Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
rosamarine
Adrian Monk

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Ailar kirjoitti:En halua näytellä salaperäistä, mutta asiaan liittyy eräs henkilö, enkä voi hänen asioitaan täällä levitellä. Enhän edes voi olla varma liittyykö hän tähän. Sen verran voin omia "tutkimuksia" paljastaa, että olen 99% varma: peruukki-karvakasa ei ole ollut hänen päässään, kun hän on Suomeen tullut. Se on täältä hankittu ja olen identtistä karvakasaa pitänyt jopa kädessäni.
Pertsanan Herlocci! Et vedä mua tähän enää. Lakkaan lukemasta palstaa - nyt! :mrgreen:
Ailar, ethän sinä ole mitään väärää tietoa levitellyt. Uskon näin, että hiuslisäke tai peruukki puheessa on sen yksi ja sama =)

Ja siitä lisäkkeestä vielä (tiedän, tulenarkaa, mutta pitää sanoa) mä itse teetin vastaavat pitkät jatkot Lähi - Idässä ja nimenomaan näillä samoilla klipsuilla, kuin vainajan lisäkkeessä/peruukissa on.

Sehän tässä lisäkkeessä on, että siinä on kyllä nähtävissä ns. kypärä, mutta itse olen sitä mieltä, että kyseessä on lisäke, mikä sisältää nutturakukkaron :roll: Eli se reuhake tulee taakse klipsuilla, kun laitetaan ponnarille oma tukka ja tämä uusi ponnari tulee siihen päälle. Ja edelleen Tallinnasta näitä samoja sai varsin edulliseen hintaan (itsekin ostanut aikoinaan vastaavan, mutta kampasysteemillä).

Kuva

Ja siis vastaavan ponnarin, kuin kuvan vastaavalla. Huom. kyseessä oli todellakin huonolaatuinen lisäke keinotukalla, nykyäänhän kaikki kunnon lisäkkeet ovat aitoa hiusta, OV:n lisäke oli halppislisäke jostain lahden takaa.
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

Voitko Ailar paljastaa, että oletko siis nähnyt jossain Suomessa myynnissä vastaavan peruukin?

Jos Skorpionin tuttu on nähnyt vainajan, on hänellä todennäköisesti siinä vaiheessa ollut peruukki jo päässään.

Minulla on myöskin niin sanotut clip on- pidennyshiukset, joissa siis on tuommoiset samanmoiset kiinnityssysteemit, olen ne tilannut jenkeistä.
Jos vainajan peruukissa ei olisi noin montaa pinniä ja noin harvassa, se voisikin olla lisäke, mutta koska noi kuusi pinniä tekee varsin suuren ympyrän, niin en usko, että kenenkään nutturasta saa niin isoa, että tuon saisi nätisti sopimaan. Mielestäni noi kuusi pinniä tekee juurikin pään kokoisen ympyrän.

Siihen en osaa sanoa mitään kuvan perusteella, että onko vainajan peruukki aitoa- vaiko kuituhiusta, siitäkin on täällä erinäisiä mielipiteitä.
Tämä peruukkiasiakin on selvityksen alla ja siihen on pyydetty asiantuntija-apua.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

Carina kirjoitti:Siihen en osaa sanoa mitään kuvan perusteella, että onko vainajan peruukki aitoa- vaiko kuituhiusta, siitäkin on täällä erinäisiä mielipiteitä.
Tämä peruukkiasiakin on selvityksen alla ja siihen on pyydetty asiantuntija-apua.
Juu, ajattelin vaan sillä, että se hius oli mennyt just sellaseksi yhdeksi möykyksi, niinkuin keinotukalla on tapana (sille omalle Tallinnan halpisirtotukalle kävi vuosien saatossa niin).
Odotellaan asiantuntijoiden apua siis ;)
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
Carina
Neuvoja-Jack

rosamarine kirjoitti:
Carina kirjoitti:Siihen en osaa sanoa mitään kuvan perusteella, että onko vainajan peruukki aitoa- vaiko kuituhiusta, siitäkin on täällä erinäisiä mielipiteitä.
Juu, ajattelin vaan sillä, että se hius oli mennyt just sellaseksi yhdeksi möykyksi, niinkuin keinotukalla on tapana (sille omalle Tallinnan halpisirtotukalle kävi vuosien saatossa niin).
Odotellaan asiantuntijoiden apua siis ;)
Voit hyvinkin olla oikeassa, minulla myöskin on joskus ollut useampiakin keinokuitu-lisäkkeitä ja aikamoiseen takkuunhan ne ajansaatossa meni minullakin. Mietin vaan, että kyllähän se aitokin hius voisi tuohon kuntoon mennä kun useamman viikon, ehkä kuukaudenkin, on märässä maastossa.
Mutta tosiaan, minä en tuohon asiaan osaa sanoa mitään toivotaan että peruukkialan ammattilainen osaa :)
Ailar
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Ailar »

Carina kirjoitti:Voitko Ailar paljastaa, että oletko siis nähnyt jossain Suomessa myynnissä vastaavan peruukin?
Nimenomaan Suomessa ja vieläpä "vainajan reitillä". Peruukki oli mielestäni huonolaatuinen (muitakin oli/on saatavissa). Tuo malli maksoi muistini mukaan 39 e (en ole varma, mutta ei kauaksi heitäkään). Mainitsemani henkilö liittyy juuri tuohon myyntipaikkaan, joten en halua kertoa sitä.
Carina
Neuvoja-Jack

Ailar kirjoitti:
Carina kirjoitti:Voitko Ailar paljastaa, että oletko siis nähnyt jossain Suomessa myynnissä vastaavan peruukin?
Nimenomaan Suomessa ja vieläpä "vainajan reitillä". Peruukki oli mielestäni huonolaatuinen (muitakin oli/on saatavissa). Tuo malli maksoi muistini mukaan 39 e (en ole varma, mutta ei kauaksi heitäkään). Mainitsemani henkilö liittyy juuri tuohon myyntipaikkaan, joten en halua kertoa sitä.
Kiitos, tämä oli jo mielenkiintoista tietää!
Miksiköhän vainaja on tämmöisen päätynyt ostamaan :roll: Voisiko se olla vain joku (ehkä kännissä/lääkkeiden vaikutuksen alaisena tehty) päähänpisto. Joku vitsijuttu??
Viimeksi muokannut Carina, Pe Loka 16, 2009 7:55 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
HerloCCi Solmunen
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja HerloCCi Solmunen »

Voi juku, sanon minä :shock: Ailar.
Eläpä lyö hanskoja tiskiin vielä :lol:

Minä olen edelleen siinä uskossa, että peruukki/lisäke on ostettu peittämään omaa ulkonäköä..

Muoks.lisäyksiä.
Olemme kaikki syyllistyneet suureen rikokseen-suureen rikokseen olla elämättä elämää täydesti. (H. Miller)
Carina
Neuvoja-Jack

HerloCCi Solmunen kirjoitti:Voi juku, sanon minä :shock: Ailar.
Eläpä lyö hanskoja tiskiin vielä :lol:

Minä olen edelleen siinä uskossa, että peruukki/lisäke on ostettu peittämään omaa ulkonäköä..

Muoks.lisäyksiä.
Siinä uskossa minäkin kyllä olen, mikäköhän ihme siihen on ollut syynä :roll:
Hän ei silti ole välttämättä pakoillut ketään, on vaan ehkä halunnut sulautua enemmän suomalaiseen katukuvaan. Härän (uskaltaako sitä mainita;) ) mukaan vainaja oli jopa eksoottinen.
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Ailar kirjoitti:
Ailar, jos kaikki tuo mitä "mainitsemastasi henkilöstä" ja peruukki/hiuslisäkkeestä pitää todella paikkansa, niin oletan, että olet tietosi saattanut myös poliisin tietoon, tai jos et vielä ole, niin teet sen pikimiten. Jos valittavanasi on tietojen jakaminen tällä palstalla tai poliisille, niin oletan ja toivon, ettei sinun tarvitse miettiä ko. valintaa kahteen kertaan... :)
Valdovas
Axel Foley

Juliet Jones kirjoitti: Metsälämpäreiden jäljet olivat ymmärtääkseni keskenään erilaisia, eli useista kulkijoista on kyse. Ja metsälämpäreitä taas ei ollut vainajan välittömässä läheisyydessä. Muistaakseni Aamulehden jutussa mainittiin vainajan läheisyydestä löytyneen ainoastaan yhden jalanjäljen. Rouvari ei mielestäni kyseistä jalanjälkeä ollut havainnut.
Hm, tämähän alkaa käydä kiinnostavaksi. Onko pystytty päättelemään monestako kulkijasta on kyse ja miten ne ajoittuvat suhteessa toisiinsa? Onko mitään näyttöä esim. siitä, että vainajan jälkien kokoiset/näköiset jäljet esiintyisivät yhdessä joidenkin muiden kanssa? Onkohan paikkakuntalaisia missään vaiheessa kyselty/kuultu siinä mielessä, ketkä ylipäätään noihin aikoihin ovat alueella liikkuneet?

Lumikelkkojen urat jäävät usein keväisin maastoon hieman pidempään kuin muu lumi, mutta kyse on tällöin yleensä tiheämmin käytetyistä urista. Yksittäisen kelkan jälki ei välttämättä jää kovin paljon muuta lunta pidempään. Toisaalta herää kysymys, miksi joku olisi tietoisesti (kuolleen, tiedottoman?) naisen roudannut metsään ja juuri tuollaiseen paikkaan, josta hänet kyllä löydettäisiin, mutta joka toisaalta olisi yksinäisen harhailevan naisen löytöpaikaksi hieman outo ja kysymyksiä herättävä, kuten tämänkin ketjun pituus jo hyvin osoittaa... 8)

Eräs vaihtoehto olisi, että kelkalla olisi paikalle ajettu yhteisymmärryksessä, mutta sitten syystä tai toisesta sukset olisivat menneet ristiin ja tiet eronneet. Naisen asustus lisäkkeineen päivineen ei nyt ihan luontevimmalta kelkkailuvarustukselta kuulosta, mutta esim. aurinkoisena kevättalvisena päivänä lyhyelle ajelulle lähtö ex tempore moisissa vermeissä voisi ehkä juuri ja juuri olla vielä kuviteltavissa. Apropos, olikos naisella muuten aurinkolasit? Nyt en muista, enkä jaksa lähteä kaivamaan.

Ylläolevasta huolimatta pitäisin kyllä ainakin tämänhetkisen tiedon valossa edelleen todennäköisimpänä sitä skenaariota, että nainen on päätynyt paikalle omin nokkineen ja omin voimin, mutta miksi, that's the question... Toki, jos uutta tietoa tulee ripotellen tai kaatamalla, niin ko. arviotakin pitää sitten tarvittaessa arvioida uudelleen... 8)
Carina
Neuvoja-Jack

Valdovasin kysymykseen aurinkolaiseista: Naisella on aurinkolasit olkalaukussa.
Näidenkin tarkotusta olen miettinyt, mutta kyllähän ihmiset käyttävät talvellakin aurinkolaseja..Tosin ne voisivat kertoa myös esim. lumikelkkailusta tai vastaavasta.

Minua kyllä ihmetyttää myös se laukussa ollut taskulamppu, mutta joku täällä aikaisemmin sanoi, että pitää useinkin matkustaessaan taskulamppua mukanaan, joten ilmeisesti sekin on suhteellisen normaalia.
Valdovas
Axel Foley

Carina kirjoitti:Valdovasin kysymykseen aurinkolaiseista: Naisella on aurinkolasit olkalaukussa.
Näidenkin tarkotusta olen miettinyt, mutta kyllähän ihmiset käyttävät talvellakin aurinkolaseja..Tosin ne voisivat kertoa myös esim. lumikelkkailusta tai vastaavasta.
Kiitos pikaisesta infosta! :D Itse asiassa keväthangillahan aurinkolaseja juuri erityisesti tarvitseekin, koska aurinko on matalalla ja heijastuu lisäksi lumesta... 8) 8) 8)
Carina
Neuvoja-Jack

Hups, jopas minä tein kirjoitusvirheitä äskeiseen viestiini :lol: Ei pitäisi näin väsyneenä enää kirjoittaa!

Mutta, se on ihan totta, että aurinkoisena talvipäivänä aurinkolasit ovat mitä tarpeellisimmat!
Juliet Jones
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Juliet Jones »

elisa_day kirjoitti:
Porukka täällä jakautuu kahteen kastiin. Erimielisyydet ovat siis väistämättömiä.
Minusta juuri tuollainen ajattelu tuo erimielisyyksiä. Ehkä olisi hyvä olla jakamatta ihmisiä mihinkään leireihin, jottei tästä ketjusta tule samanlaista "sössöä" kuten vaikkapa Bodomista. Omalle leirinuotiolleni ovat tervetulleita kaikki, jotka kykenevät asialliseen keskusteluun - ja jotka tosiaan ottavat huomioon sen, ettei kansio ole suljettu ennenkuin se on suljettu.
elisa_day kirjoitti: Tai jos joku ehdottaa, että vainaja on tuotu paikalle moottorikelkalla, josta ei maastossa ole jälkeäkään.
Tämän asian pitäisi olla selvä jo sinullekin, vaikka et koskaan olisi kelkkauraa nähnytkään. Vainaja on tullut/ tuotu paikalle kun maa oli vielä luminen ja jäinen; hänen altaan löytyi jäätä, vaikka muualla maa oli jo sula ja kuiva. Mikäli hänet tuotiin moottorikelkalla, ei siitä välttämättä olisi jälkeäkään havaittavissa. Kelkalla itsekin ajelleena tiedän sellaisella päästävän kovin vaihtelevassakin maastossa etenemään, ja jos kyse oli yksittäisestä ajokerrasta eikä paljon käytetystä kelkkareitistä (joita aiemmin koitin löytää netistä siinä onnistumatta), eivät jäljet jäisi lumen sulettua näkyviin.
elisa_day kirjoitti: Ja mitä tuohon vihamieliseen kiihkoon tulee, niin kyllä sitä sieltä "teidänkin" porukasta löytyy. :lol: Jos ei kestä kritiikkiä, niin voi voi. Jos asiaansa uskoo, niin muiden mielipiteillä ei pitäisi olla väliä.
Jos olen tulkinnut sinua väärin, esitän pahoitteluni. En ole huomannut itseeni kohdistuvaa kritisointia, mutta vähemmällä Minfoilulla toisten kirjoittelua seuranneena toisiin kohdistuvaa sitäkin enemmän.
Toisten mielipiteillä ei olekaan väliä muuten, mutta mielipiteiden vapaa, asiallinen esittäminen vie tätä yhteistä asiaamme eteenpäin.
cracker
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja cracker »

Oman tulkintani mukaan peruukki on laitos, joka peittää oman hiuksen kokonaan. Lisäke/tupee sitten vain osittain. Asiaa voi ajatella vaikka sen kautta, että miltä kyseinen laitos näyttäisi kokonaan kaljun päässä. Mielestäni kuvista selviää, että alaosastaan se ei ole riittävän tuuhea, vaan näyttäisi kaljulla hassulta = on siis lisäke, ei peruukki. Eli sopisi juuri ohuthiuksisen lisäkkeeksi, tuuheuttamaan omia päältä lättänöitä hiuksia ja pidentämään/raidoittamaan latvoista niitä omia pidempiä.

Mitä tulee tuohon maaston vaikeakulkuisuuteen, olen sitä mieltä, että jos sinne on yhden vaikea kulkea, on se vielä vaikeampaa kahdelta tai usemmalta, jos tarkoitus on jotain kantaa. Ja kyllä siinä paikalla jotain steppausjälkiä olisi näkyvissä, jos siellä ryhmä olisi ollut.

Edelleen uskon siihen, että jos poliisi sanoo ettei kuolemaan liity rikosta niin siihen ei liity. Minun nähdäkseni mysteeri tapauksessa on se, kuka nainen on ja miksi sinne on päätynyt.
Vastaa Viestiin