Ulkomaalaistaustaisen vaikea päästä osaan Turun yökerhoista

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Bombay
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Bombay »

marco_x kirjoitti:
Bombay kirjoitti: Tuota, minusta Sedu itsekkään ei näytä ihan "täyssuomalaiselta", osaako joku valottaa hänen sukujuuriaan?
Ihan on itse ainakin valkeakoskella syntynyt ja turussa yritystoimintansa aloittanut. Mitään sukupuuta mulla ei täällä ole.
Lainaus vai mitä ihmettä?

Joo, tiedän kyllä mitä wikipedia sanoo Sedusta ja missä on syntynyt, kuhan vaan mietin että olisikohan Venäjällä päin sukujuuria, ihan tämän lainauksenkin perusteella (Eipä sillä, että onko sukujuurilla mihinkään mitään väliä, kuhan vaan pohdin..):

"Sedu Koskisesta ei puhuta ravintolapiireissä pelkästään hyvää. Hurjimmissa tarinoissa hän pyörittää ravintoloitaan osittain venäläisellä rahalla. Tekeekö kipeää kuulla kummia juttuja?"
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Mites J.R., kun katselet ravintolaelämää siellä Espanjassa, kuinka jengiytyviä paikalliset ovat?
Onko siellä Jugoslaaveja, Serbejä tai Aasialaisia häirikköjengejä?
Entä suomalaisten toiminta?

Vai osataanko käyttäytyä noin yleensäkkin paremmin?
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Tumppi
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Tumppi »

Niin no joo, pahoillani olen pojan puolesta JOS tarina on totta. Mutta Sedun ja poken sanoissa on aika paljon totta. Täällä on lähes joka baarissa se ulkomaalaisjengi. Jos tulee tappelu, niin siinä on aina 10-1 tilanne päällä ja huonosti siinä käy sille yksinäiselle. Monta tappelua olen baareissa nähnyt, enkä ole ikinä nähnyt ulkomaalaista tappelemassa yksin. Minusta meillä on ongelma, mutta siitä ei vain puhuta. Jos joku baari julistaa virallisesti porttikiellon ulkomaalaisjengeille, niin aion suunnata sinne, nykyään käyn siellä, missä niitä on vähiten. Vituttaa ne saatanan jengit!
Derrick
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Derrick »

Ei tulisi mieleenkään asioida ravintolassa, jossa on runsaasti "ulkomaalaisia". Paitsi tietysti jos ulkomaalaiset ovat sveitsiläisiä, kanadalaisia, australialaisia, saksalaisia tms. vastaavia.

Ravintoloitsijan kannalta tämä on aidosti merkittävä ongelma, koska epätoivottavia asiakkaita olisi pakko ottaa, mutta sen jälkeen muut asiakkaat häipyvät.
ShipWreck
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Bombay kirjoitti:Tuota, minusta Sedu itsekkään ei näytä ihan "täyssuomalaiselta", osaako joku valottaa hänen sukujuuriaan?
Määrittele minulle "täyssuomalainen", niin voin ehkä ottaa kantaa asiaan.
Sami

Viesti Kirjoittaja Sami »

Luulisi sitä baarin omistajan ja hänen alaistensa päättävän myös asiakkaista. Olen Sedun puolella täysin. En minäkään baarini mitään mutiaisia, neekereitä tai manneja ottaisi.
Herkkis
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

Ömm kohta laulaa banhammer... 8) veikkaampa vaan

Mutta toisaalta kyllä minusta klubit yms saavat syrjiä ketä haluavat, heidän paikka ja sinne pääsee ne ketä ne haluaa sinne. Olkoon erottelun keskipiste sitten ihonväri, pituus tai nimen konsonanttien määrä.
I am an African!
marco_x
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja marco_x »

Tumppi kirjoitti:Niin no joo, pahoillani olen pojan puolesta JOS tarina on totta. Mutta Sedun ja poken sanoissa on aika paljon totta. Täällä on lähes joka baarissa se ulkomaalaisjengi. Jos tulee tappelu, niin siinä on aina 10-1 tilanne päällä ja huonosti siinä käy sille yksinäiselle. Monta tappelua olen baareissa nähnyt, enkä ole ikinä nähnyt ulkomaalaista tappelemassa yksin. Minusta meillä on ongelma, mutta siitä ei vain puhuta. Jos joku baari julistaa virallisesti porttikiellon ulkomaalaisjengeille, niin aion suunnata sinne, nykyään käyn siellä, missä niitä on vähiten. Vituttaa ne saatanan jengit!
Ite oon sen 35 ja olen toisen puolen vuodesta mamuna ulkomailla.... Mutta samalla linjalla.... Jotkut osaavat käyttää aika törkeesti hyväkseen tätä meidän lakia......

Itse kun on reissun päällä ja menossa vaiks baariin, niin yritys on mennä aika huomaamattomasti, varsinkin jossain afrikan suunnalla.... mut täällä kotomaassa nämä toiset menevät ehkä hieman eri tyylillä sisää.... anyhow oon sen koskisen sepon kans aika likel samaa mieltä..... mut onneks mun ei tarvi sitä julkisesti toitottaa......
</life>
katupoika
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Herkkis kirjoitti:
Mutta toisaalta kyllä minusta klubit yms saavat syrjiä ketä haluavat, heidän paikka ja sinne pääsee ne ketä ne haluaa sinne. Olkoon erottelun keskipiste sitten ihonväri, pituus tai nimen konsonanttien määrä.
Sä siis kannatat lain rikkomista? Mä oon jotenkin ymmärtänyt sun olevan jonkin asteen tukari, joka on aina lain puolella.

Ja näin ylipäänsä kaikille pikkupiiperoilla on sanottava, että hankkikaa kavereita, niin ei se baarissa käyminenkään tunnu niin pelottavalta.
katupoika
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Derrick kirjoitti:Ei tulisi mieleenkään asioida ravintolassa, jossa on runsaasti "ulkomaalaisia". Paitsi tietysti jos ulkomaalaiset ovat sveitsiläisiä, kanadalaisia, australialaisia, saksalaisia tms. vastaavia.
Olihan toi joku läppä, vai mitä?
Bombay
Adrian Monk

ShipWreck kirjoitti:
Bombay kirjoitti:Tuota, minusta Sedu itsekkään ei näytä ihan "täyssuomalaiselta", osaako joku valottaa hänen sukujuuriaan?
Määrittele minulle "täyssuomalainen", niin voin ehkä ottaa kantaa asiaan.
Äh, arvelinkin että tästä tulee jotain kuittia, siksi laitoinkin lainauksiin tuon täyssuomalaisen joka on vammainen sana. No, siis Sedun ulkonäöstä tulee mieleen hieman venäläiset sukujuuret omaava henkilö tai ent. Jugoslavian suunnalta oleva henkilö (Ainakin eräs sukulaiseni mies on sieltä päin ja on ihan samanlaiset piirteet. Tiedäppä sit. Lähinnä siis mietin että onko Sedu toisen polven maahanmuuttaja tms.?
Tumppi kirjoitti:Niin no joo, pahoillani olen pojan puolesta JOS tarina on totta. Mutta Sedun ja poken sanoissa on aika paljon totta. Täällä on lähes joka baarissa se ulkomaalaisjengi. Jos tulee tappelu, niin siinä on aina 10-1 tilanne päällä ja huonosti siinä käy sille yksinäiselle. Monta tappelua olen baareissa nähnyt, enkä ole ikinä nähnyt ulkomaalaista tappelemassa yksin. Minusta meillä on ongelma, mutta siitä ei vain puhuta. Jos joku baari julistaa virallisesti porttikiellon ulkomaalaisjengeille, niin aion suunnata sinne, nykyään käyn siellä, missä niitä on vähiten. Vituttaa ne saatanan jengit!
Missä ihmeessä asutte? Itse en ikinä ole moiseen törmänny ja baareissa olen käyny todella säännöllisesti n. 7vuotta, tosin Helsinki ei niin hirmu tuttua ole minulle.

Itse olen nähny jatkuvasti tappeluita jossa on n. 18-20vee suomalaiset känniset miehet ja niiden "jengit", jos noilla perusteilla vaaditaan että ei baariin ole asiaa niin monta muutakin "ryhmää" pitää kieltää ja toisekseen tarvitaan lakimuutos ennen kuin edes on mahdollista bannata etnisia ryhmiä. En nyt viittaa kehenkään henkilöön mutta vammaista, että toisessa topicissa itketään miten "mamut" ei noudata lakeja ja vaaditaan kovempia rangaistuksia ja sit toisessa itse ollaan valmiita rikkomaan ja kannatetaan lain rikkomista, eli periaate taitaakin olla semmoinen "älä riko lakia, paitsi jos se ei miellytä minua", pah.
ShipWreck
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja ShipWreck »

Bombay kirjoitti:Tiedäppä sit. Lähinnä siis mietin että onko Sedu toisen polven maahanmuuttaja tms.?
Onhan Sedun ulkonäössä toki slaavilaisia piirteitä, mutta niin on monella mullakin suomalaisella. Saattaahan Sedu olla vaikka kolmannen tai neljännenkin polven maahanmuuttaja tms.

Eikös se niin mene, että ravintolat saavat itse valita asiakkaansa? Kyllä sen ymmärtää, ettei mustalaisia, somaleja jne. haluta päästää sisään, koska silloin saattaisi asiakasmäärä vähentyä. Ei se mielestäni kapakoiden tehtävä ole poistaa ennakkoluuloja vaan ensisijaisesti tehdä bisnestä. Ennakkoluulojen vähentäminen kuuluu muille tahoille.
Bombay
Adrian Monk

ShipWreck kirjoitti:[

Eikös se niin mene, että ravintolat saavat itse valita asiakkaansa? Kyllä sen ymmärtää, ettei mustalaisia, somaleja jne. haluta päästää sisään, koska silloin saattaisi asiakasmäärä vähentyä. Ei se mielestäni kapakoiden tehtävä ole poistaa ennakkoluuloja vaan ensisijaisesti tehdä bisnestä. Ennakkoluulojen vähentäminen kuuluu muille tahoille.
Baarit voi toki valita asiakkaansa, LAIN puitteissa. PISTE. Voit lukea edelliseltä sivulta lainkohdan. Tästä asiasta on turha keskustella.
Herkkis
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja Herkkis »

katupoika kirjoitti: Sä siis kannatat lain rikkomista? Mä oon jotenkin ymmärtänyt sun olevan jonkin asteen tukari, joka on aina lain puolella.
No öö sanotaanko että kannatan lain muuttamista 8)
I am an African!
Zodiac
Olivia Benson

Viesti Kirjoittaja Zodiac »

katupoika kirjoitti:Ja näin ylipäänsä kaikille pikkupiiperoilla on sanottava, että hankkikaa kavereita, niin ei se baarissa käyminenkään tunnu niin pelottavalta.
Minä en käy baareissa kun olen absolutisti. Eikä ihmisissä ole mitään pelottavaa...mamuissa kaikista vähiten.
Vastaa Viestiin