Tutkintavanki altis poliisin painostukselle

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
MotiivitOn
Rico Tubbs

Re: Tutkintavanki altis poliisin painostukselle

Viesti Kirjoittaja MotiivitOn »

synkempi hautajaisvieras kirjoitti:
Loka kirjoitti:Hieman ihmetyttää että rikollinen on niin idioottimaisen ajatusmaailman omaava että syyttömän tulisi hänen ryssimistensä vuoksi kärsiä koppihoitoa. Mutta te tyhmät -valinta on teidän. Itse en kärsi toisten tekosista hetkeäkään, en nyt enkä tulevaisuudessa. Tai niin, tyhmähän on se joka ei vasikoi vaan nauttii sitä paskaa toisen puolesta.
Väännetään nyt rauta-langasta: tuossa ei kyse ole rikollisen oletetusta tyhmyydestä vaan oletetusta kunniasta. Mikäli rikolliset ajattelevat näin sitä tuskin Minfoon kirjoittavien kukkahattutätien mielipiteet hetkauttavat mihinkään suuntaan. Mutta kuten sanottua, kun arvo-maailma ja maailmankuva on erilainen, sitä on ehkä vaikea käsittää. Toisille sopii keskustelut rikoksista, toisille keittiön verhoista, mikä kenellekin...
Tämä sama ilmiö on nähtävissä kun puhutaan itsemurhaterroristeista tai kouluampujista. Ne ketkä innolla puhuvat rikollisesta "kunniankoodista" kieltävät itse yhtälailla itsemurhaterroristin "kunniankoodin" tai kouluampujan "kunniankoodin". Omasta mielestäni perusterroristiä on tosin paljon helpompi ymmärtää ja kunnioittaa kuin perusrikollista, mutta se kai on makuasia.

Jos pidetään rikollisten keskinäisestä kunnia ja moraalikäsityksestä jotenkin hienona, vaikka se ei olekaan, niin minun mielestäni samalla lailla tulee sitten hyväksyä sekin, että toisissa ryhmissä naisen on pakko pukeutua huntuun ja jos nainen tulee raiskatuksi, nainen kärsii siitä rangaistuksen. Kys on vain erilaisuudesta maailmankatsomuksessa.

Kuten sanottua, kun arvo-maailma ja maailmankuva on erilainen, sitä on ehkä vaikea käsittää.
Toisille sopii keskustelu rikoksista jne...
synkempi hautajaisvieras kirjoitti:OT:Taas huvittaa tämä Minfolle tyypillinen riidanhaastaminen ja tyhmäksi nimittely.
Niin, toiset vain eivät halua hyväksyä oman moraalinsa vastaista käytöstä. Toiset pystyvät hyväksymään vaikka lasten raiskaamisen, koska heidän moraalinsa mukaan siinä ei ole mitään väärää.
Henkilökohtaisesti elän aika pitkälti yleisen moraalikäsityksen mukaan, enkä hyväksy sitä, että poliisia ei auteta rikoksen selvittämisessä. Helposti tuohtuu ja valitsee sanansa jyrkästi, kun joku toinen puolustaa oman moraalikäsityksen vastaista tekoa, kuten vaikkapa lapsenraiskausta.
Lokalle varmaankin kävi juuri näin, koska hänen moraalikäsityksensä ja maailmankuvansa ei hyväksy kuulusteluissa asioiden salaamista, kuten ei varmaan rikollisenkaan moraalikäsitys hyväksy lapsenraiskaamista, vaikka rikos se on sekin.
synkempi hautajaisvieras kirjoitti:Voisi luulla että ihmisiä kiinnostaisi tällaisella foorumilla se kuinka rikolliset ajattelevat, minkälaista näkökulmaa on siellä toisella puolella tms. mutta näköjään enemmän kiinnostaa huudella haukkumasanoja koneen takaa... kummallista.
Ehkä tässä haluttiin tuoda julki, että vaikka rikollisen kieroutunut mielenlaatu kiinnostaakin, niin silti sitä ei hyväksytä, tälläkään foorumilla. Jos taasen halutaan hyväksyä tai suosia rikollista elämäntapaa tällä foorumilla, olen ainakin itse valmis tekemään Lecterit ja poistumaan.
"Remember, the faint-hearted never fucked a pig!" -Brigadier Graeme Lamb (DSF)-
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Väännetään nyt rautalangasta: Naurattaa. "Kunnia?" :lol: Rikollisten kunnia? Kunnioittaako rikollisia joku muu kuin toinen rikollinen? :lol: Rikollinen ei ansaitse muuta kuin lusia, näin se minun ajatuksissa menee. Sitten kun on tekonsa sovittanut voi tulla vinkumaan sitä kunniaansa uudelleen. Kaikki tekee virheitä, idiootin rikollisesta vain tekee mm. se, että itse ryssiessään muiden pitäisi vielä pelastaa kärsimällä itse tämän neropatin nahka? :D

Viri viri tööt tööt.
Loka
Alibin Kestotilaaja

MotiivitOn kirjoitti:***Lokalle varmaankin kävi juuri näin, koska hänen moraalikäsityksensä ja maailmankuvansa ei hyväksy kuulusteluissa asioiden salaamista, kuten ei varmaan rikollisenkaan moraalikäsitys hyväksy lapsenraiskaamista, vaikka rikos se on sekin.
Jep, en salaisi. Tiedän ilman kokemusta että asioiden peittely tai niistä vaitolo voi kostautua. Tuskin kuitenkaan sille rikoksen tekijälle -vaan hiljaa olijalle. Ja jos jotain asiasta tiedät, sinusta tulee myös kanssarikollinen vaitiolosi myötä.
motiiviton kirjoitti:Ehkä tässä haluttiin tuoda julki, että vaikka rikollisen kieroutunut mielenlaatu kiinnostaakin, niin silti sitä ei hyväksytä, tälläkään foorumilla. Jos taasen halutaan hyväksyä tai suosia rikollista elämäntapaa tällä foorumilla, olen ainakin itse valmis tekemään Lecterit ja poistumaan.
Justiin näin minäkin ajattelen.

edit, enkä pyytele anteeksi tyhmäksi nimittelyä koska vaikeneminen on tasan mun mielestä tyhmää ja tyhmyyttä, idioottimaista. Pidän tämän kaltaista ihmistä idioottina.
Viimeksi muokannut Loka, Ke Touko 20, 2009 6:56 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Loka kirjoitti:Väännetään nyt rautalangasta: Naurattaa. "Kunnia?" :lol: Rikollisten kunnia? Kunnioittaako rikollisia joku muu kuin toinen rikollinen?
Debiili?Ja aina edes debiili ei ole rikollinen... :lol:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Loka
Alibin Kestotilaaja

John Doe kirjoitti:Loka kele herää....missäs kohtaa tätä keskustelua on tullu esiin syyttömät??Vasikointi on aina perseestä ja syvältä,mutta ei siihen kuitenkaan syyttömät liity millään tavalla!
Haluan korostaa että minusta on yhtä paha istua syyttömänä hiljaa jos rikosta salaa mielessään, kuin rikoksessa mukana olemassa olleena istua hiljaa.
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

MotiivitOn kirjoitti:
Ehkä tässä haluttiin tuoda julki, että vaikka rikollisen kieroutunut mielenlaatu kiinnostaakin, niin silti sitä ei hyväksytä, tälläkään foorumilla. Jos taasen halutaan hyväksyä tai suosia rikollista elämäntapaa tällä foorumilla, olen ainakin itse valmis tekemään Lecterit ja poistumaan.

Nyt päästiin asiaan. Ehkä voisi pysyä mahdollisiiman yksinkertaistetussa keskustelussa selkeyden vuoksi. Kenen mielestä ymmärtäminen ja hyväksyminen ovat kaksi eri asiaa? No varmasti Minfon debiileimmät päättömyyksien huutelijat eivät ymmärrä noidenkaan sanojen välillä mitään eroa...

edit. Sinänsä huvittavaa tekopyhä Lokan jeesustelu rikollista, kenestä hyvänsä voi tulla rikollinen kun olosuhteet sattuvat kohdilleen. Vaikka eipä Lokan kaltaisten mielipiteet kiinnosta, nobody mikä nobody. Huudelkoot mitä lystää.

.
.

kaukana poissa

.
Loka
Alibin Kestotilaaja

synkempi hautajaisvieras kirjoitti:*** Kenen mielestä ymmärtäminen ja hyväksyminen ovat kaksi eri asiaa? ***
Eri asiat ne ovat, mutta yhtäläisesti en ymmärrä enkä hyväksy. Ymmärrän että joku voi tämän ymmärtää.
synkempi hautajaisvieras kirjoitti:****kenestä hyvänsä voi tulla rikollinen kun olosuhteet sattuvat kohdilleen. ***
Ai yks kaks yllättäen joudut salaamaan jotain olosuhteiden pakosta?

Mikä voisi olla tälläinen olosuhteiden pakko jossa sinusta tulee rikollinen mutta ei voisi viranomaiselle kertoa itse -jos kerta on olosuhteiden pakko ollut takana? Koska jos pelkästään "olosuhteet menevät kohdilleen" kun lähdet rikosta tekemään niin katson sen omaksi tyhmyydeksi.
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Ei tuohon Lokaan näköjään tehoa edes rautalangasta vääntö....jeesustelija mikä jeesustelija,olkoon niin.Hyvin pitkälti olen samaa mieltä vanhan Torven kävijän kanssa.(lienemmekö muuten tuttuja keskenämme?) 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
katupoika
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Loka kirjoitti:Väännetään nyt rautalangasta: Naurattaa. "Kunnia?" :lol: Rikollisten kunnia? Kunnioittaako rikollisia joku muu kuin toinen rikollinen? :lol:
Sä oot Loka kyllä todella pahasti kujalla nyt.... Joskus ois parempi olla ihan hiljaa vaan ja myöntää rehdisti, ettei ymmärrä eikä edes HALUA ymmärtää. Siitähän tässä on kuitenkin sunkin kohdalla kyse. Vaikka sä kuinka täällä vänkäisit vastaan, niin se todellisuus, jonka keskellä alalla eletään ei siitä muutu miksikään. Ymmärsit sä sitä tai et.

Tästä rosvojen kunnioittamisesta sen verran, että ketäänhän ei tosiaan kiinnosta hevon vittua kunnioittaako joku random Tiina Tukari jotain rosvoa. Tää rosvokaan tuskin kunnioittaa tätä Tiina Tukaria pätkääkään, vaikka Tiina Tukari omasta mielestään olisi maailman paras ihminen ja loistava esimerkki kaikille pikku hiirulaisille ympäri maailman. Maailmat ovat vain sen verran erit. Sillä kunnioituksella on merkitystä vain alan piireissä - ei niiden silmissä, jotka eivät ole millään tavoin alan hommissa mukana. Ja tolla alalla se kunnioitus ja kunniallisuus (eli tiettyjen kirjoittamattomien sääntöjen mukaan eläminen) on tärkeämpää kuin ehkä millään muulla alalla.
Loka
Alibin Kestotilaaja

katupoika kirjoitti: Sä oot Loka kyllä todella pahasti kujalla nyt.... Joskus ois parempi olla ihan hiljaa vaan ja myöntää rehdisti, ettei ymmärrä eikä edes HALUA ymmärtää. Siitähän tässä on kuitenkin sunkin kohdalla kyse.
Jep, en ymmärrä miksi kukaan näin tekee. Se erottaakin mut rikollisista. Ja siitä näkee nämä moraalierot. Jeesusteluako se nyt oli?
katupoika kirjoitti: Vaikka sä kuinka täällä vänkäisit vastaan, niin se todellisuus, jonka keskellä alalla eletään ei siitä muutu miksikään. Ymmärsit sä sitä tai et.
No tätä ei ole millään muotoa vaikeaa käsittää.
katupoika kirjoitti: Tästä rosvojen kunnioittamisesta sen verran, että ketäänhän ei tosiaan kiinnosta hevon vittua kunnioittaako joku random Tiina Tukari jotain rosvoa. Tää rosvokaan tuskin kunnioittaa tätä Tiina Tukaria pätkääkään, vaikka Tiina Tukari omasta mielestään olisi maailman paras ihminen ja loistava esimerkki kaikille pikku hiirulaisille ympäri maailman. Maailmat ovat vain sen verran erit. Sillä kunnioituksella on merkitystä vain alan piireissä - ei niiden silmissä, jotka eivät ole millään tavoin alan hommissa mukana. Ja tolla alalla se kunnioitus ja kunniallisuus (eli tiettyjen kirjoittamattomien sääntöjen mukaan eläminen) on tärkeämpää kuin ehkä millään muulla alalla.
Näin on -onneksi. Onneksi nämä maailmat on niin totaalisesti pystytty erottamaan toisistaan.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

katupoika kirjoitti:Ja tolla alalla se kunnioitus ja kunniallisuus (eli tiettyjen kirjoittamattomien sääntöjen mukaan eläminen) on tärkeämpää kuin ehkä millään muulla alalla.
:lol: :lol: :lol:
Voi kuule... Kun aukaisisit silmäsi, niin voisit nähdä jotain vielä karumpiakin ammatinvalintoja tässä maailmassa, kuin joksikin konnaksi alkamisen.
Niitä hommia ei tosin tee yleensä ne kaverit, jotka menee yli siitä mistä aita on matalin.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
katupoika
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Mike Manner kirjoitti:
katupoika kirjoitti:Ja tolla alalla se kunnioitus ja kunniallisuus (eli tiettyjen kirjoittamattomien sääntöjen mukaan eläminen) on tärkeämpää kuin ehkä millään muulla alalla.
:lol: :lol: :lol:
Voi kuule... Kun aukaisisit silmäsi, niin voisit nähdä jotain vielä karumpiakin ammatinvalintoja tässä maailmassa, kuin joksikin konnaksi alkamisen.
Niitä hommia ei tosin tee yleensä ne kaverit, jotka menee yli siitä mistä aita on matalin.
Missä suhteessa mun pitäis avata silmäni?

Enkä nyt ihan äkkiseltään keksi muun alan hommia jossa kunnioituksen menettäminen tarkoittaa monesti perusteellista ja usein toistuvaa pahoinpitelyä, kodin ja muun omaisuuden tuhoamista, kylmäksi laittamista tai maasta pakenemista oman henkensä säilyttämiseksi.
synkempi hautajaisvieras
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja synkempi hautajaisvieras »

John Doe kirjoitti:Ei tuohon Lokaan näköjään tehoa edes rautalangasta vääntö....jeesustelija mikä jeesustelija,olkoon niin.Hyvin pitkälti olen samaa mieltä vanhan Torven kävijän kanssa.(lienemmekö muuten tuttuja keskenämme?) 8)

Voi olla että tunnetaankin. YV:tä tulossa. Torvessa tuli tosiaan viihdyttyä aikoinaan...siellä näki kaikenlaista... Nykyinen Torvi on huomattavasti siistitympi versio 80/90-lukujen taitteen mestasta, niin tilojen kuin asiakaskuntansakin puolesta. Paljon ikimuistoisia hahmoja siellä silloin pyöri, ei taida monikaan niistä enää Lahden katukuvaa komistaa?

Komppaus täältä katupojalle. Minfon mielipidepoliisit voivat olla vängätä ja jankata mitä huvittaa, se ei muuta sitä että "todellisuus on tuolla ulkona".

.
.

kaukana poissa

.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

katupoika kirjoitti:Enkä nyt ihan äkkiseltään keksi muun alan hommia jossa kunnioituksen menettäminen tarkoittaa monesti perusteellista ja usein toistuvaa pahoinpitelyä, kodin ja muun omaisuuden tuhoamista, kylmäksi laittamista tai maasta pakenemista oman henkensä säilyttämiseksi.
Työskentely esim. ulkomailla "turvallisuusalan konsulttina" vois olla tuollainen duuni. Tosin siinä hommassa vastapuoli yrittää ottaa sinut hengiltä 24/7 ja oman porukan luottamuksen menettäminen tuo sen luodin kalloon myös.
Jätkät tienaa parempaa liksaa kuin ylemmän keskiluokan huumekonnat ja näkeevät paljon vaivaa ollakseen hyviä duunissaan, koska virheet vie 3m. nurmen alle, eikä linnaan.
Missä suhteessa mun pitäis avata silmäni?
Ehkä siinä suhteessa, että noi mainitsemasi henkilöt, jotka pahimmillaan pahoinpitelee sinua, tuhoaa kotisi ja omaisuutesi, sekä lopuksi tappavat sinut ei ole kumminkaan niitä kovimpia luita.
Lisäksi totuushan on se, että konnaksi alkaa ne jotka on laiskoja ja eivät noin ollen jaksa nähdä vaivaa asioiden eteen.
Jos olet toista mieltä, niin montako konnaa tunnet, jotka on tosissaan yrittäneet jotain ja repineet sitä juttua omasta selkänahastaan, eikä muiden selkänahasta.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Mike Manner kirjoitti: Lisäksi totuushan on se, että konnaksi alkaa ne jotka on laiskoja ja eivät noin ollen jaksa nähdä vaivaa asioiden eteen.
Jos olet toista mieltä, niin montako konnaa tunnet, jotka on tosissaan yrittäneet jotain ja repineet sitä juttua omasta selkänahastaan, eikä muiden selkänahasta.
Tuohon kiteytyi jo pieni viisaus.Toisaalta voi kysyä kuinka monta ihmistä
on valinnut rikollisen uran, toiminut herrasmiesmäisesti koko "uransa" ja vetänyt senkin
duunin loppuun asti ilman katumusta tai "kääntymystä" linnareissujen jälkeen?
Niitä kavereita voisikin jossain määrin kunnioittaa, valitettavasti kovin harvassa ovat.
Markkanen tuli itsellä ainakin mieleen...
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Vastaa Viestiin