Hypnoosi

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Re: Hypnoosi

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

^^ Bodomin mysteerio-ketjussa (teemun toimesta) on tällainen pätkä hypnoosista:
Koska tutkintatoimenpiteet eivät olleet tuottaneet tulosta, suoritti Kivelän sairaalan ylilääkäri tri Stenbäck 2 – 5.7. välisenä aikana mainitussa sairaalassa Gustafssonin hypnotisointeja tarkoituksella saada jotain valaistusta asiaan. Hypnoottisessa tilassa ollessaan Gustafsson kertoi tapauksista suunnilleen samoin kuin aikaisemminkin, mm. hän ei muistanut likööripullosta mitään eikä hän myöskään sanonut käyneensä Boismanin luona tämän ollessa toisella niemellä onkimassa. Samoin hän kielsi kaikki sukupuoliset toiminnat illan ja yön aikana. Itse varsinaisesta tapauksesta Gustafsson sai esille sen, että teltan katto oli pudonnut heidän päälleen ja että hän kuuli tyttöjen huutavan ja että joku löi heitä sekä jollain raudalla että puukolla. Nämä havainnot Gustafsson oli saanut tehdyksi telttaan tulleesta reiästä, joten hän ei ollut voinut nähdä hyökkääjää kokonaisuudessaan. Gustafssonin antamista tuntomerkeistä saatiin koottua seuraavanlainen miehenhahmo:

Noin 20-30 vuotias (ei nuori eikä vanha), noin 173-175 sentin pituinen, vartaloltaan tavallinen; pyöreähkökasvoinen ja finnejä otsassa ja poskissa: tukka vaalea, pitkä ja taaksepäin kammattu; korvat tavalliset, ei ulkonevat ja korvanlehti pyöreähkö; otsa korkeahko ja ryppyjä epätasaisesti myös nenän päällä; silmät suuret ja nenä suora joka puolelta, ei pitkä eikä lyhyt; kulmakarvat tavalliset, vaaleat ja huulet paksuhkot; leuka voimakas ja poskiluut hieman ulkonevat; kaula lyhyt; hampaat valkoiset eikä ole tietoa puuttuuko niitä; kädet vaikuttivat paksuilta ja sormet suurilta; poskien väri oli punakka. Vaatetuksena oli paksukankainen, ruudullinen, tumma pusero, jossa oli pienet mustat napit ja se oli napitettu ylös asti; puserossa oli montaa väriä – ainakin mustaa ja vihreätä sekä päälleasetut rintataskut.
Hypnoosimuisti on siis ollut lievästi sanottuna valikoiva. Julkisuuteen on ilmeisesti päässyt lähinnä vain tuo tuntomerkkiosuus.

Mutta jos Asser vielä eläisi, hän varmasti osaisi johdatella puheen myös silmämunaan :D. Eikös se mennyt jotenkin niin, että puukonreikä oli "millin päässä silmämunasta"?
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Mikäs hypnoosi se oli, jossa Gusse näki miehen seisovan teltan oviaukossa ja sen jälkeen teltan sisällä, jolloin Gusse sai tehtyä hyvät havainnot, ennen kuin hänet taas kalautettiin tainnoksiin, höh!!!!!
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

^Hessu
Palon kertomaa Varjo kirjassa. Yksi monista epäloogisuuksista.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
matkaaja
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja matkaaja »

Hessu52 kirjoitti:Mikäs hypnoosi se oli, jossa Gusse näki miehen seisovan teltan oviaukossa ja sen jälkeen teltan sisällä, jolloin Gusse sai tehtyä hyvät havainnot, ennen kuin hänet taas kalautettiin tainnoksiin, höh!!!!!
Eikös hypnoosissa tule esiin se mitä kysyjä haluaa tietää, ja mitä kysyjä haluaa että hypnotisoitava tekee? Terapeutti etsii jotakin omille päätelmilleen?

Siten hypnoosi on epäluotettava asia, mutta jospa terapeutti antaisi vapaasti kertoa; mitä tulisi tietoa?
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

matkaaja kirjoitti:Siten hypnoosi on epäluotettava asia, mutta jospa terapeutti antaisi vapaasti kertoa; mitä tulisi tietoa?
Silloin tulisi tasan sitä tietoa, mitä hypnoosin kohde haluaisi antaa. Ei sen enempää. Tämä riippumatta siitä, onnistuuko hypnoosi vai ei (tai suostuuko kohde hypnotisoitavaksi).
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Niin, tässä Gustafssonin hypnoositapahtumassa ja tapahtumasta, lienee olleet kaikki osapuolet kovin tyytyväisiä. Hypnoraattori oli loihtinut lähes taian omaisesti esille, salaisen totuuden tapahtumista, ja poliisi oli tästä tietysti enemmän kuin innoissaan. APU-lehti oli pontevasti mukana tekemässä suomalaista rikoshistoriaa.

Eikä hypnosiin vaivutettu Gustafssonkaan voinut olla tyytymätön hypnoosin tuloksiin - vaikka ei koko tapahtumasta mitään muistakaan. Eikö totta.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Sariola kirjoitti: Minulle on jäänyt sellainen mielikuva, että Loka ja Groot ovat melkeinpä yksi ja sama henkilö. Eipä tuo minulle oikeastaan kuulu. Hyvä että ääkköset löytyivät! :D
Idioottimainen miete edes ajatuksen tasolla.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

Loka kirjoitti:
Sariola kirjoitti: Minulle on jäänyt sellainen mielikuva, että Loka ja Groot ovat melkeinpä yksi ja sama henkilö. Eipä tuo minulle oikeastaan kuulu. Hyvä että ääkköset löytyivät! :D
Idioottimainen miete edes ajatuksen tasolla.
Kun vähänkin alkaa miettimään tuon sariolan panosta ja roolia tällä forumilla niin alkaa etomaan.
Ihan yksinkertaisesti ei kukaan voi olla noin typerä osiosta toiseen kuin sariola on?
Eihän?
Pakko sen olla tahallista härnäystä, ihme että se sallitaan.
No kohta tässä hihat palaa ja taas pesee ja linkoaa, ei olisi kai varaa näin jatkuvassa ehdollisessa olevalle, mutta ei nyt viitsis antaa papan ihan mitä sattuu lässyttääkään, tuli mitä tuli.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Matlock
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja Matlock »

papillon kirjoitti: Kun vähänkin alkaa miettimään tuon sariolan panosta ja roolia tällä forumilla niin alkaa etomaan.
Ihan yksinkertaisesti ei kukaan voi olla noin typerä osiosta toiseen kuin sariola on?
Eihän?
Pakko sen olla tahallista härnäystä, ihme että se sallitaan.
No kohta tässä hihat palaa ja taas pesee ja linkoaa, ei olisi kai varaa näin jatkuvassa ehdollisessa olevalle, mutta ei nyt viitsis antaa papan ihan mitä sattuu lässyttääkään, tuli mitä tuli.
No mikäs se oma panoksesi on? Oletko ratkaissut murhat?

Eiköhän olisi rehellistä myöntää, että ainoastaan kujala ja ajoittain pari muuta nikkiä (joihin sinä et kuulu) on jotain oleellista löytänyt ja vaivaa paljon nähnyt.

Meidän kaikkien muiden höpinät mopoista ja päänkoputteluista voi laittaa samaan nippuun ja roskikseen.
Pasilan mies.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Matlock kirjoitti:No mikäs se oma panoksesi on? Oletko ratkaissut murhat?

Eiköhän olisi rehellistä myöntää, että ainoastaan kujala ja ajoittain pari muuta nikkiä (joihin sinä et kuulu) on jotain oleellista löytänyt ja vaivaa paljon nähnyt.

Meidän kaikkien muiden höpinät mopoista ja päänkoputteluista voi laittaa samaan nippuun ja roskikseen.
papillon on tuonut tänne vaivojaan säästelemättä paljon olennaista esitutkintapaketin materiaalia keskustelun pohjaksi, johon jokainen voi kykyjensä mukaan osallistua (kujalan ym. ponnistuksia vähättelemättä). Tahallinen harhauttaminen aiheeseen löyhästi liittyvien tai täysin liittymättömin postauksin, olkinukkeilu, kanssakirjoittajien sättiminen ynnä muu inttäminen ei kuitenkaan ole asiallista keskustelua.

Murhia täällä tuskin ratkaistaan eikä se liene muutenkaan meidän tehtävämme.
papillon
Perry Mason

Matlock kirjoitti:
No ainakin sinun, siinä olet oikeassa. Tai no, et ole saanut edes sen vertaa aikaiseksi että olisi mitä niputtaa. :lol:
Matlock
Christopher Lorenzo

Mariacka kirjoitti: kanssakirjoittajien sättiminen ynnä muu inttäminen ei kuitenkaan ole asiallista keskustelua.
.
Samaa mieltä. Tämä meidän pelle-papimme vain katsoo olevansa siihen oikeutettu, koska on niin saamarin kova jätkä käytyään tsekkaamassa polun paikan.
Pasilan mies.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Eipä tarvitse taas ajatellakaan tänne kirjoittamista. No, täällä pärjätään ilman neropatti Lokaakin. Suoraan sanottuna vituttaa vertaukset toisiin nimimerkkeihin puhumattakaan siitä että itse yrittää kirjoittaa asiallisesti saaden just noita vastineita. Mun älykkyyttä on nyt loukattu. Kjäh.
Matlock
Christopher Lorenzo

Loka kirjoitti: Mun älykkyyttä on nyt loukattu. Kjäh.
Sitä ei voi loukata, mitä ei ole:).

Noh, oikeasti olet kyllä muutaman luokan järkevämpi kirjoittelija kuin groot.
Pasilan mies.
papillon
Perry Mason

Matlock kirjoitti:
Loka kirjoitti: Mun älykkyyttä on nyt loukattu. Kjäh.
Sitä ei voi loukata, mitä ei ole:).

Noh, oikeasti olet kyllä muutaman luokan järkevämpi kirjoittelija kuin groot.

Mikähän sinäkin olet noita luokituksia tekemään? :lol:
Vastaa Viestiin