Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Matula
Jack Bauer

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja Matula »

MissHolmes kirjoitti:^Joey: mikä on ollut minun esittämä TÄYSIN FAKTOJEN VASTAINEN TEORIA????
Vastaan Joeyn puolesta: MELKEIN KAIKKI
Voit itse kayda tarkastelemassa parhaitasi tuolta
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... 0&start=30
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Esim minä en henkilökohtaisesti ole nähnyt yhtä ainutta volvon perään kuuluutusta muualla kuin täällä.

En lue päivittäin iltapäivälehtiä, en katso aina välttämättä maikkarin uutisia, enkä lue nettiuutisia päivittäin.

Ja enkö jo sanonut, että tuo volvo mitä todennäköisemmin on surmaajan. Vai oletko siitä erimieltä?
Jos et, niin mitä taas räyhäät?

Minulla ei ole faktaa siitä miten poliisi perjantaisin nykyään partioi 'rännillä', mutta sillä ei nyt enää edes liene merkitystä, koska surma tapahtui torstai-, eikä perjantai-iltana.
Torstaisin miehitys lienee pienempi.
Siihen ei tarvita faktaa sen kummemmin. Sama asia on kaikilla paikkakunnilla: viikonloppu työllistää enemmän ja silloin miehitys isompi.

Ja seuraavaan:

esim. ihan vaan tämä seuraavanlaisen kauttaaltaan jatkunen käytöksesi perusteella:
NYT PRKLE FAKTAA POYTAAN !! MINKA MUKAAN VAITTAMASI EM. ON MINULLE OLLUT MYRKKYA ?????
(En suoraan sanottuna haluaisi elää sinun asenteella.)

Onko jossain juuri tuon asunnon pohjapiirustus? Jos on, tarjoa se tänne.
Tuo oli minun oletukseni sen perusteella mitä poliisi kertoo ja mitä lehdissä lukee.

..ei siinä ole mitää kirottavaa.

Missä on sanottu, ettei tuo takkahuone ollut vanhempien makuuhuoneena?
Tuo fakta ennen kuin taas aloitat tuon äijäasenne kiroilun.
Talo on n. 120 m2. Eli about 4h + k + sauna. Lapsia 4, äidillä kotona toimisto.... en nyt sanoisi, että olisi mahdotonta , että takkahuone olisi ollut juuri tuo makuuhuone.

Nielet kuitenkin sitten sen, että munat oli survottu ja silmät puhottu.
Onko ne sinun sisäpiiritiedoilla sitä faktaa?

Melkein voisin veikata, että sinulla on henkilökohtainen ongelma tämän suhteen edellä olevaa luettuani.

MissHolmes kirjoitti:Esim minä en henkilökohtaisesti ole nähnyt yhtä ainutta volvon perään kuuluutusta muualla kuin täällä.
En lue päivittäin iltapäivälehtiä, en katso aina välttämättä maikkarin uutisia, enkä lue nettiuutisia päivittäin.
KUITENKIN KEHTAAT TAALLA KIRJOITTAA....
MissHolmes kirjoitti:Poliisi sanoo, että tuo Volvo on nähty puoltatuntia ennen viereisellä tiellä.
Paikalla yöllä ajelleen auton omistaja ei ole ilmoittautunut, mutta tuota autoa ei ole myöskään peräänkuulutettu suurella metelillä.. Eikä sitä ole löytynyt.
Mita paskaa sulta tuleekin koko ajan niin tama on jo yksi parhaista.
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
Matula
Jack Bauer

MissHolmes kirjoitti:Onko jossain juuri tuon asunnon pohjapiirustus? Jos on, tarjoa se tänne.
Tuo oli minun oletukseni sen perusteella mitä poliisi kertoo ja mitä lehdissä lukee.
Juuri totesit, etta et lehtia lue :?: :?:
Mita pohjapiirustukseen tulee, etsi se itse. Se kylla loytyy kun selaat riittavasti. Opit itsekin hakemaan faktat eika tarvitse tunnin valein kirjoittaa tuota kackelsbergia tanne sulkijalihaksesi ollessa jo taysin velttona....
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
MissHolmes
Ben Matlock

Kirjoittaja Matula päivämäärä Ma Touko 07, 2007 3:11 pm
Veikkaan, että uhrilla oli kaksoiselämä ja oli näitä b-rapun miehiä. Tekijän motiivi löytyy mustasukkaisuudesta.
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes
Ben Matlock

Kirjoittaja Matula päivämäärä To Touko 24, 2007 9:37 pm
Kauhean hyvin tämä ei ole siis suunniteltu. Mennään pienestä ikkunasta korkealta sisään... pidetään kovaa meteliä särkemällä ikkuna. Helpomminkin ja ennen kaikkea suunnitellummin asian olisi voinut tehdä. Siis tunnekuohussa tehty toimi vailla pitkäjänteistä suunnittelua. Motiivi varsin henkilökohtainen.

Vaimoa puukotettu siten, että ilmarinta on syntynyt. Siihen ei riitä mikään pintaviilto. Kyllä vaimoa on puukotettu myös tappoaikeissa tai oikeammin vakavan vahingoittamisen merkeissä. Ei tätä vaimoa ole tieten tahtoen jätetty vaille vammoja. Miehen surma on vaatinut tekijältä paljon voimia ja tänä aikana on vaimo soittanut hätäkeskukseen saatuaan ensin puukosta. Hätäkeskukseen on tallentunut miesten välinen taistelu huutoineen päivineen. Kun aikaa on kulunut niin surmaajan on täytynyt mennä lopullisesti paniikkiin ja paeta heti surman jälkeen ja jättää todistaja (vaimo) eloon.

Pohdintaa....

- Motiivi on kosto. Uhri on aiheuttanut tekijälle joko työnsä puolesta (kuten on epäilty) motiivin tai toinen ja oikeastaan ainoa muu vaihtoehto on ihmissuhde/rakkausdraamat. Epäilen myös seks.suuntauksen olleen hieman poikkeava, jossa salainen suhde on aiheuttanut motiivin.

- Uhri on tuntenut tekijän. Uskon, että ikkuna on rikkoutunut ja isäntä on mennyt katsomaan tilannetta ja tuntenut tekijän, jolloin on alkanut vakava riita. Ehkä tarkoitus ei ollut tappaa vaan tilanne riistäytyi käsistä ja kontrolli on pettänyt ja tilanne päättyi surmaan. Ehkä juuri salainen suhde oli syynä ja sen vuoksi vaimo ei tiedä tekijästä mitään. Itse uhri on kuitenkin saattanut tuntea tekijän, mutta on halunnut varjella salaisuutta jopa riidan aikana omassa kodissaan, joka sittemmin riistäytyi tähän surmaan....

- Missä muuten lapset olivat tekohetkellä???

- Tekoväline tosiaan oli puukko ja toinen mitä todennäköisimmin joku käteen sopiva työkalu, millä on alkujaan pitänyt vain rikkoa ikkuna, tätä toki käytettiin varmaan myös lyömävälineenä

- Poliisilla on VARMASTI raskauttavia todisteita ja luulen että poliisi on aivan ratkaisun kynnyksellä. Poliisi ei ole kertonut kaikkea. Ennustin pidätyksen tapahtuvan jo männä viikolla. Uusi ennusteeni on viikon sisällä.
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes
Ben Matlock

Kirjoittaja Matula päivämäärä Ti Kesä 12, 2007 10:18 pm
43% . . .

Poliisi on ottanut jo 150 dna-kontrollinäytettä, 4-5 epäiltyä on pystytty poistamaan listalta.. kyllä poliisi on duunia tehnyt.
Noita dna-näytteitä jutun mukaan otetaan edelleen lähes päivittäin ja uskon, että ollaan oltu jo todella lähellä. Tämä juttu selviää, ratkaisun olen luullut tapahtuvan jo, mutta uusi arvioni on kiinniotto ennen Juhannusta.
siis 2007.... :( two years, long time...
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes
Ben Matlock

Kirjoittaja Matula päivämäärä Ma Kesä 25, 2007 12:30 pm
Kuten tapaus Varpa, tämäkin ratkeaa lähipäivinä...

Luulen, että epäillystä ei ole julkistettu piirrosta, koska poliisilla on jo vahva epäilys tekijästä - tälle annetaan vain aikaa tehdä virhe ja poliisi kerää tarvittavia todisteita, jotta kiinniotto saataisiin pidätykseksi.
...two years, long time...
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes
Ben Matlock

Paras osa alleviivattuna :)
Kirjoittaja Matula päivämäärä Ti Heinä 03, 2007 12:58 pm
Ihmettelen itsekin. Olin hieman liian optimistinen tämän rikoksen selviämisen suhteen, kuten Urho jo totesi. On totta, että tekijää ei voida millään vielä tietää, koska DNA:han on tekijästä rikospaikalta ja olisi helppoa verrata tätä nimeltä tunnettuun epäiltyyn.

Totta on myös se, että noita DNA -vertailuja on poliisi itse sanonut tehneensä jo satoja. Tekijästä on myös ääninäyte, jota fonetikot pystyvät varsin helposti hyödyntämään, mikäli varteenotettava epäilty saadaan vertailuun. Luulen myös, että uhrin vaimolta on saatu hyvät tuntomerkit ja myös seikka, joka tukee tekijän kansalaisuutta (Suom vs. Viro/Venäjä). Vaimohan oli virolainen ja kyllä tämä tunnistaa virolaisen tai venäläisen, viimeistään kielenkäytöstä.

Olen toiveikas ja varma siitä, että tämä juttu selviää.
Nuotio & Äreät Tiput
MissHolmes
Ben Matlock

Että tällainen yrittä painia kanssani. En sitten tämän jälkeen jaksa lotkauttaa korvaani.
Ja ei, en löytänyt sitä pohjapiirrosta- vastaavasta kyllä, mutta kuka kertoo mitä muutoksia tuohon asuntoon on rakennusvaiheessa haluttu.
Naurettava pelle.

Kirjoittaja Urho päivämäärä Ti Heinä 03, 2007 5:22 pm
Todella hauskoja ovat Iltalehden selittelyt. "Tarkoitus oli saada yleisövihjeitä", hehe. Jos tutkinnajohtaja on ilmaissut asian niin, että "Puputti on yksi epäillyistä", niin kysymyksessä on selvä verbaalinen lapsus. Saman asian olisi voinut ilmaista, että Puputin tapaus tutkitaan, ja hänet pyritän sulkemaan pois tms.

Uskomattoman pitkään on tapauksen ratkaiseminen kestänyt. Ei ole edes mitään sellaista suljettua piiriä, jonka joukosta tekijän olisi pakko tulla, vaan tekijä on toistaiseksi välttänyt näytteenottoetäisyyden. Jonain päivänä tapaus selvinnee, ja ratkaisu on varmaan ihan hyvän dekkarin veroista luettavaa.

Eräs porilainen kertoi joskus alkuvuodesta, että yksi Porissa liikkuvista huhuista oli sellainen, jonka mukaan joku olisi ollut vähän turhan kiinnostunut uhrin vaimosta. - Tämä nyt ihan vaan laajentaakseni irtisanomis-, liikeasia- ja homohuhujen piiriä. :wink:

Urho

ViestiKirjoittaja Matula päivämäärä Ti Heinä 03, 2007 9:17 pm
Mielenkiintoinen näkökulma sekin. Se selittäisi, miksi tekijää ei saada kiinni, vaikka vaimo on hyvin nähnyt tekijän.

Käyttäjän avatar
Matula
Nuotio & Äreät Tiput
Skorpioni
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Skorpioni »

Haluaisin nyt sen verran kommentoida tätä häke puhelu hommaa olen itse joutunut todistamaan vierestä että kaikki eivät kykene vastaamaan esitettyihin kysymyksiin millään järjellisellä tavalla tuolloin jouduin riistämään puhelimen väkisin että saatiin apua tulemaan tosin se oli myöhäistä mutta kuitenkin.
Ja faktoista sen verran että tutkinnallisista syistä poliisi voi puhua täyttä paskaa alkoivat minullekin selittämään ihan toista ennen kuin tajusivat että olin ollut paikalla näkemässä mitä tapahtui.
Tämän kirjotuksen tarkoitus ei ole väittää että ko tapauksesta esitetyt tiedot ovat vääriä mutta sekin mahdollisuus on olemassa.Ei poliisi juokse oikomassa nettipalstoilla tietoja ellei ole ihan pakko. :wink:
ashtray
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja ashtray »

Onkos kellään muistissa, oliko KT tutkinnan alla jo ennen Lahden naapurin antamaa vihjettä? En nyt yritä väittää, että.. :-D.
Relax.. it's only paranoia.
Copy
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Copy »

ashtray kirjoitti:Onkos kellään muistissa, oliko KT tutkinnan alla jo ennen Lahden naapurin antamaa vihjettä? En nyt yritä väittää, että.. :-D.
Muistelisin että ei ollut.
ashtray
Alibin satunnaislukija

Viesti Kirjoittaja ashtray »

Copy kirjoitti:
ashtray kirjoitti:Onkos kellään muistissa, oliko KT tutkinnan alla jo ennen Lahden naapurin antamaa vihjettä? En nyt yritä väittää, että.. :-D.
Eikäko joku mielleyhtymä tuli, että jos kerran Lahdet tunsivat Tannerin, niin vaimo olisikin tunnistanut jonkun muun henkilön samasta yhteydestä mutta erehdyksessä luullut Tanneriksi. No motiivi puuttuu tietty, niin mutta kaikki muukin.
Relax.. it's only paranoia.
Copy
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Copy »

ashtray kirjoitti:
Copy kirjoitti:
Tuohon viellä, löytyi 1.ketjusta satakunnan kansan juttu:
Poliisin vangitseman 38-vuotiaan porilaisen miehen motiivi mahdolliseen surmatekoon on yhä kosto. - Ehkä kostomotiivi tai hyvityksen hakeminen jostakin epäoikeudenmukaisuudesta voivat tulla kysymykseen, rikoskomisario Juha Joutsenlahti muotoilee. Poliisi otti epäillyn kiinni keskiviikkona. Satakunnan Kansan tietojen mukaan epäilty haettiin kuulusteltavaksi ensi kerran jo alkutalvesta.
Linkki ei toimi enään, tämä on suora lainaus erään toisen kirjoituksesta, mutta eiköhän pidä paikkkaansa.

Joku tuossa kysyi faktojen perään ja niiden kokoamiseen. Ongelma on siinä että netti kirjoituksiin moniin ei pääse enään koska ne on arkistoitu. Kannattaa lukea 1 ja 2 ketjun läpi, siellä mielestäni on kaikki mitä poliisi on tiedottanut julkisuuteen. Sen kokoaminen olisi hieno asia, itse en sitä viitsi tehdä koska se katoaa samantien bitti avaruuteen kun ketju elää kokoajan.

Heh, tuli muuten aiemmin postailtua saman aikaisesti samoista asioista Matulan ja Joeyn kanssa, avaruuden kiertoradalla on ahdasta kun samaa rataa mennään ;)
Lukittu