Lintupojat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
yövuoro
Martin Beck

Re: Lintupojat

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Minulla oli pitkään olo , että jotain on aivan silmäin alla tässä Bodom kuvauksessa, jotain mikä pitäisi tajuta.
Sariolan mallinnukset ym vahvisti ajatusta, että Gustafssonin olisi pitänyt näkyä kello kuusi.
Ei näkynyt, näkyi liikkumattomat jalat ( G myöhemmin sekä liikkui että äänteli).
H. Markkula Bodomin murhissa pohtii vähäisesti kollegtiivisen käsityksen mukaisesti jalkoja, kenen neljästä, Santavuori on todennut( M viittaa), että jalkojen oli pakko olla Boismanin , muuta mahdollisuutta ei ole.
Awan ehdotus Tuulikista käynee sekin (Irmelillä oli v.vihr. farkut ellei niitä vaihdettu, tytöt lainasi poikakavereiden farkkuja aikoinaan).
Paikalla nähtiin mies, jonka tuntomerkit jotenkin sopi samanaikaiseen poiskulkijaan.
Gustafsson olisi, kuten ehd. yllä, tukahtunut teltassa ja olisiko hän , iso mies. kyennyt peittymään teltan repalaisiin, Boisman makasi osittain teltan seinämällä.

Kello kuuden mies on kyseenalaistettu, mutta nyt olisi hänen/stä jotain tietävien aika tulla esiin. :shock:

Mielenkiintoisia ovat myös vasta-argumentit, ulkopuolinen meni köllimään teltan päälle, surmaajia oli kaksi, toinen laskeutui rantaan toinen viiletti niityllä.

Tämä taitaa olla tässä. On erittäin mahdollista , että G ei ollut teltalla kello kuusi. Pitänee vielä tsekata Ifströmin kommentti.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Myrskylintu
Sofia Karppi

Viesti Kirjoittaja Myrskylintu »

Eivät puolisokeat lintuja bongaile. Se touhu vaatii hyvin tarkkaa näkökykyä, ei siitä saa muuten irti mitään. Täytyy erottaa talitintin pienet värivivahteet kymmenien metrien päästä. Nuoria, heti kuulusteltuja harrastajia. Pidän heidän lausuntoaan luotettavimpana näistä silmännäkijäraporteista.
Ainoa reikä tässä on vielä se, miten Gusse sitten makasi vainajien päällä poliisien tullessa, vai makasiko? Hän ei lähtenyt hakemaan apua, koska halusi varmistaa kaikkien olevan kuolleita. Oikeastaan ainoa häiritsevä seikka tässä on yhä tuo makaaminen poliisien tullessa. Kuka sen raportoi? Hän kuuli jo ajoissa, hiljaisessa ympäristössä, kun joku lähti hälyttämään apua paikalle. Ei mitään syytä enää poistua. Tulijat hän on varmasti kuullut jo kaukaa, joten asettautuminen makaamaan sopivasti ei ole mahdotonta. Tulilahtea oli tullut seurattua, joten hän pelasi copycattia, kuten niin moni muu rikoksentekijän tänäkin päivänä.
Lintupojat vain sattuivat paikan päälle vähän pahaan aikaan..

Lisäys,
Virpi kertoo Gussen sanoneen "Eivät ne mitään osanneet, niiden olisi täytynyt katsella puiden latvoihin.."
Heikkoa kehitelmää, mutta kuitenkin.
Kuka piilottaa tavaroita ylös puuhun? Ei jumalauta kukaan. Miten Virpi olisi keksinyt näin äkkiseltään pimeän detaljin?
Lintupoika kiipesi muistaakseni puuhun tsekkaamaan linnunpesää.
" niiden olisi täytynyt katsella puiden latvoihin..." " viinapullosta katson, ettei niissä ole R-merkintää pohjassa, ne ovat rähinäviinaa..."
Joku virtapiiri vaiston alueella rätisee.
Merivuokko
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Merivuokko »

Lintupojat näkivät miehen jalat/housut.
Onnettomat syyttäjät yrittivät, että Gusse olisi laskeutunut rantaan ja
vaaleahousuinen Björklund maannut teltan päällä, mutta pieleen meni
heiltä, avuton hölmöily.
Mutta kulkija on ja pysyy. Ehkä arvoitus joskus ratkeaa.
Se Kivilahti sanoi aikoinaan, että hän ei tuntenut näkemäänsä kulkijaa.
Tämän kuuli Heikki ja Kalevikin silloin kesällä 1960.
Mutta sitten hän kertoo, että kulkija oli Vesilaitoksen mies.
Kumma tyyppi tämä Kivilahti, se pitäisi panna pirunomaiseen
ristikuulusteluun juttujensa takia.
Miksei tätä Vesilaitoksen miestä haettu heti esiin, jospa Kivilahti
krtoisi.
Merivuokko
Jane Marple

Joskus tuntuu, että Kivilahti tietää enemmänkin kun kertoo.
Kuulutettiin radiossa ja lehdeissä ja sitten vasta ilmoittautui.
Siis ei olisi ilmoittautunut ollenkaan, jos Lintupojat eivät olisi nähneet/
kertoneet.
Kuinkahan paljon näitä "piiloutuneita" on vielä muitakin.
Tunnistiko Kivilahti heti tämän Vesilaitoksen miehen, mutta jostain
syystä jätti kertomatta.
Hypnoosissa kuitenkin kuvasi tämän.
Se Kivilahden kertomus pitäisi repiä täysin auki, vaikkapa lehtien palstoilla,
joutusi ottamaan kantaa uudestaan kertomuksiinsa, mahdollisesti.
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

Kivilahden kuulemista olen esittänyt sivustolla jo pariin otteeseen ja olen jopa valmis antamaan kolehdin, jos sellaisesta miehen kuuleminen on kiinni.

Heikkiä pitäisi saada myös ihan rauhassa kahden kesken jutustaa, miten on Merivuokko, onnistuisiko?

Myös siihen kenties tarvittaviin "kesktityksiin" olisin valmis lähtemään mukaan, tai jopa jututtamaan häntä?

Nyt kun tuo Sariola on mallintanut teltan paikan ja moottoripyörät mielestäni ihan vituralleen, niin olisi erinomaisen tärkeää kuulla Heikin kanta asiaan, joten miten olisi tämän asian kanssa Merivuokko, voit panna vaikka yksärinä?

Olen ollut aina sitä mieltä, että lintupoikien tarina on erittäin paljon uskottavampi, kuin Kivilahden, sillä siinä on reikiä enemmän kuin kuin meikäläisen haukiverkossa, ja se on sentään saatanan vanha mutta risa, yläpaula paikoillaan, heh.
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Olen samaa mieltä Hessun kanssa, lintupoikien tarina on todella uskottava, arvioiden juuri niitä lähteitä käyttäen, joita on saatavilla.

Koskaan en ole kumpaakaan lintupojista tavannut. Molempien tapaaminen ei tässä maailmassa ole enää mahdollistakaan, joten sen tapaamisen suhteen on uskottava tuonpuoleiseen elämään.

- hymm -
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
ratkaisija
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja ratkaisija »

ei ollut nisse kuuden aikaan teltan päällä makoilemassa, vaan lähi pusikossa makoili sammuneena. vaan vasta myöhemmin, änkyräkännissä ja turpiinsa saaneena rojahti teltan päälle.
Hessu52
Watson itse

Olen minä tätäkin puolta asiassa miettinyt, mutta tullut siihen tulokseen kokemuksen kautta, että kyllä tuollaisesta tappelusta olisi jotain muistikuvia kännistä huolimatta jäänyt, joten en usko Gussen makoilleen pusikossa, vaan hän oli se, joka luikahti penkereen taakse piiloon.

Ennen kuin joku muu tai sitten Espoon käräjäoikeus tulee minulle 100 % :ti todistamaan, että olen väärässä ja on tullut toteen näytettyä, että niemellä oli ulkopuolinen tekijä, niin minä pidän Gustafssonia syyllisenä.
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Lintupojat katselivat teltalle noin 10m päästä. Tuskin patsaina, kaipa siinä kurkistettiin, otettiin sivuaskelia ja varvistettiin. Lausunto oli jalat ja luulimme Gustafssonia vaatemytyksi, häntä emme nähneet.
Änkyräkänni olisi poliiseille tuoksahtanut ja siitä olisi jäänyt muita havaittavia merkkejä ja muistikuviakin. Yksityiskohdat ei stemmaa tuohon, esim Gustafssonin takki teltassa , kadonnut omaisuutensa jne verijäljet, nelossivu.ym. Kengistä puhumattakaan verijälkineen kaikkineen.
Lyhytsiipiset romaanissa kylläkin on juonena se että yksi neljästä telttailijasta lemmiskelee muualla ja palattuaan löytää muut murhattuina.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
Hessu52
Watson itse

No nuo Anja Kaurasen kirjat ovat, mitä ovat.

Jos Gusseolisi ollut "kylillä savuja ottamassa", niin mistä ne vammat sitten olisivat tulleet?

Eikö surmaaja olisi lähtenyt kälppimään, tapettuaan nuo kolme?

Jos taasen olisi jäänyt niemelle, niin Gussen saapuessa, miksi ei oleiei tätäkin tappanut siihen muiden jatkoksi, tai tehnyt ainakin paremman lavastuksen?

Ei se noin vaikeaa ole voinut olla.

Surmaaja on surmannut pikaistuksissaan ja sen jälkeen kömpelösti lavastellut paikkoja a´la Tulilahti, johon "viisas" poliisikunta "neroudessaan" meni.

Ei tuo juttu mikään mysteeri ole, kuten olen jo monasti kirjoittanut, todisteet vain toistaiseksi puuttuvat, mutta katsotaan peli vielä loppuun, kaikki kortit eivät ole olleet näkyvissä, pari on jopa hihassa, heh, heh!
ratkaisija
Scooby-Doo

Viesti Kirjoittaja ratkaisija »

nisse sai illan/yön aikana turpiinsa.
tämä turpiin antaja tuli aamuyöllä leiriin mahd. kaverin kanssa. miksi kaksi? kaksi tekovälinettä, toinen hakkasi puukolla, toinen kivellä.
tiesivät, että teltassa piti olla neljä. siinä hakatessaan laskivat vain kolmeen. leikkasi teltan pitkän sivun puukolla auki ja siirtelivät ruumiit, etsiessään neljättä. ei löytynyt.
nisse makasi tässä kohtaa sammuneenna pusikossa. myöhemmin aamulla heräsi, hoiperteli leiriin, rojahti änkyräkännissä teltan päälle, nukkumaan pois humalaansa.
Merivuokko
Jane Marple

Kivilahti on haastattelussa kertonut, että hänen näkemänsä kulkija oli
Veston miehiä ja tiesi jopa tämän nimen ja että tämä oli kuollut.
Poliisi olisi todennut Kivilahdelle, ettei täällä kuolleitten asioita tutkita.
Mutta 1960 kesäkuussa Kivilahti kertoi ettei tuntenut kulkijaa ja jopa hypnotisoitiin
asiasta viisi-kuusi vuotta myöhemmin
Oliko Kivlahden perhe päättänyt olla sekaantumatta asiaan millään tavoin ja sitten
Lintupojat olivat hänet nähneetkin ja oli tultava kolostaan ulos.
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

^Vesilaitoksen työnjohtaja lenkillä, niin taisi kertoa.
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
Hessu52
Watson itse

Kyllä tuo Kivilahti olisi otettava rehtorin puhutteluun ja mitä pikimmin.

Karsseria ja tukkapöllyä tuollainen saivartelia sietäisi saada.

Pitäisikö lähteä itse asialle, jos vaikka pelästyisi tällaista karvaturpaa, kun vaan tietäisi mistä etsisi miehen käsiin?
Wagner
Adrian Monk
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wagner »

Hessu52 kirjoitti:Kyllä tuo Kivilahti olisi otettava rehtorin puhutteluun ja mitä pikimmin.
Samaa mieltä.
Mistä tuon ikäinen poika 1960 olisi tunnistanut vesilaitoksen henkilöstöä?
8)
8) :) :shock: :? Wag
:shock: :oops: :roll: :evil: Awanha Wäinämöinen laski laulellen vesiä: mieleni minun tekewi, Awaani ajattelewi.
Kalapää sinun, minä päällä pilun, pilu sinun, alla minun"
Vastaa Viestiin