No ei se kait kontannutkaan ole. Tai lentänyt.Ailar kirjoitti:Mistä tiedät, että on kävellyt?
Tämähän on jo kertaalleen täällä käsitelty.härkä kirjoitti:Onhan se silti mahdollista , se hänen kävelynsä sinne ?.
No ei se kait kontannutkaan ole. Tai lentänyt.Ailar kirjoitti:Mistä tiedät, että on kävellyt?
Tämähän on jo kertaalleen täällä käsitelty.härkä kirjoitti:Onhan se silti mahdollista , se hänen kävelynsä sinne ?.
elisa_day kirjoitti: No tätähän nyt ei edelleenkään tiedetä, että onko naisen kuolinpäivänä ollut kylmä vai ei, kun ei tiedetä koska on kuollut. Helmikuussa oli muutama kova pakkaspäivä ja jo maaliskuussa oli melko leutojakin säitä.
Noista alusvaatteista olen samaa mieltä Carinan kanssa, ja lisään, että kyllä menisi naisten elämä vaikeaksi, jos aina pitäisi olla alushousut ja rintsikat samaa sarjaa.
Juu, et ymmärtänyt oikein tuota! Jos luet edellä olevaan asia... tarkoitin, että ihminen voi pelästyäkin ruumista ja jättää kertomatta asian ( vrt. etenkin nuori mopopoika, josta oli juttua). Se mitä tuossa lainaat tarkoittaa, että en kulkisi kylillä (vrt. baarit, kaupat, huoltoasemat, ystävien, tuttavien ja kumminkaimojen luona) asiasta brassailemassa ja juttuja kertomassa. Kun joku kirjoitti, että mopopojat olisivat asiast kyllä laulaneet jos uhrin olisivat löytäneet. Henk.koht uskoisin pelästyväni kovasti ruumiin löytämistä (Luoja minua siltä varjelkoon, jos on olemassa!), mutta varmaan tällä iällä minussa olisi niin paljon naista, että kyllä ilmoittaisin asian poliisille. Ollos siis huoleton Carina!Carina kirjoitti:Siis hetkonen, ymmärsinkö nyt oikein?EastLondon kirjoitti: Veikkaan että monelta mattimeikäläiseltä lirahtaisi isot ja pienet housuun, kun metsälenkillä eteen ilmestyisi odottamatta vainaja. Itselleni uskoisin ainakin näin käyvän… enkä takuulla kulkisi kertoilemassa, että "kas kun sen ruumiin löysin…" Sellaisesta tilanteesta pakeneminen ja panikointi olisi varsin inhimillistä.Jos törmäisit metsälenkillä ruumiiseen, et kertoisi siitä poliisille?
Minun mielestä semmoinen ei ole kyllä ollenkaan inhimillistä! Minä ainakin voin 100% varmuudella sanoa, että itse soittaisin kyllä hyvinkin äkkiä poliisit...
Ihan mahdollista. Ja itse asiassa Orivesi ei mielestäni ole ihan niin käpykylä, kuin joskus kuvittelin. Pääkatuhan on melko pitkä ja siinä on ihan monipuolisesti kauppaa ym. Ja autojakin siellä näin.Ailar kirjoitti:Ehkäpä hän olisi ihan autokyytillä painanut Orituvalle. Orivesi on kieltämättä hieman "käpykylä", mutta sielläkin jo liikkuu autoja.
Entä se 1%?Priora kirjoitti:No en näe mitään syytä, miksi kukaan ulkopuolinen jättäisi kertomatta ruumiista eteenpäin. Kyllä mopopoikakin 99% todennäköisyydellä heti soittaa poliisille ja sitten kauhistellaan koko kaveripiirille.
Ei nyt sitten mennyt ihan perille, mitä ajoin takaa tuolla, että joku on luullut sammuneeksi. Ei jaksa nyt vääntää villalangastakaan. Unohda koko juttu!Priora kirjoitti:Ja jos joku naisen olisi bongannut siellä vielä elossa tai kuolleena, mutta luullut sammuneeksi, niin ei siinäkään tilanteessa ohi kävellä. Ehkä jossain Helsingin lähiössä, mutta ei Oriveden mettissä.
Tämä teksti oli juuri kuin meikäläisen ajatuksia! Uskon vahvasti vainajan olleen siinämäärin sekavassa mielentilassa, että jopa Lassin ja Leevin lukeminen on tuntunut hyvältä ajatukselta. Ruumiinavauksessa myöskään ei varmastikaan ilmene esim. sellaiset sairaudet kuten skitsofrenia...Sijaltainen kirjoitti:Jotenkin tuo henkirikoksen lavastaminen itsemurhaksi tuolla tavoin ei oikein tunnu uskottavalta. Hakkuuaukea on aika avoin paikka, lumeen jää jäljet ennalta arvaamattomaksi ajaksi jne. Kantamisesta ja ruumiin ja vaatteitten asettelusta aihetuu sen verran tallaamista että jäljet eivät kokonaan peity ihan pienessä lumisateessakaan. Jokin tiheä taimikko tai muu pusikko olisi helpommin kätkenyt salaisuutensa pitempään, ja mitä nopeammin ruumis löytyy, sitä helpommin löytyy myös ruumiista henkirikoksen jäljet. Ja aina on lisäriski murhaajalle viedä uhrin kassi bussipysäkille.
Ne kummallisuudet vainajan asennossa, pullojen ja vaatteitten asettelussa jne johtunevat yksinkertaisesti itsemurhaa hautoneen ihmisen mielentilasta, tuskin oli täysissä sielunvoimissa.
Ei kai tästä ollut mitään varmuutta, että olisi asemalta asti kävellyt? Entäs bussiliput? Oritupa? Itse uskon, että henkisesti sairas ihminen kyllä voi harhailla vaikka kuinka pitkänkin matkan.Härkä kirjoitti:Onko vainaja pystynyt kävelemään Oriveden rautatieasemalta suoraan löytöpaikalle ?
Jollei näin ole tapahtunut , liittyy asiaan mielestäni muu , muita henkilöitä.
Asiaa on nyt jo reilun 2000 viestin verran pähkäilty eikä olla välttämättä kovin paljoa alkua pitemmällä, joskin ainakin joillain meistä on onneksi suoria kontakteja keskeisiin silminnäkijöihin, joilta on arvokkaita tietoja jo saatukin ja toivottavasti saadaan jatkossakinRecoba kirjoitti:Tämä teksti oli juuri kuin meikäläisen ajatuksia! Uskon vahvasti vainajan olleen siinämäärin sekavassa mielentilassa, että jopa Lassin ja Leevin lukeminen on tuntunut hyvältä ajatukselta. Ruumiinavauksessa myöskään ei varmastikaan ilmene esim. sellaiset sairaudet kuten skitsofrenia...Sijaltainen kirjoitti:Jotenkin tuo henkirikoksen lavastaminen itsemurhaksi tuolla tavoin ei oikein tunnu uskottavalta. Hakkuuaukea on aika avoin paikka, lumeen jää jäljet ennalta arvaamattomaksi ajaksi jne. Kantamisesta ja ruumiin ja vaatteitten asettelusta aihetuu sen verran tallaamista että jäljet eivät kokonaan peity ihan pienessä lumisateessakaan. Jokin tiheä taimikko tai muu pusikko olisi helpommin kätkenyt salaisuutensa pitempään, ja mitä nopeammin ruumis löytyy, sitä helpommin löytyy myös ruumiista henkirikoksen jäljet. Ja aina on lisäriski murhaajalle viedä uhrin kassi bussipysäkille.
Ne kummallisuudet vainajan asennossa, pullojen ja vaatteitten asettelussa jne johtunevat yksinkertaisesti itsemurhaa hautoneen ihmisen mielentilasta, tuskin oli täysissä sielunvoimissa.
Ei kai tästä ollut mitään varmuutta, että olisi asemalta asti kävellyt? Entäs bussiliput? Oritupa? Itse uskon, että henkisesti sairas ihminen kyllä voi harhailla vaikka kuinka pitkänkin matkan.Härkä kirjoitti:Onko vainaja pystynyt kävelemään Oriveden rautatieasemalta suoraan löytöpaikalle ?
Jollei näin ole tapahtunut , liittyy asiaan mielestäni muu , muita henkilöitä.
Takin väristä vielä kerran...Cassandra kirjoitti:Takin väristä sen verran, että kuva voi vääristää värejä todella paljon. Kuvaustilan valaistus sekä kamera ja sen suljinaika, salama(t) ja valkotasapaino vaikuttavat kaikki kuvan väreihin. Myös se vaikuttaa, että toisessa kuvassa vaate on henkarilla (tai muuten pystysuorassa, en jaksa nyt varmistaa tarkkoja yksityiskohtia) ja toisessa kuvassa levitettynä lattialle.
Jokainen voi kokeilla omalla kameralla miten eri asetukset vaikuttavat samassa tilassa jonkun vaatteen väriin, saati se miten vaate kuvataan eri tiloissa ja valaistuksissa.
Takkikuvista mä luottaisin enemmän poliisin kuvaan, jo sen takia että siinä takki on kuvattu lähempää ja siitä kulmasta miltä se näyttäisi päällä, ja kuva on myös tarkempi. Alibin kuvassa taas takki on yksi pieni yksityiskohta taka-alalla. Mutta tosiaan, mahdotonta se on sanoa kummassa kuvassa värisävy lähempänä oikeaa...