Kertomallasi tavalla ei ihmiset toimi, tuskin sinäkään.matkaaja kirjoitti:
MissHolmes. Minä olen erittäin vaikeasti aivopestävä ihminen, ja minä olen kaikki nuo videot katsonut, ja se mitä minä niissä näen, näen sen, mitä he sanovat ja kertovat. Eli minä en tee niistä videoista mitään muuta johtopäätöstä, esim. että tuo ja tuo ilme saattaiskin merkitä aivan muuta kuin mitä se on, ja ehkä juuri sitä, mitä alan kuvittelemaan heidän tehneen lapselleen..
Aivopesusta ei ole kyse vaan ihan normaalista ihmisten toiminnasta. Ihmisen psyke toimii niin että ollaan vuorovaikutuksessa aina kun paikalla on kaksi tai useampi henkilö. Saman asian ajaa myös elokuvat, tv ja videot. Noissa ei vaan se toinen henkilö jota katsotaan pysty antamaan feed backia katsojalle mutta toisinpäin se aina toimii jos nyt ei ole kyse henkilöstä jonka tunne-elämä ei toimi tyydyttävällä tavalla. Tämä feed back , molemmanpuolinen vuorovaikutus on ihmisille elintärkeä. Ilman sitä kykyä ei voi äidit kasvattaa laspiaan terveiksi indiviideksi, ei rakkausuhteet tule toimimaan normaalilla tavalla eikä myöskään työsuhteet tule toimimaan.
Ihmiset ovat yhdistelmä tunteista, järjestä ja toiminnasta. Noiden kolmen on toimittava yhtä suuressa määrin kaikkissa ihmiskontakteissa. Tunteita tarvitaan juuri siksi että me kyettäisiin tunnustelemaan kuka ja minkälainen kohtaamamme henkilö on. Tämä on yhteinen piirre kaikilla nisäkkäillä, ihmiset mukaan lukien ja se toimii automaattisesti. Ensimmäinen reaktio on kun kohtaa ihmisen että tunnustelee onko henkeilö turvallinen ja luotettava. Elämästä ei tulisi yhtään mitään ilaman tuota kykyä.