Vastaan Joeyn puolesta: MELKEIN KAIKKIMissHolmes kirjoitti:^Joey: mikä on ollut minun esittämä TÄYSIN FAKTOJEN VASTAINEN TEORIA????
Voit itse kayda tarkastelemassa parhaitasi tuolta
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 0&start=30
Vastaan Joeyn puolesta: MELKEIN KAIKKIMissHolmes kirjoitti:^Joey: mikä on ollut minun esittämä TÄYSIN FAKTOJEN VASTAINEN TEORIA????
(En suoraan sanottuna haluaisi elää sinun asenteella.)NYT PRKLE FAKTAA POYTAAN !! MINKA MUKAAN VAITTAMASI EM. ON MINULLE OLLUT MYRKKYA ?????
KUITENKIN KEHTAAT TAALLA KIRJOITTAA....MissHolmes kirjoitti:Esim minä en henkilökohtaisesti ole nähnyt yhtä ainutta volvon perään kuuluutusta muualla kuin täällä.
En lue päivittäin iltapäivälehtiä, en katso aina välttämättä maikkarin uutisia, enkä lue nettiuutisia päivittäin.
Mita paskaa sulta tuleekin koko ajan niin tama on jo yksi parhaista.MissHolmes kirjoitti:Poliisi sanoo, että tuo Volvo on nähty puoltatuntia ennen viereisellä tiellä.
Paikalla yöllä ajelleen auton omistaja ei ole ilmoittautunut, mutta tuota autoa ei ole myöskään peräänkuulutettu suurella metelillä.. Eikä sitä ole löytynyt.
Juuri totesit, etta et lehtia lueMissHolmes kirjoitti:Onko jossain juuri tuon asunnon pohjapiirustus? Jos on, tarjoa se tänne.
Tuo oli minun oletukseni sen perusteella mitä poliisi kertoo ja mitä lehdissä lukee.
Kirjoittaja Matula päivämäärä Ma Touko 07, 2007 3:11 pm
Veikkaan, että uhrilla oli kaksoiselämä ja oli näitä b-rapun miehiä. Tekijän motiivi löytyy mustasukkaisuudesta.
Kirjoittaja Matula päivämäärä To Touko 24, 2007 9:37 pm
Kauhean hyvin tämä ei ole siis suunniteltu. Mennään pienestä ikkunasta korkealta sisään... pidetään kovaa meteliä särkemällä ikkuna. Helpomminkin ja ennen kaikkea suunnitellummin asian olisi voinut tehdä. Siis tunnekuohussa tehty toimi vailla pitkäjänteistä suunnittelua. Motiivi varsin henkilökohtainen.
Vaimoa puukotettu siten, että ilmarinta on syntynyt. Siihen ei riitä mikään pintaviilto. Kyllä vaimoa on puukotettu myös tappoaikeissa tai oikeammin vakavan vahingoittamisen merkeissä. Ei tätä vaimoa ole tieten tahtoen jätetty vaille vammoja. Miehen surma on vaatinut tekijältä paljon voimia ja tänä aikana on vaimo soittanut hätäkeskukseen saatuaan ensin puukosta. Hätäkeskukseen on tallentunut miesten välinen taistelu huutoineen päivineen. Kun aikaa on kulunut niin surmaajan on täytynyt mennä lopullisesti paniikkiin ja paeta heti surman jälkeen ja jättää todistaja (vaimo) eloon.
Pohdintaa....
- Motiivi on kosto. Uhri on aiheuttanut tekijälle joko työnsä puolesta (kuten on epäilty) motiivin tai toinen ja oikeastaan ainoa muu vaihtoehto on ihmissuhde/rakkausdraamat. Epäilen myös seks.suuntauksen olleen hieman poikkeava, jossa salainen suhde on aiheuttanut motiivin.
- Uhri on tuntenut tekijän. Uskon, että ikkuna on rikkoutunut ja isäntä on mennyt katsomaan tilannetta ja tuntenut tekijän, jolloin on alkanut vakava riita. Ehkä tarkoitus ei ollut tappaa vaan tilanne riistäytyi käsistä ja kontrolli on pettänyt ja tilanne päättyi surmaan. Ehkä juuri salainen suhde oli syynä ja sen vuoksi vaimo ei tiedä tekijästä mitään. Itse uhri on kuitenkin saattanut tuntea tekijän, mutta on halunnut varjella salaisuutta jopa riidan aikana omassa kodissaan, joka sittemmin riistäytyi tähän surmaan....
- Missä muuten lapset olivat tekohetkellä???
- Tekoväline tosiaan oli puukko ja toinen mitä todennäköisimmin joku käteen sopiva työkalu, millä on alkujaan pitänyt vain rikkoa ikkuna, tätä toki käytettiin varmaan myös lyömävälineenä
- Poliisilla on VARMASTI raskauttavia todisteita ja luulen että poliisi on aivan ratkaisun kynnyksellä. Poliisi ei ole kertonut kaikkea. Ennustin pidätyksen tapahtuvan jo männä viikolla. Uusi ennusteeni on viikon sisällä.
siis 2007....Kirjoittaja Matula päivämäärä Ti Kesä 12, 2007 10:18 pm
43% . . .
Poliisi on ottanut jo 150 dna-kontrollinäytettä, 4-5 epäiltyä on pystytty poistamaan listalta.. kyllä poliisi on duunia tehnyt.
Noita dna-näytteitä jutun mukaan otetaan edelleen lähes päivittäin ja uskon, että ollaan oltu jo todella lähellä. Tämä juttu selviää, ratkaisun olen luullut tapahtuvan jo, mutta uusi arvioni on kiinniotto ennen Juhannusta.
...two years, long time...Kirjoittaja Matula päivämäärä Ma Kesä 25, 2007 12:30 pm
Kuten tapaus Varpa, tämäkin ratkeaa lähipäivinä...
Luulen, että epäillystä ei ole julkistettu piirrosta, koska poliisilla on jo vahva epäilys tekijästä - tälle annetaan vain aikaa tehdä virhe ja poliisi kerää tarvittavia todisteita, jotta kiinniotto saataisiin pidätykseksi.
Kirjoittaja Matula päivämäärä Ti Heinä 03, 2007 12:58 pm
Ihmettelen itsekin. Olin hieman liian optimistinen tämän rikoksen selviämisen suhteen, kuten Urho jo totesi. On totta, että tekijää ei voida millään vielä tietää, koska DNA:han on tekijästä rikospaikalta ja olisi helppoa verrata tätä nimeltä tunnettuun epäiltyyn.
Totta on myös se, että noita DNA -vertailuja on poliisi itse sanonut tehneensä jo satoja. Tekijästä on myös ääninäyte, jota fonetikot pystyvät varsin helposti hyödyntämään, mikäli varteenotettava epäilty saadaan vertailuun. Luulen myös, että uhrin vaimolta on saatu hyvät tuntomerkit ja myös seikka, joka tukee tekijän kansalaisuutta (Suom vs. Viro/Venäjä). Vaimohan oli virolainen ja kyllä tämä tunnistaa virolaisen tai venäläisen, viimeistään kielenkäytöstä.
Olen toiveikas ja varma siitä, että tämä juttu selviää.
Kirjoittaja Urho päivämäärä Ti Heinä 03, 2007 5:22 pm
Todella hauskoja ovat Iltalehden selittelyt. "Tarkoitus oli saada yleisövihjeitä", hehe. Jos tutkinnajohtaja on ilmaissut asian niin, että "Puputti on yksi epäillyistä", niin kysymyksessä on selvä verbaalinen lapsus. Saman asian olisi voinut ilmaista, että Puputin tapaus tutkitaan, ja hänet pyritän sulkemaan pois tms.
Uskomattoman pitkään on tapauksen ratkaiseminen kestänyt. Ei ole edes mitään sellaista suljettua piiriä, jonka joukosta tekijän olisi pakko tulla, vaan tekijä on toistaiseksi välttänyt näytteenottoetäisyyden. Jonain päivänä tapaus selvinnee, ja ratkaisu on varmaan ihan hyvän dekkarin veroista luettavaa.
Eräs porilainen kertoi joskus alkuvuodesta, että yksi Porissa liikkuvista huhuista oli sellainen, jonka mukaan joku olisi ollut vähän turhan kiinnostunut uhrin vaimosta. - Tämä nyt ihan vaan laajentaakseni irtisanomis-, liikeasia- ja homohuhujen piiriä.
Urho
ViestiKirjoittaja Matula päivämäärä Ti Heinä 03, 2007 9:17 pm
Mielenkiintoinen näkökulma sekin. Se selittäisi, miksi tekijää ei saada kiinni, vaikka vaimo on hyvin nähnyt tekijän.
Käyttäjän avatar
Matula
Muistelisin että ei ollut.ashtray kirjoitti:Onkos kellään muistissa, oliko KT tutkinnan alla jo ennen Lahden naapurin antamaa vihjettä? En nyt yritä väittää, että...
Eikäko joku mielleyhtymä tuli, että jos kerran Lahdet tunsivat Tannerin, niin vaimo olisikin tunnistanut jonkun muun henkilön samasta yhteydestä mutta erehdyksessä luullut Tanneriksi. No motiivi puuttuu tietty, niin mutta kaikki muukin.Copy kirjoitti:Muistelisin että ei ollut.ashtray kirjoitti:Onkos kellään muistissa, oliko KT tutkinnan alla jo ennen Lahden naapurin antamaa vihjettä? En nyt yritä väittää, että...
Linkki ei toimi enään, tämä on suora lainaus erään toisen kirjoituksesta, mutta eiköhän pidä paikkkaansa.ashtray kirjoitti:Tuohon viellä, löytyi 1.ketjusta satakunnan kansan juttu:Copy kirjoitti:Muistelisin että ei ollut.ashtray kirjoitti:Onkos kellään muistissa, oliko KT tutkinnan alla jo ennen Lahden naapurin antamaa vihjettä? En nyt yritä väittää, että...
Poliisin vangitseman 38-vuotiaan porilaisen miehen motiivi mahdolliseen surmatekoon on yhä kosto. - Ehkä kostomotiivi tai hyvityksen hakeminen jostakin epäoikeudenmukaisuudesta voivat tulla kysymykseen, rikoskomisario Juha Joutsenlahti muotoilee. Poliisi otti epäillyn kiinni keskiviikkona. Satakunnan Kansan tietojen mukaan epäilty haettiin kuulusteltavaksi ensi kerran jo alkutalvesta.