Madeleinen tapaus ( Ketju 3)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
Tutkiskelija
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Tutkiskelija »

matkaaja kirjoitti:
MissHolmes. Minä olen erittäin vaikeasti aivopestävä ihminen, ja minä olen kaikki nuo videot katsonut, ja se mitä minä niissä näen, näen sen, mitä he sanovat ja kertovat. Eli minä en tee niistä videoista mitään muuta johtopäätöstä, esim. että tuo ja tuo ilme saattaiskin merkitä aivan muuta kuin mitä se on, ja ehkä juuri sitä, mitä alan kuvittelemaan heidän tehneen lapselleen..
Kertomallasi tavalla ei ihmiset toimi, tuskin sinäkään.

Aivopesusta ei ole kyse vaan ihan normaalista ihmisten toiminnasta. Ihmisen psyke toimii niin että ollaan vuorovaikutuksessa aina kun paikalla on kaksi tai useampi henkilö. Saman asian ajaa myös elokuvat, tv ja videot. Noissa ei vaan se toinen henkilö jota katsotaan pysty antamaan feed backia katsojalle mutta toisinpäin se aina toimii jos nyt ei ole kyse henkilöstä jonka tunne-elämä ei toimi tyydyttävällä tavalla. Tämä feed back , molemmanpuolinen vuorovaikutus on ihmisille elintärkeä. Ilman sitä kykyä ei voi äidit kasvattaa laspiaan terveiksi indiviideksi, ei rakkausuhteet tule toimimaan normaalilla tavalla eikä myöskään työsuhteet tule toimimaan.

Ihmiset ovat yhdistelmä tunteista, järjestä ja toiminnasta. Noiden kolmen on toimittava yhtä suuressa määrin kaikkissa ihmiskontakteissa. Tunteita tarvitaan juuri siksi että me kyettäisiin tunnustelemaan kuka ja minkälainen kohtaamamme henkilö on. Tämä on yhteinen piirre kaikilla nisäkkäillä, ihmiset mukaan lukien ja se toimii automaattisesti. Ensimmäinen reaktio on kun kohtaa ihmisen että tunnustelee onko henkeilö turvallinen ja luotettava. Elämästä ei tulisi yhtään mitään ilaman tuota kykyä.
Tutkiskelija
Jane Marple

matkaaja kirjoitti:Juuri tuo Levy'n video 'eeligeelistä' osoittaa, että on vaan hyvin selvästi yritetty sitä asiaa manipuloida totuudeksi, ja myös sinä olet sen uskonut, eikö niin? Etkä voi katsoa asiaa siten, että tosiaan niitä jälkiä ei ole mitä on sanottu olevan.

Voisin sinulla antaa tässä erilaisia asioita, mitkä minä tiedän, että kyseessä on sieppaus, mutta sinä et niihin usko kuitenkaan, joten jätän laittamatta.
Kukaan meistä ei voi varmuudella sanoa että mitä siinä haastatteluvideolla sanotaan joten parasta olla varmuudella sanomatta mitään. Voiko edes olla varma että sellainen video on olemassa jos video on yksityisen henkilön hallussa. Minä en ainakaan usko ihan 100% varmuudella että Levyllä on tuo video, mutta kun en voi todistaa muutakaan vaihtoehtoa niin olkoon se sitten hänellä jos kerta on tai ei.

Mitä muuten tarkoittaa "eeligeeli"?
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Matkaaja tuskin tässä puhuu irkkutytön haastatteluvideosta, vaan hän puhuu näistä eeligeelikoiravideoista, jos asian oikein tulkitsin.
Alethes doksa meta logu
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti: Mutta tottahan toki en tunne Kate McCanniä. Olen tehnyt tulkintani hänen esiintymisestä täysin tunteella.
Sen on voinut kyllä huomata.

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti:

He ovat keksineet peitetarinan omalle töppäykselleen.

Ja olivat sen verran yksinkertaisia/kännissä/hädissään, etteivät huomanneet keksiä parempaa, uskottavampaa ja mahdollisempaa.
Onko tämä kovinkin yleistä? Olen käsittänyt, että näissä lasten katoamistapauksissa on huomattavasti yleisempää tuollainen perheensisäinen sieppaus. Nyt pitää vielä selvittää kuka perheenjäsen on kyseessä.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Howler
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Howler »

Anteeksi nyt kaikille jo etukäteen, mutta minua on jo pidemmän aikaa häirinnyt miksei tästä ole lehdessä paljoa mitään. Siis ulkomaalaisissakaan lehdissä. Gerryn blogiakaan ei ole päivitelty pitkään aikaan...

Jaksaisiko joku kiltti ihminen kertoa minulle, mitä esim. kävi niille sukeltajille, jotka etsi yhdessä välissä Madeleinea jostain järventapaisesta? Siis oli se joku yksityishenkilö, joka sen hankkeen järjesti?

Kiitos jo etukäteen ja anteeksi, että tuppauduin nyt tänne kyselemään ja erityinen anteeksipyyntö jos esim. tuo kysymäni asia on puitu jo pari sivua aiemmin.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Niin.

Minulle tämä on ensimmäinen saitti, jossa olen vieraillut säännöllisesti ja ehkä liikaakin.

Olen ehkä suottakin suojannut itseäni.

Tosiasia kuitenkin on, että monista esim. täällä kirjoittavista saa hyvin tarkankin kuvan, jos ottaa käyttäjätiedoista esille lähetetyt viestit ja alkaa niitä hikihatussa lukemaan.

En kuitenkaan usko, että kenenkään suurin intressi on kaivaa esiin nikkien todellista henkilöllisyyttä. Tai jos on, en keksi mitään käyttöä tuollekaan tiedolle.

Eri asia sitten on jos täällä liikkuu joku psykopaatti, joka haluaa vainota ''toisinajattelijoita''.

Suhtaudun kuitenkin teihin kaikkiin jo vähitellen aika kepeästi, enkä saa pelkotiloja. :) Enkä täten koe enää niin tärkeäksi ''hämärtää'' kuvaa itsestäni. Olen siis, sanoisinko, vapautunut :)
Nuotio & Äreät Tiput
Sirpa

Kiva lukea, Miss Holmes, elämästäsi - se entisestään lisää kiinnostusta, ei vähennä sitä.
Alethes doksa meta logu
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

No niin ja takaisin aiheeseen.

Odottelen edelleen niitä sieppausta tukevia faktoja.

Minusta ainoa potentiaali sieppaja on Philomena McCann.

Ja nyt olen tosissani.

Ymmärtääkseni tätösellä ei itsellä ole elämää ja veljen, sekä veljen kauniin vaimon 'onni' on voinut sokaista opettajattaren järjen.
Ja kuten sanottua: sieppaaja löytyy yleensä ylättävän läheltä.
Ja jos näin olisi Omppu tuskin olisi sieppausta itse tehnyt, vaan delekoinut sen pikku palkkiota vastaan jollekin yhtä luuserille.

Suosittelen käymään siellä kadonneiden lasten sivuilla. Siitä saa aika äkkiä kuvan siitä todellisuudesta missä elämme.
Nuotio & Äreät Tiput
Tutkiskelija
Jane Marple

Sirpa kirjoitti:Eipäs nyt aleta suoltaa kakkaa tänne ketjuun, haluaako x-tine, että niistä virallisista raporteista otan uudelleen kohdat verijäljistä - en tiedä mihin koirat muuhun kykenevät - mutta tuossa tapauksessa on kyse verijäljistä.
Ota vaan esille. Sinulle voidaan kertoa lisää koirien haisteluista ja näytteistä jos niinkseen on.
Tutkiskelija
Jane Marple

Sirpa kirjoitti:Tutkiskelija arveli, että kaikkia papereita ei ole vielä julkaistu, ja tässä suojellaan tyttöä - hän myös arveli.
En vaan arvellut vaan tiedän. Jokanen voi ottaa selvää siitä jos haluaa.

Nyt et ymmärrä mitä suojelulla tarkoitetaan rikostutkimuksissa.
Tutkiskelija
Jane Marple

Sirpa kirjoitti:Syytä olettaa, että aivan kohta irkkutyttö astuu esiin, ja me kaikki saamme kuulla totuuden.
Voi hyvä ystävä. Irkkutyttön kertomus ei vielä riitä todistukseksi. Ensin täytyy löytää se henkilö joka siellä kulki. Sitten irkkutytön on mentävä poliisilaitokselle tunnistamaan melkein samannäköisten miiesten joukosta että kuka heistä oli se henkilö jonka tyttö näki. Hänen on oltava aivan varma henkilöstä. Sitten on vielä tutkittava varman päälle että löytyykö tarpeeksi ainesta nostaa syyte. Oikeudessa ei riitä pelkkä irkkutytön todistus vaikka hän olisi kuinka varma henkilöstä.

Hieman myöhään irkkutyttö tuli mukaan keissiin. Vasta sitten kun McCannit olivat jo arguidoja. Miljonääri Kennedyhän on käynyt useitten toidistajien puheilla, jopa Muratiakin havitteli todistajaksi ja sieppaajan näkijäksi. Paljon mahdollista että tyttö on Kenendyn "löytö" todistaja.
Tutkiskelija
Jane Marple

matkaaja kirjoitti:
Sirpa kirjoitti:Syytä olettaa, että aivan kohta irkkutyttö astuu esiin, ja me kaikki saamme kuulla totuuden.
Ompa jännä juttu. Missähän Amy oikein nyt on?
Kuka Amy?
Sirpa

Miss Holmes: ehdotuksesi tutustua viestihistoriaan oli loistava!

Rohkeaa agiteeraamista tytöt kyllä pitää jo ensi viesteistä lähtien. Pakko myöntää. Mutta tuolloin pidettiinkin vielä aivan varmana, että tapaus hoituu propagandalla.

Lopputuloksen piti olla aivan toinen kuin se tällä hetkellä on.

Kaikkien kalmanhajujen (sivumennen mainitsen, että Miss Holmes on tuonut ne ketjuun) ja tappoarmomurhapuheiden seassa tämä olikin virkistävä viesti, ja rohkeaa spekulointia tuolloin 2007, syyskuussa.

"Lähetetty: Pe Syy 21, 2007 10:16 am

Mutta mitäpä hyötyä siitä enää olisi ollut? Noin hyvin huolehdittuna lapsi olisi jo saattanut olla SUOMESSA siinä vaiheessa kun poliisi saapui. (5h"

Madeleine-ketju 1, sivu 165
Alethes doksa meta logu
Sirpa

Minulle ei ihan auennut miksi tuo SUOMESSA on viestissä kirjoitettu isolla, mutta ehkä Miss Holmes voi kertoa sen meille.
Alethes doksa meta logu
Lukittu