Hidden esittäytyy ja kyseleepi

Testit ja kokeilut ja kysymykset tekniikasta. Voit myös hakea muuta tietoa esim. vanhoista uutisista tms.
Hidden
Jack Taylor

Hidden esittäytyy ja kyseleepi

Viesti Kirjoittaja Hidden »

Tere, tässä Hidden, uusi tulokas areenalle.

Hyvin tapoihin kuuluu vähän esitellä itseänsä. Miltei neljänkymmenen, raitis alkoholisti, parin kersan vanhempi. Siinäpä ne kolme oleellisinta juttua mun elämässä on. Aijoo jaa jos vielä yks kova juttu, niin nainen olen :wink: Kaikenlaista totellakin nähty kuultu koettu ja kuitenkaan ei mitenkään voi patsastella, että " Mää kyllä tiijjän". Kaapista on tullut tultua elämässä kerta jos toinenkin - ja takasinkin mentyä välillä. Kuitenkin vasta ihan hiljattain lakkasin lukemasta Alibia salaa :P .

Rikokset ja niiden maailma on aina kiinostaneet, voispa sanoa lapsesta saakka. Sitä miks, olen jo lakannu miettimästä. Siiheks nähden miten paljon ilo(ja paskat)lientä kurkusta on alas mennyt, voipi pitää multimaalisena ihmeenä -etten ole rikosten maailmaan itsekään muutamaa huumehörhöä tuttua enempää sekaantunut. Kun vanha äitini löytää nurkistani vanhoja Alibeja, hän alkaa välittömästi puristella käsiään, näyttää tuskaiselta ja voivotella, "että kun tuli silloin lapsena liian vähän syötettyä lapsille kalaa ja tiedä mitä myrkkyjä niistä tehtaan piipuistakin on päähän imeytynyt".

Jaa no kun mikään besserwisser en siis ole, niin sikspä kysynkin konkareilta tällä palstalla, minkälainen teidän mielestä on hyvä uus tulija? Eihän kai sitä nyt hyvä vieras tupahankaan raamit kaulassa mene tai jää ovelle arkana seisomaan.

Jotta millainen se olisi sopiva tapa astua peremälle?

Aijuuh - ja kun en ossaa tuota hakua ollenkaan käyttää näköjään, niin kertokaahan onko noita Ulvila ketjuja enemmänkin kuin tuo nyt esillä oleva? Älkäähän hermoilko, jos juniori kysyy tyhmiä. Olis kiva lueskella sitä ihan syntyajoiltaan asti.

Näin nöyrästi (toistaiseksi) kyselee Hidden.
"Sovitaanko, että sinä oot vahtimestari ja minä oon maailmanmestari?"

Matti Nykänen
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Re: Hidden esittäytyy ja kyseleepi

Viesti Kirjoittaja Damien »

Hidden kirjoitti:Jotta millainen se olisi sopiva tapa astua peremälle?
Enpä muista että ennen tällaista esittäytymistä olisi ollutkaan.
Eli tervetuloa ja eikun mukaan vaan, ilman sen suurempaa vieraskoreutta.
Minfossa onkin nyt "pieni" tohina päällä. :mrgreen:
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Anile
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja Anile »

Siinä oli oikein tyylikäs sisääntulo palstalle.

Ulvila-ketjuja kaikkiaan kolme. Kaksi muuta löydät Arkisto-nimisestä osiosta. Voi vaikuttaa aika suurelta urakalta lukea ne kaikki mutta jännittäviä käänteitä ja villejä spekulaatioita niissä riittää.

TERVETULOA!
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Damien »

Anile kirjoitti:Siinä oli oikein tyylikäs sisääntulo palstalle.

Ulvila-ketjuja kaikkiaan kolme. Kaksi muuta löydät Arkisto-nimisestä osiosta. Voi vaikuttaa aika suurelta urakalta lukea ne kaikki mutta jännittäviä käänteitä ja villejä spekulaatioita niissä riittää.

TERVETULOA!
Varsinkin tämänpäiväisen jälkeen. :mrgreen:
Pakko muuten uteliaisuuttaan kysyä Hiddeniltä, saiko tämänpäiväinen iltapäivälehtien
uutisointi löytämään palstalle?
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
rosamarine
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja rosamarine »

:D Hyvä keino on tietty tää pub Prison, mutta tässä tapauksessa ehkä ei paras mahdollinen paikka sinulle. Tosin sieltä saa alkoholittomiakin juomia. Eli Teretulemast, ole kuin kotonas ;)
A winner listens, a loser just waits until it is their turn to talk...
vandt
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vandt »

Hieno esittely. Tervetuloa!
Kuusamon kutsuma jo kohta seitsemättä vuotta
Clyde
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Clyde »

rosamarine kirjoitti:
:D Hyvä keino on tietty tää pub Prison, mutta tässä tapauksessa ehkä ei paras mahdollinen paikka sinulle. Tosin sieltä saa alkoholittomiakin juomia. Eli Teretulemast, ole kuin kotonas ;)
Ja perinteisiin kuuluu, että tulokas maksaa kaikille :twisted:
Nanika ga tooku matteiru to
maija turjukka
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja maija turjukka »

Hidden kirjoitti:
Rikokset ja niiden maailma on aina kiinostaneet, voispa sanoa lapsesta saakka. Sitä miks, olen jo lakannu miettimästä. Siiheks nähden miten paljon ilo(ja paskat)lientä kurkusta on alas mennyt, voipi pitää multimaalisena ihmeenä -etten ole rikosten maailmaan itsekään muutamaa huumehörhöä tuttua enempää sekaantunut. Kun vanha äitini löytää nurkistani vanhoja Alibeja, hän alkaa välittömästi puristella käsiään, näyttää tuskaiselta ja voivotella, "että kun tuli silloin lapsena liian vähän syötettyä lapsille kalaa ja tiedä mitä myrkkyjä niistä tehtaan piipuistakin on päähän imeytynyt".

---

Näin nöyrästi (toistaiseksi) kyselee Hidden.
Kiitos poikkeuksellisesta sisääntulosta, suorastaan lämmitti vanhan palstafriikin sydäntä 8) En malta myöskään olla toivottamatta vanhalle äidillesi seesteisiä loppuvuosia, noista vanhoista Alibeista huolimatta :lol:

Oleellisin asia palstalla pyörimiseen lienee aito kiinnostus rikoksia/rikollisia kohtaan. Nuo omakohtaiset kokemukset ei ole mitenkään välttämättömiä, mutta tietysti kaikki kertomukset tuttaviesi hörhöilyistä otetaan kiitollisuudella vastaan. Kunhan vaan onnistut löytämään ne oikeat ketjut kulloisenkin hörhön kohdalla... (kaikenmoinen OT-höpinä kun on täällä vähän pahasta)

Malttia siis vaan ja innokkuutta selailla noita aihealueitten otsikkoja. Kyllä niidenkin perusteella aika moni mielenkiintoinen juttu löytyy, kun vaan maltaa haeskella. Ja jos ei malta, niin ainahan on tuo Testit ja kyselyt-osio, minne voi laittaa oman kuvauksensa jutusta ja odotella toisten muistikuvia/linkityksiä oikeaan ketjuun.

Nöyryyskin on joskus hyvä ominaisuus (ainakin omien mokailujen tunnustaminen siis suotavaa), mutta tietty määrä omanarvontuntoa täytyy säilyttää, ettei anna toisten kusta suuhun. Jatka siis samaan malliin, niin hyvä tulee.

Viimeinen vinkki: Lue sitten kaikki postaukset vähintäänkin kahteen kertaa ennen omaa vastinettasi, niin vältyt monelta väärinkäsitykseltä. Äläkä ota turhan henkilökohtaisesti.
-Suru on hinta, jonka maksamme rakkaudesta.-
Kakira
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Kakira »

Clyde kirjoitti:
rosamarine kirjoitti:
Ja perinteisiin kuuluu, että tulokas maksaa kaikille :twisted:
Mutta piikki tuntuu useammallakin siellä olevan :lol:
ELÄ ja anna toisten elää
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Olen hieman eri mieltä siitä Pub prisonin toimivuudesta minfolaiseksi ryhtymisen suhteen. Mikäli tavoitteena on päästä jyvälle minfon alkuperäisestä olemuksesta ja tarkoituksesta, on se melko harhaanjohtava reitti. Vai kokeeko joku, että kun pääsee lukemaan sivukaupalla mitä jotkut toisilleen ja itselleen baaritiskiltä ostavat, vaikka virtuaalisestikin, pääsee kiinni siitä oleellisimmasta osasta minfolaisuutta? Homma toimii lähtökohtana, mikäli nimenomaan pieni osa minfolaisista kiinnostaa. Itse palstasta se on vain pieni ja melko mitätön osa ja harvoin, jos koskaan, liippaa läheltäkään aihepiiriä.

Suosittelen kaivelemaan ketjuja ja alustuksia ja puntaroimaan omia mielenkiintoja. Henkirikokset? Omaisuusrikokset? Ulkolaiset/kotimaiset? Vanhat/uudet? Kun saa kipinän jostain jutusta niin kiinni vaan. Tai sitten rohkeasti oman alustuksen tekoon. Hakutoiminto EI TOIMI, joten hyvä keino ennen työläitä alustuksia on vaikka kysellä (kuten maija jo kehoittikin) sieltä Testit ja kyselyt -osastolta josko alustus ko. aiheesta jo on tehty.

Tervetuloa minunkin puolestani Hidden!
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Hidden
Jack Taylor

Kiitoksia kaikille ystävällisestä vastaanotosta. tuija marjukka sulta tuli monta hyvää vinkkiä, täytyypä palstan sääntöjen ohella ottaa ne vakituiseksi iltamantraksi. Harmi, että mulla on taipumus nukahtaa heti kun pääni tyynylle saan.

Ja pub Prisonissa vierailen mielelläni, vaikuttaa kodikkaan viihtyisältä paikalta. Ja eihän siellä kai kukaan ihan posket sentään oo, onks portsarii? Sellasessa seurassa mä en enää tod. viihdy (enkä mä ny tarkoita portsareita, musta tuntuu, että ne ei ei oikein oo viihtyny koskaan mun seurassa. Jostain syystä, mitä mä en tiedä enkä osaa ees arvata. Viu. )Mä voin sitten juoda sitä Titanicia. Vai onks siellä jotain hyviä alkoholittomia ja vähäkalorisia drinksuja, muutakin kuin sitä tavallista huoneenlämpöstä jaffaa tahrasesta lasista yhellä pillillä, huoh..No Titanicista on huokeeta pistää kierrokset koko porukalle vaikka kaks kertaa, maistuuko? Se on muuten sitten aina yhtä kivaa hekotella pikkusievässä pöheltäville :lol:

Ja mitä suuhun kusemiseen tulee, niin elämä on opettanut että kun nöyrän suuhun kusee - tulee omaan suuhun perästä vielä kyllä ihan kunnon ripulijööttishakea ilman ravistusta..

Ja mitä sitten tulee noihin pub Prisonin antimiin, niin kyllä kädet kuuskertasilla kierteillä ristissä kiitän onneani, että en ole osa sitä surullisenkuuluisaa "ryyppyremmiä, jossa hermo meni niin, että heilahti puukko". Tällasta oli aina ilmassa jotenkin kuitenkin. Vaikka ennemmin ois pelkkä hyttysen läiskäisy aiheuttanut eettistä dilemmaa, niin vahingossa ja ykskaks voi tulla tilanteeseen, jossa pimenee. Vai voiko, ootekste miettinyt? No varmaan ootte jossain osiossa. Joo ja ne mun hörhötuttavat saa jatkaa häröilyään toisaalla kuin tällä areenalla. Mä oon jo unohtanut ne ja unohtakaa tekin. Siis mitkä ihmeen ne ?!?!!

Ei eilinen uutisointi vaikuttanut päätökseen rekisteröityä, tai no ehkä jotain 2 ja puol prossaa.. Oli toki jännä huomata, että muutkin kun alan harrastajat noteeraavat sivustoa. Toki The Ulvila on kaikella kunnioituksella osallisia ja uhreja kohtaan mieltä kiehtova tapahtumaketju, johonka haluan ajatuksella perehtyä. Liittyminen tänne apahtui sitten tosta vaan niinkuin moni asia elämässäni tahtoo tapahtua. Joku pimee hetki sekin. Mielenkiintoinen palsta ja erittäin mukava on ollut lukea porukoiden perehtymistä ja antautuneisuutta aiheelle. Puhumattakaan miten järisyttävän kiintoisia persoonia täällä tuntuu liikkuvan, huh!!

Joo no nyt loppu jöötti, mä tänne ittestäni tullu puhumaan..sitä mä voin tehtä mun Shrinkille. Otan tässä sohvalla nautinnollisen asennon ja alan perehtyä sivuston saloihin. Varmasti kysymyksiä juniorille (senioirille) junioirille (seniorille) ilmenee lisääkin, jotenka tuija marjukan vinkit ja Raidin lommoisesta kyljestä päntätyt aakkoset kerallani saavun niitä riemuksenne esittämään. Nytin tekis jo mieli tykittää kysymystä tuleen, mutta ei juskalla, ei juskalla. Pitää ensin lukee, ettei jossain oo jo aiheesta puhuttu. Eiks niin, enks mä oo hyvä oppiin?

Sitten pikku iltaähkinä. Vieressä on muuten auki Alibi 10/2006 sivulta 14. Kukapa muistaa, mistä siinä mahtoi olla kysymys? Tarinassa tuntematon mies tarjosi 22v juuri vankilasta vapautuneelle Markukselle yösijaa. Syntyi riitaa mistä? Naisesta? Röökeistä? Pullosta? Tyynystä ja peitosta? Aku Ankasta? Tyhjästä? Mistä siis? Miten tarina jatkuu?

Jaa yks kysymys: Alibi 12/2004 s. 8 kertoo Oulun kolmoisurmasta. Onko tästä jutusta jossakin ollut keskustelua? Ja onko nuo lehdessä mainitut henkilöiden nimet oikeita, jos niihin ei ole lisätty -nimi muutettu- tekstiä? Tietääkö kuka?
Hidden

Ps. Sanokaas, miks mulla on aika-ajoin sellainen olo, että tällainen toisten onnettomuuksien tonkiminen ei olis niinkuin sopivaa - siis ihan se, että niistä on kiinnostunut. Onko vastaavia kokemuksia? Joo ja Kylli ei sinne Prisoniin tarkoitus oo pöytää loppuiäks varatakaan, kunhan nyt välillä käy huuhtoos tomut kurkustaan alas :)

Matti Nykänen
LilyValley
Jack Taylor

Viesti Kirjoittaja LilyValley »

Tervetuloa joukkoon sekalaiseen!
Potilas kuuro, muuten asiallinen.
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Edit...ei mitään (tyhmästä päästä kärsii)

Tervetuloa...Eikä minua kannata heti säikähtää,vaikka osaan olla aika ajoin vittumoinen.
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Hidden
Jack Taylor

Moro emmä sua säikähdä. Saat vittumoisuutes anteeks jo yksin sillä, että sulla on hyvä maku moottoripyörien suhteen 8)

Matti Nykänen
Vastaa Viestiin