Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
loneliness
Jessica Fletcher

Re: Ulvilan tapaus ( ketju 3 )

Viesti Kirjoittaja loneliness »

joey kirjoitti: Jos vaimo on miehensä tappanut, ei se suoraan tarkoita sitä että vaimo on pimeä psykopaatti. Jos vaimo on tehnyt sen perhehelvetistä päästäkseen, kokonaisuuden kehittelemisen todennäköisyys neljää lasta suojellakseen tuntuu ja paljon ymmärrettävämmältä.

On itseasiassa erikoista, että henkisen tai fyysisen perheväkivallan mahdollisuudesta ei ole edes tässä ketjussa aikaisemmin hirveästi puhuttu. Lahdella oli hankalan miehen maine ja jos hän oli valmis läksyttämään ventovieraita vastaantulijoita, ei läksytykseltä varmasti säästynyt vaimokaan. Aikaisemmin sivuutin koko ajatuksen sitä sen kummemmin pureskelematta siksi, että tuollaiset perheen sisäiset ongelmat olisivat vuotaneet kyllä jonkun perheen ulkopuolisenkin tietoon.
Mutta perheessä, jonka äiti opettaa muita naisia rakentamaan toimivia perheidyllejä, kulissien pitäminen on taatusti tärkeämpää.
Nainen pääsee järkevämmällä tavalla perhehelvetistä kertomalla, jos on jotain pahoinpitelyltä haiskahtavaakin. Suomessa harva oikeus on vahvempi kuin naisen oikeus lapsiinsa. Miehen oikeus lapsiinsa on pienempi. Millaista suojelua se on, että mutsi lähtee kivitaloon ja pienet lapset lähtee mummolaan tai ties minne? Koska miehen murhasi ilmeisesti nainen, täytyy siis miehen olla totaali ihmishirviö? Miettikääpä millainen haloo tulisi, jos menisi esim. Nakarin siippoja arvostelemaan tavalla, jolla edesmennyttä Jukka Lahtea täällä dissataan tyyliin "varmasti ansaitsi sen".

Se että jossain fkn iltapuluissa kerrotaan Lahden olevan hankala hemmo ei kai tarkoita, että hän on tehnyt seksuaali- tai väkivaltarikoksia perhettään kohtaan vai? En minäkään oleta jokaisen tuntemani "kusipään" olevan rikollinen.
Paavo Arhinmäki on äijä!
joey
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja joey »

loneliness kirjoitti: Nainen pääsee järkevämmällä tavalla perhehelvetistä kertomalla, jos on jotain pahoinpitelyltä haiskahtavaakin. Suomessa harva oikeus on vahvempi kuin naisen oikeus lapsiinsa. Miehen oikeus lapsiinsa on pienempi. Millaista suojelua se on, että mutsi lähtee kivitaloon ja pienet lapset lähtee mummolaan tai ties minne?

---

Se että jossain fkn iltapuluissa kerrotaan Lahden olevan hankala hemmo ei kai tarkoita, että hän on tehnyt seksuaali- tai väkivaltarikoksia perhettään kohtaan vai? En minäkään oleta jokaisen tuntemani "kusipään" olevan rikollinen.
Tämä tieto Lahden hankaluudesta ei ole peräisin "fkn iltapuluista", vaan Lahden tavanneilta henkilöiltä. Sitä siis nyt ainakin voi pitää varmana tietona.

Mitä kulissin ylläpitämistä se nyt olisi, että lähtisi kertomaan perhehelvetistä ulkopuolisille ja kävisi oikeutta miestään vastaan?

Tosiasioita ovat edelleen se, että surmaaja on vihannut uhria silmittömästi ja että murha on suunniteltu etukäteen (tai sitten vaimo on nero ja nauttii onnetarten suosiosta). Tuo yhdistelmä ei minusta viittaa siihen, että vaimon motiivi olisi mitätön. Lisäksi perhesivuston kautta vaimosta saamani kuva ei ole sellainen, johon istuisi vakava mielenhäiriö kuten psykopatia.
loneliness
Jessica Fletcher

joey kirjoitti:
Tosiasioita ovat edelleen se, että surmaaja on vihannut uhria silmittömästi ja että murha on suunniteltu etukäteen (tai sitten vaimo on nero ja nauttii onnetarten suosiosta). Tuo yhdistelmä ei minusta viittaa siihen, että vaimon motiivi olisi mitätön. Lisäksi perhesivuston kautta vaimosta saamani kuva ei ole sellainen, johon istuisi vakava mielenhäiriö kuten psykopatia.
Niin mies kuin nainenkin voi vihata puolisoaan rajusti, ja tehdä äärimmäisiä tekoja. Tässä tapauksessa nainen on feminiiniversio Jarmo Björkqvististä ilmeisesti, vaikka onkin pitänyt jotain perhepalstoja. Turvakodin työntekijöillä on vaitiolovelvollisuus. Jos vaimo olisi lapsinensa käynyt jossain turvakodissa, ei sitä olisi turvakodin työntekijöiden taholta Satakunnan kansaan huudeltu.
Paavo Arhinmäki on äijä!
joey
Angus MacGyver

loneliness kirjoitti: Niin mies kuin nainenkin voi vihata puolisoaan rajusti, ja tehdä äärimmäisiä tekoja. Tässä tapauksessa nainen on feminiiniversio Jarmo Björkqvististä ilmeisesti, vaikka onkin pitänyt jotain perhepalstoja.
Iltasanomien sivuilla sanotaan näin:
Krp:n tämänhetkisen käsityksen mukaan rikoksesta epäilty vaimo surmasi miehensä mielenterveydellisistä syistä ja lavasti tämän jälkeen jonkun ulkopuolisen henkilön murhaajaksi.
Mielenterveydellinen syy ei välttämättä ole silkka halu tappaa tai muu selkeä mielenhäiriö. Luulisi vihan ja katkeruuden lukeutuvan myöskin mielenterveydellisiksi syiksi. JB sen sijaan on aivan seinähullu ja sen huomaa myös hänen tuottamastaan tekstistä. Kannattaa käydä lukemassa sitä vaimon ylläpitämää sivustoa ihan vertailunkin nimissä.
loneliness
Jessica Fletcher

No on tämä vaimokin sinun termeilläsi "seinähullu", kun niin napsahtaa, että henki pois mieheltä. Vaikka Jarmo ei kai perhepalstaa netissä pitänyt, oli hän kuitenkin työssäkäyvä perheenisä ja toinen rahan tienaaja taloudessa. Naisen ollessa kyseessä ollaan kovin halukkaita etsimään näitä lieventäviä asianhaaroja. Tuskin Jarmokaan ennen surmaa ihan normaaliolotilassaan oli. Ei sellaisia mielenterveydellisiä diagnooseja kenellekään anneta kuin "määrään sairauslomaa kaksi viikkoa katkeruuden takia".

Oletko itse ollut Lahden ystäviin yhteydessä ja kuullut hänen vaikeasta luonteestaan? Itse olen ainakin vain lehdistä lukenut. Ja vaikka olisikin vaikea luonne, ei edelleenkään tarkoita väkivaltaisuutta tai pedofiliaa.
Paavo Arhinmäki on äijä!
joey
Angus MacGyver

loneliness kirjoitti: Oletko itse ollut Lahden ystäviin yhteydessä ja kuullut hänen vaikeasta luonteestaan? Itse olen ainakin vain lehdistä lukenut.
Lehdistä en ole lukenut kertaakaan niitä asioita, joista on puhuttu tässä ketjussa. Näihin kuuluu mm. Lahden viehättävä lempinimi (pikku-Hitler) ja tapa oikaista ventovieraita ulkoilijoita.

Kuten sanoin, tämänhetkisellä käsitykselläni tapahtumista ei ole mitään tekemistä vaimon sukupuolen kanssa. Teko on tehty vihaa uhkuen ja vaimo ei vaikuta niin hullulta, että tuo viha voisi syntyä mitättömästä syystä.
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Otteita Ilta-Sanomista

Hätäpuhelun tallenne on nyt yksi poliisin merkittävimmistä todisteista.

- Siitä ilmenee keskeisiä seikkoja, rikosylikomisario Pauli Kuusiranta sanoo.Nauhalta kuuluu kamppailun ääniä, mutta väitetyn ulkopuolisen tappajan puhetta ei nauhalla tiettävästi ole. Puhelu kestää 4 minuuttia 20 sekuntia.

Poliisi uskoo, että vaimo on toteuttanut teon alusta loppuun yksin, ilman apureita.

Epäilty vaimo kiistää surmanneensa miehensä. Silti hän ei vastustanut vangitsemistaan Porin käräjäoikeudessa eilen.

- Hän itsekin katsoi tässä tilanteessa, että on parempi selvittää asiat vangittuna. Hän haluaa itsekin selvittää asiat juurta jaksain ja saada lopputuloksen, olkoon se sitten mikä tahansa, asianajaja Juha Manner sanoo.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1735310

Haluaa selvittää asiat vangittuna,miksi? Pelkääkö itsensä ja lasten puolesta? Merkittävin todiste tuo hätäpuhelu,miksi se ei ollut sitä jo aikaisemmin?
Tää juttu on kyllä oikeesti niin sekava todisteineen,oli ne sitten lavastettu tai ei.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Mia Wallace
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Mia Wallace »

Kyllä tuo "mielenterveydellisistä syistä" kertoo minusta juurikin siitä, että herra Lahti ei ole todellakaan ollut aviomiehenä (eikä mahdollisesti isänäkään?) sieltä ihannimmasta päästä, jos näin kauniisti asian saan ilmaista... Mä olen ehkä hullu ja ties mitä, mutta symppaan vaimoa edelleen!

Yksi asia, joka mua kiinnostaa ja johon joku voisi kommentoida, niin mitä luulette tarkoittavan tämän IS:stä lainatun tekstin:

"Hätäpuhelun tallenne on nyt yksi poliisin merkittävimmistä todisteista.

- Siitä ilmenee keskeisiä seikkoja
, rikosylikomisario Pauli Kuusiranta sanoo.Nauhalta kuuluu kamppailun ääniä, mutta väitetyn ulkopuolisen tappajan puhetta ei nauhalla tiettävästi ole. Puhelu kestää 4 minuuttia 20 sekuntia."

Siis mitä keskeisiä seikkoja??? Onko ne jeparit siis yhtäkkiä tajunneet, että siinähän vaimo itse ähertääkin miehensä kimpussa samalla kun puhuu puhelimeen vai siis what? :?:
Ja mä kuolen näihin ihmisiin
jotka ei merkitse mulle mitään
kertoo mitä pitää tehdä
mitä täytyy yrittää
mä kuolen kun mun suuni huutaa
valkoisia valheita
ja jättää kertomatta
aina osan totuutta
joey
Angus MacGyver

Chopper kirjoitti: Haluaa selvittää asiat vangittuna,miksi? Pelkääkö itsensä ja lasten puolesta?
Toinen vaihtoehto olisi siis ollut se, että vaimo olisi vastustanut pidätystä, mikä ei olisi ollut oikeuspoliittisesti kovinkaan järkevä päätös. Se, että hän päättää viisaasti ettei aio pidätystä vastustaa, ei tarkoita sitä että hän haluaa lukkojen taakse.
Chopper kirjoitti:Merkittävin todiste tuo hätäpuhelu,miksi se ei ollut sitä jo aikaisemmin?
Tämä on täysin omaa spekulaatiotani: hätäpuhelua ei kait ole noteerattu siksi, että sillä ei ole todettu kuuluvan mitään merkittävää. Ehkä vasta myöhemmin on tajuttu, että se on merkittävää, ettei nauhalla kuulu todistettavasti ulkopuolisen tuottamaa ääntä?

edit: korjaus
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Jooh Apollo, en sekoittanut Björqvistin juttuun, tämän perheen äiti jopa antoi haastattelun aikoinaan johonkin lehteen, miltä tuntuu asua talossa, missä on tapahtunut henkirikos ja murhaaja on tavoittamattomissa. Ei kuulemma tuntunut missään ... Mutta Joey sen tuolla on sanonutkin ihan kauppahinnan kera, kuulemma oli pilkkahinta tuon tasoiselle talolle.

Tuli vaan karu juttu mieleen, kun poliisi sanoo, että ulkopuolisen tunkeutujan tutkintalinja on tullut tiensä päähän, niin onko vaimon pidättämiselle oikeasti järkeviä perusteita? Vai poliisin paineet saada näkyvää aikaiseksi?

HYMMM
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
joey
Angus MacGyver

rosamarine kirjoitti:onko vaimon pidättämiselle oikeasti järkeviä perusteita? Vai poliisin paineet saada näkyvää aikaiseksi?
Tutkijoiden maineelle olisi parempi, että perusteettomia/turhia pidätyksiä ei tehtäisi. Nyt vaimon pidätyksen yhteydessä on taas kerran lehdissäkin reposteltu sitä, kuinka poliisi meni edelliskerralla KT:n pidättäessään metsään. Ja joka tapauksessa tutkijoiden on täytynyt esittää vaimosta jotakin raskauttavaa todistusaineistoa, jotta hänet on saatu pidätetyksi.
Tuo raskauttava todistusaineisto oli KT:n tapauksessakin olemassa ja siihen lukeutui muun muassa vaimon KT:stä antama tunnustus. ...Joka ei enää tunnukaan niin ihmeelliseltä kuin viikko sitten :lol:
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

Mia Wallace kirjoitti:Kyllä tuo "mielenterveydellisistä syistä" kertoo minusta juurikin siitä, että herra Lahti ei ole todellakaan ollut aviomiehenä (eikä mahdollisesti isänäkään?) sieltä ihannimmasta päästä, jos näin kauniisti asian saan ilmaista...
Minä taas uskon, että vaimo oli sairaalloisen mustasukkainen. Ajatelkaa itse, he muuttivat pienten lasten kanssa toiselle paikkakunnalle, missä vaimolla ei ilmeisesti ollut pahemmin muita kontakteja kuin nettiystävät. Kotiäitinä hän otti vastuun perheen asiain pyörittämisestä kun isäntä esim. matkusteli paljon. Aiemmin ihmettelin sitä, miksi JL ajoi pitkiä matkoja työmatkoillaan eikä yöpynyt esim. hotellissa sen joulukuisen Hesan ja Turun perättäisinä päivinä tehtyjen matkojen välillä. Mutta jos kotiin vaadittiin tulemaan?

Semmoinenkin tuli mieleeni, että jospa Puputti oli vaimon "uskottu" ja "vakoili" JLn tekemisiä ja tiedotti niistä vaimolle. Ehkä sitten kun JL oli surmattu, PP sai tiedon tästä ja huonon omantunnon takia päätyi henkilökohtaiseen ratkaisuun?

korjattu pieniä painovirheitä
Muista lähdekritiikki!
Alice Cullen
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

Kun lasta kuultiin ensimmäistä kertaa, hän kertoi, ettei ollut nähnyt talossa ulkopuolista ihmistä. Myöhemmin lapsi oli kuitenkin kertonut poliisille nähneensä vieraan miehen poistuvan talosta.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotim ... id=1735310

Mä luulen että tossa on ollut yksi suurimmista syistä miksi vaimoa on alettu tarkemmin tutkiakkin. Lapsi on kuitenkin ollut todella pieni ja tuossa tilanteessa oletettavasti paniikissakin joten lasta tuskin on ristikuulusteltu tuntitolkulla.
Mutta kun tarina on muuttunut niin tottakai se herättää epäilyksiä ja sitä aletaan purkaa, ei ehkä lasta sen suuremmin ahdistelemalla.
Mutta vaikka vaimo olisi elänyt millaisessa helvetissä vaan Lahden kanssa, ei mulla kyllä mene ymmärrykseen se, miten hän on tuon jälkeen pystynyt elämään ihan normaalisti, siihen loppuu sinäänsä mun sympatiat vaikka tiedänkin mitä tuollaisessa henkisessä helvetissä on elää.
Mutta että olla niin kuin ei olisikaan kun olet puukottanut lastesi isän, en voi vaan käsittää.
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Alice Cullen kirjoitti:Mutta että olla niin kuin ei olisikaan kun olet puukottanut lastesi isän, en voi vaan käsittää.
Niinpä. Vaan mistä me tiedämme että vaimo olisi "ollut kuin ei olisikaan"? Se on eri asia kuin elellä jäämättä kiinni. Olisiko ajan myötä vaimon käytöksessä ilmennyt seikkoja, jotka herättivät epäilyksiä tai ihmetystä?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Mia Wallace
Vähänniinkuharrastaja

Viesti Kirjoittaja Mia Wallace »

Mutta että olla niin kuin ei olisikaan kun olet puukottanut lastesi isän, en voi vaan käsittää.
Mä voin. Syystä että voin kuvitella NIIN kamalia asioita mitä perheiden sisällä tapahtuu ja joista ei koskaan kenellekään kerrota...
Ja mä kuolen näihin ihmisiin
jotka ei merkitse mulle mitään
kertoo mitä pitää tehdä
mitä täytyy yrittää
mä kuolen kun mun suuni huutaa
valkoisia valheita
ja jättää kertomatta
aina osan totuutta
Lukittu