Sariola kirjoitti:^Varmaan hyvin harva uskaltautui epäilemään Ulvilan tapauksessa sitä rouvaa, mutta poliisi selvitti asian ja rouva tunnusti. Hyvin harvat osasivat aavistella siihen suuntaan.
Kyllä minäkin pidän merkittävinä epäiltyinä näitä kahta. En kuitenkaan voi väittää, että olisin 100 prosentin varmuudella oikeassa tässä asiassa. Tulihan siellä joku vastaantulijakin seuroista Heikkilän kylältä. Oli mies ja asui lähellä. Mistä minä tiedän vaikka hänellä olisi väärä alibi. Niin hyviä tietoja minulla ei ole. Poliisilla on paljon enemmän tietoja, mutta edes poliisi ei voi olla varma siitä, kuka oli se oikea tekijä. Minä epäilen melkeinpä enemmän sitä VL:n kaveria. Jos tämä kaksikko on ollut asialla, niin molemmat ovat syyllistyneet jonkin tasoiseen rikokseen. Lievemmät rikokset ovat jo vanhentuneet. Ehkä vain yksi oli se varsinainen murhaaja, toinen oli ehkä vain avustaja. Hänen osaltaan rikos on jo vanhentunut.
Sariola, ensinnäkin tämä ei ole Ulvilan tapaus.
Toisekseen, aika moni oli sitä mieltä, että rouva oli syypää.Se ei vaan näkynyt täällä, koska voimakkaat nettipersoonat tukahduttivat muiden mielipiteet heti alkuunsa. Jos vaikka miettii jo sitä kokoeroakin, rouva on 180cm ja mies oli 160 ja risat ja lyönnit osuneet navan yläpuolelle...
Sinulla on oikeus uskoa ihan mihin hyvänsä teoriaan Kyllikin tapauksessa, tekijä on 99,9%:n tarkkuudella manan majoilla. Se harmittaa tässä ketjussa, että Ulvilan kaltaiseen läpimurtoon ei ikinä päädytä jo rikoksen ikääntymisenkin takia, voidaan vain vakuuttua kukin tahoillamme, mikä/kuka/ketkä olivat syyllisiä Kyllikin tappoon/murhaan.
Se, mistä olin samaa mieltä oli se, että lähemmäs totuutta pääsemme jututtamalla senaikaisia rikostutkijoita, paikallisia, tutkimalla paikanpäällä lähimaastot ja tehdessämme omassa päässämme sen itseämme tyydyttävän ratkaisun, kuka murhaaja olisi voinut olla. Varmuutta ei tule ikinä.
Suomi24 keskustelulinja tai erinäiset elokuvat/kirjallisuus ei koskaan anna sitä 100%:sta/tyydyttävää vastausta kysymykseen, kuka todellakin murhasi Kyllikki Saaren, ja miksi?