Teltan paikka

Nimi kertonee kaiken. Muista hyvä (huono) maku!
Sariola
Horatio Caine

Re: Teltan paikka.

Viesti Kirjoittaja Sariola »

Eipä kuulu mallinnuksia ja mielipiteitä tähän teltanpaikka -asiaan!?

Lupasin olla vähän aikaa puuttumatta tähän asiaan. Pistän kuitenkin pari pientä tarkennusta ja omasta puolestani asia on kaikin puolin valmis. Jään odottamaan muiden näkemyksiä nimenomaan "teltan paikasta". Toivon, että pysytään tässä asiassa. Etenkin kujalan mielipide kiinnostaa.

--------------------------------------------------------------

Teltan paikka, kuvaussuunnat ja yhdistelmäkuva

Teemu oli laatinut tämän yhdistelmäkuvansa kertomansa mukaan liittyen "onnettomuusteoriaan". Se on otettu lumen ollessa maassa, ja on ehkä senvuoksi eräiltä osin hieman epätarkka. Tämä kuva on haasteellinen siinä mielessä, että miten tässä menee polku, miten sijoittuu teltta ja ja miten ovat noiden kahden alkuperäisen kuvan kuvaussuunnat sijoitettuna tähän kuvaan. Olen tätä kuvaa vähän muotoillut, nimenomaan teltan paikkaa olen siirtänyt länteen päin. Tällä tavalla se mielestäni kuvaa paremmin todellista tilannetta. Myös polun olen piirtänyt uudelleen. Teltasta pohjoiseen olevaa polun osaa ei kannata ottaa huomioon polun suuntaa määritettäessä, sillä teltan kohdalla polku laajenee tasanteeksi, ja sen yläpuolella polku jakaantuu ainakin kahteen haaraan, joista oikeanpuoleinen menee loivasti oikealle aivan ison männyn vierestä, ja vasemman puoleinen haara kaartaa loivasti vasemmalle. Kuvaussuunta on tässä Teemun yhdistelmäkuvassa lähes täysin sama kuin kuvassa "lavastuskuva etelään". Tämän kuvan keskilinja kulkee vain hieman idempänä, mutta samansuuntaisena kuin kuvassa "lavastuskuva etelään". Olen merkannut tähän kuvaan suunnat: "Lavastuskuva etelään" ja "Uhrikuva". Tässä kuvassa teltan lyhyiden sivujen pitää olla suunnilleen saman suuntaiset kuin "lavastuskuvassa etelään" on keskilinja, eli sen kuvan kuvaussuunta. Teemu on myöntänytkin, että pientä säätövaraa tässä kuvassa saattaa olla. Minun käsitykseni mukaan piti telttaa siirtää hieman länteenpäin ja lisättyä pikkukuvaa kuvan sisällä pitäisi pyöräyttää hieman vastapäivään. Sitten se olisi paikallaan. No, olen piirtänyt tähän tuon muutoksen. Jermokuvaan olen piirtänyt katkoviivalla lisäviivan, joka osoittaa miten Teemun yhdistelmäkuvan kuvauslinja (keskilinja) kulkee todellisuudessa maan pinnalla, koska sillä kohdalla maan pinta on alempana ja Jermokuvan kuvauslinja näyttää siinä olevan enemmän idässä kuin onkaan. Tähän asiaan kiinnitti Pasi huomiota. Se ei vaikuta kokonaisuuteen ratkaisevasti. Lisäsin tähän yhteyteen myös muutaman muun tähän aiheeseen liittyvän kuvan. Ne muodostavat kokonaisuuden ja samalla minun tämänhetkisen näkemykseni teltan paikasta ja noiden kahden merkittävän valokuvan kuvaussuunnista. Onhan tässä ketjussa aiheena nimenomaan "teltan paikka". Minun mielestäni se on näin, kuten nämä kuvat kertovat.

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva
Hessu52
Watson itse

Viesti Kirjoittaja Hessu52 »

En ymmärrä, mitä Sariola oikein ajat takaa, sillä jos itse olen sanonut tyytyväni teemun esittämään versioon, niin miksi minun pitäisi totuudesta luopua ja alkaa uskomaan noihin sinun "tuhansiin" erilaisiin mallinnuksiisi, joita joka kirjoittamalla laitat tänne lisää, niin, että olet jo pilannut teltanpaikan noilla langoillasi häh?

Tuota voisi kutsua jo ympäristörikoksesksi, heh heh!

Usko jo, että ole alunalkujaan ollut väärässä, eikä se siitä mallinnoksia muuttamalla miksikään muutu, joten voisit lopettaa pilkkujen viilailun ja keskittyä itse asiaan, vaikkapa vammaosastolla, sillä se tuntuu istuvan sinulle parhaiten!
papillon
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja papillon »

En keksinyt tällekään muuta paikkaa, mutta onhan tässä kuva telttapaikalta.

Teemu!
Kyselit aikanaan Johansson selittää - leveänä kuvaa, enkä löytänyt.
Tuossa suttuisessa lehdessä se on, leveämpänä nimenomaan vasemmalle, pariskunta tulee kokonaan näkyviin.

Ymmärsinkö oikein että siinä vasemmalla on Kolin pariskunta? :

Kuva
- Sanos muuta ja älä muuta sano!
skoone
Ainesta Watsoniksi

Viesti Kirjoittaja skoone »

papillon kirjoitti:En keksinyt tällekään muuta paikkaa, mutta onhan tässä kuva telttapaikalta.

Teemu!
Tuossa suttuisessa lehdessä se on, leveämpänä nimenomaan vasemmalle, pariskunta tulee kokonaan näkyviin.

Kuva
Minä taas kysyn, ainakin seitsemännen kerran, tuosta alhaalla vasemmalla olevasta kuvasta. Mikä on tuo tyyppi, joka näkyy rva Gustafssonin takana? Minsta jotkut tuntomerkit sopisivat tuohon mieheen hyvin.
Muista lähdekritiikki!
papillon
Perry Mason

skoone kirjoitti:

Minä taas kysyn, ainakin seitsemännen kerran, tuosta alhaalla vasemmalla olevasta kuvasta. Mikä on tuo tyyppi, joka näkyy rva Gustafssonin takana? Minsta jotkut tuntomerkit sopisivat tuohon mieheen hyvin.
Tarzan? :lol:
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

^ Ei huono arvaus!

Tunnetaanhan Tarzan taitavaksi veitsen käyttäjäksi ja liikkui tarvittaessa hyvin äänettömästi jälkiä jättämättä! Myös poliisin olisi tosiaan pitänyt katsoa puiden suuntaan!

Konstahan saattaa tästäkin vaikka teorian pakertaa. :D
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
teemu
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja teemu »

^^^Hullupoeka Tarzanin?
strangelove
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja strangelove »

teemu kirjoitti:^^^Hullupoeka Tarzanin?
Voisiko tuo paidaton "komistus" ollakin juuri tämä "hullu poika(mies)"?
teemu
Javier Pena

papillon kirjoitti:En keksinyt tällekään muuta paikkaa, mutta onhan tässä kuva telttapaikalta.

Teemu!

Leveä Johansson selittää Keskisuomalaisessa
Kiitos Papi!
Siinä on pariskunta ja ilmeisesti heidän tyttärensä ja poikansa. Mahtoiko tulla Waltsulla lopultakaan selväksi ovatko he Kolit vai ei? Wagner sen epäilemättä osaisi sanoa, jahka pääsee marraslomaltaan.

Telttapaikasta tikkuineen on kuva Kansan Uutisissa, Päivän Sanomissa ja Savon Sanomissa 7.6.1960, ja SS:ssä vielä toinen seuraavana päivänä. Rasteroitujen lehtikuvien valokopiot ovat ETP:ssä, mutta niin huonolaatuisia, ettei juuri kannata tänne postata. Valokuvalaatuisten kuvien saaminen käyttöön olisi toinen juttu.
skoone
Ainesta Watsoniksi

Täytyy sanoa, että ei ole ihme, että Bodomin juttu ei ratkea. Sekö on tarkoituskin?

Siis tämä tyyppi kuvassa tuossa rva Gustafssonin takana on aivan selvästi jotenkin outo ja aivan potentiaalinen telttaankarkaaja... Kukaan ei kuitenkaan halua, että tämän hnkilöllisyys selviää. Pistetään leikiksi.

Mitatkaa vaan kaarnan kasvua ja polkujen kaartumista. Mitä te sillä tavalla saatte selville, kysyn vaan.
Tai, puhutaan alleeleista, kele.
Muista lähdekritiikki!
teemu
Javier Pena

skoone kirjoitti:
Täytyy sanoa, että ei ole ihme, että Bodomin juttu ei ratkea. Sekö on tarkoituskin?

Siis tämä tyyppi kuvassa tuossa rva Gustafssonin takana on aivan selvästi jotenkin outo ja aivan potentiaalinen telttaankarkaaja... Kukaan ei kuitenkaan halua, että tämän hnkilöllisyys selviää. Pistetään leikiksi.

Mitatkaa vaan kaarnan kasvua ja polkujen kaartumista. Mitä te sillä tavalla saatte selville, kysyn vaan.
Arvon skoonelle on vastattu aikaisemmin:
1) On V:n poikien näköä (siis viittaisi kartanoon)
2) Paikallisen nuoren miehen nimi (jota en muista enkä löydä haulla)

Poliisi on tutkinut sekä kartanon väen että tunnettujen väkivallan käyttöön sortuvien osuuden.
Sattuisiko kukaan muistamaan sitä annettua nuoren miehen nimeä, niin olisi skoonelle edes se?

Ja nyt siis viittasin siihen, että kuvassa voisi olla tämä nk. hullu poika, minkä strange tunnistikin vastaukseni sisällöksi. Kuka lienee ollut se nuori mies, jota kutsuttiin kartanon hulluksi pojaksi? Itse luulen, että Ruth Kolille huutanut vaalea mies olisi ollut pehtori, joka oli vastuussa veräjien kunnosta ja kiinni pysymisestä.

----

Henkilökohtaisesti en usko, että juttu ratkeaa tällä palstalla.
Poliisi taas ei tutki enää.
Tekijä saattaa olla kuollut, eikä häneen kohdistuvaa uutta tutkintaa avata.

DNA-jäljet (alleelit) voisivat kyllä olla jotain selviämisen kannalta.
Jonain päivänä meillä Suomessa on kansalaisten DNA-rekisteri, niin luulen.
Jos murhaajalta jäi jälkeläisiä tähän maahan, niin tyynyliinan jälkiä rekisteriin vertaamalla voi löytyä viitteitä johonkin suuntaan. Jo siellä on yksi melkoinen sattuma: Tuulikki Mäen ja Irmeli Björklundin DNA:n yhteiset ja eroavat piirteet. Siitä on ollut lyhyesti toisaalla.

Itse olen pyrkinyt hahmottamaan tapahtumapaikkaa, jotta voin ripustaa tiedot oikeaan järjestykseen. Siinä kaarnakuviot auttavat mielenkiintoisella tavalla. Luonnollisesti niistä ei ole murhajutun todisteeksi, ellei osoittaudu, että murhista jäi kaarnaan joitain jälkiä.

Mistä tuli mieleeni, että miksi telttapetäjän pohjoispuolen kaarnaa on pitänyt tuhota niin rumalla tavalla? Gustafssonin mukaan teltta oli männyn sen sivun vieressä. No kunhan tuli mieleen, ja kirjoitin tähän. Ei sillä hävitystyöllä tarvitse olla mitään tekemistä murhien tai murhaajan myöhemmän ilmitulon pelon kanssa. Keskiniemessäkin on koivuun kirveellä hakattu risti jonkinlaisen telttapaikan vieressä. Kunhan yökävijät vandalisoivat.
papillon
Perry Mason

skoone kirjoitti:

No, kerrohan nyt sitten ketä tämä nuorimies omasta mielestäsi muistuttaa?
papillon
Perry Mason

teemu kirjoitti:
Mistä tuli mieleeni, että miksi telttapetäjän pohjoispuolen kaarnaa on pitänyt tuhota niin rumalla tavalla? Gustafssonin mukaan teltta oli männyn sen sivun vieressä.
Joo se on todella törkeää mennä tärvelemään tuollainen jyhkeä petäjä tuolla tavoin. Ketutti niin paljon etten kuvaa siitä kehdannut ottaa.
Perkele tuollaiset pitäisi laittaa halkometsään pakkotöihin vuodeksi.
No, tunnissa olisi sääriluu halki, ei kannata.

Milloin nilssi on teltanpaikan pukannut petäjän pohjoispuolelle?
No onhan siinä ollut se ristikin, on bodomjarven joissain kuvissakin, ainakin.
Onko sekin osaa lavastuksesta vai kertooko horiskosta muistista? :lol:
teemu
Javier Pena

papillon kirjoitti:
teemu kirjoitti:
Mistä tuli mieleeni, että miksi telttapetäjän pohjoispuolen kaarnaa on pitänyt tuhota niin rumalla tavalla? Gustafssonin mukaan teltta oli männyn sen sivun vieressä.
Milloin nilssi on teltanpaikan pukannut petäjän pohjoispuolelle?
No onhan siinä ollut se ristikin, on bodomjarven joissain kuvissakin, ainakin.
Onko sekin osaa lavastuksesta vai kertooko horiskosta muistista? :lol:
Nilssi on teltan piirtänyt männyn pohjoispuolelle 2004-kuulustelupöytäkirjojen liitteeksi monta kertaa, ja muistaakseni sanoo asiasta ainakin kerran. Ensimmäisessä piirroksessa ei ole mäntyä merkitty erikseen, mutta moottoripyörä on, ja siitä hän sanoo, että motskari oli mäntyä vasten. Teltta on heti sen puun pohjoispuolella. Voi olla, että muistaa väärin. Aika pysyvä mielikuva on. Ehkä valemuisto, ehkä oikea? itse ihmettelen kyllä asiaa.
skoone
Ainesta Watsoniksi

papillon kirjoitti: No, kerrohan nyt sitten ketä tämä nuorimies omasta mielestäsi muistuttaa?
No jos tietäisin, en kysyisi. Senverran olen eläissäni ihmisiä nähnyt, että jos tuonnäköinen tyyppi tulisi vastaan, niin pelkäisin todella.

Ei luulisi olevan vaikeaa saada selville kenestä on kysymys. Miksi sitä salaillaan?

Tyyppi on mielestäni sen näköinen, että voisi/olisi voinut tehdä mitä vaan. Eikö se tekijä yleensä palaa tekopaikalle?
Muista lähdekritiikki!
Vastaa Viestiin