Diagnoosisi? Eli mitä sairauksia sinulla on diagnosoitu?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
elwira
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja elwira »

kipeitä kai tässä ollaan kaikki enemmän tai vähemmän :wink:
mullon paskana selkä ja sydän
ja pollassa vippaa ja itsetuhoisuus kukkii 8)
perussettiä!
PaulaDrew
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja PaulaDrew »

^ Mutta sulla on kuitenkin ihana avatar! Ilahdun Johannan näkemisestä aina yhtä paljon. Toivottavasti postailet ahkerasti.

(Niin, ja mulla ei sitten ole diagnooseja.)
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Mullakin on ollu tuo endometrioosi, ja paha sellainen. Leikattukin 2-3 kertaa, en muista tarkkaan. Unohdin ihan, kun olen siitä parantunut kiitos lapsikatraan. :)
Nothing is quite what it seems
Spider
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Spider »

Maybrick kirjoitti:Mullakin on ollu tuo endometrioosi, ja paha sellainen. Leikattukin 2-3 kertaa, en muista tarkkaan. Unohdin ihan, kun olen siitä parantunut kiitos lapsikatraan. :)
Ja lapsikatraastakin kannattaa olla kiitollinen - ei lainkaan itsestäänselvyys tuon viheliäisen taudin kanssa... :( mm. kaveri yritti esikoista 4 vuotta.
Helvetti on toiset ihmiset. (Jean-Paul Sartre)
Maybrick
Perry Mason

^ Tiedän. Lääkäri sanoi, että en koskaan saa omaa lasta, juuri tuon sairauden takia. Hän oli onneksi väärässä.
Oikeasti, jos pääsee edes kerran raskaaksi endometrioosin kanssa, se normaalistaa hormonitoiminnan joillakin jopa pitkäksi aikaa. Ja saa olla ilman niitä kammottavia oireita ja kipuja.
Spider
Olivia Benson

^ Suurin syy miksi endometrioosi aiheuttaa lapsettomuutta on, että se voi pistää sisuskalut kirjaimellisesti solmuun (ts. kiinnikemuodostuksen vuoksi munanjohtimet tukkeutuvat, toki muitakin ikäviä oireita seuraa tästä). Se miksi toisinaan endo-potilailla hedelmällisyys laskee, vaikka munatorvet olisikin auki, on jokseenkin pimeän peitossa vielä. Ainakin sellaisen teorian olen kuullut, että aktiivinen endometrioosi aiheuttaa kroonisen tulehdustilan elimistöön, ja tulehdusreaktioiden tiedetään heikentävän raskautumismahdollisuuksia.
Raskaus (voi) parantaa endometrioosia, mutta tukkeutuneita munanjohtimia se ei avaa. Olet kyllä kieltämättä aika onnekas kun sulla on nuo säilyneet auki, vaikeasta endosta huolimatta. :P
Maybrick
Perry Mason

Varoitus: sisältää epämiellyttävää tekstiä naisten sisuskaluista.

Eka leikkauksen jälkeen söin puoli vuotta keltahormonivalmistetta, mutta lopetin sen käytön vastoin lääkärin suositusta, koska se teki niin oudon olon. Sen oli määrä jatkaa tavallaan leikkauksen vaikutuksia.
Myönnän, että käytin monenlaisia poppakonsteja raskauden aikaansaamiseen: mm. lopetin maitotuotteiden käytön, koska sen sanotaan lisäävän johtimien tukkeutumisen mahdollisuutta.
Sisukset olivat kai aika solmussa, kun lääkäri näki ensin tähystyksessä, että mulla olisi vain yksi munasarja. Paljon myöhemmin ilmeni että kyllä siellä kaksi oli. :shock:
Luottamus lääkäriin ei ollut ihan sataprosenttinen...
MotiivitOn
Rico Tubbs

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

Pelottavaa lukea kuinka sairaita me ollaan... nyt en ainakaan mene lääkäriin enää ikinä, tiedä mitä kaikkea ne minustakin vois löytää.
Viimeksi kun lääkärin minua tutkiskeli, niin ei löytynyt mitään muuta kuin sydämestä epänormaali sivuääni, joka kuulemma johtui varmaan vaan siitä että veri virtasi poikkeuksellisen hyvin. Siitäkin on 5 vuotta aikaa. Sitä edellisellä kerralla 10-vuotta sitten ei lääkäri löytänyt mitään vikaa.

Tietysti itse olen todennut lievän ylipainon ja hampaassa on reikä, mikä kai täytyis käydä jossain vaiheessa paikkauttamassa, kun se yrittää aina välillä särkeä.

Tulee huono omatunto, kun te muut olette niin kipeitä ja itte sen kun porskutan. :oops:
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Spider
Olivia Benson

MotiivitOn kirjoitti:Pelottavaa lukea kuinka sairaita me ollaan... nyt en ainakaan mene lääkäriin enää ikinä, tiedä mitä kaikkea ne minustakin vois löytää.
Viimeksi kun lääkärin minua tutkiskeli, niin ei löytynyt mitään muuta kuin sydämestä epänormaali sivuääni, joka kuulemma johtui varmaan vaan siitä että veri virtasi poikkeuksellisen hyvin. Siitäkin on 5 vuotta aikaa. Sitä edellisellä kerralla 10-vuotta sitten ei lääkäri löytänyt mitään vikaa.

Tietysti itse olen todennut lievän ylipainon ja hampaassa on reikä, mikä kai täytyis käydä jossain vaiheessa paikkauttamassa, kun se yrittää aina välillä särkeä.

Tulee huono omatunto, kun te muut olette niin kipeitä ja itte sen kun porskutan. :oops:
Muistaakseni ainakin anemia ja kuume (olikohan tää jälkimmäinen vaan lapsilla?) voi aiheuttaa hyvänlaatuisen sivuäänen.

Tuohon viimeiseen: jännä miten muista saa helposti "sairaan" vaikutelman kun he listaavat diagnoosinsa niinkuin tässä ketjussa on tehty. Todellisuudessa luulen että suurin osa täälläkin kirjoittaneista tuntee itsensä terveiksi.

Ja sanottakoon nyt vielä: terve ihminen on sellainen jota ei ole tutkittu tarpeeksi. :wink:
Maybrick
Perry Mason

^Totta. Ihan normaalisti porskutetaan eikä näitä diagnooseja tule edes ajatelleeksi ennenkuin niitä joku kyselee. Varsinkaan jos niistä sairauksista on osittain parantunut. Akuutti vaikea sairaus tai pysyvä vamma tms. on tietysti asia erikseen.
rimma
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja rimma »

Tunnen itseni melko terveeksi tällä hetkellä mutta sitä ei uskoisi tosiaan jos lukisi kaikki diagnoosit. Oikeestaan minun pitäis olla melko sairas niiden mukaan.
Tässä tosiaan kyse varmaan siitä että dg:t tehty kun on ollut ns. akuuttivaihe meneillään. Osa kuitenkin pitkäaikaissairauksia.

Joku tietämätön voisi minun papereitten perusteella saada minusta melko mielenkiintoisen kuvan :P
Kumpi on pahempi: totuus joka saa itkemään vai valhe joka saa hymyilemään?
век живи, век учись.
Lumienkeli
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Lumienkeli »

Nämä nyt on kaikki suht menneitä juttuja, sikälimikäli esim kakarana todettu lievä skolioosi olis korjaantunut.

Keskivaikea masennus ja ahdistuneisuushäiriö/paniikkihäiriö. On muuten pirun mukava selättää tollaset paskiaiset :twisted:
Hullu
Alokas

Re: Diagnoosisi? Eli mitä sairauksia sinulla on diagnosoitu?

Viesti Kirjoittaja Hullu »

Hmm.. Mä olen vasta palstalle tullut, mutta yleensä kerron aika avoimesti muille, että mulla on paniikkihäiriö. Samoin mulla on erittäin todennäköisesti (lääkärin lausumaa) Aspergerin oireyhtymä.
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Syöpä ja tänään olen sit helvetin kipee. Tekis mieli mennä lääkäriin mut mun poika tulee ja haluun ainakin katsoa formulat. Särkylääkkeitä vaan, mut ei tunnu auttavan sitten millään. Mut kyllä tästäkin selvitään.
Paniikkihäiriö todettiin minullakin mut se johtuu siitä kun pari kertaa olen pyötynyt julkisesti niin aloin pelätä kaikkia paikkoja joissa on muita ihmisiä. Isoihin kauppakeskuksiin en enään mene, enkä aja autoa. Sit on nuo sydämmen rytmihäiriöt ym.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Wilma
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Wilma »

Paniikkihäiriö on ollut riesana jo melkein 10 vuotta. Sitten löytyy peroneus pareesi molemmista jaloista, mutta ovat jo paranemaan päin. Streptokokki b nujerrettiin juuri penisiliinillä.
"Sweet justice!" -Cosmo Kramer
Vastaa Viestiin