Tyhmiä kysymyksiä

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
Kakira
Sabrina Duncan

Re: Tyhmiä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Kakira »

Kysymys: mikä on minfossa usein mainittu "lisko-osasto" vankilassa :?:
ELÄ ja anna toisten elää
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Kakira kirjoitti:Kysymys: mikä on minfossa usein mainittu "lisko-osasto" vankilassa :?:
"Pelkääjäosasto" jonne yleensä kaikki pedofiilit sun muut kuspäät pääsee etteivät joudu hakatuksi/tapetuksi.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Kiitos Kakira, olen miettinyt/ihmetellyt samaa. Sinä kehtasit kysyä... kiitos myös selkeästa vastauksesta!
Nothing is quite what it seems
Kakira
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Kakira »

Chopper kirjoitti:
Kakira kirjoitti:Kysymys: mikä on minfossa usein mainittu "lisko-osasto" vankilassa :?:
"Pelkääjäosasto" jonne yleensä kaikki pedofiilit sun muut kuspäät pääsee etteivät joudu hakatuksi/tapetuksi.
Kiitos vastauksesta :D
Maybrick kirjoitti:Kiitos Kakira, olen miettinyt/ihmetellyt samaa. Sinä kehtasit kysyä... kiitos myös selkeästa vastauksesta!
Eipä kestä, tännehän voi näitä "tyhmiä" kysymyksiä heittää :lol:
ELÄ ja anna toisten elää
Maybrick
Perry Mason

^Niinpä niin, mutta kun tulee tunne, että tämä mun kysymys on liian tyhmä... tiedät syndrooman :wink:
Scythe

Viesti Kirjoittaja Scythe »

Tyhmältähän tää kuullostaa, mutta kysynpä vaan. Paljon luonnossa liikkuvana olen miettinyt jo pitkään, miksi ihmiset kasaavat pieniä kiviä tiettyyn (yleensä pyramidimaiseen) kuvioon, esim. järvien rannoille. Enkä puhu nyt kummeleista tai rajapyykeistä, vaan pienemmistä "teoksista". Onko niillä kenties joku shamanistinen merkitys?
Maybrick
Perry Mason

^ Ainakin saksalaisilla turisteilla Suomessa on tapana kasata kiviä muodostelmiin. Varsinkin napapiirin tuntumassa Deutschland-campingeilla niitä näkyy rannoilla ja muuten vaikuttavilla paikoilla. Jopa soramontuilla keskellä erämaata niihin olen törmännyt, tosin niitä en oikein usko turistien tekemiksi.

Hyvä kysymys johon en osaa tyhjentävästi vastata. Kuka tietää enemmän?
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Scythe kirjoitti:Tyhmältähän tää kuullostaa, mutta kysynpä vaan. Paljon luonnossa liikkuvana olen miettinyt jo pitkään, miksi ihmiset kasaavat pieniä kiviä tiettyyn (yleensä pyramidimaiseen) kuvioon, esim. järvien rannoille.
Kuten jo aikoinaan Inkisen ketjussa kerroin, ainakin Kainuussa ovat yleensä sumppumerkkejä.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Mikä on sumppumerkki?
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Mariacka kirjoitti:Mikä on sumppumerkki?
Jos en ihan hakoteillä ole niin liitty ravustukseen.Niillä merkitään sumppujen/mertojen paikat.Damien korjanneen jos olen väärässä.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Ei nyt kopteri ihan väärässäkään ole.Yleensä joella nuo sumput ovat rapuja varten.
Järvien rannoilla puhutaan taas vanhasta perinnetiedosta, eli paikoista jonne kalat kokoontuvat.
Meilläkin mökkisaaressa muutama noita "pyramideja" on, paikoissa jonne aikoinaan
laskettiin joka loppukevät vanha juuttisäkki täynnä kuivaa leipää ja havuja, ja näiden merkiksi
noita kiviä kasattiin.Ne kuulemma ovat jostain 60-70 vuosikymmeniltä jo peräisin.
Joissain paikoissa taasen noilla on merkitty kutupaikkoja.
Eli selitykset on monet mutta suurimmassa osaa liittyvät kalastukseen tai ravustukseen.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Scythe

Viesti Kirjoittaja Scythe »

Epätietoiselta kiitos. Nämä kivikasat mitä minä olen nähnyt, ovat yleensä olleet kaupungin ulkoilualueella järven rannalla tai maastossa esim. leirimajan tms. läheisyydessä.
VoDKa
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja VoDKa »

Törmäsin mielenkiintoiseen tilanteeseen asuntoa metsästäessäni. Juttelimme erään tuttavan kanssa aiheesta irkissä, eikä kahdestaan saatu aikaan tähän järkevää vastausta, joten vastatkaa te;

Jos olisitte vuokranantaja, antaisitteko asunnon mieluummin ihmiselle joka on vastuussa vuokranmaksusta yksinään, vai ihmiselle jolla on vuokranmaksulle myös takaaja?

One day I might just disappear and you will never find me. Nobody will ever find me.

Maybrick
Perry Mason

Ihmiselle joka on vastuussa vuokranmaksusta yksinään.
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

VoDKa kirjoitti:Törmäsin mielenkiintoiseen tilanteeseen asuntoa metsästäessäni. Juttelimme erään tuttavan kanssa aiheesta irkissä, eikä kahdestaan saatu aikaan tähän järkevää vastausta, joten vastatkaa te;

Jos olisitte vuokranantaja, antaisitteko asunnon mieluummin ihmiselle joka on vastuussa vuokranmaksusta yksinään, vai ihmiselle jolla on vuokranmaksulle myös takaaja?
Minä antaisin ehdottomasti henkilölle, kenellä on takaaja, esimerkiksi joku firma takaa henkilön vuokranmaksun.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Lukittu