Sikapiikki, otatteko?

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.

Valvoja: Moderaattorit

Solmu
Adrian Monk
Viestit: 2521
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 2:19 pm

Re: Sikapiikki, otatteko?

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Tunti sitten otin possunuha-rokotteen.
Katotaan tuleeko mitään oireita. :P

Edit: Niin otin kyllä sen tavallisen kausi-influenssa rokotteenkin samalla, toiseen käsivarteen.
"Yöperho on koteloitunut"
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Sikapiikki, otatteko?

Viesti Kirjoittaja joey »

Mikä ihmeen järki on jättää rokote ottamatta siksi, ettei itse kuulu riskiryhmään? Otan rokotteen, jotten levitä tautia tietämättäni eteenpäin sellaisille, joille se voisi olla vaarallinen. Ja mitä olen kuullut muutamalta tautiin sairastuneelta tutulta, ei kyse ole mistään perusflunssasta, jonka ihan mielellään sairastaisi alta pois.
Dormeator kirjoitti: No, ota rokote tai miskä sitä kutsutkaan ihan rauhassa, se ei minua liikuta pätkääkään.
Jännä mielipide henkilöltä, joka on kyselyn aloittanut.
Viimeksi muokannut joey, Ma Marras 02, 2009 7:54 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Loka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5207
Liittynyt: Ti Kesä 12, 2007 10:28 pm
Paikkakunta: On The Edge

Re: Sikapiikki, otatteko?

Viesti Kirjoittaja Loka »

Tietenkin otan. Ja perusteluina käy vaikkapa Joeyn teksti.
Maybrick
Perry Mason
Viestit: 3828
Liittynyt: Ti Loka 23, 2007 4:44 pm

Re: Sikapiikki, otatteko?

Viesti Kirjoittaja Maybrick »

Tämäkin on muuttanut mieltään yhteisen hyvän puolesta, eli: Kai se olis otettava jos tarjotaan. En kuulu niihin ensisijaisiin piikinsaajiin.
Nothing is quite what it seems
Dormeator
Harjunpää
Viestit: 300
Liittynyt: To Syys 03, 2009 7:18 pm
Paikkakunta: Korpi

Re: Sikapiikki, otatteko?

Viesti Kirjoittaja Dormeator »

joey kirjoitti:Mikä ihmeen järki on jättää rokote ottamatta siksi, ettei itse kuulu riskiryhmään? Otan rokotteen, jotten levitä tautia tietämättäni eteenpäin sellaisille, joille se voisi olla vaarallinen. Ja mitä olen kuullut muutamalta tautiin sairastuneelta tutulta, ei kyse ole mistään perusflunssasta, jonka ihan mielellään sairastaisi alta pois.
Dormeator kirjoitti: No, ota rokote tai miskä sitä kutsutkaan ihan rauhassa, se ei minua liikuta pätkääkään.
Jännä mielipide henkilöltä, joka on kyselyn aloittanut.
Niin.. tämä olikin kysely, ei kyselyn tekeminen meinaa sitä että tekijää kiinnostaa välttämättä mitä muut tekee.

Kysely on kysely ei mitään muuta, valitettavasti :(
Sterling
Hetty Wainthropp
Viestit: 453
Liittynyt: Su Syys 28, 2008 8:25 pm
Paikkakunta: Vaihtelee

Re: Sikapiikki, otatteko?

Viesti Kirjoittaja Sterling »

En ota eikä kukaan muukaan perheessäni.
Jos haluat rauhaa, valmistaudu sotaan.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Sikapiikki, otatteko?

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

Dormeator kirjoitti:Niin.. tämä olikin kysely, ei kyselyn tekeminen meinaa sitä että tekijää kiinnostaa välttämättä mitä muut tekee.

Kysely on kysely ei mitään muuta, valitettavasti :(
Aaa... teit sitten ihan tyhjän aloituksen gallup-ketjuun. Mieti ensi kerran, kannattaako lähettää, kun et kerran ole mitään kysymässä.

Tällä hetkellä näyttää siltä, ettei kaikkia riskiryhmiäkään ehditä rokottaa ajoissa. Ns. perusterveiden aikuisten rokottamisesta päätetään vasta vuodenvaihteessa, joten kenenkään on turha pelätä ovikellon soittoa. Itsekin vielä odottelen rokotetta, toivottavasti ensi viikolla sen saan (ja kyse on todellakin saamisesta, ei ottamisesta).
markja
Adrian Monk
Viestit: 2911
Liittynyt: La Elo 18, 2007 3:44 am
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Sikapiikki, otatteko?

Viesti Kirjoittaja markja »

Otan toki, koska terveysalan asiantuntijat ovat suorastaan painostaneet sairaanhoitajia ottamaan mokoman rokotteen ja vakuuttaneet sen olevan turvallinen. Tiedän, että sairastun kyllä influenssarokotteestakin niin, että sairastan koko syksyn ja talven kuumeessa ja poskiontelontulehduksissa jne. joten nyt kun otan 2 eri influenssarokotusta, niin lopputulos lienee takuuvarma.

Eli, otan piikin ihan vittumaisuuttani. Ihmetelköön sitten työnantaja ja työterveyshuolto, jos ja kun meikäläinen on saikulla pitkin syksyä ja talvea. Itseppäs kehoittivat ottamaan ja vakuuttelivat sen kannattavuutta ja turvallisuutta. EVVK jos työnantajalla on vaikeuksia hommata sijaisia ja koko sekoilu maksaa pirusti. Sitä saa mitä tilaa.
Kotisivu: http://www.markusjansson.net
Blogi: http://markusjansson.blogspot.com
PGP: 6E9E375EC50A27FDB9DA1672A78C27BF735ADADA
PGP2: 9966C10DDC7F0DEDEC480A75FE952445F24D55DD
joey
Angus MacGyver
Viestit: 6782
Liittynyt: La Marras 10, 2007 9:55 pm

Re: Sikapiikki, otatteko?

Viesti Kirjoittaja joey »

^ Ja sinäkin varmaan sairastat koko syksyn mieluummin, kuin ylipäätään sairastat tautia, jonka voit työssäsi tartuttaa johonkin sellaiseen jonka elimistö ei sitä kestä.
Tuulitukka84
Poliisikoira Rex
Viestit: 265
Liittynyt: Pe Tammi 18, 2008 9:11 pm
Paikkakunta: In the middle of nowhere

Re: Sikapiikki, otatteko?

Viesti Kirjoittaja Tuulitukka84 »

Taitaa olla myöhästä. Meän kylällä on kaikilla muilla lapsiperheillä jo sikalentsu ja tyttö oli viikonloppuna yökylässä kaverin luona, joka nyt on sitten kans sairastunu.
Tänäaamuna heräsin pään ja niskan särkyyn ja kurkkukipuun. Rokotteita alkasivat antaa ensviikolla riskiryhmille, johon yksi lapsistani kuuluu. Luulin että sairastettiin se jo, kun olin viikon kovassa kuumeessa ja sen jälkeen vielä yskin kaksi viikkoa ja osui samaan aikaan kun täällä uutisoitiin epidemian alkaneen. Mutta ei se kai sitten ollu.
Mariacka
Alibin Kestotilaaja
Viestit: 5075
Liittynyt: Ma Syys 10, 2007 7:34 pm

Re: Sikapiikki, otatteko?

Viesti Kirjoittaja Mariacka »

markja kirjoitti:Otan toki, koska terveysalan asiantuntijat ovat suorastaan painostaneet sairaanhoitajia ottamaan mokoman rokotteen ja vakuuttaneet sen olevan turvallinen. Tiedän, että sairastun kyllä influenssarokotteestakin niin, että sairastan koko syksyn ja talven kuumeessa ja poskiontelontulehduksissa jne. joten nyt kun otan 2 eri influenssarokotusta, niin lopputulos lienee takuuvarma.

Eli, otan piikin ihan vittumaisuuttani. Ihmetelköön sitten työnantaja ja työterveyshuolto, jos ja kun meikäläinen on saikulla pitkin syksyä ja talvea. Itseppäs kehoittivat ottamaan ja vakuuttelivat sen kannattavuutta ja turvallisuutta. EVVK jos työnantajalla on vaikeuksia hommata sijaisia ja koko sekoilu maksaa pirusti. Sitä saa mitä tilaa.
Ensiksi pitää ihmetellä, miten suomalainen sairaanhoitajakoulutus voi tuottaa näin huonoa tulosta. Käsittämätöntä, että virusrokote yhdistetään bakteeritulehdukseen. Turha kuvitella, että edellinen sen kummemmin aiheuttaisi kuin estäisi jälkimmäistä. Ehkä olisi hyvä pestä niitä käsiäänkin.

Koulutuksen eettinen osuus (jos sitä on) ei myöskään näy selättävän uhmaikäistä marttyyriasennetta. No, tietyt seikat huomioonottaen nämä havaintoni eivät onneksi taida olla yleistettävissä.
Solmu
Adrian Monk
Viestit: 2521
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 2:19 pm

Re: Sikapiikki, otatteko?

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Rokotteiden (h1n1 ja kausi-influenssa) ottamisesta nyt vuorokausi.
Ei ole muita oireita ollut, kuin pistoskohdat olivat muutaman tunnin hieman kosketusarat (vrt. mustelma).
Mutta ne tosiaan vain muutaman tunnin, tällä hetkellä ihan normaali olo.
"Yöperho on koteloitunut"
Anile
Martin Beck
Viestit: 770
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2008 2:30 am

Re: Sikapiikki, otatteko?

Viesti Kirjoittaja Anile »

En tiedä pitäisikö se rokote ottaa vai ei koska luulen sairastaneeni sen jo. Tai ainakin sairastuin kuumeiseen nuha-yskä-tautiin sen jälkeen kun olin istunut iltaa lastentarhanopettajan ja hänen miehensä seurassa, jotka sanoivat, että he molemmat ovat juuri toipuneet sikainfluenssasta. En tiedä. Hirvittää kyllä ajatella sitä ettei sitä rokotetta ole testattu kunnolla. Enkä luota viranomaisiin ja heidän vakuutteluihinsa.
Solmu
Adrian Monk
Viestit: 2521
Liittynyt: Ti Heinä 22, 2008 2:19 pm

Re: Sikapiikki, otatteko?

Viesti Kirjoittaja Solmu »

Itse en miettinyt hetkeäkään otanko rokotteen vai en, toki kuulun riskiryhmään ja siten pidin sitä ikääänkuin itsestään selvyytenä että minun kannattaa se ottaa.
Tietystikään mikään rokote, lääke, tai edes tien ylittävä suojatie ei ole turvallinen.
Mutta jos kaikkea alkaa hysteerisesti pelkäämään, alkaa lopulta pelkämään varmaan itse elämääkin.. onhan se ihmisen vaarallisinta aikaa kuten Nykäsen Matti on asian todennut.
"Yöperho on koteloitunut"
Chopper
Perry Mason
Viestit: 3544
Liittynyt: Ke Loka 31, 2007 10:05 am

Re: Sikapiikki, otatteko?

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Mietin sen luvan antamista rokotukselle,toiselle lapselleni.
Muutamasta muusta yleisesti annettavasta rokotteesta on tullut niin rajut allergiset reaktiot (allergiatestien jälkeen ko. rokotteita ei enää edes sitten annettu lapselleni).
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
Vastaa Viestiin