(K) 25v Hanna Grönberg katosi Turussa

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
ruby
Nikke Knatterton

Re: (K) 25v Hanna Grönberg katosi Turussa

Viesti Kirjoittaja ruby »

Tytti kirjoitti:
Damien kirjoitti:
Tytti kirjoitti:Kyllä, sairastumisen tai kuoleman jälkeen... Mutta nythän on kyse hylkäämisestä.
Olet siis sitä mieltä että mies on valittu lapsentekoon sopivaksi ihan juuri tuota karkaamis-optiota
silmällä pitäen? 8)
Tarkoitan että tuskin kukaan ellei ole oikein kylmä ihminen valitsee laskelmoivasti puolisonsa sen perusteella että tämä on sellainen jolle voi huoletta lapset jättää kun ei lastenhoito enään kiinnosta.
Kyllä vielä suurin osa ihmisistä väittää valitsevansa puolisonsa rakkaudesta.
Tämä Hanna Grönberg hylkäsi lapsensa ja lähti bailaamaan,siitähän tässä nyt on kyse ei siitä että hän olisi sairastunut tai kuolemassa.
En kyllä ymmärrä sitäkään että kuoleva tai niin sairas ihminen joka ei lapsiaan pysty hoitamaan edes harkitsee lasten tekemistä koska se olisi niin väärin lasta kohtaan lapsella on oikeus molempiin vanhempiin.
Miksi tehdä lapsia sen perusteella että voi ne sitten jostain syystä hylätä ja kenties perustaa uuden perheen ja tehdä uusia lapsia uuden miehen kanssa,vaikka mies olisi kuinka hyvä lapsien hoidossa ja luotettava.
Eikö vanhemmilla (molemmilla) ole velvollisuus luoda lapsilleen tasapainoinen ja turvallinen ympäristö ilman hylätyksi tulemisen pelkoa.
niin Tytti, mietippä tätä tosiaan...ihan vain kommentiksi kirjoittelemillesi asioille toisessa ketjussa....lasten vanhempien pitäisi pystyä antamaan lapsilleen hyvä ja tasapainoinen lapsuus, alkoholi ei ole ainoa asia joka estää sen toteutumisen, on myös peliriippuvuutta, totaalista itsekkyyttä jne.

Ehkä tämä tytteli lähti bailaamaan ja jätti lapset oman onnensa nojaan. Se on huono juttu, myöskään toinen vanhemmista ei näytä olevan sopiva vanhemmuuteen. Olen sitä mieltä että tääs tapauksessa lapsilla on parempi jonkun muun hoivissa. Äidin pitää selvittää ongelmansa ja ehkä jonain päivänä hän voi yrittää luoda äiti-lapsi-siteen jälkikasvunsa kanssa. Sama juttu lasten isälle.

Kuka täällä on puhunut siitä että lapsia tehdään siksi että ne hylättäisiin? Erotilanteessa lasten on asuttava jossakin. Riippuu vanhemmista kuinka kypsän ja hyvän tuloksen he saavat ratkaisuillaan aikaiseksi. Vastuuntuntoinen ihminen haluaa kumppanikseen ihmisen joka on kykenevä huolehtimaan jälkikasvustaan oli sitten mies tai nainen. Ihminne yleensä valitsee kumppanikseen samoja arvoja kunnioittavan puolison. Pitää siis mennä itseensä jos erotilanteessa arvot eivät menekkään yksiyhteen.

Silloin ihminen on sairas jos lapset jää hoitamatta niinkuin tässä tapauksessa, tätä naista on hoidettava niinkuin monia muitakin jotka tällä hetkellä jättävät lapsensa pitkiksi ajoiksi yksin kotiin kun lähtevät humputtelemaan ja lasten isästä ei ole tietoakaan....

aiempi kommenttini koski lähinnä tilannetta jossa mies jättää lapset täysin äidin hoidettaviksi ja äidin voimat loppuvat. Moni äiti tekee mieluummin itsemurhan koska yhteiskunta rankaisee kovasti kommenteillaan jos tämä äiti jättää lapset isälleen ja painuu itse muutamaksi päiväksi hermolomalle kertomatta minne menee.
Vivi
Alokas

Viesti Kirjoittaja Vivi »

Kuulostaa aivan kuin puolustelisit itseäsi.
Tapahtuiko itsellesi jotain tai sairastuitko,kun annoit vanhimmat lapsesi isän luokse asumaan?
Tämän käsityksen saa kirjoituksistasi.
Edellisistä kirjoituksista saa sen käsityksen että edellisestä suhteesta olevat lapset asuvat isällään ja uuden suhteen lapset ovat sinulla ainakin toistaiseksi.
Luultavasti lapsesi olivat tuolloin alaikäisiä,jos ei niin päättivätkö itse että haluavat isän luokse asumaan?
Se on kyllä totta että sillon on parempi laittaa lapset muiden huostaan,kun ei itse kykene lapsille tarjoamaan turvallista ja rakastavaa elinympäristöä.
Mutta sitä on vaikea ymmärtää että joku jättää lapsensa muille sanomatta kenellekkään mitään,katoaa vain yks`kaks bailailemaan (niinkuin tässä Hannan tapauksessa),tai lapset jätetään muiden huostaan kun on uusi liitto ja uudet lapset.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

Vivi kirjoitti:Kuulostaa aivan kuin puolustelisit itseäsi.
Tapahtuiko itsellesi jotain tai sairastuitko,kun annoit vanhimmat lapsesi isän luokse asumaan?
Edellisistä kirjoituksista saa sen käsityksen että edellisestä suhteesta olevat lapset asuvat isällään ja uuden suhteen lapset ovat sinulla ainakin toistaiseksi.
Luultavasti lapsesi olivat tuolloin alaikäisiä,jos ei niin päättivätkö itse että haluavat isän luokse asumaan?
Se on kyllä totta että sillon on parempi laittaa lapset muiden huostaan,kun ei itse kykene lapsille tarjoamaan turvallista ja rakastavaa elinympäristöä.
Mutta sitä on vaikea ymmärtää että joku jättää lapsensa muille sanomatta kenellekkään mitään,katoaa vain yks`kaks bailailemaan (niinkuin tässä Hannan tapauksessa),tai lapset jätetään muiden huostaan kun on uusi liitto ja uudet lapset.
:shock:

Mihin tässä viitataan? Miksi pitäisi olla itse kykenemätön huolehtimaan lapsista jos lapset asuvat isänsä luona? Voisiko kyse olla esim. siitä että äiti on muuttanut pois lapsille tutusta ympäristöstä ja katsonut että heidän on parempi jatkaa esim. tutussa koulussa tuttujen ihmisten ympäröimänä kuin astua muutenkin ikävässä tilanteessa (erossa) aivan uuteen maailmaan?

en voi muuta sanoa kuin että olet hirvittävän ilkeämielinen ihminen :roll:
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
ruby
Nikke Knatterton

Vivi kirjoitti:Kuulostaa aivan kuin puolustelisit itseäsi.
Tuota...mitenköhän niistä kirjoituksista saa sen kuvan. Kaikki rakkaat lapseni asuvat kyllä minun luonani :shock: eikä minulla ole mitään uutta suhdettakaan....voisin kyllä tosiaan jättää lapset isälleen ja olen jättänytkin jos olen sen tarpeelliseksi katsonut ja lasten isän kanssa siitä erikseen sopinut...onko sulla kaikki ihan ookoo siellä päänupissa? Viitsisitkö kertoa mistä olet tälläistä saanut päähäsi?
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

ruby kirjoitti: Minun vanhemmat lapseni ovat asuneet isänsä kanssa eikä se tee minusta huonoa ja vastuuntunnotonta äitiä. Milloin vain voisin jättää lapset isälleen koska tiedän että hän huolehtisi heistä.
Hän tarkoittanee tätä ja kyllä, myös minä käsitin tästä niin, että lapsesi ovat asuneet poissa sinun luotasi, niin tuossa sanotaan.
Paavo Arhinmäki on äijä!
ruby
Nikke Knatterton

loneliness kirjoitti:
ruby kirjoitti: Minun vanhemmat lapseni ovat asuneet isänsä kanssa eikä se tee minusta huonoa ja vastuuntunnotonta äitiä. Milloin vain voisin jättää lapset isälleen koska tiedän että hän huolehtisi heistä.
Hän tarkoittanee tätä ja kyllä, myös minä käsitin tästä niin, että lapsesi ovat asuneet poissa sinun luotasi, niin tuossa sanotaan.
kyllä, lapset ovat joskus asuneet myös isänsä luona (isä työtön, minulla reissuhommia). Enemmän ihmettelen tuota kohtaa missä tämä henkilö selittää minulla olevan uusi suhde jne :shock: Sanon tuossa myös että voisin edelleen jättää lapset heidän isälleen...miten tuosta pääsee tähän:

Kuulostaa aivan kuin puolustelisit itseäsi.

:shock:
loneliness
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja loneliness »

Kuulostaa monen korvaan ikävältä jos sanoo naisena, että lapset asuivat isänsä luona. Ensimmäinen mielijohde monilla varmasti on, että mikä äitillä on päässä vikana. Useammin naiset ovat yksinhuoltajia ja naiset eivät lähde usein sellaisiin töihin, että joutuisivat olemaan pitkiä aikoja erossa lapsistaan.
Paavo Arhinmäki on äijä!
Kakira
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Kakira »

loneliness kirjoitti:Kuulostaa monen korvaan ikävältä jos sanoo naisena, että lapset asuivat isänsä luona. Ensimmäinen mielijohde monilla varmasti on, että mikä äitillä on päässä vikana. Useammin naiset ovat yksinhuoltajia ja naiset eivät lähde usein sellaisiin töihin, että joutuisivat olemaan pitkiä aikoja erossa lapsistaan.
Niinpä :| Useilla ihmisillä on tiettyjä "arvoja" elämässä ja jos joku poikkeaa linjasta, on se kauhistelun paikka.
Itse en tiedä Hanna Grönbergistä mitään muuta kuin mediassa on kirjoitettu, joten hänen motiiveitaan tai elämäänsä on minun turha lähteä arvostelemaan.
Tässäkin tapauksessa olisi mukavaa kun palstalla kirjottaisi joku,(kuten Niemisen ketjussa, kiitos Ruby :) ) joka tosiaan tuntee naisen, olisi mukavampaa spekuloida miksi hän päätti aamulla häippästä ihan jonnekkin muualle kuin töihin :roll:

Totuushan on, että ihmiset joilla menee huonommin kuin itsellä, ovat piristävä mässäilykohde. Siis ainakin minun mielestäni, ja minun ajatuksissani huonommin. Todellisuudessahan en tiedä miten "huonosti" Hanna Grönbergillä menee :lol:
ELÄ ja anna toisten elää
EastLondon
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja EastLondon »

Tytti kirjoitti
En kyllä ymmärrä sitäkään että kuoleva tai niin sairas ihminen joka ei lapsiaan pysty hoitamaan edes harkitsee lasten tekemistä koska se olisi niin väärin lasta kohtaan lapsella on oikeus molempiin vanhempiin.
Jos yhtään olen ymmärtänyt elämän perusasioita oikein ihan kaikki ihmiset kuolevat, riippumatta ovatko lisääntyneet vai eivät. Tarkoittaako tuo sitä, että kenenkään ei pitäisi hankkia lapsia, koska ei voi tietää varmaksi kuoleeko seuraavan 18 vuoden aikana. Mikäli ne elämänperusasiat, joita minä olen oppinut elämässä pitävät edes vähän kutiaan, EI KUKAAN voi olla varma miten kauan elää, eli tuon Tytin kuvaaman mukaan ei pitäisi kenenkään hankkia lapsia, koska ei tiedä sairastuuko tai kuoleeko ennen kuin lapsi on täysi-ikäinen.

OT - Ihmettelen myös kovasti miksi Vivi ja Tytti kiertävät kommentoimassa/ haastamassa riitaa vain niissä ketjussa joihin Ruby kirjoittaa! Ei ole vaikea päätellä infantiilia syytä tähäm, taisi Ruby kirjoittaa muutaman ei kaikkia miellyttävän tosiasian ketjussa Ville Nieminen. :mrgreen:
"Elämä on..."
texfor
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja texfor »

Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa.
Mikähän siinä on kun mulla on kokoajan sellainen tunne että vivi ja tytti ovat sama "henkilö". :|
Tuosta lasten asumis asiasta sen verran että mulla on tuttavapiirissä muutamakin pariskunta jotka omat ratkaisseet tuon huoltoasian 50/50 eli kumpikaan ei maksa elatusmaksuja ja kersat asuvat joka toinen viikko isällä ja joka toinen äidillä.
Silloin kun tuota esimmäinen pari suunnitteli olin melko varma ettei tuu onnistumaan tai että tulee vaikeuksia tuossa järjestelyssä mutta hyvin on nyt jo viisi vuotta mennyt ja kersatkin on tyytyväisiä.
Ei käynyt edes mielessä että tuossa olisi nyt jompi kumpi vanhempi huonompi kun toinen vaikka puolet ajasta toisella vanhemmalla viettävätkin.
Pahoitteluni OT:n jatkamisesta mutta alkoi ihmetyttää tuo Rubyn kimpuun käyminen, mitä vi***a se kellekään kuuluu kuinka ihmiset lastensa huollosta sopivat :?:
Silikonitissit on vähän sama asia kuin laittaisi jalopuuratin ladaan. Kivahan sitä on hivellä mutta ei se kyyti siitä parane.
Maybrick
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Mikähän siinä on kun mulla on kokoajan sellainen tunne että vivi ja tytti ovat sama "henkilö".
Näyttää myös siltä, että näillä molemmilla on samanlaisia ongelmia lainausten merkitsemisessä... tai merkitsemättä jättämisessä.
Nothing is quite what it seems
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

^Unohtamatta muita yhteneväisyyksiä kirjoitustyylillä.Ystävykset ovat myös liittyneet
foorumille samana päivänä. :wink: Molemmat aktiivisimpia Ville Niemisen ketjussa.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

Onko siis totta, että jopa täällä pystyy henkilö kirjautumaan usealla tunnuksella ja tekemään ties mitä sekoituksia? :oops:
Huhhuh! Nyt pitäs modejen tai kuka se nyt onkaan herätä.

Ja täytyy jatkaa vielä OT, että olen pohtinut, mikä tai kuka tässä Ville Niemis-jutussa mättää, koska se herättää huomattavia intohimoja. Ja jutut ovat aivan päinvastaisia. Onko tässä jotain todella salattavaa?
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

Onko tämä Tytti joku Rubyn exän nykyinen? Katkeruusaste voisi sopia siihen kuvioon..
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
EastLondon
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja EastLondon »

OT: Olisikohan modejen aika tarkistaa mistä IP:stä tytti, vivi ja vastaus (joka kertoo olevansa Ville Niemisen veli sekä naapuri... ota sitten selvää onko muuta kuin trolli) kirjoittelevat...
"Elämä on..."
Vastaa Viestiin