Kiitos Rallelle ja muille kannustuksesta, mutta kyllä olen luopunut jo tästä jutusta. Ja se tuntuu hyvältä, kun ei tarvitse enää jatkuvasti rassata asian kanssa. Se kuitenkin painoi aina mieltä. Ei edes pitäisi ottaa niin tosissaan tällaista, eihän minun tehtäväni ole selvittää vainajan henkilöllisyyttä. Seurailen kyllä ketjua edelleen.
Haluan kuitenkin tähdentää, ettei syy ole se, että olisin jonkun kritiikistä kimmahtanut tms. Ei ei! On ihan oikein kyseenalaistaa väitteitä, muutenhan koko homma lähtisi kertakaikkiaan käsistä. Huomasin vaan tuon peruukki-lisäke-episodin aikana, että olen ollut koko parin vuoden ajan täysin hakoteillä vainajan ulkonäön suhteen (ainakin - herraties, minkä muun suhteen). Siitä tosin otin herneen nokkaani, etteivät asiaa tietävät missään vaiheessa korjanneet vääriä tietojani, joita levittelin eteenpäin.
Yllättävää itsellenikin oli, että kun tein päätöksen lyödä hanskat tiskiin, samalla minulle selvisi paljonkin asioita tämän jutun tiimoilta. Aivan kuin pää olisi selvinnyt.

Ja toden totta, muutamia vastauksia löytyi aivan nenän edestä. Tuo peruukki-karvakasa selvensi paljon ja erään henkilön pari sanaa. Kun saan selviteltyä ajatukset päässäni, voin nämä tietoni sitten kertoa poliisille ja/tai jollekin asiaa tutkivalle palstalaiselle. En tietenkään voi sanoa, että nyt tiedän 100% kuinka homma on mennyt, mutta sehän ei olekaan minun asiani.
Alunperinkin ajatukseni oli, että jos jotain apua saisi annettua omalta osaltaan. En ole koskaan edes kuvitellut, että minä tämän selvittäisin.