Mallinnusketju

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine

Re: Mallinnusketju

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Hessu on kovasti kaipaillut vielä polusta valokuvaa kuvattuna pohjoisesta etelään päin. Että miltä sellainen näkymä näyttäisi. No, tietysti tuo sama polku näyttää samanlaiselta toisestakin suunnasta katsottaessa. Polun yleissuunta on tosiaan sama kuin tuo mänty-koivu linja ollen vain pari metriä lännempänä.

Teltasta niemenkärkeen päin polku laajenee teltan kohdalla leveämmäksi tasanteeksi ja sen pohjoispuolella polku näyttää haarautuvan kahdeksi pikkupoluksi, joista toinen kaartaa selvästi oikealle ja toinen selvästi vasemmalle.(Näkyy muista kuvista)

Tämä alla olevan kuvan kuvaussuunta ei ole aivan polun yleissuunnan suuntainen, vaan hieman siitä vasemmalle. Polku ei suinkaan käänny koivun kohdalta vasemmalle itä-kaakkoon, eli 67,5 ympyräastetta etelän suunnasta vasemmalle (kuten Hessu on arvioinut), vaan näyttää kaartuvan loivasti oikealle, kuten Teemu on kuvaillut, siis selvästi lännemmäksi kuin oli Hessun arvio tuolla aikaisemmin. Tämä kuvakulma liioittelee noita polun pieniä kaarteluita. Noissa kaarteluissa polun suunta vaihtelee vain muutaman ympyräasteen verran, ja kujalan arvio yleissuunnaksi 15 ympyräastetta etelästä vasemmalle, osuu aika lähelle totuutta. Hessun ilmoittamat kaksi suuntaa, itä-kaakko 67,5 astetta ja 22,5 astetta ovat molemmat päin prinkkalaa, tai voisiko sanoa "päin bodomin mäntyä". Kaukana totuudesta.

Teltan oikean reunan kohdalla, takana, näkyy todennäköisesti se kuusi, jonka rungon vasemmalta puolelta, täältä suunnasta katsoen, Hessu oli ohjaamassa tätä pääpolkua, sinne tuuhean kuusen oksien alle aivan vakavissaan vielä muutama päivä sitten. Sehän oli tietysti väärä arvio. No, jokainen erehtyy joskus! Ei se polku sinne menee, vaan tästä kuvasta näkyy, mihin "polkumme johtaa". Polku kaartaa hyvin loivasti oikealle juuri koivun kohdalla. Sitten polku jatkaa verrattain suorana muutaman kymmenen metrin matkan, kuten siitä toisesta polkukuvasta voi todeta. Polun yleissuunta on tietysti sama katsoipa sitä etelästä tai pohjoisesta. Näin pohjoisesta päin katsoen on polun yleissuunta noin 15 ympyräastetta etelästä vasemmalle. Siis lähellä etelän ja eteläkaakon puoliväliä. Polun suunta on siis hyvin lähellä etelää, kuten tietysti tarkasta kartastakin voi todeta. No nyt lienee asia selvä! :D 8)

POLKU POHJOISESTA PÄIN
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Tässä juuri Sariola näyttää tietämättömyytensä, kun hän katsoo tuota valokuvaa ja jopa perustelee siitä saatua mielikuvaansa.

Teltta peittää juuri sen osan polusta, joka jatkuu koivun kohtaa vasemmalle, eli länteen ja kun kuva on otettu "teleobjektiivilla", niin Sariolalle tulee ns. "optinen harha" ja mittasuhteet näyttävät ihan erilaisilta, kuin ne aidosti luonnossa ovat.

Usko nyt vaan Sariola, että olet pahasti väärässä, mutta saathan sinä itsesi typeräksi tehdä, jonka oletkin meille osoittanut ties kuinka monta kertaa.

Sitäpaitsi, alkuperäinen polku on mennyt kuvan oikeasta, siis itäisestä reunasta muutaman metrin päästä.

Tuo polku, joka ylittää tuossa päätyjyrkän, on tuoreempaa perua.
Ron_Burgundy
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Ron_Burgundy »

^Nyt on jo pakko sanoa, että älä viitsi selitellä. Sinun käsityksen mukaan polun olisi pitänyt mennä teltan takana olleen koivun ja heti sen jälkeen olevan kuusen välistä vasemmalle. No tuosta sariolan linkittämästä kuvasta ilmenee että niin ei ole.

Sinä ja sinun optiset harhat. Minä ainakin uskallan sanoa, että sariola on ollut tässä polkuasiassa ihan oikeassa alusta saakka. Ja kyllä. Olen käynyt niemellä.

Ja sinun mielestäsi tuo alue ei ole metsää. Miksi kutsutaan 2-harvennuksen jälkeistä kuusikkoa, koivikkoa tai männikköä, kun ne ovat harvempia kuin tuo niemen puusto.

Ihan mielenkiinnolla odotan vastausta. Tiedätkö edes mikä on 2-harvennus, milloin tehdään, montako runkoa ha:lle jätetään, sekä mitä ja milloin tehdään sen jälkeen?

Voin sanoa, että minä tiedän, omistan näet yli 100ha metsää ja voin sanoa että murhaniemi on metsää.
Hessu52
Watson itse

Olen jo aiemmin todennut Ron Spurgundy, etten kommentoi kirjoitusiasi.
Hessu52
Watson itse

Katsohan Sariola tuota teltan paikkaa ja määritä siitä, mikä on koivusta mäntyyn välinen matka?

Se oli muistaakseni, kun sen noin askelmitalla mittasin, niin 8,5 metriä, mutta tuossa kuvassa näyttää siltä, kuin teltta olisi molemmissa puissa kiinni.

Tätä tarkoitin sinulle Sariola sillä "optisella harhalla", jota sinä eivätkä sielunkumppanisi taida millään tajuta.
Ron_Burgundy
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Ron_Burgundy »

^Ei sillä ole mitään väliä, montako metriä on männyn ja koivun väli, kun kuvasta näkee selvästi, että polku ei käänny vasemmalle teltan takana olevan koivun jälkeen.

Olet kyllä oikeassa koivun ja männyn välisestä matkasta. Itse en ole mitannut, mutta uskon mittaukseesi.
Hessu52
Watson itse

Sanotaan nyt kuitenkin Ron Spurgundyn mieliksi, etten ole väittänytkään polun kääntyvän koivun kohtaa vasemmalle eli länteen, vaan olen sanonut polun jatkuvan koivun ohi vasemmalle ja sitten parinkymmenen metrin päässä tekevän mutkan oikealle, eli itään.

Voitte lukea noita kirjoituksiani, eikä niissä missään väitetä polun kääntyvän koivun kohdalla vasemmalle ainoastaan jatkavan vasemmalle, mikä on ihan eri juttu.

Toisesta suunnasta olen taas Sariolalle kertonut polun tekevän sen kuusen-näreen kohdalla mutkan oikealle, josta sitten koivun ohi sen itäpuolelta kohti jyrkännettä, paikasta, josta alkuperäinen polku on mennyt alatasanteelle noin viiden metrin päässä männyn itäpuolellta.

Näin olen selittänyt, mutta sopanhämmentäjä Sariola on lykkäillyt tapansa mukaan soppaan omia pilaantuneita mausteitaan, jolloin sitä soppaa ei mielihyvällä syö kuin Sariola ja hänen "sielunveljensä", joka bändinäkin oli harvinaisen paska.
Sariola
Horatio Caine

Tämä Hessun kuvaus on erittäin sekava - tästä ei tahdo saada selvää.
Noin harrastusmielessä korjaan muutamia virheellisiä ilmauksia, suluissa. En puutu tällä kertaa asiasisältöön lainkaan. Hessu voi pitää oman näkemyksensä, mutta ei kannattaisi sitä kovin levitellä, sillä se ei näytä oikealta.

Hessu52 kirjoitti:Sanotaan nyt kuitenkin Ron Spurgundyn mieliksi, etten ole väittänytkään polun kääntyvän koivun kohtaa vasemmalle eli länteen (=itään), vaan olen sanonut polun jatkuvan koivun ohi vasemmalle ja sitten parinkymmenen metrin päässä tekevän mutkan oikealle, eli itään (=länteen).

Voitte lukea noita kirjoituksiani, eikä niissä missään väitetä polun kääntyvän koivun kohdalla vasemmalle ainoastaan jatkavan vasemmalle, mikä on ihan eri juttu.(=Hessu: Myös suunnistuskartalla on selvästi polun suunta, joka kaartaa vasemmalle niemen kärjestä katsottuna juuri koivun kohdalta, vai miten noita suunnistuskarttojasi luet, Sariola? Niin, "kaartaa vasemmalle niemen kärjestä katsottuna juuri koivun kohdalta", niinhän Hessu tässä kertoo)

Toisesta suunnasta olen taas Sariolalle kertonut polun tekevän sen kuusen-näreen kohdalla mutkan oikealle, josta sitten koivun ohi sen itäpuolelta (=länsipuolelta) kohti jyrkännettä, paikasta, josta alkuperäinen polku on mennyt alatasanteelle noin viiden metrin päässä männyn itäpuolellta (=länsipuolelta).

Näin olen selittänyt, mutta sopanhämmentäjä Sariola on lykkäillyt tapansa mukaan soppaan omia pilaantuneita mausteitaan, jolloin sitä soppaa ei mielihyvällä syö kuin Sariola ja hänen "sielunveljensä", joka bändinäkin oli harvinaisen paska.(Nyt tosiaan lykkäsin tuonne sekaan muutaman oikaisun)
Hessu52
Watson itse

Tässä on malli esierkki siitä, kuinka itse laadit tänne "teorioita" ja muuttelet ilmansuuntia ihan pokkana.

Kyllä minäkin tiedän missä ovat ilmansuunnat ja kuinka maa makaa, mutta sinä et tiedä.

Kun nuo sinun onnettomat kuviesi määritykset ja varjoista "lukemiset kellonaikoineen" muka ovat niin tarkkoja, ettei luojakan voisi olla sen tarkempi, niin ajattelin, että kyllä minäkin osaan muutella ilmansuutia ihan Sariolan mieliksi miten sattuu ja näemmä onnistuin siinä erittäin hyvin.

Väität minun kirjoitustani sekavaksi, jota se todellakin on, mutta silti se on kuitenkin hyvin paljon selkokielellisempi, kuin omat sepustuksesi ovat, Sariola, joita laadit ihan provo mielessä isäntäsi käskyjen mukaan.

Sinä olet suurin lässy näillä sivustoilla, enkä sitä voi olla sanomatta, vaikka ylläpidon suojeluksessa oleva Sariola olisi vaipoissaan mitä mieltä tahansa.
Sariola
Horatio Caine

Hessu52 kirjoitti:Tässä on malli esierkki siitä, kuinka itse laadit tänne "teorioita" ja muuttelet ilmansuuntia ihan pokkana.

Kyllä minäkin tiedän missä ovat ilmansuunnat ja kuinka maa makaa, mutta sinä et tiedä. .......
:) Tuo yllä oleva kirjoituksesi ei kyllä sellaiseen viittaa! :)
kujala
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja kujala »

Yövuorolle: valitettavasti oma aika eikä taidotkaan riitä aidon 3D-mallin tekoon. Jos sellainen olisi olemassa, niin sitä kyllä pystyisi katselemaan mistä suunnasta tahansa. Saattaapi hyvinkin olla, että haaveilemani kaikenkattava 3D-malli jää siis pelkästään haaveeksi...
Sariola
Horatio Caine

Kun nyt Hessu52 on yrittänyt tehdä allekirjoittaneesta mitään ymmärtämättömän "jästiaivon" niin olen koonnut tähän muutamia Hessun kirjoituksia, joista ilmenee, kuka ei voi omaksua oikeaa käsitystä vaikka selvät faktat ovat silmien edessä.

Hessun puheenvuoroja. Polun suuntia ja muita mallinnuksia.

Kirjoittaja Hessu52 päivämäärä La Helmi 28, 2009 10:48 pm

Sinä Sariola typerän pässin tavoin taot päätäsi kiveen, kerta toisensa jälkeen, sillä se polku kyllä menee ja on mennyt jo kauan niemellä juuri niin, kuin kuvasta 1 ilmenee.

Tässä Hessu edelleen väittää, että se polku menee sinne vasemmalle kohti tuuheaa kuusta (kuva 1). Varmaan noin 99% on eri mieltä. Joku muu onkin "typerä pässi".

Kirjoittaja Hessu52 päivämäärä Su Maalis 01, 2009 11:43 pm

Olen awan kanssa samaa mieltä, Sariolan provoyrityksistä ja vieläpä noin silmiinpistävän heppoisilla keinoilla.
Onko niin, että Sariola saa täällä jauhaa tuollaista p****a, saamatta siitä mitään huomautusta ylläpidolta?

Minä olen koettanut selostaa omaa näkemystäni, mutta minä en saisi muodostaa ja sanoa omaa mielipidettäni. Onhan satavarmaa, että tuossa polun suunnassa Hessu oli väärässä itse.

Kirjoittaja Hessu52 päivämäärä Ti Maalis 03, 2009 2:50 pm

Minä luovutan saitinsotkija Sariola, vaikka olenkin jälleen kerran oikeassa, annan periksi, joten työnnä se polku syvälle jonnekin, missä ei päivä paista.

Voi etukäteen sanoa, että tuo lupaus ei pidä, eikä pitänyt.

Kirjoittaja Hessu52 päivämäärä Ma Maalis 09, 2009 7:35 pm

Vaikka lupasinkin olla kommentoimatta tuon tupajäärä Sariolan juttuja, niin en malta olla sanomatta, että hän kusee tuossa omaan saappaaseensa, kun esittää meille tarjottavaksi tuota vanhaa kuvaa,....

Vanhat kuvat 60-luvulta ovat hyvin paikallaan tässä jutussa. Tuo kielenkäyttö vihjaa alhaisen moraalin omaavaan henkilöön. Ei sovi Helsinkiläiselle herrasmiehelle.

Kirjoittaja Hessu52 päivämäärä Ma Maalis 09, 2009 10:26 pm

Jahas, selvennetään tuota kuviota, jota tämä neropatti Sariola ei nyt oikein ymmärrä. Siis polku niemessä kulkee kotuullisesn mutkikkaasti Pojois - Eteläsuuntaan. Tarkennetaan, että Sariolakin tajuaa, Etelä-Pohjois suuntaan.

Kun nyt lähdemme niemen kärjestä, eli Pohjoisesta liikkeelle, niin polku kulkee päätyjyrkänteeltä loivasti vasemmalle, kohden koivua. Sitten koivun vierestä Itä-kaakkoon, noin suurin piirtein, ennen kuin käntyy sitten parikymmentä metriä männyn ohitettuaan oikealle, eli Etelälounaaseen.

Tuo itä-kaakko suuntana on 67,5 ympyräastetta etelästä vasemmalle kun katsotaan pohjoisesta etelään päin. Tuo on jo erittäin kaukana polun oikeasta suunnasta, joka on noin 15 ympyräastetta etelästä vasemmalle. Tästä huomataan kuinka hämmästyttävän väärä käsitys Hessulla on polun suunnasta ja ilman suunnista. Ja sitten hän vielä ryhtyy nimittelemään henkilöitä, jotka ilmaisevan erilaisen kannan asiaan.

Kirjoittaja Hessu52 päivämäärä Ti Maalis 10, 2009 12:50 am

No jos sanon, että niemen kärjestä (Pohjoinen) polku ylittää 5 metrin päässä polusta, jyrkänteen vasemmalla eli itäisellä reunalla olevan tukevan männyn ja jatkaa kulkuaan koivun (Gussen mopo)vieritse eteenpäin, niin mikä on silloin suunnistajalahjakkuus Sariolan mielestä suunta? .....

Kerropa nuo tiedot jotka minä kirjoitin, oikein kaikkien tiedoksi, niin minäkin saatan ymmärtää, miksi olen väärässä?

Siellä teltan pohjoispuolella on tilanne valokuvien mukaan sellainen, että siellä on tilanne kuin Y-kirjain. Pikkupolku menee selvästi polun päälinjasta vasemmalle etelästä pohjoiseenpäin katsoen ja toinen pikkupolku menee selvästi oikealle. Teltan kohdalla on sellainen leveämpi tasanne. Nyt tässä minä koetan vähän laajemminkin selittää, miksi Hessu52 on tässä asiassa ollut väärässä, vaikka onkin käynyt paikalla ilmeisesti useita kertoja. Ilmansuunnat ja asteluvut heittävät häränpyllyä. Vaikka kuvista näkee, että polku on melko suora, niin Hessu väittää sitä mutkaiseksi. Sitä minä ihmettelen miksi, kun totuus näkyy noista muutamasta valokuvasta.

Kirjoittaja Hessu52 päivämäärä Ke Maalis 11, 2009 1:23 pm

Tässä juuri Sariola näyttää tietämättömyytensä, kun hän katsoo tuota valokuvaa ja jopa perustelee siitä saatua mielikuvaansa. ...

Teltta peittää juuri sen osan polusta, joka jatkuu koivun kohtaa vasemmalle, eli länteen ja kun kuva on otettu "teleobjektiivilla", niin Sariolalle tulee ns. "optinen harha" ja mittasuhteet näyttävät ihan erilaisilta, kuin ne aidosti luonnossa ovat. .....

Mutta osa polustahan näkyy siinä teltan tienoilla koko ajan kuvassa, eikä se jatku vasemmalle, vaan ennemminkin hyvin loivasti oikealle. Jos se jatkuisi kuitenkin vasemmalle, niin se olisi enemmän idän puolelle, eikä länteen kuten Hessu on tuossa kirjoittanut. Tästä pitäisi jo hyvin nähdä kuka tässä polkuasiassa on sekoillut ja sekottanut keskustelua. On myös toisesta suunnasta valokuva, ja siitä näkyy selvästi, että polku ei oikeastaan siinä teltan tienoilla ja siitä muutama kymmenen metriä etelään päin tee juuri mitään mutkia, vaan ainoastaan hyvin loivia kaarteita. Polku on jopa poikkeuksellisen suora poluksi. Kyllä "optinen harha" taitaa olla Hessulla itsellään! 8)
Hessu52
Watson itse

Siis tuohan kaikki mitä sinusta kirjoitan, on totisinta totta.

Mistä sinä olkipolvi ja lantasaapas ymmärrät Helsinkiläisen herrasmiehen päälle?

Et enemää, kuin pulusi paskaa.

Juntille kuuluu puhua, kuten juntille puhutaan ja kun sinä Sariola olet kaikkien junttien isä, niin erityisesti sinulle pitää puhua, kuin juntille.

Tällä kirjoituksellani saan varmaan bannia, mutta ylläpito voisi jo pikkuhiljaa alkaa miettiä, mitä tuon Sariolan kanssa tekee, sillä mitä hän tuonut tälle palstalle, hö?

Aivan oikein, ei mitään muuta kuin ärsyyntyneitä kirjoittajia, joille kyllä annetaan bannia, kun Sariola on kirjoittajia ensin typeryyksillään tahallisesti hiillostanut.

Vaikka allekirjoittaneella on esim. papillonin kanssa joskus kiistaa asioista ja otamme yhteen, niin kuitenkin kunnioitan papillonin kirjoituksia hyvinkin paljon, koska niissä on järkeä, samoin kuin Mariackan, awan, pasin, jopa Patenkin, teemun, kujalan, sekä muutaman muun kirjoituksissa on ja niiden perusteella voi pähkäillä miten juttu tosissaan on ollut ja on.

Kukaan muu kuin minä itse, ei sitä tiedä mitä mieltä olen surmaajasta ja ketä loppujen lopuksi epäilen tekijäksi, ei se välttämättä ole Gustafsson, vaikka siltä saattaa näyttääkin.

Siispä olen sitä mieltä, että nyt saa tuon Sariolan paskanjauhamiset loppua, sillä ei tuollaista provokaattoria täällä tarvita.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Turhaa tässä nyt on kenenkään kirjoituskieltoa ottaa - tämän yhden kirjoittajan vuoksi.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
WesQ
Aloitteleva Besserwisser

Viesti Kirjoittaja WesQ »

Aivan älytöntä kinaamista aikuisilta ihmisiltä. Sopikaa nyt hyvät herrat tapaaminen sinne Bodomille niin eiköhän sille polulle löydy oikea paikka. Siellä voitte sitten jutella näkemyksistänne. Jätätte vaan puukot, viinat ja teltat kotiin.
Vastaa Viestiin