan mies.
matkaaja
Christopher Lorenzo

Turhaapa tuo näytti olevan...

No ei saivarella. Todistettu siis on ettei rotsi ollut Sepin. Oikeinkirjoitettuna.
yövuoro
Martin Beck

Hessu, tuo ei selittäne sitä Lönnbergin muistikirjan 1 sivun nahkapusero merkintää. Tobias Volin .
Hessu52
Watson itse

Taisi sillä Lönnbergillä olla muutakin sellaista vihossaan, jota ei ole selvitetty, vaikka mies on koettanut muistiaan koputella, eikä hänellä ole ollut tietääkseni myöskään muistiaukkoa.

No en minä osaa selventää muuta kuin nahka takki ja jotain sekameteliä, olisiko skoonea, tai jotain suomiruotsi sekoitusta, arvon skoonehan tuon voisi tulkata, jos se ruotsisuomea on, minulla oli kehno Ruotsinkieli jo koulussa, eikäse siitä ainakaan paremmaksi ole tullut.

Matkaajalle sen verran, etten ole ollut Gösta Lönbergiin yhteydessä, vaan ylikomisario Kauko Paavolaan.

Edit: muutettu yksi kirjain isosta pieneksi ja lisätty Paavolan etunimi Kauko.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Hessu52 kirjoitti:
No en minä osaa selventää muuta kuin nahka takki ja jotain sekameteliä, olisiko skoonea, tai jotain suomiruotsi sekoitusta, arvon skoonehan tuon voisi tulkata, jos se ruotsisuomea on, minulla oli kehno Ruotsinkieli jo koulussa, eikäse siitä ainakaan paremmaksi ole tullut.
Arvon skoone se on jo aiemmin esittänyt tulkintansa, ja sitten teemun esitettyä oman kantansa uskonut teemun tulkintaan :D :D

Arvon hessu, ei millään pahalla, mutta kielten nimet kirjoitetaan suomeksi pienellä, eli ruotsin kieli (siis myös kahtena sanana, adjektiivi ruotsinkielinen kirjoitetaan yhteen).
Muista lähdekritiikki!
Hessu52
Watson itse

Arvon skoone, kyllä minä tiedän että minulla on aukkoja äidin kielessä, eikä niistä tarvitse minulle erikseen kertoa.

Kaiketi olemme sopineet, etteivät nämä kirjoitukset ole mitään äidinkielen kokeita, vaan keskustelupalstalle annettuja kannanottoja, joissa pienet kirjoitusvirheet sallitaan?

Itse en ole halukas korjailemaan toisten kirjoitusvirheitä, sillä niitä nyt sattuu tulemaan meille kaikille, toisille enempi, toisille vähempi.

Jopa Sariolalle, mutta hänenkään kirjoitusvirheisiinsä en viitsi puuttua, kuten hän pikkumaisuuttaan muiden kirjoittajien.
yövuoro
Martin Beck

^^^
Hessu, se olin minä , joka muisteli sinun olleen yhteydessä Lönnbergiin. Sori muistihärö.

Eiköhän tuokin teksti joskus selvinne;
nahkapusero korpi etelä.
matkaaja
Christopher Lorenzo

^Ihmettelinkin Hessun viestiä, mutta sepä selvisi nyt.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

teemu kirjoitti:^^^Kaksi alinta sanaa voisivat olla "pusero kaupitteli".

Sepin puseron kaltaista pusakkaa todella lienee kaupiteltu, ...
Kuten tunnettua, niin alimman rivin ensimmäisessä sanassa näyttäisi olevan ruotsalainen o (å). Se vaikeuttaa sanan selvittämistä, koska å on hyvin harvinainen aakkonen suomenkielisissä sanoissa. Voisi olla oikeinkirjoitusvirhe.

Eräs mahdollinen selitys on, että muistiinpano on käännös ruotsinkielisestä viestistä, ja sana mocka on suomennettu sanaksi måkka. Siten olisi kyse mokkatakista, jota tyyppiä oleva takki oli otettu talteen teltalta.

Muuten tuntuu siltä, että muistiinpanon ensimmäinen sivu saattaa todellisuudessa olla sen viimeinen. Sivu alkaa lyijykynämerkinnällä, jolla ei tiedetä olevan mitään yhteyttä Bodomiin. Merkintä on yliviivattu. Alkaa kuulakynäjälki, joka jatkuu sivun loppuun, kuin yhteen pötköön, vain väliviivan erottamana. Kynän loppuessa on piirretty karkeasti Boismania esittävä hahmo kuvan oikeaan reunaan.

Lönnberg on saattanut aloittaa ensimmäiseltä puhtaalta sivulta, ja viimeisen tultua täyteen jatkanut lehtiössä ensimmäisenä olleelle vajaalle sivulle, kunnes sekin täyttyi. Siihen olisi syntynyt HA-monogrammi henkilöistä tehtynä, kuin entisessä aapisessa. Toki kuviossa voi myös nähdä merkkejä äärimmilleen viedystä moraalisesta närkästyksestä tai perin naiviista maailmankuvasta, joka siis olisi jo teltalta peräisin. Viimeksi olisi merkattu tietoja jostain takista ja siitä tietävän henkilön puhelinnumero Helsingissä.
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

kukkuu kirjoitti: ...Kyllä poliisi on tiennyt onko takki SB:n vai ei. Alkuvuosina poliisi ei paljastanut julkisuuteen takin väriä. Nyttemmin se toki on tiedossa.
Muistatko uutista: Oliko kaupiteltu takki ruskea?

Jermo kertoi (1975), että poliisi tunnistaa takin, jos sen näkee.

Bodomin mysteerion antamat tuntomerkit ovat seuraavat:
Kadonnut omaisuus

Omaisten suorittaman löydettyjen tavaroiden inventoinnin yhteydessä todettiin seuraavat esineet kadonneiksi ja ilmeisesti teon yhteydessä anastetuiksi:

Boismanille kuuluvat:
Musta nahkapusero, kokoa 48, vetoketjulla varustettu, rintataskut myös vetoketjulliset, hihansuissa lähelle kyynärpäätä ulottuvat vetoketjut, olkapäissä tikatut valetoppaukset ja olkapunokset leikattu juuresta poikki päiden näkyessä olkasaumoista. Vyötäisistä on molemmilta puolilta poistettu joustinkankaat, joiden tilalle on neulottu mustasta nahasta noin 10 sentin levyiset ja 25 sentin pituiset kappaleet.
Vastaa Viestiin