Oriveden vainaja 2007

Selvinneet tapaukset ja tuntemattomat löydetyt.
Alice Cullen
Roger Murtaugh

Re: Oriveden vainaja

Viesti Kirjoittaja Alice Cullen »

cicero kirjoitti:epäilyistä huolimatta oon ottanut tänään yhteyttä pelastusarmeijan henkilökuntaan ja sieltä asia otettiin vastaan myönteisesti.
Hienoa kun viitsit ottaa yhteyttä, jokainen teoria kannattaa tutkia kyllä perusteellisesti niillä resursseilla joita meillä tavallisilla tallaajilla on!
en mä nyt mitenkään tarkoittanut että hän olis nimenomaan lähtenyt pulloja keräämään tuonne mettikköön vaan lähinnä et on löytänyt ne siitä kävelyretken varrelta. ja jääny vaan tuohon kohtaan tupakkatauolle traagisin seurauksin.
Tähän en jaksaisi uskoa, jo pelkästään se että olisi löytänyt pelkkiä vesipulloja, olutpulloja tuntuu tienvarret olevan puolillaan joten uskoisin mukana silloin olleen muutakin, plus että kaksi niistä oli juotu, yksi ei.
olisi löytänyt täyden pullon?!

sekava kokoelma eri maihin osoittavia esineitä...
Mun mielestäni mikään ei sekavasti viitannut eri maihin.
Saksalainen passi(palaset) plus kolikoita.
On täysin ymmärrettävää että ulkomaalainen ostaa esim divarista enkun kielisen lehden jos oman maan kielistä ei ole saatavilla, englanti on kuitenkin kieli jota suht kaikki osaavat ja pitkässä reissussa oleva tahtonee kuluttaa aikaa koneessa/linja-autossa esim lukemalla ja musiikkia kuuntelemalla.

Mutta hyvä että tämäkin linja tutkitaan, vaikka itse en siihen henkilökohtaisesti uskokkaan vaan pidän naista yhä ulkomaalaisena.
cicero
Michael Knight

Viesti Kirjoittaja cicero »

mun käsitys on et on melkeinpä mahdotonta että kyseessä olis ulkomaalainen nainen.

oon tehnyt tässä pikkasen omia nuuskintoja kun on aikaa nyt ollut hiukkasen enempi :wink:

kantsii kyllä aina ottaa yhteyttä tiettyihin tahoihin jos on jotain mitä kertoa. poliisille ei aina tuu kaikki mahdolliset mieleen. lehdet ja passinpalset on ilmeisesti pistäneet poliisitkin miettimään mahdottomia.

mun täytyy nyt muistuttaa että se porilainen poika kun kuoli hypotermiaan alkuvuonna niin poliisi silloinkin aluksi sanoi että kyseessä voi olla myös ulkomaalainen...ei voinut...ei millään..sen he olisivat viimeistään huomanneet kuolleen hammaskaluston korjauksista...mutta alkuajatus on antanut viitettä tuohon suuntaan: rusekasilmäinen, tummatukkainen poika jolla suomalaisittain outo ihon väri ja normaalia suomalaista miestä reilusti lyhyempi. mutta oli ihan suomalainen.

Tässäkin keississä on sellaista mikä viittais ulkomaille, passinpalaset ja lehti sekä muutama kolikko. mut...ne on sekundaarisia todisteita siihen verrattuna mitä vainajasta on voitu itsestään löytää. ja tässä musta on se avain-asia: ilman niitä sekundaarisia löytöjä poliisi oletti että kyse on suomalaisesta henkilöstä. tästä voi olettaa että kyse voi olla myös ulkomailla asuneesta suomalaisesta ja koska kukaan ei oo kaivannut niin ehkä myös sellaisesta joka on asunut kauan poissa ja on vaihtanut kansalaisuutta.

pullojuttu ei oo mitenkään tyhmä sillä mä tiedän että myös muutamat ihan normaalit ihmiset kerää tyhjiä pulloja kun kävelevät ulkosalla mukaansa, varsinkin metsästä. niinkuin mäkin joskus...

poliisi ei oo muuten ees yrittänyt etsiä tätä henkilöä tätäkään kautta

voi olla että oon väärässä saa nähdä :D
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
Cassandra
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja Cassandra »

cicero kirjoitti:spekujen perusteella matkalla tampereelta jonnekin..jämsään...
Edelleenkin matkalippu oli välille Jämsä-Tampere, ei toisinpäin. Jos pidettäis ne vähät faktat oikeina...
cracker
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja cracker »

cicero kirjoitti:ja tässä musta on se avain-asia: ilman niitä sekundaarisia löytöjä poliisi oletti että kyse on suomalaisesta henkilöstä.
Käsittääkseni ulkomaalaisena ei pidetä näiden "sekundääristen" löytöjen vuoksi vaan siitä yksinkertaisesta syystä, että ketään suomalaista kuvaukseen sopivaa ei ole kateissa. Oman maan kansalaiset ja heidän liikkeensä kun on aika hyvin rekisteröity, ja jos joku kelkasta putoaa niin yleensä aika nopeasti jonkunlainen katoamisilmoitus tulee tietoon. Toki aina on poikkeuksia, Maunulan muumion tapaisia yksittäisiä tapauksia, mutta lähinnä kyse on vanhemmista, yhteiskunnasta eristäytyneistä ihmisistä.
Nemesia
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Nemesia »

Härkä; miten / missä olet nähnyt kuvia vainajasta?
EastLondon
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja EastLondon »

Nemesia kirjoitti:Härkä; miten / missä olet nähnyt kuvia vainajasta?
Vaikka et multa kysykkään, niin poliisilaitoksella on Härkä nähnyt useita kuvia vainajasta, kuin myös henkilö, joka on nyt olemassaolevat kuvat piirtänyt.

Härkä: Tiedätkö tuleeko juttuun myös maininta, että saksalainen taho on valmis piirtämään kunnon kuvat?
Muistittehan pyytää jutun ennakkolukuun? Ettei tule asiavirheitä. Ikävä alkaa niitä sitten kumoamaan. En väitä että kukaan toimittaja tekisi virhetiä tahallaan, mutta tekevälle sattuu ihan vahingossa.
(nimim. kantapään kautta oppinut :oops: )
"Elämä on..."
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

cracker kirjoitti:
cicero kirjoitti:ja tässä musta on se avain-asia: ilman niitä sekundaarisia löytöjä poliisi oletti että kyse on suomalaisesta henkilöstä.
Käsittääkseni ulkomaalaisena ei pidetä näiden "sekundääristen" löytöjen vuoksi vaan siitä yksinkertaisesta syystä, että ketään suomalaista kuvaukseen sopivaa ei ole kateissa. Oman maan kansalaiset ja heidän liikkeensä kun on aika hyvin rekisteröity, ja jos joku kelkasta putoaa niin yleensä aika nopeasti jonkunlainen katoamisilmoitus tulee tietoon. Toki aina on poikkeuksia, Maunulan muumion tapaisia yksittäisiä tapauksia, mutta lähinnä kyse on vanhemmista, yhteiskunnasta eristäytyneistä ihmisistä.
En mäkään kyllä usko, että kyseessä olisi suomalainen. Vaikka Ciceron teoria muuten voisi olla oikeakin niin suurin aukko tulee nimenomaan siinä, että hyvin pienellä todennäköisyydellä vainaja oli suomalainen.
Cicero on myös useaan otteeseen maininnut, että kun kukaan ei kaipaa, mutta aivan hyvin häntä voi joku kaivata, netti on täynnä katoamisilmoituksia. Oikean katoamisilmoituksen löytäminen on lähes mahdotonta, varsinkin jollei läheisillä ole ollut tiedossa, että vainaja on matkustellut Suomeen ja ehkä muuallakin Euroopassa. Minä olen lähes varma, että passi oli vainajan oma ja joku yhteys Saksaan löytyy.
En usko, että kodittomalla suomalaisella, olisi englannin penni ja saksan senttejä lompakossa, mikä viittaisi siihen, että hän olisi matkustanut joskus. Ja siihenhän kodittomalla ei ole varaa.
Enkä myöskään usko, että nyt vaan sattumalta olisi löytynyt lahjoitetusta laukusta saksan passin palaset, kolikot lompakossa, ja että nainen vielä olisi lukenut englanninkielistä sarjakuvaa. Liikaa ulkomaille vieviä tekijöitä.
Ja nainen näytti eksoottiselta ja omasi vartalomallin, joka ei ole yleinen (joskin mahdollinen) suomalaisnaisella.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
cicero
Michael Knight

onneksi tämä ei olekaan uskon asia eikä faktoja kannata heittää naulaan vain siksi että joku näyttää eksoottiselta :lol: mun suomalaista puolta suvusta luullaan aina italialaisiksi, espanjooleiksi tai onpa muutama mustalainenkin erehtynyt luulemaan omaksi kansakseen (ei siis minua vaan muutamia sukulaisiani :wink: ) vaikka ovat ihan pohjanmaalta lähtöisin...tämä vainaja vois siis olla kuvaillun perusteella vaikka mun sukulaiseni, mut tällä hetkellä kukaan ei oo hukassa vaikka sitäkin on sattunut tasaseen tahtiin...joka sukupolvessa yks kadonnut :roll: löydetty on sitten kuiteskin jälkeenpäin elävänä tai kuolleena.yksi ihan omasta perheestä......siks mua ihan pikkasen ärsyttää tietyt yleistykset siitä että mikä on suomalaista ja mikä ei...

totuus on kuiteskin se, että ruuminavaus ei jätä kysymysmerkkejä tänä päivänä joten kyl poliisilla on tarkat tiedot vainajasta ruumiinavauksen perusteella vaikka eivät oo niitä julkistaneet ja tää just kiinnostaa et miks eivät...tarkempi ikäkin pitäis olla tiedossa ettei tarvitse noin pitkää haarukkaa enää arvailla. ja just hampaista saa hyvän kuvan missä on asustellut jos sinne jotain jobia on tehty.

ja ite oon työskennellyt hesassa monia vuosia sitten kodittomien kanssa jonkun aikaa muutaman kuukauden eli heidän elämäntyylinsä on hyvin tiedossa ja tää nyt sattuu sopimaan proffiiliin paremmin kuin hyvin. nää opiskelijajutut ja muutama muu juttu tässä ketjussa harhautti ajatuksia toiseen suuntaan.

voi tosiaan olla että oon väärässä mutta ainakin mitä olen nyt eri tahoihin ollu yhteydessä niin erittäin hyvin ja kiinnostuneina on otettu vastaan.

kovasti ollaan vastaan tälläistä....mielenkiintoista :wink: olen muuten vahvasti itse eri mieltä siitä että kaikki suomen kansalaiset on hyvin rekisterissä...suomessa on aika paljon kodittomia jotka eivät halua itseään mihinkään rekisteriin ja tulevat toimeen vaan pelastusarmeijan ja muutaman muun pienemmän jutun turvin. sossukaan ei pysty kaikkia laitapuolen kulkijoita paikantamaan...
"jos on pakko tehdä jotain epäsuosittua sen voi saman tien tehdä täydestä sydämestä"
härkä
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja härkä »

Nemesialle :

Kuten East London jo valaisikin , niin Oriveden poliisiasemalla.

Syy 1 : Koska tein aiemmin lukuisia googletuksia etsiessäni " kanditaatteja " missing people sivustoilta, pystyin sulkemaan henkilöitä pois.

Syy 2 : Yritimme Juliet Jonesin kanssa , jonka kanssa olen ollut yhteistyössä asian suhteen , saada aikaiseksi paremman havainnekuvan vainajasta. En saanut kuitenkaan kuvia mukaani , jotta olisin voinut sen Julietille viedä , vaikkapa muutamaksi päiväksi , vaan kuva olisi pitänyt piirtää poliisiasemalla. Juliet oli kuitenkin silloin estynyt saapumaan paikalle.

Se miten tämä saattoi olla mahdollista , oli varmaankin se , että olin ollut jo kesäkuusta -07 yhteydessä Oriveden poliisiin.
Tämä on myös syy , miksi olen antanut julki muutamia seikkoja joita mediassa ei ole ilmoitettu.

East Ender :
Juttu tulee ensin minulle tarkistettavaksi ja myös salaperäinen Miss X lukee sen.
Saksan taho ja Nurichin toimet asian hyväksi on myös todennäköisesti esille tuotuna.
En voi antaa enenpää ennakkotietoa , koska asialla on toimituksellinen puolensa , enkä minä kyseistä juttua kirjoita.
Se on kuitenkin kerrottu , mikä on parhaaksi nähty.

T
Härkä
S.T
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja S.T »

Mihin lehteen tämä juttu tulee ja milloin se ilmaantuu? Jos vaikka sen lehden sitten itselle hommaisi :D
cicero
Michael Knight

niin, mäkin voisin tilata etukäteen joltain sukulaiselta että ostais sen mulle ja lähettäis tänne!

tuota...eikös tää juttu oo siirtynyt oriveden poliisilta krp:lle joka tutkii tätä nyt? ootko sä härkä ollut sinne yhteyksissä?
Carina
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Carina »

cicero kirjoitti: totuus on kuiteskin se, että ruuminavaus ei jätä kysymysmerkkejä tänä päivänä joten kyl poliisilla on tarkat tiedot vainajasta ruumiinavauksen perusteella vaikka eivät oo niitä julkistaneet ja tää just kiinnostaa et miks eivät...tarkempi ikäkin pitäis olla tiedossa ettei tarvitse noin pitkää haarukkaa enää arvailla. ja just hampaista saa hyvän kuvan missä on asustellut jos sinne jotain jobia on tehty.
Aivan, sinäpä sen itse sanoit! Poliisi on ilmoittanutkin, että epäilee vainajan olevan ulkomaalainen :wink: Tuskinpa poliisi tämmöistä toisi esille, jos epäilisi vähääkään suomalaiseksi.
cicero kirjoitti: voi tosiaan olla että oon väärässä mutta ainakin mitä olen nyt eri tahoihin ollu yhteydessä niin erittäin hyvin ja kiinnostuneina on otettu vastaan.
Olemme ottaneet asian tiimoilta yhteyttä useampaan paikkaan ja joka paikassa on oltu asiasta kiinnostuneita, joten tämän perusteella nyt ei voi juttua ratkaista suuntaan eikä toiseen.
Viimeksi muokannut Carina, Ke Marras 18, 2009 10:47 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Minulla ei ole mitään niitä vastaan, joilla ei ole mitään minua vastaan.
Alice Cullen
Roger Murtaugh

Siis kyllähän minäkin tunnen ihmisiä jotka näyttävät ulkopuolisen silmin ulkomaalaisilta tai eksoottisilta.
Mutta tuo ulkonäkö onkin vain se yksi puoli miksi en usko että tämä vainaja olisi suomalainen.
Kolikot, passin riekaleet, sarjis ym ovat nekin yksi osa.
Mä en vaan näe kamalan paljon syitä miksi uskoa näiden tämän hetkisten tietojen perusteella hänen olevan suomalainen.
vivy
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja vivy »

Hampaat on ainoa juttu, joka ei sovi tähän ulkomaalaisuuteen kauhean hyvin. Tietysti voinut asua Suomessa aikaisemmin kauankin tai muuta, ei voi tietää.

Olisiko koditonta kuvailtu "itsestään hyvin huolta pitäneeksi"? Mä ainakin käsitän tuon nimenomaan niin, ettei kyse ole mistään kodittomasta... :roll:
Alice Cullen
Roger Murtaugh

vivy kirjoitti:Hampaat on ainoa juttu, joka ei sovi tähän ulkomaalaisuuteen kauhean hyvin. Tietysti voinut asua Suomessa aikaisemmin kauankin tai muuta, ei voi tietää.

miten mä nyt käsitin ettei Suomi ole ainut maa joka näin hampaita hoidattaa... :roll:
Ehkä pitäisi lukea koko ketju ennen kun tulen pätemään :lol:
(olen kyllä lukenutkin, kahdesti koko ketun mut muisti on mikä on)
Voihan kyseessä olla ulkomaalainen joka on viettänyt Suomessa lapsuuden tai nuoruuden ja nyt palannut takaisin, viimeistä kertaa.
Vastaa Viestiin