Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Blues
Rico Tubbs

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Blues »

Minusta tuo hiusten väri on vähän sama miten on kauneuskin, eli katsojan silmässä. Sellaiset hiukset, joita itse pidän esim.keskiruskeina, ovat toisen mielestä melkein mustat. Ihmiset vaan tulkitsevat värejä eri tavalla.

Hiuslisäkkeestä on ollut mediassa kuva, vaan ei ole enää. Lisäkettä on pidetty, luultavasti, peittämään vainajan suhteellisen korkea otsa, eli "lisäämään" etuhiuksia. Toki se näin ollen myös muuttaa ulkonäköä.

Ja mitä tulee noihin huonokuva-kommentteihin, niin menkää nyt herranjumala piirtämään itse se kuva, että saatte sellaisen kun haluatte. Turha siellä on inistä, jos ei itse rikkaa ristiin laita :lol:
Mä voin tehdä mitä vaan, mitä haluan mä saan, mitä haluan mä voin.
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

Blues kirjoitti:Minusta tuo hiusten väri on vähän sama miten on kauneuskin, eli katsojan silmässä. Sellaiset hiukset, joita itse pidän esim.keskiruskeina, ovat toisen mielestä melkein mustat. Ihmiset vaan tulkitsevat värejä eri tavalla.

Hiuslisäkkeestä on ollut mediassa kuva, vaan ei ole enää. Lisäkettä on pidetty, luultavasti, peittämään vainajan suhteellisen korkea otsa, eli "lisäämään" etuhiuksia. Toki se näin ollen myös muuttaa ulkonäköä.

Ja mitä tulee noihin huonokuva-kommentteihin, niin menkää nyt herranjumala piirtämään itse se kuva, että saatte sellaisen kun haluatte. Turha siellä on inistä, jos ei itse rikkaa ristiin laita :lol:
:roll: Kyseessähän on nyt melkein mustat hiukset jotka piirtäjä on nähnyt hyvinkin vaaleina.
Kyllähän nyt vaalean erottaa tummasta, eri asia olisi jos kyseessä olisi pieni väriero. Mitä värien tulkitsemiseen tulee, niin voiko ihminen tulkita sinisen punaisena? Mielestäni tämä on sama asia. Jos sanotaan sana "keskiruskea" niin ihmiset voivat toki päässään miettiä värin eri asteiseksi, mutta jos edessä on vainajan kuva, niin kyllä sitä kuvaa katsomalla pitäisi päästä jo aika liki samaa lopputulosta.

Ja en, en ole itse menossa piirtämään kuvaa siitä yksinkertaisesta syystä, että en osaa. Mielestäni ihmisen, joka ottaa vastuun piirtämisestä, pitäisi tehdä se mahdollisimman tarkasti ja yksityiskohtaisesti. Koska totuus on, että muuten siitä kuvasta on enemmän haitttaa kuin hyötyä. Sinne päin- kuvat eivät auta ketään.
Sijaltainen kirjoitti:Tuon AL:n jutun mukaan vainajalla oli vaaleanruskea peruukki, ilmeisesti kuvalla haettiin silminnäkijöitä hänen liikkeistään Suomessa.
:shock: Kyseessä tosiaankin on peruukki, eikä mikään lisäke, kuten on annettu aikaisemmin ymmärtää!
Onkohan passi sittenkään ollut naisen oma?! Vai eikö hän halunnut, että häntä tunnstetaan?
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Blues
Rico Tubbs

Vainajalla EI ollut peruukkia, vaan hiuslisäke.

Ja jos poliisi on kuvat hyväksynyt, niin mikä mättää?
En tarkoittanut pelkästään sinua Carina, vaan muitakin kuvien arvostelijoita. Jos poliisi kerran laskee katsomaan kuvia, niin voihan sinne sitten joku taiteellinen sielu mennä katsomaan niitä lehtiö kainalossaan?
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Ei tsiisus! En minäkään ole ennen tätä päivää kuullut mistään peruukista!!!
Jos tähän juttuun vielä peruukkikin tumpataan, niin taidanpa ainakin omalta osaltani nostaa kädet pystyyn henkilöllisyyden selviämisen suhteen.
Onko sitten muutkaan annetut tuntomerkit kohdallaan? :shock:
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Ei hätää. Ei ole missään Aamulehden, tai muunkaan lehden, jutussa ollut puhetta mistään peruukista. Mistä ihmeestä Sijaltainen ja Carina ovat tällaisen tiedon bonganneet? :D
Blues
Rico Tubbs

Ailar ei tosiaan ole mitään peruukkia. On vain ja ainoastaan lisäke jota, toistaakseni itseäni, on luultavasti käytetty otsalla, korkean otsan, sekä mahdollisesti raidoitusefektin saamiseksi.
Johtuisiko kenties sitten siitä se hiusten vaaleampi väri, jonka myös poliisi on piirroksiin hyväksynyt?
Carina
Neuvoja-Jack

Tässä on tämä Aamulehden kuva, josta kyllä mielestäni näkee, että kyseessä on peruukki, eikä mikään pelkkä lisäke: Kuva
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Carina, tuo on hiuslisäke. Tiedätkö, sellainen kammalla oleva.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
buracee
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja buracee »

Hmm, aika outoa. Mä olen nähnyt jossain kuvan jonka piti olla k.o karvasta, ja se oli kyllä ihan erilainen tai siis ainakin näytti siinä näkemässäni kuvassa erilaiselta. En kyllä muista missä se kuva oli, koitan etsiä sen jostain. Kuitenkin siinä tarkoittamassani kuvassa se lisäke/peruukki/mikälie oli jonkun ihmisen kädessä ja se kuva oli julkaistu jossain lehdessä/nettisivulla ja sen tosiaan piti olla nimenomaan juuri se vainajan käyttämä.

edit: hienosäätöä. :wink:
Blues
Rico Tubbs

Tuo on Carina nimenomaan lisäke, ei peruukki.

Kuten jäsen-R tuossa edellä jo mainitsikin.
Carina
Neuvoja-Jack

Kun te ette nyt millään tahdo uskoa, että kyseessä on peruukki, niin kerrottakoon, että nimeä mainitsematon henkilö on saanut Aamulehdeltä muutkin kuvat peruukista, mutta valitettavasti meillä ei ole vielä lupaa julkaista niitä. Toivottavasti myöhemmin on. Näissä kuvissa on mm. yksi semmoinen jossa peruukki on jonkun ihmisen kädessä. Mahtaakohan Buracee tarkoittaa juuri tätä? Ja näissä kuvissa on myös yksi, jossa peruukki on kuvattu sen alapuolelta, ja siellä on kuusi niin sanottua clip on/in pinniä, joilla peruukki tulee pään ympärille! Ne kuvat ainakin tekevät selväksi, että kyseessä on nimenomaan peruukki, ei lisäke. Toivottavasti saadaan ne jossain vaiheessa myös tänne, jotta ei jää epäselvyyksiä. Valaistuksesta riippuen peruukki näyttää osassa kuvia punaisemalta ja osissa vaaleammalta.
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

No toivottavasti buracee nyt löytää sen toisen kuvan.
Minulla on kuitenkin koko ajan ollut käsitys jostakin pienehköstä lisäkkeestä, mutta tuo Carinan kuvassa oleva karvapehko vaikuttaa melko muhkealta kapistukselta.
On tämä nyt ainakin merkittävä asia, kun noita kyselyitä naisen liikkeistä tekee, eikä itsekään tiedä minkälaisessa varustuksessa hän on liikkunut.
Ei hyvänen aika! :roll:
Blues
Rico Tubbs

Niin kauan, kuin päähän laitettava esine kiinnitetään jollakin jo olemassa oleviin hiuksiin, on kyseessä lisäke, silloin kun karva peittää koko pään ja se kiinnitetään muilla tavoin, kuin olemassa oleviin hiuksiin on kyseessä peruukki. Toki on olemassa myös peruukkeja joita voi vetää koko kuontalon päälle.

Itse olen saanut hyvinkin perusteellisen kuvauksen tämän tapauksen entiseltä tutkinnanjohtajalta, eikä minulla ole mitään syytä sitä epäillä. Hän on kertonut tuon aiemmin mainitsemani luultavan käyttötarkoituksen.

Ja jos taas tämä, jonka nimeä ette uskalla mainita, on lähettänyt teille kuvia, joita ette voi täällä julkaista, on hän myös tehnyt sellaista, mitä ei saisi tehdä, eli levittänyt kuvia, jotka on uskottu hänelle?

Kannattaa ihan oikeasti miettiä, mitä täällä kirjoittaa...
Carina
Neuvoja-Jack

Meillä on sitten ilmeisesti erilaiset mielipiteet peruukista.
Minun mielestäni peruukki on koko pään peittävä "esine" riippumatta siitä miten se kiinnitetään tai onko alla omaa tukkaa. Mielestäni tuolla täällä nähtävillä oleva kuva jo kertoo kyseessä olevan peruukin. Keskellä näkyy jakauskin.

Hiuslisäke taas on hiuksiin lisättävä erillinen osa, esim ponnari tai muu tupsu.

Tuo kuva minkä tänne laitoin on sama kuva mikä oli Aamulehden kannessa.
Blues
Rico Tubbs

No minulla on se mielipide, mitä ammattini kertoo ihan alkuopintovaiheessa minulle.;)
Vastaa Viestiin