meni muutama päivä,ja kaksi päivää ennen pappani kuolemaa näin unen,jossa keskellä peltoa oli lippu puolitangossa. Muuta en muista unesta,paitsi että ajankohta oli varmaankin ilta-oli hämärää,ja tummia pilviä.Uni häiritsi minua, siitä jäi epämääräinen levoton fiilis.
Tajusin unen oikeastaan vasta kun kuulin,että pappa oli sairaalassa tajuttomana (hän kuoli muutaman tunnin kuluttua).
Uni oli kyllä jollain tasolla jäänyt häiritsemään,koska se vaan tuntui erilaiselta,kuin normiuni,ja oli "välähdyksenomainen". En osaa selittää paremmin. Unen perusidea piili siinä,että mummolani on keskellä peltoa, muita taloja ei ole lähettyvillä. Papan kuolema tuli yllätyksenä (sairaskohtaus)
Toinen selkeä ennusunijuttu oli sarja - viikkoja kestänyt painajaisten sarja siitä,että isäni kuolee.
Näin lähes joka yö unta,että isä hukkui/tukehtui/sai sydärin/oli vaan kuollut johonkin ja makasi ruumisarkussa..
Eräässä unessa,joka jäi selkeiten mieleen, isä oli kuolemassa sydänkohtaukseen,ja kun soitin 112:n,sieltä sanottiin,että "kaikki linjamme ovat tällä hetkellä varattuja--" ja tuli jotain tuuttausääntä. Aamulla mietin,että olipa hassu ja omituinen uni,että nyt hätänumerossa sanottaisiin noin..
Nuo unet olivat siis hyvin eläviä. Kerran sain unissani paniikkikohtauksen,eli heräsin siihen etten saanut henkeä. Itkin tyynyni märiksi,ja tunsin ihan fyysistä kuvotusta ja pahaa oloa.Ex-ukolta meni hermot,kun saatoin parikin kertaa yössäalkaa ihan hysteerisenä vollottamaan,enkä millään meinannut rauhoittua,kun unien jälkifiilis oli niin kamala.
Homma tietysti johti lisäksi siihen,että soittelin iskälle monta kertaa päivässä,muistan kerran jopa itkeneeni puhelimessa,että pitäisi itsensä kunnossa..
No,eräänä kauniina päivänä sitten isä sai aivoinfartin,ja myöhemmin vielä lisäkomplikaatioita(tulppa,vuoto). Tilanne oli todella vakava,lääkärit sanoivat että mennyttä kalua,,Mutta kuin ihmeen kautta isä selvisi.
Tilanne meni niin,että minä pelkästään puhelimessa kuulemieni tietojen perusteella arvasin,että kyseessä on joku aivoperäinen sairaskohtaus (oli soittanut sekavia puheluita ihmisille). Yksi syy,miksi HETI soitin hätänumeroon ja poliisille oli se,että näkemäni unet saivat minut varmaksi,että nyt täytyy toimia..
Arvatkaa,mitä puhelimesta kuului,kun soitin ensimmäisen kerran hätänumeroon...? "Kaikki linjamme ovat juuri tällä hetkellä varattuja..."
Siinä vaiheessa oli pakko istahtaa katukivetykselle,koska jaloista pakeni kaikki voima.
Olen myöhemmin miettinyt,että ehkä "joku" halusi valmistaa minua tulevaan koettelemukseen,ja varmistaa sen,että isä pääsee ajoissa hoitoon...
teoriaa tukee se,että kun isä sitten pari vuotta myöhemmin kuoli yllättäen,en aavistanut YHTÄÄN MITÄÄN. En pienintäkään. Ei minkäänlaista unta,tai aavistusta tulevasta.
isän ja papan kuoleman jälkeen olen nähnyt isästä unta 3 kertaa,ja papasta 2kertaa. Ennen isän kuolemaa näin hänestä unia viikoittain,siis ihan täysin normaaleja unia,missä tapahtui asioita,ja
keskusteltiin yms..Yleensäkään unissani ei siis esiinny "mykkiä" henkilöitä..
En tiedä,onko se jotain psykologista,mutta näissä unissa kumpikaan, isä tai pappa,eivät ole puhuneet minulle mitään. Ovat vaan katselleet joko hymyillen,tai sitten vähän niinkuin huolestuneena. Eivät unissa vastaa puhutteluun,katsovat vain.
Yksi unista,jossa isäni oli, oli sellainen,että isä seisoi jonkun haudalla,hänellä ei kuitenkaan ollut hautajaisvaatteita. Koetin puhutella isää,mutta hän vaan katsoi minua "alta kulmien" puhumatta. Hän seisoi arkun toisella puolen,minä taas toisella puolella..Kahden päivän päästä mummoni sisko nukkui pois (se tosin oli odotettavaa sinänsä,että oli sairaalassa oleva vanha ihminen,mutta siis sinänsä olisi voinut vielä elää kuukausia..)
Muitakin unia olen joskus nähnyt,mutta mieluiten lopettaisin unien näkemisen kokonaan, en halua ajatella heti kun näen jonkun kurjan unen,jonka muistan "omituisen"hyvin,että mitähän nyt tapahtuu...
Loppukevennyksenä haluan kertoa exkämppikseni hassusta enneunesta
Noh,meni muutama päivä,niin menin baariin,ja KAS-kyseinen mies oli siellä,ja juuri kun hän lähti kävelemään minua kohti,ja tuli juttelemaan, baariss alkoi soida shakiran hip's don't lie