Mitä jos Minfo maksaisi

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Maksaisitko siitä ilosta, että saat kirjoittaa täällä?

Äänestys päättyi Su Loka 04, 2009 11:46 pm

En ikinä! Tämä saisi sitten jäädä!
15
33%
Vain pari euroa vuodessa, mutta silloinkin miettisin lopettamista.
5
11%
Ehkä, mutta se vaatisi paljon myös ylläpidolta.
21
47%
Kyllä, ehdottomasti, jos se auttaisi palstan tilaan!
4
9%

Ääniä yhteensä: 45

MissHolmes
Ben Matlock

Mitä jos Minfo maksaisi

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Kuten moni on huomannut, on ylläpito lähes totaalisesti kadonnut.
Syitä voi olla monia, mutta itse veikkaisin, ettei tuotto enää kata vaivaa, koska meitä on täällä niin moneksi. :shock:
Yksi konsti ylläpidon palauttamiseksi voisi olla se, että he saisivat vaivastaan myös 'palkkaa'.

Silti minusta jokaisen tulisi myös hyväksyä bannaus, tappionkin uhalla. :)

En edes tiedä onko se juridisesti tai teknisesti ylläpidolle vaivan arvoista tai millään muotoa mahdollista, mutta kysyn kuitenkin.

(enkä ole kenenkään muun kuin itseni asialla)
Nuotio & Äreät Tiput
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Re: Mitä jos Minfo maksaisi

Viesti Kirjoittaja Damien »

En tiedä olisiko tuo käytännössä mahdollista tai kannattavaa mutta kannatetaan.
Varsinkin jos sillä saataisi samalla haku pelaamaan. :wink:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
MissHolmes
Ben Matlock

Ja hommanhan voisi hinnoitella niin, että esim. 10 senttiä per viesti. Ostat eurolla viestejä ja voit kirjoittaa kymmenen vastausta. :lol:
Siinä tulisi itsekunkin mietittyä muutama kerta kannattaako laittaa sitä ''joo samaa mieltä'' -viestiä tms. :oops: :oops: :oops: ...sanoo nimimerkki 'Syyllinen-isolla ässällä'
Nuotio & Äreät Tiput
Mat-Lock
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Mat-Lock »

Eipä tule heti mieleen maksullista keskustelupalstaa. Jos haluaa rahastaa netissä, niin saa tarjota parempaa kuin oikeuden keskustella, kynnys maksaa jostain netissä on ihmisillä sen verran korkea kuitenkin. Mainoksista keskustelupalstat tienaavat jonkin verran, mutta eipä se taida iso summa tällaisella pienehköllä palstalla olla.
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Varmaan rajoittaisi hieman esim. noiden turhien uutisten postailua kaiken maailman kännikalojen promillemääristä tai kuinka paljon kissoja kulkee vapaana missäkin,onhan sekin tietysti poliisille tärkeää työtä ja kissojen omistajat kriminaaleja 8)
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Solmu
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Joku vuosimaksu voisi kenties olla. Mutta kyllä tänne silti pitäisi voida myös ilmaiseksi päästä kirjoittamaan.
Vuosimaksun maksaneilla voisi olla jotain extraa - esim jonkinlainen jäsenet-osio, johon vain vuosimaksun maksaneet pääsisivät. Jäsenet pystyisivät myös vaikkapa muokkaamaan viestejään jälkikäteen, mutta siitä jäisi loki-merkintä jonnekin?.
Kohtuullisenä vuosimaksuna voisin pitää jotain 5e tai 10e maksua.

Toisaalta minusta tämä koko juttu menee nyt nurinkurin, niinkuin karhu perse edellä puuhun.
Foorumin maksullisuudesta aletaan keskustelemaan kun ollaan syvällä suossa. Tästä olisi pitänyt keskutella silloin, kun kaikki oli vielä foorumilla kunnossa.
Nyt yritetään ikäänkuin rahoittamaan puoliksi uponnutta laivaa, jonka miehistöstä ei paljon havaintoja ole.
"Yöperho on koteloitunut"
Sipatti
Lauri Hanhivaara

Viesti Kirjoittaja Sipatti »

No sitten tänne varmaan jäisi "tosiharrastajat" ja "pro-tietäjät" :D :D :D ...miks tää palsta pitää ottaa niin kamalan tosissaan..ei pidä ottaa nettikirjoittelusta pulttia...jos joidenkin vastaukset herättää "närää" skippaa ne...antaa kaikkien kukkien kukkia vaan...
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

^^Hyvä vertaus tuo sun laiva ja miehistö... mutta eikös kunnon merirosvolaivalla olekin aina se riski, että joutuu yllättäen kävelemään lankulta mereen? 8) Varsinkin, jos ylläpitää liian tiukkaa kuria miehistön keskuudessa...

Tokihan tuosta suljetummasta foorumista on ollut keskustelua aiemminkin (mm. Doctor Lecter sitä aikoinaan jo ehdotti), mutta eipä se taitaisi palstaa enää pelastaa. Sen verran kirjavaksi on käyttäjäkunta jo päässyt. Enkä sano tätä pelkästään pahalla, jos mä olisin kapteeni, kylli mun miehistööni mahtuisi muutama "rentumpikin" mukaan. Tosin puheoikeuksiaan voisi aina sillointällöin hieman rajoittaakin :lol:

Mainostajiahan kiinnostaa vain se käyntimäärä, minkä verran foorumilla on kävijöitä/viikko, niistä varmaan löytyisi ihan faktaakin jostain, jos joku ahkera osaisi/ehtisi etsiskellä. Noihin tilastoihinhan lasketaan mukaan ihan kaikki käynnit, joita kylli uskon olevan huomattavasti enempi kuin postauksia. Onhan foorumille rekisteröityneiden määrä kuitenkin moninkertainen aktiivikirjoittajien määrään verrattuna.

Itse olisin valmis maksamaan vaikkapa pari euroa kuukaudessa, kun kuitenkin (yhä vielä) päivittäin täällä käyn.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

Solmu kirjoitti:Joku vuosimaksu voisi kenties olla. Mutta kyllä tänne silti pitäisi voida myös ilmaiseksi päästä kirjoittamaan.
Minä olen edelleen sitä mieltä, jota olen oman minfohistoriani alusta saakka ollut, että palstaa lukeakseen pitäisi rekisteröityä.

Mitä tähän maksamiseen tulee, toimisi tuo minusta hyvin niin, että lukea saisi ilmaiseksi, mutta kirjoittamisesta pitäisi maksaa.
MissHolmes
Ben Matlock

Niin. Mä ajattelin sitä juuri noiden mainosrahojen takia, että maksullista pitäisi olla vain kirjoittaminen.

Jos lukeminen on maksullista, häviää myös mainosrahat. :(

Joo, enkä mä tätä nyt mitenkään niin tosissani tänne pistänyt.
Tuli vaan eilen illalla juttua aviomieheni kanssa siitä, että mitä Kylli kirjoitti ja mieheni nauroi, ettei yhtään ihmettele, että sivun perustaneet harrastelijat on vetäytynyt uupuneena syrjään :) ja keskittynyt siihen mistä saa fyffeäkin.
Ja mieheni ei ole muuten ikinä lukenut sanaakaan täällä :shock:
Nuotio & Äreät Tiput
albaanisissi
Frank Drebin

Viesti Kirjoittaja albaanisissi »

Eipä tule heti mieleen maksullista keskustelupalstaa.
http://forum.eralle.net olikohan 1,9e vuos vai 2,9e ja tekstarilla voi maksaa :P

on mun mielestä hiljentynytää palsta melkosesti, ainakaan uusia topikkeja ei tuu ku ihan muutama päiväs ja niistäki suurin osa ihan paskaa ainaki mun makuun.
This one time, i shot a guy to his adams aple just to see how long it takes to him to die. I was with other guy and we had 15 dollar bet on it, i lost. It tooked a few minutes, he drowned in hes own blood actually.
-richard kuklinski-
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

En ikinä maksaisi palaneen puupennin vertaa!
Ensinnäkin me kirjoittajat olemme sisällön tuottajia tälle palstalle. Jokainen tavallaan. Mielestäni, jos joku maksaa, niin ylläpito saisi maksaa meille! Jokaisesta kunnon alustuksesta euro. (Jätän tarvittaessa tilinumeroni :mrgreen: )
Sinä päivänä kun olen valmis maksamaan tästä (laajakaistaliittymämaksun lisäksi), minut saa viedä pyöreään, pehmustettuun koppiin. :mrgreen:

Rahallako tämä palsta pelastettaisiin? Ei vanhat varikset sentään! Jos ylläpito on hylännyt tämän harrastuksensa, on asia vain hyväksyttävä. Aikansa kutakin. Ei heiltäkään voi olettaa, että uhraavat koko elämänsä tälle. Tämä on vain nettipalsta, ei sen enempää eikä vähempää. Näitähän riittää ja kun entinen loppuu niin jo uusia syntyy!
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

Mä tiedän erään foorumin, jolla käyttäjät halusivat vapaaehtoisesti osallistua foorumin kustannuksiin. Ylläpitäjä oli yksityishenkilö, joka rahoitti foorumin itse. Alkuun foorumin sakki järjesti tapahtumia joissa kerättiin kolehti foorumille, ja nykyään on myös mahdollista lahjoittaa sopivaksi katsomansa summa erään yhdistyksen kautta. Homma perustuu vapaaehtoisuuteen, mutta lähes kaikki aktiivipalstailijat tähän osallistuu :)
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

joey kirjoitti:Minä olen edelleen sitä mieltä, jota olen oman minfohistoriani alusta saakka ollut, että palstaa lukeakseen pitäisi rekisteröityä.
Voitko joey kertoa, miksi. Muistan, kun tästä asiasta puhuttiin, mutta minulle on yhä epäselvää, miksi pitäisi kirjautua, jos vaan lukee? Mitä se auttaa palstaa? (En väitä, etteikö asiaan ehkä liittyisi joku viisaus, mutta kun en ymmärrä mikä) :mrgreen:
Valoviikate
Christopher Lorenzo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valoviikate »

Höm. Väitänpä, että en maksaisi.
Tänne ei ole syntynyt vähään aikaan mitään kovin mielenkiintoisia rikoskeskusteluja mikä saattaa tuossa viestimääränikin kasvun hidastumisessa näkyä...
Jos ylläpito on menettänyt kiinnostuksen foorumin ylläpitoon, niin ei se ole kenenkään vika, eikä pieni rahasumma muuta tilannetta radikaalisti.
Mutta tulisin ilmaiseksi lukemaan jotain keskusteluja, sikäli kun se suotaisiin.
Maksulliseksi voi pistää vaikka automaattisesti väriä vaihtavan allekirjoituksen ja lisää hymiöitä taikka vastaavia lisä-ominaisuuksia.
Vastaa Viestiin