Missä päin Suomea on näitä juottoloita missä ihmisten kurkkuun kaadetaan juomaa vaikka olisikin jo aika tuiterissa?
Tällä palstalla on useaan otteeseen puhuttu näistä mahdollisista veteen työntäjistä monien hukkuneiden kohdalla. Onko näin, että näiden veteen työntäjien lisäksi on myös joukkio humalaan juottajia ketkä iskevät baareissa?
Kokemusten kirjo on ainakin minulla kantapään kautta opettanut, että en mene yöaikaan kyselemään keneltäkään mikä on kunto. Päiväsaikaan kyllä, mikäli tilanne siltä näyttää.
Poliiseja olen soittanut paikalle usein ja hyvin monesti tilanne on päättynyt onnekkaasti säilöön ottamiseen tai päivystykseen ampparilla.
Alussa yritin hieman ironisesti herättää ajatuksia siitä, että kuka ihme käskee aikuisen ihmisen juoda itsensä siihen kuntoon ettei pysty huolehtimaan itsestään? Tai kavereistaan?
Kuka kumma käskee seuraavana päivänä kerskumaan kokemuksillaan, kun sillä kertaa ei sattunutkaan mitään?
Minä en koskaan tule ymmärtämään tätä juomakulttuuria ja sen olemattomia hienouksia, suokaa anteeksi.
Ja anteeksi tämä OT vuodatus, mutta alkaa nyppiä aika rankasti tämä viinan viemä Suomen kansa
(enkä ole humalassa tätä kirjoittaessani