Unohtamatta mediaa!rosamarine kirjoitti:Ei kukaan synny tällaiseksi, katsos, se on se kotiympäristö, kaveripiiri ja koulu, jotka meidän lapsemme kasvattavat.
Seksiä Vironlaivalla 12-vuotiaan kanssa
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Re: Seksiä Vironlaivalla 12- vuotiaan kanssa
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
-
rosamarine
- Adrian Monk
Hyvä Damien, myös media! ja laskettakoot siihen mukaan myös internetin.Damien kirjoitti:Unohtamatta mediaa!rosamarine kirjoitti:Ei kukaan synny tällaiseksi, katsos, se on se kotiympäristö, kaveripiiri ja koulu, jotka meidän lapsemme kasvattavat.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Ai niinkö toimiiDamien kirjoitti:Siis 3.2%:ssa?Voi, kyllä toimii.ruby kirjoitti:Yleensä noissa promilleissa ei vehkeenkään pitäisi toimia????
Enkö ole huomannut vai onko missään mainintaa siitä miten äiti sai tietää tästä tapauksesta. Kertoiko tytär itse äidilleen vai bustasiko äiti tyttären miehen kanssa hytistä. Olisiko tytär vienyt miehen omaan hyttiinsä minne on vaarana että äiti pamahtaa paikalle ? ;o
What would Grissom do ?
Television has brought back murder into the home - where it belongs
- Alfred Hitchcock
Television has brought back murder into the home - where it belongs
- Alfred Hitchcock
-
Damien
- Alibin Kestotilaaja
- Viesti:
Minä lasken tv:n, lehdet, radion ja netin kaikki mediaksi.rosamarine kirjoitti: Hyvä Damien, myös media! ja laskettakoot siihen mukaan myös internetin.
Mutta juu, siinä meillä osasyyllinen sille jos lapset alkavat jo yhä nuorempina
vaikuttaa "huorahtavilta" niinkuin joku taisi mainita.
Olen puhaltanut kolmea kyllä, eikä toimintakyky mitenkään mahdoton ole,ruby kirjoitti:Damien kirjoitti:ruby kirjoitti:Ai niinkö toimii. Sinä tietysti olet ensin mitannut promillet ja alkanut hommiin sen jälkeen, eiks niin? ja muistatkin vielä kaiken ihan vesiselvästi
Nainen karjui hurmiossa ja pyysi vielä lisää
laskenut vain.Ja tarkoitan nyt koko fysiikkaa, en vain pippeliä.
Muistan kyllä ihan vesiselvästi että samassa kunnossa on tullut hommailtua onnistuneestikin.
Sitä se nuoruus katsos teettää.
Ja minun naiseni eivät luojan kiitos ole karjuneet.
edit. rubylle tiedoksi ettei miehen aivoissa tai aisassa ole sisäänrakennettua promillemittaria
joka polttaa propun kun raja ylittyy.Jos näin olisi, monilta ongelmilta säästyttäisi.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Nyt menin kärryiltä? Ja tuo 70-luvulla lastenkodissa ollut on joutunut sinne ilman, että vanhemmissa on ollut mitään vikaa?
Kyllä se vaan niin on, että yleisesti lasten ongelmien takana on vanhemmat. Tavalla tai toisella. Erikseen sitten on tietenkin tapaukset, joissa kyseessä on oikeasti henkinen tai fyysinen sairaus.
Tässäkin nimenomaisessa tapauksessa on uutisoitu, että akti on tapahtunut molempien halusta.
Niin eiköhän silloin ole jo lähes varmaa, ettei tässä nyt ole kyse mistään isukin pikku balleriina-pulmusesta, joka ensi kertaa tapasi muita kuin oman luokan poikia.
Kyse ei ole siitä, etteikö syyllinen ole syyllinen, vaan siitä, miten tämänkin palstan lasten vanhemmat voisivat olla joutumatta vastaavaan tilanteeseen.
PITÄKÄÄ HUOLTA LAPSISTANNE! Ja antakaa niiden olla lapsia niin kauan kuin huvittaa. Barbeilla saa leikkiä yläasteella ja lukiossakin ja pojatkin saa itkeä ja leikkiä vaikka nukeilla.
Kyllä se vaan niin on, että yleisesti lasten ongelmien takana on vanhemmat. Tavalla tai toisella. Erikseen sitten on tietenkin tapaukset, joissa kyseessä on oikeasti henkinen tai fyysinen sairaus.
Tässäkin nimenomaisessa tapauksessa on uutisoitu, että akti on tapahtunut molempien halusta.
Niin eiköhän silloin ole jo lähes varmaa, ettei tässä nyt ole kyse mistään isukin pikku balleriina-pulmusesta, joka ensi kertaa tapasi muita kuin oman luokan poikia.
Kyse ei ole siitä, etteikö syyllinen ole syyllinen, vaan siitä, miten tämänkin palstan lasten vanhemmat voisivat olla joutumatta vastaavaan tilanteeseen.
PITÄKÄÄ HUOLTA LAPSISTANNE! Ja antakaa niiden olla lapsia niin kauan kuin huvittaa. Barbeilla saa leikkiä yläasteella ja lukiossakin ja pojatkin saa itkeä ja leikkiä vaikka nukeilla.
Nuotio & Äreät Tiput
-
rosamarine
- Adrian Monk
Joo, en epäile Damien sun mieskuntoa, naureskelin vaan tuota prosenttia...ja joo, pilkunviilaamistahan tää, että kyse on promilleista, ei prosenteistarosamarine kirjoitti:Prosentissa? Gimme me a breakDamien kirjoitti:Siis 3.2%:ssa?Voi, kyllä toimii.ruby kirjoitti:Yleensä noissa promilleissa ei vehkeenkään pitäisi toimia????
- Juliet Jones
- Axel Foley
Siinä kun joku 12- vuotias on tehnyt sitä jo kymmeniä kertoja ja kymmenien kanssa, niin joku 18- vuotias on vain viattomasti ymmärtämätön lapsonen? Tuo on juuri sitä syyllistämistä, jota en ymmärrä.MissHolmes kirjoitti: Niin, mutta jotkut 12 vuotiaat ovat tehneet sitä jo kymmeniä kertoja ja kymmenien kanssa.
Ja usein on varmasti kumppani ollut enemmän kuin 12.
Veikkaanpa vähän, että ei ole 18 ajatellut/tajunnut tytön ikää. Eihän nuo 18-v lapsoset edes ymmärrä, että viittä vaille 16 vuotiaskin on vielä rikos.
En tiedä miksi joutui lastenkotiin ja kuinka kauan oli kouluumme tullessa ollut valtion hoidokki.. toipa vain mieleeni lapsen, joka ei saanut olla rittävän pitkään lapsi.. kuten ei tämänkään topicin tyttö. Hänenkään taustaansa emme tiedä, mutta silti hänestä ja vanhemmistaan olet mm. sinä tekemässä epäkelpoa yksilöä, joka näyttäisi itse olevan vastuussa tapahtumasta.MissHolmes kirjoitti: Nyt menin kärryiltä? Ja tuo 70-luvulla lastenkodissa ollut on joutunut sinne ilman, että vanhemmissa on ollut mitään vikaa?
Kyllä. Niin on uutisoitu muutamissa muissakin vajaavaltaisiin kohdistuneissa hyväksikäytöissä. Jälleen teet lähes varmaksi asian, jonka mukaan tämä 12- vuotias olisi ollut riittävän kypsä seksiin täysi- ikäisen kanssa: hänhän ei mielestäsi lähes varmasti ollut mikään isukin pikku balleriina- pulmunen.MissHolmes kirjoitti: Tässäkin nimenomaisessa tapauksessa on uutisoitu, että akti on tapahtunut molempien halusta.
- Juliet Jones
- Axel Foley
Mitkäs kaikki jutut tähän ketjuun tuli sotkettua?rosamarine kirjoitti:Kuule..Älä sotke kaikkia juttuja tähän ketjuun. Jos pysyttäis asiassa. Kaikki ei ole käsitelleet ja vatvoneet asioita joka ketjussa. Mun mielestä on oikein kuuluttaa vanhempien vastuuta. Ole huoleta, että tässä tapauksessa tulee olemaan myös lastensuojeluviranomaiset, tavalla tai toisella.Juliet Jones kirjoitti:Siltikin on huolestuttavaa nähdä, kuinka tässäkin ketjussa toistuu tismalleen sama kuvio, mikä on nähtävissä niin monessa muussakin lapsiin kohdistuneita seksuaalirikoksia käsittelevässä ketjussa. Huolestuttavaa on se, että täällä muutaman kommentoijan mielestä tärkeintä on alkaa hakea lapsiuhrille huoran viittaa harteille, ja tämän vanhemmalle/ vanhemmille puolestaan sitä epäkelvon kasvattajan viittaa.....
Tottakai vanhemmilla on vastuu, ensisijaisesti ja viime kädessä.. me vain emme edelleenkään tiedä mikä tausta on. Jos viinaralli oli vanhemmille tärkeämpi kuin tyttärensä turvallinen seura, niin olen valmis tuomitsemaan. Lasten kanssa ei juopotella!
Itse asiassa se yleistys taisi tulla jo paljon kirjoitustani aiemmin, eikä minkään 70- luvun yksittäisen muiston myötä.rosamarine kirjoitti: Samoin itseasiassa sinä olet se, joka johdattaa tämän casen aika yleiselle tasolle, jopa 70 - luvulle. Silloin ehkä lastenkodit olivat eri tasolla? en tiedä, ei ole kokemusta. Mutta eipä ole myöskään kokemusta 11 vuotiaasta huorahtavasta lastenkodin kasvatista...Ei kukaan synny tällaiseksi, katsos, se on se kotiympäristö, kaveripiiri ja koulu, jotka meidän lapsemme kasvattavat.
Niin, sellaiseksi ei varmasti kukaan synny. Kirjoitinkin tuon lapsuusaikojen koulukaverin tarinaa hieman siksi, että kun joku leimautuu itseään kaikille jakavaksi lapsihuoraksi, se ei varmastikaan ole hänen oma valintansa, kuten ei tässäkään laivatapauksessa. Muutenkaan leimaaminen ei ole mielestäni tarpeen.
Lastenkotien menneestä tai nykyisestä tasosta ei ole tietoa, mutta todistettavasti niissä on tapahtunut lasten hyväksikäyttöjä niin 70- kuin 2000- luvullakin.
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Ota hieman rauhallisemmin.
Eikö sinusta tuo koko uutinen tunnu kummalta?
Minusta on omituista
a) viedä tuon ikäinen laivalle juhannuksena juoppojen keskelle
b) jättään tuon ikäinen laivalla niin, että tapahtunut on mahdollista
c) ilmoittaa edes leikillään tuon ikäisenä, että oli halukas aktiin
Minä olen ehdottomasti sitä mieltä, että jutun mieshenkilö on toiminut väärin ja joutukoot rankimmalla mahdollisimmalla tavalla vastuuseen teostaan!
Enemmän minua kuitenkin huolettaa ne lapset, jotka joutuvat noin otollisiin tilanteisiin joutua seksuaalisen väkivallan kohteiksi.
Ja eniten minua huolettaa ne vanhemmat, jotka tuon omalla toiminnallaan mahdollistavat.
12-vuotias on vielä niin pieni, ettei tuollaisen pitäisi olla edes mahdollista. (joutua laivalla kännisen panemaksi) Vaan kyllä jokaisella lapsella pitäisi olla sellainen turvaverkko, ettei ainakaan noin pääse käymään.
Eri asia on sitten jos hyväksikäyttäjä on oma läheinen tai yksinäisellä koulumatkalla tapahtuva raiskaus.
Silloin puhutaan minusta erillaisesta tilanteesta.
Nyt ainakin otsikoiden perusteella on pikkasen toisenlainen juttu kyseessä.
Minusta on omituista
Minä olen ehdottomasti sitä mieltä, että jutun mieshenkilö on toiminut väärin ja joutukoot rankimmalla mahdollisimmalla tavalla vastuuseen teostaan!
Enemmän minua kuitenkin huolettaa ne lapset, jotka joutuvat noin otollisiin tilanteisiin joutua seksuaalisen väkivallan kohteiksi.
Ja eniten minua huolettaa ne vanhemmat, jotka tuon omalla toiminnallaan mahdollistavat.
12-vuotias on vielä niin pieni, ettei tuollaisen pitäisi olla edes mahdollista. (joutua laivalla kännisen panemaksi) Vaan kyllä jokaisella lapsella pitäisi olla sellainen turvaverkko, ettei ainakaan noin pääse käymään.
Eri asia on sitten jos hyväksikäyttäjä on oma läheinen tai yksinäisellä koulumatkalla tapahtuva raiskaus.
Nuotio & Äreät Tiput
-
MissHolmes
- Ben Matlock
Juliet:
sinä et voi muuttaa sitä tosiasiaa, että toiset 12 vuotiaat kuvittelevat olevansa kypsiä seksiin. Eikä heillä oel aikomustakaan edes kertoa tuntemattomalle ikäänsä.
Toiset 12 vuotiaat ovat sellaisista kodeista, että heille seksi tuossa iässä on ''ihan luonnollista''. Enkä minäkään ole väittänyt, että he olisivat siihen kypsiä.
sinä et voi muuttaa sitä tosiasiaa, että toiset 12 vuotiaat kuvittelevat olevansa kypsiä seksiin. Eikä heillä oel aikomustakaan edes kertoa tuntemattomalle ikäänsä.
Toiset 12 vuotiaat ovat sellaisista kodeista, että heille seksi tuossa iässä on ''ihan luonnollista''. Enkä minäkään ole väittänyt, että he olisivat siihen kypsiä.
Nuotio & Äreät Tiput
-
rosamarine
- Adrian Monk
Tähän viittasin...Juliet Jones kirjoitti:Mitkäs kaikki jutut tähän ketjuun tuli sotkettua?
Kyllä me kaikki varmaan suurimmaksi osaksi puhumme samaa asiaa, jokainen vähän eri sanankääntein. Olisi kiva saada lisätietoa tästä tapahtuneesta.Juliet Jones kirjoitti:Siltikin on huolestuttavaa nähdä, kuinka tässäkin ketjussa toistuu tismalleen sama kuvio, mikä on nähtävissä niin monessa muussakin lapsiin kohdistuneita seksuaalirikoksia käsittelevässä ketjussa.
- Juliet Jones
- Axel Foley
Jos keskityit lukemaan mitä kirjoitin, niin toin kyllä esille sen tosiasian, jota vajaavaltaiset voivat itsestään kuvitella, tai joka heidät saadaan kuvittelemaan. Mitä siis mielestäsi yritin muuttaa? Sen tosiasian, jonka itsekin jo totesin?MissHolmes kirjoitti:Juliet:
Sitä on kyllä vaikea kuvitella, ettei täysi- ikäisellä olisi sellaista tutkaa, jolla hän lapsen erottaisi lapseksi. Kyse kun ei ole pelkästään ulkonäöstä. Vastuu on aina aikuisella, ja sitä olen koko ajan painottanut, vaikka lapsi itse kuvittelisi mitä tahansa.
- Juliet Jones
- Axel Foley
Ei minulla mitään syytä ole kiirehtiä.MissHolmes kirjoitti: Ota hieman rauhallisemmin.
Minusta on omituista
Ja kyllä, tuntuu kummalliselta, että kaikesta valistuksesta ja tiedosta huolimatta 12- vuotias lapsi joutuu rikoksen kohteeksi, ja tekijänä on täysi- ikäinen henkilö.
Jälleen palaan aiempaan kommenttiini, jonka mukaan en ainakaan itse katso humalaisia täynnä olevan paikan olevan lapsille sopiva. Kohdat b ja c ovat epäselviä, koska taustat ovat hämärän peitossa.
Hyvä.MissHolmes kirjoitti: Minä olen ehdottomasti sitä mieltä, että jutun mieshenkilö on toiminut väärin ja joutukoot rankimmalla mahdollisimmalla tavalla vastuuseen teostaan!
Edelleen emme otsikoista huolimatta tiedä oliko tällä tekijällä rikoksen uhriin muunkinlainen suhde kuin tilapäinen seksisuhde. Hyväksikäyttö ja raiskaus ovat asioita, jotka vaikuttavat uhriinsa varmasti läpi elämän, olipa tekijänä satunnainen raiskaaja, insestinen sukulainen tai muu läheinen henkilö, tai laivalla nuorempansa seksiin houkutellut.MissHolmes kirjoitti: Eri asia on sitten jos hyväksikäyttäjä on oma läheinen tai yksinäisellä koulumatkalla tapahtuva raiskaus.
- Juliet Jones
- Axel Foley
Niin olisi. Eiköhän sitä aikanaan vielä tule. Mietin tuossa, että mikäköhän oli syynä siihen, ettei Suomessa tapauksesta uutisoitu tuoreeltaan, kun monenlaisesta muustakin keskikesän juhlaan tavalla tai toisella liittyvästä negatiivisesta tapahtumasta on uutisoitu..rosamarine kirjoitti:
Kyllä me kaikki varmaan suurimmaksi osaksi puhumme samaa asiaa, jokainen vähän eri sanankääntein. Olisi kiva saada lisätietoa tästä tapahtuneesta.