awa kirjoitti:Lintupojat kertoivat, että he luulivat, että siellä oltiin herätty ja otettiin aurinkoa.
Aurinkoa otetetaan yleensä niin, että jalat on aurinkoon päin, juuri niin kuin Boismannilla oli. Uhrikuvassa Seposta näkyi vain jalat jotka olivat aurinkoon päin, silloin kun lintupojat näkivät telttapaikan ja epäilivät siellä otettavan aurinkoa.
Lintupojat kertoivat myös rannassa "kahvivettä" hakevasta miehestä - joku siellä liikkui, joka ei ollut teltalla.
- hymm -
En tiedä, miten on totuus ollut siellä telttapaikalla, mutta mieleen tulee, että kertomus auringon ottamisesta on enemmän sievistelyä. Ei kukaan ota aurinkoa klo 6 aamulla, eivätkä jalat ole välttämättä aurinkoon päin siitä syystä. Boismanin jalat ovat olleet kyllä itäänpäin, ja todennäköisesti jääneet koivun ja moottoripyörän tarjoamaan näkösuojaan lintupoikien näkökulmasta katsottuna. Siis "Seposta ei todennäköisesti näkynyt jalkoja", eikä mitään muutakaan osaa. Se on todennäköistä. Lintupoikien kertomuksesta se osa, joka oli annettu jollekin sanomalehdelle tapauksen jälkeen, ei ole luotettava. Siinä lehtimies pistää helposti omiaan sekaan. Poliisin tekemä kuulustelupöytäkirja on luotettavampi ja siinä pojat kertovat nähneensä siinä makoilevan miehen, josta näkyivät miehen jalat ja tummat housut. Tällöin tämä mies oli maannut suunnilleen päinvastoin kuin Boisman, eli jalat länteen päin, ja kasvot ja pää paremmin siellä idän puolella moottoripyörän ja koivun muodostamassa näkösuojassa.
ALUEEN JA ERÄIDEN TIETOJEN KARTOITUSTA
=======================================
Olen toistaiseksi tarkastellut aluetta kartoista ja kuvista. Piirsin aikani kuluksi yhden yksinkertaisen kartan, johon piirsin niemen, ja siihen sijoitin noin suunnilleen polun, teltan, koivun ja männyn. Etäisyydet ja koot ovat lähellä totuutta, mutta voivat jonkun verran heittää. Mielestäni tämä piirros antaa jonkunlaisen yleiskuvan. Kartan ääriviivat on piirretty oikean kartan mukaan, nuo kohteet on sijoitettu arvioiden paikoilleen.
Linkki vanhaan valokuvaan
Tarkastelin lisäksi tätä vanhaa valokuvaa koskien sitä teltanpaikkaa. Tämä vanha kuva antaa hyvän yleiskuvan teltanpaikasta. Kirjan mukaan tämä on kuvattu 6.6.1960. Kuten huomataan paikka on muuttunut. Se on tänä päivänä eri näköinen.
Koska eräs kirjoittaja on useissa eri postauksissaan lähettänyt tänne areenalle vääriä tietoja allekirjoittaneesta, niin haluan oikaista muutamia virhetietoja. Siihen minulla lienee oikeus. Tuollainen väärän tiedon levittäminen toisesta henkilöstä julkisella keskustelupalstalla on rikos kuten hyvin tiedetään ja jokainen aikuinen ymmärtää. Toivottavasti pieni miettimistauko on korjannut asiaa.
En suinkaan ole rollaattorilla tai invalidipyörällä liikkuva, vaan hyväkuntoinen ja käyn usein lenkeillä - lenkkien pituudet ovat yleensä välillä 8-12 km. En ole "armeijaa käymätön" vaan olen suorittanut asevelvollisuuteni ja sotilasarvoni on ollut alikersantti. En liiku kolmipyöräisellä, vaan ajelen omalla autollani siellä täällä. Käyn mm. Helsinkiseudulla lähes joka vuosi autollani, koska sillä alueella asuu useita sukulaisiani. Ei mene sormi suuhun sielläkään liikkuessani. Jos saan osoitteen, tutkin kartoilta sinne sopivan ajoreitin ja ajan sinne, olipa paikka missä tahansa Helsingissä tai vaikkapa Espoossa. Olen käynyt todennäköisesti enemmän kouluja kuin useat muut tänne kirjoittelevat, enkä suinkaan ole "apukoulun käynyt", vaan aivan tavanomaisia kouluja. Olen toiminut kolmessa eri ammatissa ja palvelusta niissä on yhteensä noin 40 vuotta. Nykyään olen eläkkeellä.
Kuva, jonka tuo kirjoittelija on pyrkinyt minusta täällä luomaan on ollut väärä, se ei siis pidä paikkaansa, ja katson oikeudekseni ja velvollisuudekseni oikaista tämän asian.
JORMA PALO
Kuten hyvin tiedetään, tämä tunnettu lääkäri on ollut sitä mieltä, että Bodomin murhamies on ollut ulkopuolinen. Kun kuuntelee hänen esityksiään videolta, ei voi tulla muuhun johtopäätökseen, kuin siihen, että siinä puhuu erittäin älykäs ja loogisesti ajatteleva henkilö. Hänen esitystapansa on lisäksi erittäin asiallinen, sujuva ja kaiken lisäksi kansanomainen. Tietysti kaikki on mahdollista - viisaskin voi joskus erehtyä. Kannattaa katsoa Palon esiintymistä "Punaisessa langassa". Alla linkki kyseiseen videoon!
http://yle.fi/elavaarkisto/?s=s&g=4&ag=28&t=664&a=2860
AIKALAISPOLIISIT JA SELVÄNNÄKIJÄT
Aikalaispoliisit olivat sitä mieltä, että NG oli syytön tähän rikokseen ja näin ollen yksi uhreista. Poliisien joukossa lienee ollut nyt myöhemminkin henkilöitä, jotka ovat pitäneet NG:ia syyttömänä tuohon rikokseen. Samoin ajatteli asiasta Jorma Palo ja moni muukin, mm. Asser Stenbäck. Mielenkiintoinen seikka on sekin, että tuo Hollantilainen selvänäkijä Croiset v. 1964 piti selvänä, että tekijä oli ulkopuolinen, tarkemmin hänen mukaansa tuolloin 24-vuotias ja rikoksen tapahtumahetkellä noin 20-vuotias. Se sopisi hyvin erääseen tiettyyn epäiltyyn. Minun tietoni mukaan kukaan selvännäkijä ei ole pitänyt NG:ia syyllisenä. Se eräs toinen selvännäkijä oli sitä mieltä, että tekijä ei ollut Assman eikä myöskään Gustafsson, vaan se kolmas epäilty. Ketä lienee tarkoittanut? Olisiko kioskimies, vai olisiko joku muu? Kannattaa muistaa, että nämä selvännäkijät myös erehtyvät aika usein. Itse en ole varma, mutta pidän todennäköisenä, että tekijä on ulkopuolinen, ja kaiken lisäksi erityisen ovela ja taitava, koska on onnistunut välttämään syytökset näin kauan. Täytyy olla hyvä näyttelijä. On todennäköistä, että oikean syyllisen nimi on vilahdellut usein, kun tätä juttua on pengottu. Hänellä lienee väärä alibi. Minulla on mielessäni eräs nimi, mutta parasta on jättää se sanomatta, koska saattaa olla olemassa faktatietoja, jotka sulkevat hänet epäilysten ulkopuolelle. Poliisi tietää enemmän kuin suuri yleisö. Tämä on vain minun arvioni, ja saattaa osua harhaankin!