Madeleinen tapaus ( Ketju 1)

Ulkomailla kadoksissa olevat henkilöt
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Teleksi kirjoitti: Palasi sitten kuitenkin vaikka lapsi oli oksentanut seurueeseen.
Sori, toi oli pakko lainata :lol:

Jospa Maddyn vanhemmat pyysivät tuon hepun katsastamaan omatkin lapsensa samalla reissulla ettei kaikkien tarvitse juosta koko ajan tarkistuksilla. Ja sitten tapahtui jotain.
Katjushka
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Katjushka »

Kyllikki S kirjoitti: Jospa Maddyn vanhemmat pyysivät tuon hepun katsastamaan omatkin lapsensa samalla reissulla ettei kaikkien tarvitse juosta koko ajan tarkistuksilla. Ja sitten tapahtui jotain.
Samaa mieltä edellisten kirjoittajien kanssa siitä, ettei tuollaista anneta anteeksi "ystävien kesken" eli jos McCannit puhtaita pulmusia varmasti olisivat kertoneet jo ajat sitten, että pyysivät tuttavapariskuntaa tarkistamaan omatkin lapsensa.

Ja jos tekijä on ollut joku McCannien seurueessa illallistaneista ystävistä niin Maddien ruumiin hävitys niin pikapikaa on kyllä edelleen outoa (ts. mielettömän tsäkän varassa).

Kylläpäs on nyt vaikeaa tämän tapauksen selvitys :?
blackwidow

Viesti Kirjoittaja blackwidow »

..
Viimeksi muokannut blackwidow, Ma Loka 08, 2007 1:52 am. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
calcutta
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja calcutta »

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2007081 ... 4_uu.shtml tossaki linkki,jossa mainitaan poliisien tietävän jo murhaajan.

Eli näköjää taitaa olla jo varmaa että madde on murhattu:/
katupoika
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja katupoika »

Totta kai on tärkeää saada tää pikkutyttö takaisin, mutta onko kukaan kelannut sitä miksei kaikista muista kadonneista/kaapatuista tytöistä tehdä yhtä suurta mediamylläkkää. Miksi juuri Madeleinesta?
calcutta
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja calcutta »

joo,mutta luulen että koska vanhemmat ovat noin paljon esillä kertomasta maddesta ym. PYRKIVÄT PITÄMÄÄN JULKISUUDESSA asiaa esillä,niin sen takia on lehissä ja mediassa paljo juttuu maddesta yms.
ja toiseks varmaa vaikuttaa myöskin toi asiaan että madde on kadonnut suositussa turistikohteessa :?
pmv
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja pmv »

Toisaalta tuntuu epäreilulta, muita kadonneita lapsia ja heidän perheitään kohtaan, että Madden katoaminen on saanut näin paljon huomiota. Voin vaan kuvitella miltä tuntuu muista vanhemmista joilta on kadonnut lapsi ja elävät epätietoisuudessa ja odottevat tietoea siitä mitä on tapahtunut. Ei heille virtaa lahjoituksia jotta voisivat rahoitta hulppeaa mediamyllytystä ja matkustaa ympäri maailmaa tekemässä tapausta tunnetuksi.

Madden tapaus vie niin paljon palstatilaa, että kuinkan monen muun brittilapsen katoaminen on lehdissä / mediassa jäänyt täysin huomiotta tai pieneen ilmoitukseen?
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Enpä silti ajattelisi, että tämän tapauksen takia olisi joltakin toiselta jotakin palstatilaa viety...

Eivät ehkä olisi siltikään otsikoissa jonkun tavisperheen kadonneet teinit.
Yrittää ehkä voisi. Jos osaa lehdistölle myydä oman juttunsa, niin kyllä siitä voi otsikoita saada.
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Loka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Loka »

Jokainen vanhempi saisi vastaavan mediamylläkän aikaan jos kadonnut lapsi on pieni sievä kolme vuotias paremman Euroopan lapsi. Uskokaa pois vaan. Kyseessä on myös tahtotila, kaikista ei ole siinä järkytyksessä toimimaan kuten McCannit, eli pyörittämään valtavaa showta joka rikkoi rajoja ja meni ehkä jo ylikin. (vaikka itse tekisin varmaan saman) Kyseessä on ollut niin suurenluokan show, ei Maddyn vanhemmat sitä kahdestaan ole pitäneet linjassa. Mukana on taatusti ollut asiantuntijoita, ystäviä jne.

Vertaus, Romaniassa on kymmeniä tuhansia katulapsia. Kukaan ei heitä kaipaa, ei edes omat vanhemmat. Kuinka kävisi romanialais -äidin mediamylläkän jos hän kadonneestaan ilmoittaisi? Vastaan itse, ei juuri mitenkään. Ei vaikka vanhempi olisi ns. paremmista piireistä. Meillä on tiettyjä mielikuvia asioista ja turtuminen on tätä päivää. Kuinka moni suree tai kiinnittää huomiota Irakin itsemurhaiskuihin joita sattuu päivittäin, kuolleita kymmeniä, joukossa naisia ja sylivauvoja. Jos vastaava pommi-isku tai edes murto-osan henkiä vievä isku tai _edes_ tapaturma sattuisi Pohjolassa, lööpit kirkuisivat ja ihmiset kauhistelisivat. Täälläkin ko. sattumuksesta avattaisiin varmaan pari ketjua. Kuka avaa ketjun Irakin itsaripommittajille, marttyyreille? Ei kukaan, ketään ei kiinnosta.
Derrick
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Derrick »

Erikoiseen suuntaan on tämä juttu (taas) menossa, kun brittimedia antaa melko selvästi käsityksen, että epäilyt kohdistuisivat McCannien tuttavapariskuntiin.

Ihmeelliseltä kuulostaa ajatus siitä, että miksi joku samaan seurueeseen kuuluva tuttava surmaisi lapsen, kun ovat ilmeisestikin olleet hyvässä asemassa olevia, täyspäisinä pidettyjä ihmisiä, joilla lienee ollut myös omia lapsia. - Tietysti tähän voi sanoa, että yrittihän Nokian myrkyttäjähoitsukin tapaa sukulaislapsen, mutta silti perin erikoinen ajatus.

Jos tuttava olisi surmannut Madeleinen huoneistossa, niin toki ruumiin olisi voinut kiikuttaa vaikka oman vuokra-auton peräkonttiin myöhemmin hävitettäväksi. Tosin riski herättää huomiota, kun liikkuu hotellialueella jonkin suurehkon peiteläjän kanssa, on kyllä huomattava.

Saas nähdä mitä tästä vielä tulee.
marco_x
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja marco_x »

Derrick kirjoitti:Tosin riski herättää huomiota, kun liikkuu hotellialueella jonkin suurehkon peiteläjän kanssa, on kyllä huomattava.
Eiköhän tuo tyttö mahtuis vaikka matkalaukkuun, se ei varmaan hotellilla herätä kauheasti huomiota.
</life>
kahvitar
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja kahvitar »

Minä en yhtään ihmettele sitä miksi Madeleinen tapaus on saanut paljon julkisuutta. Tällainen lapsen katoaminen/murha tapaus saa aina paljon julkisuutta esimerkkeinä voisi mainita Britanniasta vaikkapa Sarah Paynen, Jessica Chapmanin ja Holly Wellsin murhat ja vaikkapa Belgiasta viime vuonna tapahtuneen Stacyn ja Nathalien murhat.

Eikä tarvitse olla edes paremmasta perheestä, Stacy ja Nathalie olivat alkoholistiperheestä, joka ei ollut edes varakas. Silti heidän tapauksensa levisi ulkomaille.

Yksinkertaisesti tällainen tapaus kiinnostaa ihmisiä ja tuntuu niin julmalta, kun kyseessä on pieni viaton lapsi. Madeleinen vanhemmat ovat lisäksi itse hakeneet tapahtumalle julkisuutta. Minä olen aivan varma, että jos suomalainen lapsi katoaisi vaikkapa Kreikassa niin Suomessa olisi lehdet täynnä tästä tai muistatte varmaan esim. Antonin tapauksen, oli lehdissä ja uutisissa, vaikka siinähän vanhemmat eivät edes tulleet julkisuuteen.

Lisäksi esim. Madeleinen tapaus koskettaa ns. "länsimaisia" ihmisiä ihan eri tavalla kuin vaikkapa Irakin lapset. Jos nyt itse ajattelen niin jos minulla olisi lapsi niin hänellä voisi käydä noin kuin Madeleinelle eli kadota etelänlomalla, mutta ei olisi missään tapauksessa mahdollista, että lapseni kuolisi Irakin sodassa ainakaan lapsena, eri asia sitten jos sotisi siellä aikuisena. Ihmisellä on rajallinen määrä tuntea surua, jos surisi kaikkia maailman ihmisiä niin saisi itkeä koko ajan. Eikä kukaan jossain Aasiassa kylläkään surrut vaikkapa Estonian uhreja. Ihminen suree sitä minkä kokee itselleen läheiseksi.

Minua ainakin suretti ja kosketti eniten tsunamissa juuri suomalaisuhrit, juuri sillä ajattelutavalla, että olisi itsekin voinut olla yksi heistä. Toki aasialaisten ihmistenkin kuolema on hirveää, mutta ei heitä samalla tavalla osaa surra kuin jotakin "tutumpaa". Mielestäni se on ihan normaalia.
Cicciolina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Cicciolina »

^samaa mieltä edellisen viestin kirjoittajan kanssa! Toki minuakin koskettaa irakin ym kriisit,ei ne mieltä ainakaan nosta. Mut kyllä enemmän koskettaa asiat jotka 'olisi voinut sattua omalle kohdalle'. Tai asiat jotka jollakin muulla lailla koskettaa läheltä. Itse en kyllä tällä hetkellä pysty tuntemaan kovinkaan paljon surua Madeleinen vanhempia kohtaan. Suoraan sanoen olen niin-niin hukassa koko asian suhteen, mitä sitten vielä tuntea. Toki yleisesti kadonneen lapsen vanhempia kohtaan tunnen sääliä, heidän kanssaan jopa vihaa. Mut en oikein ole ko. juttuun saanut mitään henk koht kontaktia siis tunnemaailmassani... Joka tosin aika pitkälle on rajattu kokemaan oman perheen, lähimmäisten ja sukulaisten surun. Sitä riittää.
Doctor Lecter
James Bond (Daniel Graig)

Viesti Kirjoittaja Doctor Lecter »

Loka kirjoitti:Meillä on tiettyjä mielikuvia asioista ja turtuminen on tätä päivää. Kuinka moni suree tai kiinnittää huomiota Irakin itsemurhaiskuihin joita sattuu päivittäin, kuolleita kymmeniä, joukossa naisia ja sylivauvoja. Jos vastaava pommi-isku tai edes murto-osan henkiä vievä isku tai _edes_ tapaturma sattuisi Pohjolassa, lööpit kirkuisivat ja ihmiset kauhistelisivat. Täälläkin ko. sattumuksesta avattaisiin varmaan pari ketjua. Kuka avaa ketjun Irakin itsaripommittajille, marttyyreille? Ei kukaan, ketään ei kiinnosta.
Mutta mitä tulisi itse elämästä, jos me kauhistelisimme jokaista nälkään kuollutta tai jokaista pommin tappamaa. Onneksi emme -tai suurin osa meistä pystyy nuo asiat työntämään taka-alalle. Toki on sellaisiakin, jotka jaksavat jankuttaa, että miksi Madeleine saa palstatilaa, miksei jokainen kuollut/kadonnut lapsi saa samaa huomiota. Myönnän, että en menetä yöuniani Palestiinan levottomuuksien, Irakin pommi-iskujen tai Bangla Deshin tulvien takia. Myönnän surevani ja liikutun edelleen muistellessani sitä auto-onnettomuudessa kaksi vuotta sitten kuollutta melkein-naapurin tyttöä.

Ehkä tälläinen kaikesta huolta kantava humanisti voisi perustaa omat sivustonsa nettiin, jossa julkaisisi kaikkien tänään, eilen, toissapäivänä, kuukausi sitten, vuosi sitten onnettomuuksissa kuolleiden, nälkään kuolleiden, kaltoin kohdelluiden, siviilipalvelusmiesten, totaalikieltäytyjien yms. nimet ja yrittäisi sitä kautta tasapäistää tätä maailmaa. Varmaan hankkeelle jokin sponsori löytyisi ja sitä kautta olisi mahdollista saada perustettua oma toimisto, palkattua henkilökuntaa (hommaan olisi varmastikin hakijoita), voisi vaikka saada lentoliput, että pääsisi itse paikanpäälle toteamaan, kuvaamaan, kauhistelemaan jopa auttamaan. Siinä samalla koko maailma näkisi, että kuinka hyvä hän on: "voisin istuu Espan terassilla, mutta tää auttamisjuttu on kuitenkin niiku mun juttu".

Jos vielä tämän hankkeen toteuttaja olisi itse valmis elämään kuin Äiti Teresa, niin sitä parempi. Ei niinkuin U2:n Bono, joka vaatii kehitysmaiden velkoja anteeksi, mutta silti itse elää sangen äveriäästi. On helppo olla vaatimassa, että tehkää jotain, kun usein näiden vaatijoiden oma panostus itse asiaan on varsin mitätöntä. On helppoa olla solvaamassa Suomen suhtautumista erilaisiin asioihin, mutta usein nämä vaatijat eivät edes äänestä saatikka kirjoita oman seutukunnan kansanedustajlle, kirjoita lehtien mielipidesivustoille. Nettiin moni saattaa kirjoittaakin, mutta kun kirjoitus- ja ilmaisutaito on sangen avutonta, niin vuodatuksen lukija ei parhaalla tahdollakaan voi käsittää, että mitä siinä haluttiin sanoa tai mitä siinä tahdottiin.

Raamatussa sanotaan: rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Tämä tarkoittaa nimenomaan lähimmäistä. Ei sitä Shangailaista tms. jota emme tunne. Hänellä on siellä oma lähimmäinen.
Aina kun kuulen sanan suvaitsevaisuus, poistan varmistimen!
EuroJR
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja EuroJR »

Minusta koko idea globaalista lajisolidaarisuudesta on
a) naurettava
b) mahdoton tällä ihmismäärällä. Läheisistä välitetään, kaikki muu on tekopyhyyttä. Tapaukset kuten Madde, saavat meidät pelkäämään "tämä olisi voinut sattua minullekin"-tyyliin.

Se siitä.

Palatakseni raiteille, kohta sitten pitää tuuleman, jos lehtitietoihin on uskomista. Saas nähdä tuleeko Madden ketjusta uusi pituusennätys. Tähän mennessä taitaa Ulvila johtaa, kun vapaata keskustelua ei lasketa. Portugalin poliisi ampunee järeällä tykistöllä lähiaikoina.
Lukittu