Tutkintavanki altis poliisin painostukselle

Tähän osioon onnettomuudet ja muu rikoksiin liittyvä keskustelu.
Loka
Alibin Kestotilaaja

Re: Tutkintavanki altis poliisin painostukselle

Viesti Kirjoittaja Loka »

synkempi hautajaisvieras kirjoitti:*** Minfon mielipidepoliisit voivat olla vängätä ja jankata mitä huvittaa, se ei muuta sitä että "todellisuus on tuolla ulkona".
Jaahas. :lol: Eli minä en saa sanoa mielipidettäni keskustelupalstalla olematta mielipidepoliisi? Minkäs tämä sinusta sitten tekee? :lol:

...enkä mielestäni ole asiasta edes vääntänyt, näyttää siltä että tämä minun henkilökohtainen mielipiteeni jota olen yrittänyt jopa perustella -saa sinua raivon valtaan? :D Miksi?

muokkaan, pidän rikoksen salaamista tyhmänä tekona, en niinkään ihmistä joka sen tekee. Nyt siis kun aloin asiaa miettimään ihan siltä kantilta kuinka oikeasti ajattelen. Eli sanotaan näin että tyhmä teko, ei ihminen. Idioottimainen teko, ei ihminen. :)
Mike Manner
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Mike Manner »

Loka kirjoitti:muokkaan, pidän rikoksen salaamista tyhmänä tekona, en niinkään ihmistä joka sen tekee. Nyt siis kun aloin asiaa miettimään ihan siltä kantilta kuinka oikeasti ajattelen. Eli sanotaan näin että tyhmä teko, ei ihminen. Idioottimainen teko, ei ihminen. :)
"USKOLLISUUS KUNNIAMME"

Rikollisen elämäntavan valinneilla tuo em. slogan tarkoittaa, että :arrow:
Kun on itse tehnyt päätöksensä, niin kantakoot niistä seurauksetkin.
Oli kyse sitten kaidastatiestä, rikoksenpoluista, vasikoimisesta tai vasikoimattomuudesta.

Joukkoon kuulumaton yksilö noissa em. vaihtoehdoissa oli tuo kaidallatiellä pysyminen. Jos on saanut jotain tietoonsa tahtomattaan/huomaamattaan ja poliisi tulee asiasta kyselemään, niin totta helvetissä tietämästään pitää kertoa rehellisesti!

Jos taas puolestaan on osa rikosta josta tietää jotain, niin sitten voi alkaa miettimään, että onko parempi polttaa kaverit ja päästä itse helpommalla, vai kantaako omalle kohdalleen langenneen taakan.

Se on niin helppoa. Ei mitään monimutkaisia selityksiä, tai mussuttamisia.
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Mike Manner kirjoitti:***Jos taas puolestaan on osa rikosta josta tietää jotain, niin sitten voi alkaa miettimään, että onko parempi polttaa kaverit ja päästä itse helpommalla, vai kantaako omalle kohdalleen langenneen taakan.

Se on niin helppoa. Ei mitään monimutkaisia selityksiä, tai mussuttamisia.
Itse en ole kertaakaan puhunut ylläolevan kaltaisesta tilanteesta jossa olisin osa rikosta ja sitä myöten helpottaisin omaa oloani laulamalla.
Mike Manner
Jessica Fletcher

Loka kirjoitti:Itse en ole kertaakaan puhunut ylläolevan kaltaisesta tilanteesta jossa olisin osa rikosta ja sitä myöten helpottaisin omaa oloani laulamalla.
Arvaa vaan lyödäänkö sinut koppiin lausunnon saamiseksi, jos olet nähnyt ikkunasta naapurin Virtasen sekoilevan?
Siinä on vähän hankala käyttää peruisteina sitä, että "ollaan ihan varmoja, että kuultava tietää jotain". Sen sijaan pääset sinne koppiin murjoittamaan, jos olet ollut jollain tapaa osallisena tapahtumiin (osana samaa kaveriporukkaa tms, jossa tekijäkin oli tekohetkellä).

Esimerkki -
Autoilija "A" ajaa jalkapallokentän ohi ja näkee, että kentällä on joukko "B" ja joukonjäsen "C" pahoinpitelee uhria "D".
Jos "A" ei muista nähneensä yhtään mitään, vaikka käytännössä se tuntuu ihan täysin järjen vastaiselta, niin kiinniotetaanko hänet kuulustelujen ajaksi, koska hänellä on huono muisti ja miten käy vertailukohtaisesti joukko "B":n jäsenille?
"Mä olen sitä mieltä, et jos 5 senttiä on liikaa OMASTA viestistä Minfoon, kannattaa harkita poistumista kokonaan. Perusteena se, että "harrastuneisuus" palstalle, ei ole likimainkaan riittävä!" -John Doe
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Esimerkin tapauksessa käy niin,että joukko B kopitetaan varmasti,mutta todennäköisesti myös A kopitetaan siksi ajaksi että tapahtumien kulku selviää. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
Mike Manner
Jessica Fletcher

John Doe kirjoitti:Esimerkin tapauksessa käy niin,että joukko B kopitetaan varmasti,mutta todennäköisesti myös A kopitetaan siksi ajaksi että tapahtumien kulku selviää. 8)
A:ta ei ihan varmasti kopiteta.
Kuuleminen ja asioiden selvittelyt varmaankin kestää normaalia pidempään, mutta ei ole pelkoa koppiin joutumisesta.
Alexandra5
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Alexandra5 »

:shock: Huomasin täällä mainittavan sana kunnia ja siihen suhtauduttavan hyvin ivallisesti, kun on kysymys rikollisen kunnista/moraalista. Olenkohan sitten saanut aivan väärän kuvan yhteiskunnastamme, koska jo lapsuudestani lähtien sain käsityksen, ettei kaveria vasikoida, koskaan. Mutta kas kummaa...enpä kasvanutkaan alamaailmassa vaan varuskunnassa, Suomen armeijan tyyssijassa!
Myös moraalikäsitykseni juontavat jo 70-luvulta, jolloin vanhemmat 'hörhöt' upottivat päähäni & sydämeeni lähtemättömän opetuksen: vanhukset, lapset ja muuten puolustuskyvyttömät ovat rauhoitettuja: heihin ei saa koskaan kohdistaa mitään rikollista uhkaa. Samoin myös tuolloin se mitä opin kasvaessani varuskunnassa sai vahvistuksen: omiaan ei koskaan petetä. Se oli tietoinen valinta, josta on saanut kärsiä...mutta itsekunnioitus on säilynyt, moniko voi kunnioitta itseään noilla poluilla, joita kuljin, tänä päivänä??? Vain rotat syövät omasta pesästä. Minua on siis kuljettanut kunniani, ei pelko. :D
Ja rikollisäitikö huono äiti? Hah, sanon minä! Ei tarvitse kuin katsoa ympärilleen näitä nk. 'normikansalaisia'
ja kauhulla seurata mitä lapset saavat kestää: arkipäivät huudetaan lapsille kurkku suorana ja kun perjantai tulee niin kyllä viina virtaa ja laulu soi, aivan sananmukaisesti...sehän on sallittua, mitäs näistä pienistä lapsiraukoista, jotka kuuntelevat omassa huoneessaan turvattomina kun ympäripäissään olevat vanhemmat juhlivat vieraineen niin että koko talo sen kuulee. Em, syyllistys rikollisäitiin lähti hieman hataralta pohjalta.... :shock:
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Alexandra5 kirjoitti:jolloin vanhemmat 'hörhöt' upottivat päähäni & sydämeeni lähtemättömän opetuksen: vanhukset, lapset ja muuten puolustuskyvyttömät ovat rauhoitettuja: heihin ei saa koskaan kohdistaa mitään rikollista uhkaa.
Ja muihin saa?Osoitus melkoisesta moraalista todellakin.
Alexandra5 kirjoitti:Ja rikollisäitikö huono äiti? Hah, sanon minä! Ei tarvitse kuin katsoa ympärilleen näitä nk. 'normikansalaisia'
ja kauhulla seurata mitä lapset saavat kestää: arkipäivät huudetaan lapsille kurkku suorana ja kun perjantai tulee niin kyllä viina virtaa ja laulu soi, aivan sananmukaisesti...sehän on sallittua, mitäs näistä pienistä lapsiraukoista, jotka kuuntelevat omassa huoneessaan turvattomina kun ympäripäissään olevat vanhemmat juhlivat vieraineen niin että koko talo sen kuulee. Em, syyllistys rikollisäitiin lähti hieman hataralta pohjalta.... :shock:
Jos äiti tai isä ramppaa kopin ja kodin väliä, ei liene oikea henkilö lasta kasvattamaan
kun ei hallitse omaakaan elämäänsä.
Tokihan huonoja vanhempia on myös niissä "normikansalaisten" joukossakin.
Mutta uskotko että se lasten läsnäollessa juopottelevien vanhempien enemmistö
löytyy heidän joukostaan?
Yleensä lapsen kasvattaminen on vanhempien harteilla ja rikollisilla se meneekin usein toisinpäin.
Vanhemmat hoitaa valtio, niinkuin lapsetkin.Laitokset ovat vain erit.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
pastori
Armas Tammelin

Viesti Kirjoittaja pastori »

en viitti lähteä yksilöimään kuka kirjoittaa/on kirjoittanut mielestäni päin vitt..a olevia näkemyksiään...ihmettelen kuitenkin mistä noita poliisiuskovaisia poliisivaltion kannattajia sikiää joka paikkaan.

Suomessa tutkintavankeus on nimenomaan painostusvankeutta tavoitteena saada epäillyn tunnustus - ihan sama oletko syytön vai syyllinen, kunhan tunnustat sen mistä sinua (ja ehkä muita) epäillään. Ja sinua voidaan epäillä mistä tahansa kunhan "syytä epäillä" -kynnys täyttyy, ja sehän täyttyy aina kun halutaan - jokaisen kohdalla.

Poliisin toimintaa ei suomessa valvokukaan - ei myöskään vankeinhoitoviranomaisten ja tuomioistuinten. Koko tuo sakki tekee mitä huvittaa, aivan kirjalimellisesti. Pääosin Suomessa tulee tuomituksi rikollinen, mutta aika ajoin tulee tuomituksi myös syyttömiä. Tätä ei sovi unohtaa.

Ja mitä tulee avustajan käyttöön esitutkinnassa niin se on lähinnä teoriaa. Vain ainiharvalla on mahdollisuus saada avustaja esitutkintaan, ja jos saakin, vain hetkeksi, ja siitä ei ole mitään hyötyä.

Suosittelen jokaiselle joka joutuu poliisikuulusteluun/kiinniotetuksi/pidätetyksi/vangituksi: Pidä suusi kiinni - kerrot vain nimesi, osoitteesi ja yhteystietosi - ei sanaakaan noiden lisäksi.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

pastori kirjoitti: Suomessa tutkintavankeus on nimenomaan painostusvankeutta tavoitteena saada epäillyn tunnustus - ihan sama oletko syytön vai syyllinen, kunhan tunnustat sen mistä sinua (ja ehkä muita) epäillään. Ja sinua voidaan epäillä mistä tahansa kunhan "syytä epäillä" -kynnys täyttyy, ja sehän täyttyy aina kun halutaan - jokaisen kohdalla.
Että ihan syyttömiltäkin halutaan tunnustus rikoksiin joita eivät ole tehneet? :roll:
pastori kirjoitti:Koko tuo sakki tekee mitä huvittaa, aivan kirjalimellisesti.
Nyt taisi päästä vähän kackelsbergiä.
pastori kirjoitti:Suosittelen jokaiselle joka joutuu poliisikuulusteluun/kiinniotetuksi/pidätetyksi/vangituksi: Pidä suusi kiinni - kerrot vain nimesi, osoitteesi ja yhteystietosi - ei sanaakaan noiden lisäksi.
Riippumatta siitä oletko syytön vai syyllinen.Edessä pitkiä öitä.
Alexandra5
Susikoski

:D Pastori, puhut täyttä asiaa. Nämä normiyksilöt eivät vain voi/halua uskoa että kaikki kertomamme on täyttä totta. :wink:
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Alexandra5 kirjoitti:Nämä normiyksilöt eivät vain voi/halua uskoa että kaikki kertomamme on täyttä totta. :wink:
Ehkä nämä "normiyksilöt" osaavat käyttää sen verran päätään etteivät ihan tuosta vain
usko pikkunilkkien kaikkeen propagandaan siitä miten syyttömiä olivat juuri siihen ja siihen
juttuun.Itse en niinkään luota anonyymin kirjoittelijan satuihin jos asiasta ei ole antaa mitään faktaa.
Puhutaan siis kackelsbergistä. 8)
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

En ole vielä koskaan joutunut tutkintavankeuteen johtuen ehkä siitä, että en ole rötöshurjastellut. Mutta täytyy nyt sitten vain odotella rauhassa, koska minut täysin mielivaltaisesti otetaan tutkintavankeuteen ja yritetään saada tunnustamaan asioita joihin olen täysin syytön ja joista en tiedä mitään. Tällä hetkellä en osaa sanoa asiasta faktaa.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Alexandra5
Susikoski

:shock: Hyvät herrat: en ymmärrä pointtianne? Olemmeko väittäneet olevamme syyttömiä rikoksiin, joista meidät on kopitettu?? Kerromme vain sen, mitä suuri yleisö ei koskaan saa nähdä/kokea. :D
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Alexandra5 kirjoitti::shock: Hyvät herrat: en ymmärrä pointtianne? Olemmeko väittäneet olevamme syyttömiä rikoksiin, joista meidät on kopitettu?? Kerromme vain sen, mitä suuri yleisö ei koskaan saa nähdä/kokea. :D
pastori kirjoitti: Suomessa tutkintavankeus on nimenomaan painostusvankeutta tavoitteena saada epäillyn tunnustus - ihan sama oletko syytön vai syyllinen, kunhan tunnustat sen mistä sinua (ja ehkä muita) epäillään. Ja sinua voidaan epäillä mistä tahansa kunhan "syytä epäillä" -kynnys täyttyy, ja sehän täyttyy aina kun halutaan - jokaisen kohdalla.

Poliisin toimintaa ei suomessa valvokukaan - ei myöskään vankeinhoitoviranomaisten ja tuomioistuinten. Koko tuo sakki tekee mitä huvittaa, aivan kirjalimellisesti. Pääosin Suomessa tulee tuomituksi rikollinen, mutta aika ajoin tulee tuomituksi myös syyttömiä. Tätä ei sovi unohtaa.

Ja mitä tulee avustajan käyttöön esitutkinnassa niin se on lähinnä teoriaa. Vain ainiharvalla on mahdollisuus saada avustaja esitutkintaan, ja jos saakin, vain hetkeksi, ja siitä ei ole mitään hyötyä.
Kovastihan tuo siltä kuulostaa. 8)
Vastaa Viestiin