Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

Joopa. En osaa kyllä ihan heti sanoa, mistä tuon prostituoituko vai ei, asian pystyy sanomaan ruumiinavauksen yhteydessä? Vai jättääkö maksettu seksi erilaisia jälkiä :lol:
Ihmisiä, kun on moneen junaan, kuten todettiin jo aiemmin.
Tässä tapauksessa kyseessä on suht nuori nainen, joten tuo synnyttämisasia voidaan lienee todeta olettaen,että siitä ei voi olla kovin montaa vuotta aikaa. Mutta mitä yksi raskaus periaatteessa niin paljon muuttaa, että se näkyisi vielä vaikkapa 60 vuoden päästä. Sanokaapa. Ihan mielenkiinnosta 8)
Venyttyykö esim. lantion luusto niin paljon, että sitä ei muutoin tapahtuisi?
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
Näytöt
Hetty Wainthropp

Viesti Kirjoittaja Näytöt »

HerloCCi Solmunen kirjoitti:Joopa. En osaa kyllä ihan heti sanoa, mistä tuon prostituoituko vai ei, asian pystyy sanomaan ruumiinavauksen yhteydessä? Vai jättääkö maksettu seksi erilaisia jälkiä :lol:
Sellaista olen kuullut että jotkin alapään lihakset voivat olla "ylitreenattuja" mikäli niitä on käytetty "yli oman tarpeen". Tosin se voi viitata myös krooniseen itsetyydytykseen, joka ei ole ihan harvinaista masentuneilla ihmisillä.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

^Tätä alapääteemaa on jauhettu tässä ketjussa aiemminkin. Alatiesynnytys näkyy kohdunsuulta, se on erilainen synnyttäneillä ja synnyttämättömillä. Mitä tulee lihasten "ylitreenautumiseen" esim. yhdyntöjen tai itsetyydytyksen myötä, niin enpä ole moista koskaan kuullut. Syvästi tai lievemmin masentunut ihminen puolestaan ei yleensä ole kiinnostunut minkäänlaisesta seksistä.

Yksi jos toinen väittää seksin näkyvän alapäässä, mutta kukaan ei ole vielä tainnut esittää asiasta muuta kuin huhupuhetta/omia luulojaan. Normaali seksi ei alapäätä muuta sen enempää kuin puhuminen suuta.
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

Gaius T. kirjoitti:
Carina kirjoitti:

Kristillisen kanstanopiston kurssit ja muut helmikuulta 2007 selviää soittamalla sinne :wink:
Aivan liian helppoa ja loogista! Mietin, haluanko paljastua oudoksi nettihörhöksi, joka tuhlaa työpäivänsä selvittelemällä ventovieraan ihmisen elämää. Voisin tietenkin esittäytyä Katariina von klycckensflyygeliksi, hmm... :wink:
Sitten minä olen jo varmaan leimautunut useammassakin paikassa oudoksi nettihörhöksi, sen verran moneen paikkaan olen vainajan vuoksi soitellut :wink:
Ei vaan.. Ymmärrän kyllä, että kaikki ei halua liiaksi sekaantua. Voisin itse miettiä soittavani tuonne.
Mariacka kirjoitti: Yksi jos toinen väittää seksin näkyvän alapäässä, mutta kukaan ei ole vielä tainnut esittää asiasta muuta kuin huhupuhetta/omia luulojaan. Normaali seksi ei alapäätä muuta sen enempää kuin puhuminen suuta.
Tätä mieltä minäkin ainakin toistaiseksi olen, mutta alaa (patologian) sen enempää tuntematta en uskalla sanoa mitään varmaksi. Tähänkin ehkä voisi johonkin soittamalla saada varmuuden.
En myöskään esim. anaaliseksin ja siitä syntyvien jälkien perusteella ketään luokittelisi prostituoiduksi, sen verran yleistä se taitaa nykyään olla ihan "normaali" pariskuntienkin kesken.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

Dodiin..Jotta saataisiin selvyyttä pähkäilyihimme koskien vainajan prostituoituna työskentelyä, laitoin sähköpostia turkulaiselle patologian professori Olli Carpénille. Kysyin myös niistä lääkejäämistä elimistössä.
Toivotaan, että hän jaksaa vastata minulle.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Severin A
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Severin A »

Tuohon synnyttämiseen sananen minultakin.

Normaalissa alatiesynnytyksessä häpyluu avautuu jonkin verran eikä palaudu samanlaiseksi kuin ennen synnytystä.
Älä oleta
Ralle Ryökäle
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Ralle Ryökäle »

Ailar kirjoitti:Vuosien varrella on moni asia muuttunut, joten enää en ainakaan itse tiedä mihin uskoisin. Olen kulkenut turuilla ja toreilla kyselemässä ja tutkimassa, jos jollain olisi jotain tietoa. Hittoako tämä on auttanut, kun en itsekään ole selvillä minkä näköistä naista etsitään. Oli hyvä, että tämä "peruukkiasia" tuli esille. Nyt voi hyvillä mielin lyödä hanskat tiskiin tämän jutun osalta.
Harmi jos niin teet sillä minusta on ollut mukava havaita että tätä juttua aktiivisesti pengot. Olet tästä jutusta kirjoittavista paras ja avoin monille näkemyksille. Härkä teki hänkin töitä mutta sekosi ja sotki jotain asiaan kuulumatonta juttua mukaan ja siihen päälle sen Mikkelin ruumisjutun sekoilu. Tarpeellistako? Vai oliko se hänen oma juttu ja kiukutteli kun muut kirjoittivat siihen.

Sitten tämä identifymesivuston porukka hyperventiloi heti kun joku muu löytää jotain tai esittää omia ajatuksiaan. Piirrä itte parempi kuva kiukuttelua. Paras kuva oli sen piirtäjän joka piirsi naisen asennon löytöhetkellä ja se ei varmaan kelvannut tälle identifymeporukalle koska ei ollut heidän keksimä juttu.

Ulvilajutussa oli sama henki päällä että pitää olla tietty mielipide jotta saa sen sanoa. Vaimo oli kielletty aihe ihan kuten Oriveden jutussa on kiellettyä puhua siitä että vainaja olikin mahdollisesti surmattu. Kuten on monasti havaittu niin kaikki on mahdollista.
...tie auki taivasta myöten, eikä koskaan takaisin.
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

Valdovas kirjoitti:
Juliet Jones kirjoitti: Valdovas, Härän kanssa yhteistyössä tehdyn saman haastattelun tulos lumitilanteen osalta oli sellainen, että Rouvarit olivat kävellessään havainneet metsälämpäreissä lunta siellä- täällä. Aukeilla paikoilla, -missä esim. kelkalla olisi ajettu-, ei lunta enää ollut. Noilla metsälänttien lumilla oli ollut kulkujälkiä, jotka käsitin nimenomaan jalanjäljiksi.. mutta luonnollisesti hakkuuaukealle ei niitä pikkumetsiköitä oltu jätetty. Korkeintaan siemenpuut.
Kiitos tarkentavista tiedoista, JJ! :D Jos lumitilanne oli tosiaan tuolloin jo noin vähäinen, niin silloin ei ilmeisesti voida täysin poissulkea mahdollisia muita kulkijoita tai jopa kulkuneuvoja, mutta ilmeisesti löytöpaikan lähella kuitenkin oli sen verran lämpäreitä ja niillä jalanjälkiä, että tuo esitetty arvio siitä, että naisen kulkusuunta pystyttiin määrittämään, on ylipäätään pystytty esittämään, ellei sitten kyse ole ollut ylitulkinnasta. Mikäli havaitut jäljet ovat olleet jossain metsälämpäreissä kauempana ruumiista, niin herää kysymys, onko voitu olla varmoja, että ne ylipäätään ovat hänen jättämiään.

Havaitsiko Rouvari itsekin ko. jäljet, vai vasta poliisiko ne havaitsi? Tuliko hänen kanssaan puhetta siitä, mikä tuo suunta oli, mistä naisen katsottiin paikalle saapuneen? Ilmeisesti mitään muita jälkiä ei tosiaan havaittu kun niistä ei mitään mainintaa julkisuuteen ole päätynyt, vai mitä?
Metsälämpäreiden jäljet olivat ymmärtääkseni keskenään erilaisia, eli useista kulkijoista on kyse. Ja metsälämpäreitä taas ei ollut vainajan välittömässä läheisyydessä. Muistaakseni Aamulehden jutussa mainittiin vainajan läheisyydestä löytyneen ainoastaan yhden jalanjäljen. Rouvari ei mielestäni kyseistä jalanjälkeä ollut havainnut.

Ralle Ryökäle tuossa kirjoitti ketjuun osallistuvien toiminnasta. Olen sikäli hänen kanssaan samoilla linjoilla, että Ailarin innostunut panos on ollut merkittävä! Myös toisten mainittujen meriitit ovat kiitoksen arvoisia. Kuitenkaan en voi käsittää nimimerkkien Blues ja buracee asennoitumista toisiin kirjoittajiin/ tapausta tutkiviin. Samaan porukkaan heidän kanssaan luen elisa_day:n. Mietin monesti mielessäni näitä juttuja lukiessa, että miksi ja mistä johtuu tuollainen jopa vihamielinen kiihko asiassa, jota me kaikki käsittääkseni haluamme selvittää? Ja jonka ei pitäisi olla meille henkilökohtainen?
elisa_day
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja elisa_day »

Juliet Jones kirjoitti:Ralle Ryökäle tuossa kirjoitti ketjuun osallistuvien toiminnasta. Olen sikäli hänen kanssaan samoilla linjoilla, että Ailarin innostunut panos on ollut merkittävä! Myös toisten mainittujen meriitit ovat kiitoksen arvoisia. Kuitenkaan en voi käsittää nimimerkkien Blues ja buracee asennoitumista toisiin kirjoittajiin/ tapausta tutkiviin. Samaan porukkaan heidän kanssaan luen elisa_day:n. Mietin monesti mielessäni näitä juttuja lukiessa, että miksi ja mistä johtuu tuollainen jopa vihamielinen kiihko asiassa, jota me kaikki käsittääkseni haluamme selvittää? Ja jonka ei pitäisi olla meille henkilökohtainen?
Mitenköhän tältä vihamieliseltä kiihkoltani nyt saan kirjoitettua.. :lol: Noh, koitetaan.

Porukka täällä jakautuu kahteen kastiin. Erimielisyydet ovat siis väistämättömiä. Suurempana ongelmana täällä pidän sitä, että jos johonkin teoriaan tai vainajaksi esitettyyn ehdokkaaseen pyytää tarkennusta tai kyseenalaistaa asiaa, alkaa hirveä itku siitä, että kaikki teoriat ammutaan alas eikä täällä saa omia mielipiteitään tuoda julki. Olen siis pahoillani, aion edelleen jatkaa tarkennusten pyytämistä, jos joku ehdottaa vainajaksi 170 cm pitkää, vaaleahiuksista makedonialaista (tämä vain esimerkki, älkää nyt herranen aika vetäkö herneitä nenään). Tai jos joku ehdottaa, että vainaja on tuotu paikalle moottorikelkalla, josta ei maastossa ole jälkeäkään.

Ja mitä tuohon vihamieliseen kiihkoon tulee, niin kyllä sitä sieltä "teidänkin" porukasta löytyy. :lol: Jos ei kestä kritiikkiä, niin voi voi. Jos asiaansa uskoo, niin muiden mielipiteillä ei pitäisi olla väliä.
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Kiitos Rallelle ja muille kannustuksesta, mutta kyllä olen luopunut jo tästä jutusta. Ja se tuntuu hyvältä, kun ei tarvitse enää jatkuvasti rassata asian kanssa. Se kuitenkin painoi aina mieltä. Ei edes pitäisi ottaa niin tosissaan tällaista, eihän minun tehtäväni ole selvittää vainajan henkilöllisyyttä. Seurailen kyllä ketjua edelleen.
Haluan kuitenkin tähdentää, ettei syy ole se, että olisin jonkun kritiikistä kimmahtanut tms. Ei ei! On ihan oikein kyseenalaistaa väitteitä, muutenhan koko homma lähtisi kertakaikkiaan käsistä. Huomasin vaan tuon peruukki-lisäke-episodin aikana, että olen ollut koko parin vuoden ajan täysin hakoteillä vainajan ulkonäön suhteen (ainakin - herraties, minkä muun suhteen). Siitä tosin otin herneen nokkaani, etteivät asiaa tietävät missään vaiheessa korjanneet vääriä tietojani, joita levittelin eteenpäin. :(
Yllättävää itsellenikin oli, että kun tein päätöksen lyödä hanskat tiskiin, samalla minulle selvisi paljonkin asioita tämän jutun tiimoilta. Aivan kuin pää olisi selvinnyt. :mrgreen: Ja toden totta, muutamia vastauksia löytyi aivan nenän edestä. Tuo peruukki-karvakasa selvensi paljon ja erään henkilön pari sanaa. Kun saan selviteltyä ajatukset päässäni, voin nämä tietoni sitten kertoa poliisille ja/tai jollekin asiaa tutkivalle palstalaiselle. En tietenkään voi sanoa, että nyt tiedän 100% kuinka homma on mennyt, mutta sehän ei olekaan minun asiani.
Alunperinkin ajatukseni oli, että jos jotain apua saisi annettua omalta osaltaan. En ole koskaan edes kuvitellut, että minä tämän selvittäisin.
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak

Ailar, kerro ajatuksesi meille kaikille,pliis. Oletan, että tulee jotain todella tärkeää asiaa.
Olen seurannut tätä ketjua alusta alkaen ja täytyy sanoa, että tämä on harvoja ketjuja täällä minfossa missä palstaajat oikeasti tekevät jotain jutun eteen. Muualla vain mutut ja mielipiteet kinaavat 8)
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

HerloCCi Solmunen kirjoitti:Ailar, kerro ajatuksesi meille kaikille,pliis. Oletan, että tulee jotain todella tärkeää asiaa.
Olen seurannut tätä ketjua alusta alkaen ja täytyy sanoa, että tämä on harvoja ketjuja täällä minfossa missä palstaajat oikeasti tekevät jotain jutun eteen. Muualla vain mutut ja mielipiteet kinaavat 8)
En halua näytellä salaperäistä, mutta asiaan liittyy eräs henkilö, enkä voi hänen asioitaan täällä levitellä. Enhän edes voi olla varma liittyykö hän tähän. Sen verran voin omia "tutkimuksia" paljastaa, että olen 99% varma: peruukki-karvakasa ei ole ollut hänen päässään, kun hän on Suomeen tullut. Se on täältä hankittu ja olen identtistä karvakasaa pitänyt jopa kädessäni.
Pertsanan Herlocci! Et vedä mua tähän enää. Lakkaan lukemasta palstaa - nyt! :mrgreen:
Petrus
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Petrus »

OV:lla on voinut olla sektioarpi josta voi päätellä hänen synnyttäneen. Se ei taas takaa sitä että hänellä olisi lapsi, niinkuin ei sekään vaikka olisi normaalin alatiesynnytyksen kokenut. Tuli mieleen myös olisiko OV:lla kierukka...? Sehän laitetaan YLEENSÄ synnyttäneille naisille...
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak

Kiitti Ailar :lol:

Ymmärrän ettei kaikkea voi paljastaa (ainakaan vielä 8) )
Mutta että identtinen karvakasa...hmmMMMM
Skorpioni
Poliisikoira Rex

Viesti Kirjoittaja Skorpioni »

Nyt kun on herännyt keskustelua siitä kuka mihkäkin "leiriin kuuluu",niin haluaisin julkituoda oman näkökantani asiaan esimerkkinä tapaus ulvila sillä jos poliisi on kaikkine tietoineen ja taitoineen onnistunut sössimään 3 vuotta tapauksen kanssa,niin en koe että minä voisin oriveden tapauksesta olemassa olevien tietojen valossa kiistää edes puutarhatottujen-vapautusarmeijan olleen asialla.
Ja elisan viittaukseen moottorikelkasta että tunnen sen verran hyvin kyseisen aparaatin ja lumen käyttäytymistä että uskallan väittää olevan mahdollista että jälkiä ei näy enään siinä vaiheessa kun ruumis löydettiin koska kelkan aiheuttama pintapaine on suhteellisen pieni johtuen pinta-alasta jolle sen paino jakaantuu ja riippuen lumen olotilasta sillähetkellä esim onko se jääpintaista vai suoja lunta.

Myöskin haluaisin kaikkien kiinnittävän huomiota siihen seikkaan että meillä kaikilla on erilaiset mahdollisuudet tehdä omia tutkimuksia ja havaintoja,joten näkökannatkin eriävät ja jos ei ole kiistatonta näyttöä asiasta niin en ainakaan itse puutu millään tavalla kenenkään teoriaan vaikka se kuulostaisi kuinka mahdottomalta minusta,sillä on myöskin mahdollista että poliisi ei ole kertonut julki kaikkea asiaan liittyvää ja pieni asia voi saada aikaan suuren muutoksen.

Asiasta toiseen keskustelin juuri tuttavani kanssa joka oli tehnyt tämän vilppulan näköhavainnon ja hiusten väri oli ns:maantien väriset hiukset ja hän sanoi piiroskuvat nähtyään että sopisi olemaan vainajamme mutta ei voi olla varma. :D
Vastaa Viestiin