^^meidän ihku "miesasianaisemme" Ailar vauhdissa... Kavereita ollaan Ailarin kanssa jottei kukaan nyt ymmärrä lausettani veeeeettuiluksi tms.
Iloitsen suuresti siitä, että tässä ketjussa on vihdoin palattu asialinjalle ja keksitytty itse juttuun. Olemassa oleviin (=meille kerrottuihin) faktoihin perustuvaan spekulointiin, eikä turhanaikaiseen "musta tuntuu Anneli Auer on paha ihminen ja epäsopiva vanhemmaksi" -voivotteluun.
Olen samoilla linjoilla kuin Ailar. Me jotka emme ole henk.koht. tunteneet enempää Jukka Ässää kuin Anneli Ootakaan (Anneli Orvokki Auer), emme tosiaan voi ottaa kantaa siihen onko heistä toinen tai molemmat olleet v-maisia, huonoja vanhempia, paskamaisia ja pahoja ihmisiä tms. Ulkonäölleen voi tehdä vain tiettyyn rajaan asti muutoksia, pituutta ei saa lisää, ruumiinrakennetta ei voi muuttaa, vaikka hiusten ja silmien väriä voikin vaihtaa jne. Oletettavasti he ovat joskus jotain vetoa toisiinsa kokeneet, koska ovat naimisiin menneet ja neljä mukulaakin saattaneet maailmaan. Tuskin se ihan fyysistä ominaisuuksista on ollut kiinni, että ”puukkohippasille” on ryhdytty, jos on ryhdytty...
Ans kattoo ny, käykö tässä samoin kuin Tannerin Kaitsun kanssa, että Anneli onkin syytön/todetaan syyttömäksi/näyttö ei riitä ja taas valtio maksaa korvauksia (paljon isompia vielä kuin Tannerin kohdalla). Porin poliisi, kun on maineikas megamunausten saralla. Siitä seuraisi varmaan vuosia pitkät oikeudenkäynnit valtiota (poliisia) ja lehdistöä vastaan... Sieluni silmin näen jo lehtien lööpit "Syytön Auer hakee hyvitystä kärsimyksilleen..."
Pyydän huomioimaan, etten ole erityisesti kenenkään puolella tässä Ulvila -jutussa, yritän vain nostaa esiin niitäkin spekulaatioita, joita ei vielä ole nostettu esille. Olen sillä linjalla, että syytön kunnes toisin todistetaan ja oikeuden päätös annetaan...
Luulen kans - kompaten useita edellisiä - ettei tunnustukseksi riitä toteamus kuulusteluissa, "Niin se varmaan on mennyt kun kerran sanotte niin." Vaikka häkenauhan onkin analysoinut FBI ei sekään täysin erehtymätön lafka ole, ja kuten täälläkin on heitetty onhan se ylimääräinen henkilö voinut poistuakin. Jostain olin lukevinani, että Jenkeissäkin istuu syyttömiä linnassa, huolimatta FBI:n taidoista.
Olettaisin että Auerin vammasta pystyy sanomaan, onko sen tehnyt AA itse vaiko joku muu. Lyöntikulman pitäisi näkyä siitä, miten veitsi on uponnut keuhkoon. Onko isku tullut ylhäältä, sivusta, alhaalta, kuinka lujaa jne. Esim. kudosvauriot ovat erilaisia jos puukon työntää hiljaa piikkimäisesti läpi kuin jos se tökätään voimaa käyttäen keuhkoon. Epikriisistä tuon varmaan saisi tietää. Laihaankin ihmiseen veitsen pitää upota vähintään 5-10cm, jotta se pääsee rikkomaan keuhkon. "Rohkeimmat kokeilkoon iskeä itseään fileerausveistä kylkiluiden välitse keuhkoon!" (<- Huom. tuo on vain kuvainnollinen kehotus - en todellisuudessa halua lukea lehdistä minfon aiheuttamasta ilmarintaepidemiasta

.). Veikkaan, että on helpommin sanottu kuin tehty, iskä itse itseään keuhkoon. Et voi olla varma kuinka pahasti itseäsi vammautat jos isket itseäsi puukolla keuhkoon ja että se osuu vain keuhkoon eikä vahingoita muita elimiä jne.
En täysin pois sulkisi sitäkään ajatusta, että veitseniskun saanut Auer ei tosiaan muista kaikkea. Shokkitilassa niin voi käydä. Jos lyödään fileerausveitsellä keuhkoon niin, että keuhko menee kasaan ja hengitysilma pulppuaa keuhkosta haavan kautta ulos, ei ihan hirveän raskaita manöövereitä kyllä pysty tekemään. Myönnän toki, että lausunnoissa on ristiriitaa, jos AA ei muka muista mitään ja on kuitenkin aluksi muistanut tuntemattoman mustiin pukeutuneen miehen tunkeutuvan asuntoon...
Herää myös kysymys, onko vain poliisin olettamusta, että ikkuna on mennyt riidellessä rikki. Jos tunnustuskin on vain olettamusta.
Asianajaja valinta herättää kieltämättä pieniä kysymysmerkkejä, kun AA olisi varmaan saanut myös Arvelan, Sundströmin, Salon tai Lampelan asianajajakseen. Toisaalta kyllä Mannerin luulisi olevan ihan kelpo asianajaja, kun on käräjät istunut varatuomari eli varmasti on puljannut erilaisten rikosjuttujen kanssa. Tietty harvalle näin mittavaa juttua on osunut kohdalle. Jos Manner hoitaa Auerin kuiville, hän saa takuulla "kymmenen pistettä ja papukaijamerkin" erilaisilta pikkurikollisilta ja osakkeet asianajomarkkinoilla nousee.
Mielenkiintoista nähdä kuinka tässä vielä käy... kuka teki, mitä teki, kenelle teki, millä teki, miten teki, miksi teki, milloin teki... elämme mielenkiintoisia aikoja.