Gustafssonin vammat

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
awa
Angus MacGyver

Re: Gustafssonin vammat

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti: Käsien tai sormien luissa ei murtumia! Ne olisi mainittu. Kun ei ole mainintaa, ei niitä myöskään ole! Se on fakta! Siitä on lähdettävä.
Aikalaistutkijoilta voi todellakin odottaa mitä tahansa.

Kun ei ole mainintaa, on mahdollista, että koko asiaa ei ole edes tutkittu. Niin se vain on. Sariola, tämä ei sinun jankuttamisella muuksi muutu. Saa sitä näinkin ajatella - ei ole kiellettyä.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Olisiko koko Bodomin tragediaa tapahtunut ilman humalatilaa. ( Pirunviina).
Motiivina on pidetty mustasukkaisuutta tai muuta sekoamista.
Humalatila aiheuttaa tapaturmia, tästä ajatuksena olisiko Gustafsson parinsa kanssa humalassa liikkuessaan aiheuttanut tälle jonkin vakavamman vamman.
Irmeliä hoidettu teltassa, tila huonontunut, Tuulikki poistunut teltasta rannalla olevan Gustafssonin luo. Tragedia kääntynyt murhenäytelmäksi , joka piti peittää salata ja siinä kuoli vielä kaksi Irmelin lisäksi.

Tätä ajatusta ei kylläkään tue kertomukset Gustafssonin suhtautumisesta tapahtumiin. Puheet ; saivat ansionsa mukaan, kiltit tytöt eivät telttaile poikien kanssa, ja oon mä tappanukkin ja naureskelu poliisien toimille.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
strangelove
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja strangelove »

yövuoro kirjoitti:Olisiko koko Bodomin tragediaa tapahtunut ilman humalatilaa. ( Pirunviina).
Motiivina on pidetty mustasukkaisuutta tai muuta sekoamista.
Humalatila aiheuttaa tapaturmia, tästä ajatuksena olisiko Gustafsson parinsa kanssa humalassa liikkuessaan aiheuttanut tälle jonkin vakavamman vamman.
Irmeliä hoidettu teltassa, tila huonontunut, Tuulikki poistunut teltasta rannalla olevan Gustafssonin luo. Tragedia kääntynyt murhenäytelmäksi , joka piti peittää salata ja siinä kuoli vielä kaksi Irmelin lisäksi.

Tätä ajatusta ei kylläkään tue kertomukset Gustafssonin suhtautumisesta tapahtumiin. Puheet ; saivat ansionsa mukaan, kiltit tytöt eivät telttaile poikien kanssa, ja oon mä tappanukkin ja naureskelu poliisien toimille.
Nyt kyllä mielikuvitus lentää. Mikään ei edelleenkään viittaa Gustafssonin syyllisyyteen. Nämä lähtökohdat huomioiden on selvää, että tekijä oli ulkopuolinen.

Miksi noille ämmien satuiluille annetaan vieläkin niin suurta painoarvoa? En sulje pois sitä mahdollisuutta, että Gustafsson olisi ko. henkilöiden kanssa joskus jutellut ja kertonut samalla olleensa "se neljäs telttailija". Tästä nämä akat ovat sitten veistäneet omat versionsa, kun Gustafsson on sattumalta joutunut syytetyn penkille.

Voin melkoisella varmuudella vakuuttaa, että mitään tällaisia tunnustuksia hän ei ole kertonut. Murhaajat eivät toimi näin. Jos Gustafssonin omaa tuntoa kolkuttaisi niin paljon, että taakkaa täytyisi purkaa ulkopuolisille, hän ei kertoisi siitä ventovieraille vaan korkeintaan poliisille.

Olen keskustellut erään kaksoismurhaajan kanssa joka nyt on jo tuomionsa kärsinyt. Hän oli tekonsa jälkeen karkuteillä vain pari viikkoa, mutta kertoi jo tuossa ajassa oman tunnon tuskien olleen niin suunnattomat, ettei voisi kuvitellakaan pystyvänsä pitämään tuollaista salaisuutta sisällään vuosikymmeniä. Hän oli ilmeisesti hetken aikaa jopa Niuvanniemessä, mutta sanoi itse kuitenkin ettei hän niin mielisairas ollut, että olisi tuota pystynyt sisällään loputtomiin kantamaan. Hän oli etsintäkuulutettuna poliisit kintereillään ja lopulta antautui itse, koska vain siten "saisi rauhan".
peltirumpu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja peltirumpu »

strangelove kirjoitti: Miksi noille ämmien satuiluille annetaan vieläkin niin suurta painoarvoa? En sulje pois sitä mahdollisuutta, että Gustafsson olisi ko. henkilöiden kanssa joskus jutellut ja kertonut samalla olleensa "se neljäs telttailija". Tästä nämä akat ovat sitten veistäneet omat versionsa, kun Gustafsson on sattumalta joutunut syytetyn penkille.
Ihan vaan siksi, että ne ovat tapahtumina todennäköisempia ja uskottavampia kuin urhosi verikellohöpinät.
strangelove kirjoitti: Voin melkoisella varmuudella vakuuttaa, että mitään tällaisia tunnustuksia hän ei ole kertonut. Murhaajat eivät toimi näin. Jos Gustafssonin omaa tuntoa kolkuttaisi niin paljon, että taakkaa täytyisi purkaa ulkopuolisille, hän ei kertoisi siitä ventovieraille vaan korkeintaan poliisille.
Vai voit? Tässäpä nyt oikea asiantuntija kertoo meille kuinka ihmiset toimivat murhien jälkeen :D
strangelove kirjoitti: Olen keskustellut erään kaksoismurhaajan kanssa joka nyt on jo tuomionsa kärsinyt. Hän oli tekonsa jälkeen karkuteillä vain pari viikkoa, mutta kertoi jo tuossa ajassa oman tunnon tuskien olleen niin suunnattomat, ettei voisi kuvitellakaan pystyvänsä pitämään tuollaista salaisuutta sisällään vuosikymmeniä. Hän oli ilmeisesti hetken aikaa jopa Niuvanniemessä, mutta sanoi itse kuitenkin ettei hän niin mielisairas ollut, että olisi tuota pystynyt sisällään loputtomiin kantamaan. Hän oli etsintäkuulutettuna poliisit kintereillään ja lopulta antautui itse, koska vain siten "saisi rauhan".
Heh hee 8)
yövuoro
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja yövuoro »

Strange, eipäs ämmitellä.
Sinänsä selvä porukka olisi ollut vaikempi ehkä tappaa eikä olisi kenenkään ärsytyskynnys ylittynyt.
Mysteereitä ei ole. Ainakaan mun tietääkseni.
strangelove
Adrian Monk

Peltirumpu: Tuo verinen kello on sentään konkreettinen todiste. Näiden yllätystodistajien puheet eivät tällaisia ole. Tätä faktaa sinäkään et voi kumota.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

^Mielenkiintoista, että kellon lasipinnalla on säilynyt tunnistettavaa dna:ta vuosikymmenet, ottaen huomioon, että sitä on koneiston poistamiseksi myös käpälöity.

Pitäisiköhän avata kelloketju? Kadonneisiin tavaroihin tämä (kai) kuuluisi. Strange?
kukkuu
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja kukkuu »

strangelove kirjoitti:Peltirumpu: Tuo verinen kello on sentään konkreettinen todiste. Näiden yllätystodistajien puheet eivät tällaisia ole. Tätä faktaa sinäkään et voi kumota.
Ei se mikään todiste ole. Ainakaan niin kauan, kun veren dna ei sovi telttailijoihin.
strangelove
Adrian Monk

kukkuu kirjoitti:
strangelove kirjoitti:Peltirumpu: Tuo verinen kello on sentään konkreettinen todiste. Näiden yllätystodistajien puheet eivät tällaisia ole. Tätä faktaa sinäkään et voi kumota.
Ei se mikään todiste ole. Ainakaan niin kauan, kun veren dna ei sovi telttailijoihin.
Menee vielä aiheen sivusta mutta menköön. Se nimenomaan sopisi olemaan telttailijoiden verta. Kysessä on yhdistelmäveri, joista jokainen arvo sopisi jokaiselle telttailijalle. SIksi lisätutkimukset olisivat tärkeitä.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

^Tiedätkö, onko tutkimuksissa kuolleiden nuorten ja NG:n vertailu-dna:ta (tai lausuntoa niistä) ja miten se on saatu?
strangelove
Adrian Monk

Mariacka kirjoitti:^Tiedätkö, onko tutkimuksissa kuolleiden nuorten ja NG:n vertailu-dna:ta (tai lausuntoa niistä) ja miten se on saatu?
Siis juuri tässä se ongelma on. Poliisi ei halua enää tutkia tuota kelloa. Siksi vertaaminen uhrien DNA:han on mahdotonta.
Oulunmies
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Oulunmies »

"Käräjäoikeudessa ei myöskään käyty lääketieteellistä väittelyä vammoista ja niiden vakavuusasteesta tai vaikutuksesta toimintakykyyn. Syyttäjän asiantuntijalääkäreitä ei noteerattu, puollustuksen yhtä kylläkin."

Siirsin tämän kommenttini toisesta osiosta tänne mihin se paremmin sopii.
Sariola
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Sariola »

awa kirjoitti: .....

Aikalaistutkijoilta voi todellakin odottaa mitä tahansa.

Kun ei ole mainintaa, on mahdollista, että koko asiaa ei ole edes tutkittu. Niin se vain on. Sariola, tämä ei sinun jankuttamisella muuksi muutu. Saa sitä näinkin ajatella - ei ole kiellettyä.
Saahan sitä niinkin ajatella, mutta se ei ole loogista eikä alkuunkaan viisasta. 8)

Onhan ollut tiedossa, että kysymyksessä on henkirikos. Kyllä nuo ruumiinavaukset on senvuoksi tehty erityisen huolellisesti. Havaitut tiedot on ilmeisen tarkasti kirjattu ruumiinavauspöytäkirjaan. Bodomin Mysteerion kirjoittajilla (poliiseilla) on ollut tuo pöytäkirja käytettävissään. Kyllä nuo tiedot ovat kaikesta päätellen hyvin luotettavia.

Boismanilla ei ole todettu murtumia käden luissa ei v.1960 eikä v.2004 . Se on faktatietoa. Turha kuvitella muuta. Älä awa vänkää olemattomia! :?
konsta
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja konsta »

Oulunmies kirjoitti:"Käräjäoikeudessa ei myöskään käyty lääketieteellistä väittelyä vammoista ja niiden vakavuusasteesta tai vaikutuksesta toimintakykyyn. Syyttäjän asiantuntijalääkäreitä ei noteerattu, puollustuksen yhtä kylläkin."
Niin, ei tosiaankaan nähty. Ja miten olisi voitukkaan nähdä, kun kukaan ei pystynyt esittämään mitään varmaa ja vielä vähemmän kukaan pystyi kumoamaan aikalaislääkäreiden diagnoosia tai tai johtopäätöksiä. Naurettava oikeudenkänti kaikenkan kaikkiaan.

Puolustuksen asiantuntijalääkäriä ei se kummennin noteerattu häntäkään. Todettiin vain melko yksioikoisesti, ettei ole aihetta epäillä aikalaislääkäreiden havaintoja ja diagnoosia.
KO:Edellä todetut lukuisat seikat tukevat vahvasti johtopäätöstä Gustafssonin syyttömyydestä, eikä asiassa esitetty näyttö edes kokonaisuutena arvostellen osoita, että Gustafsson olisi kohdistanut syytteessä kerrotussa tilanteessa väkivaltaa...
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Sariola kirjoitti:Onhan ollut tiedossa, että kysymyksessä on henkirikos. Kyllä nuo ruumiinavaukset on senvuoksi tehty erityisen huolellisesti. Havaitut tiedot on ilmeisen tarkasti kirjattu ruumiinavauspöytäkirjaan. Bodomin Mysteerion kirjoittajilla (poliiseilla) on ollut tuo pöytäkirja käytettävissään. Kyllä nuo tiedot ovat kaikesta päätellen hyvin luotettavia.
Juuri näin, mikäli on tutkittu, on ne myös kirjattu. Mikäli on kirjattu, että murtumia ei ole, silloin niitä ei ole. Mikäli aikalaislääkäri ei ole mitään kirjannut, on mahdollista, jopa todennäköistä, että tuota ko. seikkaa ei ole huolellisesti tutkittu.
Sariola kirjoitti:Boismanilla ei ole todettu murtumia käden luissa ei v.1960 eikä v.2004 . Se on faktatietoa. Turha kuvitella muuta. Älä awa vänkää olemattomia! :?
Voihan tuo olla faktatietoa. Mutta faktaksi se ei muutu, tuolla sinun keskustelupaltalla käymällä jankuttamisella.

Minä en ole ruumiinavauspöytäkirjoja nähnyt, mutta mikäli siellä on maininta, että Sepon käsissä ei ole murtumia, se on faktatieto johon uskon.

Sariola, sinun esittämät Bodomin Mysteerion maininnat vähäisistä hankaumajäljistä, eivät minua saa vakuuttumaan. Valitettavasti.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Lukittu