Tämä sama ilmiö on nähtävissä kun puhutaan itsemurhaterroristeista tai kouluampujista. Ne ketkä innolla puhuvat rikollisesta "kunniankoodista" kieltävät itse yhtälailla itsemurhaterroristin "kunniankoodin" tai kouluampujan "kunniankoodin". Omasta mielestäni perusterroristiä on tosin paljon helpompi ymmärtää ja kunnioittaa kuin perusrikollista, mutta se kai on makuasia.synkempi hautajaisvieras kirjoitti:Väännetään nyt rauta-langasta: tuossa ei kyse ole rikollisen oletetusta tyhmyydestä vaan oletetusta kunniasta. Mikäli rikolliset ajattelevat näin sitä tuskin Minfoon kirjoittavien kukkahattutätien mielipiteet hetkauttavat mihinkään suuntaan. Mutta kuten sanottua, kun arvo-maailma ja maailmankuva on erilainen, sitä on ehkä vaikea käsittää. Toisille sopii keskustelut rikoksista, toisille keittiön verhoista, mikä kenellekin...Loka kirjoitti:Hieman ihmetyttää että rikollinen on niin idioottimaisen ajatusmaailman omaava että syyttömän tulisi hänen ryssimistensä vuoksi kärsiä koppihoitoa. Mutta te tyhmät -valinta on teidän. Itse en kärsi toisten tekosista hetkeäkään, en nyt enkä tulevaisuudessa. Tai niin, tyhmähän on se joka ei vasikoi vaan nauttii sitä paskaa toisen puolesta.
Jos pidetään rikollisten keskinäisestä kunnia ja moraalikäsityksestä jotenkin hienona, vaikka se ei olekaan, niin minun mielestäni samalla lailla tulee sitten hyväksyä sekin, että toisissa ryhmissä naisen on pakko pukeutua huntuun ja jos nainen tulee raiskatuksi, nainen kärsii siitä rangaistuksen. Kys on vain erilaisuudesta maailmankatsomuksessa.
Kuten sanottua, kun arvo-maailma ja maailmankuva on erilainen, sitä on ehkä vaikea käsittää.
Toisille sopii keskustelu rikoksista jne...
Niin, toiset vain eivät halua hyväksyä oman moraalinsa vastaista käytöstä. Toiset pystyvät hyväksymään vaikka lasten raiskaamisen, koska heidän moraalinsa mukaan siinä ei ole mitään väärää.synkempi hautajaisvieras kirjoitti:OT:Taas huvittaa tämä Minfolle tyypillinen riidanhaastaminen ja tyhmäksi nimittely.
Henkilökohtaisesti elän aika pitkälti yleisen moraalikäsityksen mukaan, enkä hyväksy sitä, että poliisia ei auteta rikoksen selvittämisessä. Helposti tuohtuu ja valitsee sanansa jyrkästi, kun joku toinen puolustaa oman moraalikäsityksen vastaista tekoa, kuten vaikkapa lapsenraiskausta.
Lokalle varmaankin kävi juuri näin, koska hänen moraalikäsityksensä ja maailmankuvansa ei hyväksy kuulusteluissa asioiden salaamista, kuten ei varmaan rikollisenkaan moraalikäsitys hyväksy lapsenraiskaamista, vaikka rikos se on sekin.
Ehkä tässä haluttiin tuoda julki, että vaikka rikollisen kieroutunut mielenlaatu kiinnostaakin, niin silti sitä ei hyväksytä, tälläkään foorumilla. Jos taasen halutaan hyväksyä tai suosia rikollista elämäntapaa tällä foorumilla, olen ainakin itse valmis tekemään Lecterit ja poistumaan.synkempi hautajaisvieras kirjoitti:Voisi luulla että ihmisiä kiinnostaisi tällaisella foorumilla se kuinka rikolliset ajattelevat, minkälaista näkökulmaa on siellä toisella puolella tms. mutta näköjään enemmän kiinnostaa huudella haukkumasanoja koneen takaa... kummallista.