Sivustaseuraajana kirjoitti:Eli seuraavalla asialla Nora olisi saatu paikannettua heti:
- Jokaisella ihmisellä voisi olla joku mikrosiru tm. joka asennettaisiin ihmiseen esim. päähän. Tämä siru asennettaisiin jokaiselle syntyneelle jatkossa ja mielellään jollain lakihommalla tämä pitäis myös jokaiselle ihmiselle asentaa joilla sitä ei vielä ole.
Ja mitäkö tuo auttaisi?
- Katoamistapauksessa esim. poliisi pystyisi paikantamaan tuon sirun avulla suht tarkasti missä kyseinen henkilö on menossa. Teknologiasta ja muista vermeistä huonommin tietävänä oman ajatukseni on, että käytännössä siru olisi tunnistettavissa satellittien kautta, vastaavana kuin gps tai koiranpantajutut ym.
Tällä saataisiin jatkossa nopeasti selville hätätilanteessa kadonneen sijainti ja nopeasti poliisi voisi käydä tarkastamassa onko kyseinen henkilö paikassa ihan "järjissään" vai juuri niinkuin tässä tapauksessa - sammuneena hangessa varmaa kuolemaa odottaessa.
Lisäksi etuna olisi myös, että esim vankikarkurit saataisiin paikannettua (elleivät he jollain leikkauksella tuota sirua ihon alta heti pois saisi otettua).
Eiköhän tuo mikrosiru ole melko mahdoton jo rahoituksenkin kannalta. Ja rikkoo varmasti jotain ihmisen perusoikeuksia, vapautta...? En tiedä. Mutta omasta mielestäni toki olisi kätevä ja hyvä ratkaisu, rikoksia tai muuta vastaavaa kun en harrasta.

Ja jos sellainen olisi... Tulee mieleen, että eiköhän siihenkin sitten keksittäisi keino, miten sen saa poistatettua. Rikolliset, yms.
Viime käynnistäni tänne oli tullut n. 4 sivua lisää tekstiä, ja aika kauhealta kuulostaa tuo, että pullosta on tiedetty. Muistan, kun olin itse yläasteella, niin jotkut samanikäiset tytöt jäivät kiinni koulussa juopottelusta. Eiköhän siitä passitettu heti terveydenhoitajan/kuraattorin puhutteluun, kotiin soitto, ja varmaankin myös sosiaaliviranomaisille. Ikävä kyllä kaikkien vanhemmat eivät välitä tuollaisesta. Ihmisiä on niin monenlaisia. Mielestäni noin se menee aina, ainakin siinä koulussa oli, missä minä kävin. Ellei jossain laissa lue, niin vähintään koulun järjestyssäännöissä.
Olen myös todella - en löydä oikeaa sanaa - siitä, ettei tyttöä osattu etsiä aiemmin, vaikka hän niin läheltä katoamispaikkaa löytyi. Mutta luettuani etsijän ja muiden kommentteja, ymmärrän kyllä miksei löydetty. Tällaisen jälkeen alkaa vaan aina välttämättä (ainakin minä alan) miettiä, tyyliin "miksi, miksi, miksi, miten on mahdollista" yms. Siitä pitäisi oppia pääsemään eroon. Asialle ei voi enää mitään. Ajassa ei ole mahdollista matkustaa. Ikävä kyllä.
Tulipa turha ja sekava kommentti. Syytän siitä 39 asteen kuumetta.

Olisi tehnyt mieli vielä jatkaa, mutta nyt on pakko palata peiton alle...
edit: kappalejakoa muutettu.