Tuokin on aina niiiiiiin tapauskohtaista, itse olen omassa pienessä päässäni kategorioinut vuokraajat tavallaan kolmeen eri kastiin.rosamarine kirjoitti:Minä antaisin ehdottomasti henkilölle, kenellä on takaaja, esimerkiksi joku firma takaa henkilön vuokranmaksun.VoDKa kirjoitti:Törmäsin mielenkiintoiseen tilanteeseen asuntoa metsästäessäni. Juttelimme erään tuttavan kanssa aiheesta irkissä, eikä kahdestaan saatu aikaan tähän järkevää vastausta, joten vastatkaa te;
Jos olisitte vuokranantaja, antaisitteko asunnon mieluummin ihmiselle joka on vastuussa vuokranmaksusta yksinään, vai ihmiselle jolla on vuokranmaksulle myös takaaja?
1. On ne joista näkee, aistii ja ikäänkuin pienellä rupattelulla tiedostaa, että rahaa on ja vuokrat maksetaan ajallaan.
2. Ihmisryhmä joka kertoo olevansa tiukilla, mutta käyvät töissä ja uskottelevat että vuokrat toki maksetaan ajallaan.
3. Ihmisryhmä joka kertoo suoraan, että ovat aika PA kokoajan, mutta sossusta on myönteiset päätökset vuokranmaksuun.
Ihmisryhmää 2. olen yrittänyt vältellä, ja numero 3. kanssakin koitan ottaa selville mahdollisimman hyvin minkälainen persoona ja "bilettäjä" hän on.
Mutta vuokrien saamisen kannalta tyypit 1 ja 3 ovat ns. ok.
Ihmisten luottotietoja en ole koskaan alkanut tarkistamaan, haluan uskoa ihmisten olevan rehellisiä.Joten miksi minä heitä stalkkaisin.
Niin.. vuokrailen (ja joskus myyn) asuntoja.