Ärsyttää Murha.infossa->

Keskustelut ylläpidosta ja tuomioistuimesta. Myös käyttäjien keskinäiset nokittelut tänne.

Valvojat: Kyöpeli, Kilomies

Chopper
Perry Mason

Re: Ärsyttää Murha.infossa->

Viesti Kirjoittaja Chopper »

rosamarine kirjoitti:
Ailar kirjoitti:Jos edellinen vuodatus oli minulle, niin viitsitkö ensin lukea kaikki alustukseni jotka olen tehnyt. Voi mennä aikaa.
Rapierin viestistä en vieläkään ymmärtänyt, mikä on bannin arvoista, jos Härkä kirjoittaa leikillään: Menkää nukkumaan!
No miepäs kokeilen piruuttaan annetaanko mulle bannit:
Menkääää nukkumaaaannnn!!!!
Ailar, miksi otat niin herkästi kirjoitukset henkilökohtaisesti? Jos kolahti, niin sitten kolahti. En mene nukkumaan, vasta aloittelen. Et saa banneja, huutelet nyt lautamiehissä, etkä ajankohtaista ketjussa, missä ihmiset spekuloivat 28 vuotiaan tytön henkirikosta.
Anteeksi,en voinut vastustaa kiusausta :lol: :lol:

tummennukset lainauksessa ovat omiani.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

^niiiin? ja sitten? :roll:
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Ailar kirjoitti:^niiiin? ja sitten? :roll:
No ilmeisesti Rosa luuli että sinä käskit häntä mennä nukkumaan :roll:
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Ailar
Jessica Fletcher

Just aivan, itsekin hieman ihmettelin, kun hän tomeraan tyyliinsä rupesi pullikoimaan vastaan. :mrgreen:
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Ailar kirjoitti: Rapierin viestistä en vieläkään ymmärtänyt, mikä on bannin arvoista, jos Härkä kirjoittaa leikillään: Menkää nukkumaan!
Ailar, hyvä, väännänpä rautalangasta sen, mitä rosamarine jo yritti selittää: Eiköhän ne Härän muutkin kirjoitukset ko. ketjussa olleet hyvän maun vastaisia. Jos luet ketjua eteenpäin, niin huomaat, että niissä oli useampikin täysin OT-juttu. (tai ainakin ne juutuuba-linkit, joista Valdovas-kin huomautti)

Mutta en minäkään niitä ylläpidolle vasikoinut, vaikka ihmettelinkin niitä. Alan näet pikkuhiljaa oppia tämän "lasten ja lapsenmielisten" kirjoittajien kommenttien sivuuttamisen... 8) :shock:
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Ailar, Härällä on persoonallinen tapa ilmaista itseään ja se hänelle suotakoon, mutta ei se eilinen pelkkään "menkää nukkumaan" viestiin jäänyt?
Ratkaisu :

Kun ei muut kuin Orivesi ketjun ammattilaiset,
kuin Carina ehtineet tukemaan .
Ailar : COMAAAAAAAAAAAN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!, ootko puolukassa ?

Niin , http://www.youtube.com/watch?v=6lLs2dC9NaE

Kuten edellä sanottiin, mustasukkaisuus. ?????????????????????????????????

Suattaappi olla noin , suatan olla olla viärässäkin

T
Härkä
Ne ketkä eivät Härkää tiedä kirjoitusasun perusteella, saattavat jopa pelästyä tällaista aggressiivista kirjoitustyyliä. Mulle tämä on tuttua tyyliä, olen seurannut kauan Orivesi ketjua, eikä tämä mua pelästytä, mutta entäpä näitä uusia nuoria käyttäjiä?
Vähän mautonta oli myös tämä

Re: Mikkelissä kuollut 28 - vuotias nainen

ViestiKirjoittaja härkä päivämäärä 01 Loka 2009 22:20
Yksinkertaista :

Lähetä Piupali yksäri minulle .

T
Härkä
Ja vielä niihin sun tekemiin alustuksiin. Kiitos niistä, ovat olleet mielenkiintoista luettavaa, eikä ärsytykseni nyt mitenkään kattanut sinua, vaikka siitä älähditkin, ihan yleisesti laitoin, en ketään ala nimeämään, eikä ketään tule erityisesti mieleenkään.
Yleisesti täällä on naristu tasosta ja milloin mistäkin alustusten puutteista. Mulla itselläni olisi taito tehdä käännösalustuksia englanninkielisistä jutuista, mutta sitten pitäisi olla sata varma, että hakukone toimii, turhaa ei viitsisi yrittää.
Toistaiseksi olen tyytynyt ja ollutkin tyytyväinen alustuksiin, mitä ovat muut tehneet.
D - Block esimerkiksi teki hyvän alustuksen, Kataja on varma nakki tekemään hyviä, mielenkiintoisia alustuksia, pidin myös paljon dr. Lecterin persoonasta siihen saakka, kunnes alkoi kikkailemaan epäolennaisuuksilla. Pidän silti edelleen Dr. Lecterin tuotoksista, mitä niitä jäi nyt jäljelle.
Harriet Makepeace oli hyvä kirjoittaja myös, siinä niitä muutamia mainitakseni.

Silti en jaksa alkaa itkemään menneiden perään, uusia tulee ja kyllä täällä kirjoittajia löytyy, kun vähän yrittävät. Elisa_Day teki myös kesällä loistavan taidonnäytteen alustuksesta, mikä harmillisesti olikin jo olemassa ja paljon huonommin esitettynä, kuin mitä Elisa sen teki.

Hakukone kuntoon ja porukka kirjoittamaan, kyllä siihen pystyy kuka tahansa meistä. Vielä yksi mainitsematta nopeesti mieleen tulleena, Maija Turjukka, hyviä alustuksia ja skannattuja lehtileikkeitä, pitkiä pohdintoja ja hyvää äidinkiletä, luen mielelläni, ja varmasti kaikki muutkin.

Nyt on sitten vuodatettu.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Maijapa sen siinä sanoikin.Ystävällisestä huomautuksesta ettei Orivesi ole vielä ratkennut(vai onko? :shock: ) alkoi taas pallijutut.Ja olihan siellä enemmänkin juttua jota ei ehkä ymmärrä ilman tajuntaa
laajentavia.Sen tiedän ettei tuo kehotus nukkumaanmenosta liene ketään häirinnyt, vaan eräs
toinen palstalainen tympääntyi viimeistään tähän:
härkä kirjoitti:Otan tarvittaessa kaikista selvää, so , tuutumalullallaa, poliisi ja
ja ilmoitti siitä ylläpidolle.Minulla siis ei ole sen kanssa mitään tekemistä.Miksi täällä väännetään näin ilmiselvistä asioista kättä, ja tähän aikaan? :mrgreen:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

rosamarine kirjoitti: Paras keino on siis ignoorata valitusryöpyt minfon tasosta ja kirjoittaa juuri sinne, minne lystää ja miltä tuntuu. Niin kauan kun tännekin on vapaa osio perustettu, on sitä lupa käyttää.

---

Ja vielä tämän ärsytyksen loppuun, kannattaa miettiä, mikä tämä paikka on. Onko se A. paikka missä ratkaistaan rikoksia vai B. keskustelupalsta, missä voi vaihtaa mielipiteitä ja spekuloida tapahtumia/rikoksia vai C. Paikka missä valitetaan ja pädetään ja kiukutaan/riidellään, besserwisseröidään, vittuillaan, aliarvioidaan toista vai D. kaikkea tätä?

Ja jos niitä alustuksia sitten on pöytälaatikot täynnä, niin sanoista tekoihin, kyllä minä luen ja kommentoin, jos siltä tuntuu.
Juuri näin, oman kiinnostuksen mukaan. Tosin huomauttaisin lisäksi, että ainahan sitä kiinnostuksen määrää ei voi mitata pelkkien postausten perusteella. Kun ainakin itse seuraan useampaakin ketjua, mutta pidättäydyn tarkoituksella kommentoimasta, koska tiedän, että lauserakenteeltaan kieltämättä hieman monimutkaiset pähkäilyni ymmärrettäisiin kuitenkin väärin. (eikä tämä todellakaan ollut tarkoitettu miksikään toisten aliarvioimiseksi)

Vastaan siis omasta puolestani B, tosin välillä voisi niitä hurjempia spekulaatioita pikkuisen hillitä, jos ne riitelevät selviä faktoja vastaan... :|
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Ja Maijallekin noista alustuksista.Aika ajoin näkee hyviä avauksia jotka uppoavat tuonne
minfon syövereihin jo ensimmäisenä päivänä.Harmi sinänsä mutta kivaa viihdettä on myös
joskus öisin kaivella osioiden vanhimpia ja unohdettuja ketjuja, sieltä löytyy ihan helmiäkin.
Eli kyllä niihin joku aina törmää ja aikanaan ne sieltä nostaa kun kirjoitettavaa/kommentoitavaa
tulee.Varsinkin jos haku saadaan joskus toimimaan. :mrgreen:
Jokainen hyvin tehty alustus on vain hyvä, tuli siihen vastauksia tai ei.
Ailar
Jessica Fletcher

rosamarine:
Tuosta miksi otan henkilökohtaisesti - Minä otan henkilökohtaisesti ihan kaiken! Jos meidän talon vierestä sammuu katulamppu, otan sen henkilökohtaisesti. Vattenfall on mitä ilmeisemmin käynnistänyt jonkun salaliiton minua/meitä vastaan. Tottakai pienen pieni mahdollisuus on, että kylän pojat ovat kivittäneet lampun pimeäksi. :lol:
Sisäpiiritiedoista: Se, että ns. asioista puhutaan/kirjoitetaan pienen piirin kesken eikä kerrota kaikkea heti ketjussa, ei tarkoita, että joitakin kirjoittajia sorsittaisiin tai varta vasten jätettäisiin piirin ulkopuolella. Tällaiseen toimintaan on useita syitä:
1. Esim. Orivesiketjussa on haettu tietoa tietyistä henkilöistä, jotka saattaisivat kytkeytyä asiaan. En voi kirjoittaa julkiselle palstalle, että meidän naapurissa asuu Sulevi, joka mitä ilmeisemmin on osallisena asiaan. Tällöin Sulevi tai vaihtoehtoisesti sinitakit rimputtaisivat kotini ovikellon paristot loppuun.
2. Jotkut asiat vaan kaipaavat selvittelyä ennenkuin ne annetaan ruodittavaksi, koska nuo jutut usein kuolevat ennenkuin mitään "uutisoitavaa" edes on.
3. Henkilöistä ei yleensäkään ole helppoa eikä asianmukaista puhua yleisellä palstalla. On ikävää mainita jutussa ihmisten nimiä, joilla ei lopuksi ole osaa eikä arpaa asiaan. Parempi, että pienessä piirissä ruoditaan ensin.

Tällaiseen "sisäpiiriin" pääsee kyllä lähettämällä yv:n jollekin henkilölle, jonka ajatukset kiinnostavat tms. Eivät nämä mitään salaseuroja ole. :mrgreen:

Mitähän muuta mun piti....en minä muista, jatketaan jos muistan.
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Ailar kirjoitti: Sisäpiiritiedoista: Se, että ns. asioista puhutaan/kirjoitetaan pienen piirin kesken eikä kerrota kaikkea heti ketjussa, ei tarkoita, että joitakin kirjoittajia sorsittaisiin tai varta vasten jätettäisiin piirin ulkopuolella.
Ailar, käsitit minut väärin. En ole ihan niin mukana Oriveden vainaja ketjussa, että ottaisin kantaa siitä, mitkä asiat kirjoitetaan yleisesti ja mitkä ei, koska en ole kommentoinut sinne montaa viestiä. En kuulu pähkäilyporukkaan, vaan seurailen.
Toi sisäpiirijuttu liittyi ihan eri asiaan, mutta antaa olla.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Ailar
Jessica Fletcher

Selvä juttu. Ajattelin, että tarkoitat juuri tätä mitä harrastetaan monissakin ketjuissa.
Ailar
Jessica Fletcher

maija turjukka kirjoitti:
Ailar kirjoitti: Rapierin viestistä en vieläkään ymmärtänyt, mikä on bannin arvoista, jos Härkä kirjoittaa leikillään: Menkää nukkumaan!
Ailar, hyvä, väännänpä rautalangasta sen, mitä rosamarine jo yritti selittää: Eiköhän ne Härän muutkin kirjoitukset ko. ketjussa olleet hyvän maun vastaisia. Jos luet ketjua eteenpäin, niin huomaat, että niissä oli useampikin täysin OT-juttu. (tai ainakin ne juutuuba-linkit, joista Valdovas-kin huomautti)

Mutta en minäkään niitä ylläpidolle vasikoinut, vaikka ihmettelinkin niitä. Alan näet pikkuhiljaa oppia tämän "lasten ja lapsenmielisten" kirjoittajien kommenttien sivuuttamisen... 8) :shock:
Tähän vielä sen verran (sitten lopetan), että ei tarvitse rautalangasta vääntää. Tottakai olen lukenut nuo kaikki viestit tuosta ketjusta (luen aina kaikki viestit palstalta) - Härkähän nimenomaan lähetti minulle tuon mainitsemasi viestin. Osaanhan minä lukea, vaikken mikään kanootin paras meloja olekaan.
Minusta Härkä ei ole lapsi eikä lapsenmielinen. Hän on tehnyt ihan pirusti duunia Orivesikeissin selvittämiseksi. Niin no...lapsenmielisyydessä ei ole mitään pahaa. Ei lapsissakaan, mutta he eivät selvittele kuolemantapauksia.
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Ailar kirjoitti:Hän on tehnyt ihan pirusti duunia Orivesikeissin selvittämiseksi.
Niin.Valitettavasti se ei vaan kanna minfossa yhtään sen pidemmälle. 8)
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

rosamarine kirjoitti: Ja vielä niihin sun tekemiin alustuksiin. Kiitos niistä, ovat olleet mielenkiintoista luettavaa, eikä ärsytykseni nyt mitenkään kattanut sinua, vaikka siitä älähditkin, ihan yleisesti laitoin, en ketään ala nimeämään, eikä ketään tule erityisesti mieleenkään.
Yleisesti täällä on naristu tasosta ja milloin mistäkin alustusten puutteista. Mulla itselläni olisi taito tehdä käännösalustuksia englanninkielisistä jutuista, mutta sitten pitäisi olla sata varma, että hakukone toimii, turhaa ei viitsisi yrittää.
Toistaiseksi olen tyytynyt ja ollutkin tyytyväinen alustuksiin, mitä ovat muut tehneet.
D - Block esimerkiksi teki hyvän alustuksen, Kataja on varma nakki tekemään hyviä, mielenkiintoisia alustuksia, pidin myös paljon dr. Lecterin persoonasta siihen saakka, kunnes alkoi kikkailemaan epäolennaisuuksilla. Pidän silti edelleen Dr. Lecterin tuotoksista, mitä niitä jäi nyt jäljelle.
Harriet Makepeace oli hyvä kirjoittaja myös, siinä niitä muutamia mainitakseni.

Silti en jaksa alkaa itkemään menneiden perään, uusia tulee ja kyllä täällä kirjoittajia löytyy, kun vähän yrittävät. Elisa_Day teki myös kesällä loistavan taidonnäytteen alustuksesta, mikä harmillisesti olikin jo olemassa ja paljon huonommin esitettynä, kuin mitä Elisa sen teki.

Hakukone kuntoon ja porukka kirjoittamaan, kyllä siihen pystyy kuka tahansa meistä. Vielä yksi mainitsematta nopeesti mieleen tulleena, Maija Turjukka, hyviä alustuksia ja skannattuja lehtileikkeitä, pitkiä pohdintoja ja hyvää äidinkiletä, luen mielelläni, ja varmasti kaikki muutkin.

Nyt on sitten vuodatettu.
Asiallisia pointteja ja voin yhtyä ainakin pääosaan niistä. Tuosta alustamisesta voisin heittää vielä sellaisen huomion, että kynnystä sellaiseen voi nostaa joidenkin hyvinkin kärkäs tapa määritellä millainen "oikeanlainen" alustus pitää olla. Erään alustukseni aluksi käytiin pitkään värikästä ja monin osin sivupoluille rönsyillyttä keskustelua alustuksen laadusta ja kritisoitiin mm. sen kieltä, otsikkoa, laajuutta, linkkien määrää ja oikeastaan kaikkea muutakin. Alustuksen sisällöstä sen sijaan ei pitkään aikaan puhuttu mitään, mutta sitten kun siihen vihdoin päästiin, niin keskustelu kuoli muutaman postauksen jälkeen eikä siihen sitten huhtikuun ole näköjään uuttakaan kiinnostusta löytynyt. Ei siis ihme, ettei varsinkaan vähän kaukaisempien ja harvinaisempien aiheiden avaamiseen välttämättä löydy hirveästi kiinnostusta, varsinkin kun Googlella jokainen löytää käytännöllisesti katsoen samalla vaivalla itsekin suoraan samat tiedot.

- http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=3&t=7198
Lukittu