Ulvilan tapaus (ketju 4)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Damien
Alibin Kestotilaaja
Viesti:

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja Damien »

Sessan kirjoitti:miten tulkitaan se jos teon alusta (esim, 30 min) aikana, kun JL on palannut tajuihinsa AA on käynyt lyömässä halolla päähän tajutessaan JL:n olevan vielä elossa, tulkitaanko oikeuskäytännössä tämä suunnitelmalliseksi murhaksi vaikka puukkohippa olisi alkanut JL:n toimesta.
Jos Lahti olisi aloittanut hippaset, voisin vielä ymmärtää tapon tai hätävarjelun liioittelun siinä
skenaariossa että Auer olisi todellakin hätäpuhelulla yrittänyt saada miehelleen apua ja ehkä koittanut
auttaa Jukkaa parhaansa mukaan.Jos kuitenkin on mennyt pätkimään miehenlopun hengiltä vielä tuossa
vaiheessa, lienee se murha ihan paras mahdollinen syyte, aloitti sitten tappelun kumpi tahansa.
"Aika kulkee, kellot laukkaa. Monta raukkaa, hauta haukkaa.
Ennen iltaa, siis kulje siltaa mut varo murhamiesten kiltaa.
Varo liittymästä heihin jotka usko eivät enää mihinkään."
Esko
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Esko »

banzai kirjoitti:Ot:na sen verran, että tätä on turha verrata bodomiin joka oli jo 30 vuotta vanha rikos kun sitä oikeudessa ratkottiin.
44 vuotta (1960 - 2004).
Allekirjoitus
Sessan
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Sessan »

Sirpa taitaa olla muilla palstoilla nykyisin perustelelemassa omaa kantaansa :wink: ?
mysteerin miettijä
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mysteerin miettijä »

Damien kirjoitti: Jos Lahti olisi aloittanut hippaset, voisin vielä ymmärtää tapon tai hätävarjelun liioittelun siinä
skenaariossa että Auer olisi todellakin hätäpuhelulla yrittänyt saada miehelleen apua ja ehkä koittanut
auttaa Jukkaa parhaansa mukaan.Jos kuitenkin on mennyt pätkimään miehenlopun hengiltä vielä tuossa
vaiheessa, lienee se murha ihan paras mahdollinen syyte, aloitti sitten tappelun kumpi tahansa.
niin ja ilman tätä lavastus-hässäkkää auer olisi saattanu kerätä jopa sympatiaa parin puukolla huitaisun jälkeen, joka olisi jättäny lahden henkiin. "ai sillä on kuspää mies. naisparka, ei ihme että pinna paloi"
mutta nyt kun ollaan tilanteessa, jota ei mitenkään voi selittää toteamuksella "paloi käämit", ei enää ole mitään merkitystä sillä, miten helppo tai hankala puoliso lahti oli. sympatiapisteitä ei enää ropise kuin lapsille, jotka toivottavasti terapian avulla kasvavat jotenkin järjellisiksi aikuisiksi. hehän ovat kuitenkin viattomia :(
HarrietM
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja HarrietM »

Sessan kirjoitti:Mistä Jukka Lahti oikein löydettiinkään? Minulla on nyt faktat sekaisin kun sanottiin että syvältä patjasta löytyi Lahdern verta, mutta toisaalta että ruumis oli takkahuoneessa kun poliisi/ambulanssi saapui? Eikö tuo patjasta löytynyt veri voisi tukea sitä että AA löi veitsellä ä kun JL oli jo mennyt nukkumaan? Sitten JL onnistui raahautumaan takkahuoneeseen jossa tuli vähäksi aikaa tajuihinsa ennen kuin AA viimeisteli teon.

Ihanko totta tutkinta uskoi 3 vuotta että ulkopuolinen murhamies puukotti Lahden omaan sänkyynsä...?
Nii tämä on tärkeä kysymys,

alussa sanottiin että takkahuoneesta, joka oli sama huone jossa he nukkuivat.
Lahti oli siis todennäköisesti surmattu sänkyynsä,
mutta on mahdollisesta että AA on mennyt raahamaan ruumista jonnekin, jolloin hän löytyi esim lattialta..
Patjaan asti sängyllä imeytynyt suuri veritahra ei ole voinut syntyä sen 1-3 minuutin aikana, jonka ulkopuolinen tekijä Auerin mukaan oli huoneessa
That's a crock!
HarrietM
Roger Murtaugh

kuten nyt selvisi AA ei olekaan suoraan tunnustanut, ko uutisointi oli hätiköityä,
vaan hän on ottanut kantaa näytön vahvuuteen ja mennyt poliisille selostamaan
että kyllä se nyt todisteiden valossa näyttää siltä että hän on tehnyt teon. :roll:

Tällainen asiakas on kyllä puolustuksen painajainen.

Minulle pisti korvaan juuri tämä 'tällä on joku tappaja' repliikki, olen kuunnellut kymmeniä hätäpuheluja ulkomaisten murhajuttujen tiimoilta. nämä päätyvät myös todisteeksi oikeuteen,
enkä samankaltaista repliikkia ole aikaisemmin missään tullut vastaan, jo tuomittujen osalta voi yleistää, että he ovat suht rauhallisia, kertovat yksityiskohtaisesti tapauksesta jne Yleensä näissä ihminen kuitenkin panikoi, on paljon huutoa, itkua, jolloin on selvä että siinä on oikea hätätilanne kyseessä.

kun poliisi saapui paikalle,niin AA oli varmasti hermostunut, hän panikoi jo kesken häke puhelun, jolloin alkoi kuulua yhtäkkiä hänen miehensä valitusta.

Koko riita-teorian haluaisin samalla ampua alas, ensinnäkin tämä on AA kertomus, mutta tämä ovat olleet fabrikoituja alusta asti.
Jos pariskunnalle tulee riita jonka päätteeksi tapahtuu puukotusta puolin ja toisin,
ja vaikka nainen arvelee miehen kuolleen, niin normaalisti hän soittaa apua eikä ryhty lavastamaan rikospaikkaa.
On myös erittäin epätodennäköistä että käsirysy ja riitely tapahtuvat sängyssä, pariskunnan nukkuessa.

Patjaan asti sängyllä imeytynyt suuri veritahra ei ole voinut syntyä sen 1-3 minuutin aikana, jonka ulkopuolinen tekijä Auerin mukaan oli huoneessa

(kun poliisi on sählännyt tämän tutkinnan kanssa niin voi olla että siinä ei ole selvinnyt kuka sen häke-puhelun soitti, kenties tytär, eikä AA, oliko vielä tarkoitus päästä ruumista eroon ja ilmoittaa Lahti kadonneeksi, heh)

Määrätietoinen lavastus vaan ei viittaa panikkiin joka ko tilanne, eli kun hän oli omasta mielestä murhannut miehensä - aiheuttaa.
(Eli kuten käsitin tapahtumat menivät siinä järjestyksessä puukotus, lavastus, häke, kallon murskaaminen)

Häkepuhelussa hän oli jo valehdellut että ulkopuolinen tappaja oli paikalla, jos mies olisi selvinnyt hengissä, niin hän olisi vahvistanut että ulkopuolista tekijää ei ollutkaan tai
kenties kertonut vaimon yrittäneensä murhata hänet ja AA olisi joutunut syytteeseen.

Joka tapauksessa todennäköisesti hän olisi selvinnyt 'helpommalla', juttu ei olisi koskaaan paisunut näin suureksi, ja asiasta olisi lähinnä uutisoinnut Satakunnan kansa, viidennellä sivulla.

AA halusi ottaa sen riskin että jos totuus tulee ilmi, niin hän joutuu vastuuseen, sillä hän ei ole missään vaiheessa myöhemminkin myöntänyt tekoa, jos harkintakyky olisi pettänyt heti teon jälkeen.
Joten kylmäverinen persoona joka tapauksessa kyseessä

AA halusi halusi miehensä hengiltä, joko oman nahkansa pelastamiseksi tai muusta syystä.
poliisi on puhunut poikkeuksellisen raa'asta teosta, joten myös tämän perusteella voisi hänet tuomita murhasta, jotenkin vaan sitä 'psykopaatin tekemä raakaa murhaa' nyt vähätellään, kun syylliseksi on osoittautunut Lahden oma vaimo. :roll:
That's a crock!
Sirpa
James Bond (George Lazenby)

Viesti Kirjoittaja Sirpa »

Täällä on huudeltu minun perään, aivan suotta. Päivä on mennyt kuten odotin: DNA:sta ei puhuta mitään, murha-ase kadoksissa (tosin tuo ylimääräinen halko sai hieman kulmakarvat kohoamaan...), kengät kadoksissa. Tunnustus oli se minkä sen arveltiin olevankin eli "tunnustus". (Melko harkitsematon teko muuten niin kylmäveriseksi ajatellulta murhaajalta (!), joka on pystynyt lavastamaan ja suunnittelemaan melkoisen operaation - tavaroiden hukkaamiseen aikaa vain muutama minuutti - ottaen huomioon mikä oli ase ja millaista jälkeä sillä tuli, jota käytettiin viimeisenä. Kadottamisoperaatio tapahtui lisäksi kuolettavasti vertavuotavana.)

Täällä on kovasti puhuttu yhden kengän jäljen lavastamisesta sisälle, mutta olette unohtaneet, että terassilla oli lisää näitä verisiä kengänjälkiä. Uutta oli tieto näistä ruskeista kuiduista, ja koska niille ei löytynyt vastinetta Anneli Auerin vaatekaapista, arveltiin hänen vaihtaneen yöpukua ennen poliisin tuloa, ja taikoneen tuon ruskeakuituisen vaatteen murha-aseen ja kenkien kanssa sinne jonnekin. Täällä osuvasti kyseltiinkin, että kummassakohan yöasussa on nyt sitten se veitsen jälki. Minun järkeni mukaan sen pitäisi nyt olla siinä kadoksissa olevassa, mutta luultavasti poliisi ei huomannut tässä spekulaatiossaan kiinnittää huomiota tähän pikkuseikkaan, vaikka heidän hallussaan on tuo yöpaita, koska siitä on määritelty Lahden veren sijainta - kuten uutisista on käynyt selville. Tämä myös kumoaa spekulaatiot siitä, että nuo kyseiset kengät olisivat kävelleet vaimon jalassa sairaalaan - jos otettiin yöpaita tutkimuksiin, olisi otettu nuo kengätkin.

Kaikkiaan poliisitutkimuksista olisi tämän inventaarion perusteella hukassa tuo varsinainen tappoase, se jolla työ sanotaan viimeistellyn häkenauhan aikana, koska kallo oli murskana mikä oli kuolinsyy. Kertauksena vielä: jos tuo kallon murskaus olisi tehty ennen häkenauhaa, ei nauhalta olisi voinut kuulua valituksen valitusta. Kadoksissa myös kengät ja ruskeakuituinen vaatekappale - sekä DNA:n omistaja, mutta siitä ei mainittu mitään.

Tässä olivat faktat. Loppu olikin sitten spekulaatiota suoraan tältä palstalta. Myös tuo halko.

Järisyttävän upeaa poliisitutkintaa täytyy myöntää.
Inventaario
Wikipedia

Inventaario on luettelo tavaroista ja materiaaleista. Inventaarioita tehdään, jotta tiedetään mitä tavaroita on omistuksessa ja mitä on mahdollisesti kadonnut. Liiketaloudessa inventaarioita pidetään lakisääteisesti kerran vuodessa. Inventaario tehdään tilinpäätöstä varten. Inventaarioita tehdään testamentteja varten.
Alethes doksa meta logu
HarrietM
Roger Murtaugh

Myöhemmin kuulustelussa Auer kertoi muistavansa, että he olivat keittiössä ja Jukka S. Lahti piti hänestä kiinni.Jukka piti minua väkisin pöydän tasoa vasten, silloin olen ehkä avannut vetolaatikostoa, jossa säilytimme veitsiä.Koin että olin vankina enkä päässyt siitä minnekään, kuvaili nainen riita

Blah blah
miten se 'riita' on voinut tapahtua keittiössä, kun Lahti on surmattu sänkyynsä?
jonka todistaa patjaan asti sängyllä imeytynyt suuri veritahra

Uhrin alta löytyi tukko väkivaltaisesti irronneita hiuksia.
Mistä nämä löytyivät sängystä vai muualta?

Fileerausveitsestä löytyi suuri määrä punakirjavia puuvillakuituja, jotka ovat samanlaatuisia kuin pussilakanoissa.Syyttäjän mukaan tämä todentaa, että veitsen on täytynyt olla paljon vapaasti kosketuksissa petivaatteiden kanssa.

Tämä tukisi sitä että Lahti olisi surmattu sänkyynsä, sillä veitsessä oli samanlaisia kuituja kuin lakanoissa ja veitsi oli kosketuksessa petivaatteiden kanssa.

Sitten vaimo meni syyttäjän mukaan makuuhuoneeseen, jossa mies oli, ja surmasi Lahden lyömällä kahdesti tätä päähän painavalla esineellä, joka on jäänyt tuntemattomaksi.

Ulvilan surman toisena aseena käytettiin takkapuuta

Täh?

Surmatyössä käytettiin veistä ja takkapuita, oliko vielä kolmaskin surmaväline? :roll:
Mistä syystä tämä 'kolmas' väline on jäänyt 'tuntemattomaksi'.

5. Auer on vaihtanut vaatteita heti teon jälkeen ennen poliisien paikalletuloa.

Ruskeankirjavia kuituja löytyi useista paikoista, kuten rikotun ikkunan reunoista, Lahden kynnen alta, fileerausveitsestä, verhosta, pussilakanoista, tyynyliinoista ja niin edelleen. Syyttäjän mukaan tämä todistaa, että Auerilla oli teon aikana yllään joku muu vaate kuin punainen yöpaita, josta kyseisiä kuituja ei ole löytynyt. Auer on siis syyttäjän mukaan vaihtanut vaatteensa ennen poliisien tuloa.

Kadottamisoperaatio vertavuotavana ei ole kovin todennäköistä, toisaalta en löytänyt tietoa että kenen verisiä jalanjälkiä oli asunnossa, Auerin verta vai lavastusta JL verellä?

jos syyttäjä olettaa että AA on vaihtanut vaatteita, niin juuri siinä punaisessa yöpaidassa pitäisi olla veitsen jälki, muuten olisi tuo heti huomattu...kai. 8)
AA on saattanut sohaistaa itseään puukolla juuri ennen poliisin tuloa, jotta näin ollen hänkin olisi uhri, kun oman kertomuksen mukaan 'meni väliin'.

Vaikkakin lavastusta, ei rikospaikkatutkinnassa ilmi tulleet seikat tue ollenkaan AA kertomusta,
samoin ikkunan rikkominen sisältäpäin, ensin on poliisi ollut hänen pauloissa, nyt syyttäjä pyörittää jotain riita-teoriaa.. 8)

Vaikuttaisi siltä että koko poliisitutkimus on hyvin pitkälti nojannut AA kertomukseen, vaikka tämä olisi ristiriidassa itse rikospaikkatutkinnan kanssa. Syytä siihen voi vaan arvella.

Lahden kengät, tai jonkun vaatekappaleen hän on hyvin voinut polttaa takassa jota ei ole huomattu tutkia. :roll:
That's a crock!
Belker
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja Belker »

Lahden puukkoon tarttuminen on Auerin kertomaa.

Mikäli Auer on vaihtanut vaatteita ennen viranomaisten tulemista, eri puolilla asuntoa pitäisi olla Auerin verta, joka olisi tullut vast´ikään syntyneestä pistohaavasta.

Vaikuttaa, että Auerin saama vamma on syntynyt vasta ruskeiden vaatteiden vaihtumisen yhteydessä. Jos punaisessa yöpaidassa ei ole pistojälkeä, sen Auer on voinut aiheuttaa vaatteiden vaihtamisen yhteydessä, kun hänellä ei välillä ole ollut ruskeaa tai punaista vaatetta päällään.

Jotenkin tuntuu, että naisten hellyysolettama vaivaa edelleen Auer-pohdintoja. Hän on ollut kykenevä tappoon, murhaan, valehteluun, kätkemiseen ja itsensä pistämiseen. Itse asiassa pistohaava olisi ollut järkevintä hankkia hieman ennen pelastusväen tuloa: näin olisi säilynyt takeet, ettei itse menetä tajuaan liian aikaisin.
HarrietM
Roger Murtaugh

Tämän päivän IL lupaa kertoa tarkempia tietoja häkenauhan sisällöstä
Avaintodiste "Nyt hiljeni"

Anneli Auerin puhelu hätäkeskukseen surmayönä on syyttäjälle tärkeä todiste.
Syyttäjä Jarmo Valkaman mukaan hätäkeskusnauhoite on täyttä faktaa, jota ei voi asettaa kyseenalaiseksi. - Se ei ole kivaa kuultavaa, mutta siitä kuulee tilanteen kaoottisuuden.

Nauhalla kuuluu Anneli Auerin puheen lisäksi lapsen puhetta, mutta myös Jukka S. Lahden ääntelyä.

- Lahti sanoo siinä myös sanoja, joista voi saada selvää. Nauhalla on monenlaista äänimaailmaa: valitusta, lapsen ääntä ja kuolevan isän ääniä, Valkama kuvailee.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010032 ... 7_uu.shtml
That's a crock!
pikku-my
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja pikku-my »

satakunnan kansassa näin:

Ulvilan surman esitutkintamateriaalista löytyy tarkka kirjaus Ulvilan surman kohutusta tunnustuksesta. Anneli Auer kertoo siinä kuulustelijalle pitävänsä itseään todennäköisenä tekijänä.

Kuulustelu 1.10.
Kuulustelija: Katsotko syyllistyneesi nyt tutkittavassa asiassa rikokseen?

Auer: Todennäköisesti olen, vaikka en sitä muista. Minulle esitettyjen asiantuntijalausuntojen perusteella näin voisi päätellä.

K: Sinua on kuulusteltu rikoksesta epäiltynä useaan kertaan Jukka Lahden murhaan. Ovatko kuulustelut oikein merkitty ja onko sinulla siihen jotain lisättävää?

A: Muuten kuulustelut ovat oikein merkitty, mutta vangitsemistilaisuudessa mainittiin, että olen pitänyt Tähtisentiellä keittiössä veistä kädessäni. En muista tällaista vaan muistan sen, että olimme Jukan kanssa keittiössä ja Jukka piti minua väkisin keittiön pöytätasoa vasten ja tällöin minä olen ehkä availlut keittiön vetolaatikostoa, jossa säilytettiin veitsiä. Koin tuolloin, että olin vankina, enkä päässyt siitä minnekään. En muista, otinko minä vai Jukka veistä laatikosta, olen ehkä yrittänyt ottaa veistä mutta en muista varmuudella.

K: Kävikö Jukka Lahti sinuun kiinni illan / yön aikana?

A: Edellä kertomani keittiössä oli ainoa tilanne, jossa Jukka kävi minuun kiinni ja piti niin kovin minua keittiön tasoa vasten etten päässyt minnekään.

Kuulustelu 5.10.
K: Eikö mielestäsi äänitutkimuksen, lastesi kertomusten ja sinun aikaisempien kertomusten välillä ole valtava ristiriita?

A: Mielestäni on.

K: Miten selität tämän?

A: Olen tapahtumahetkellä ollut varmasti jollakin tavoin sekaisin ja sen vuoksi kuvitellut, että joku ulkopuolinen on tekemässä Jukalle pahaa, vaikka tällaista ei sitten ole ollutkaan.

K: Kerro tarkemmin sinun ja Jukan välisestä kamppailusta yöllä.

A: Muistan, että olemme olleet keittiössä ja Jukka on pitänyt minusta kiinni. Olen ilmeisesti ollut lähdössä pois lasten kanssa ja Jukka on yrittänyt estää minua lähtemästä, kuten olen jo aiemmin kertonut. Muuta kamppailua en edelleenkään muista. En osaa sanoa tähän mitään syytä, miksi en muista.

Lisäksi muistan, että olemme olleet Jukan kanssa makuuhuoneessa ja Jukka on ollut pelottavan näköinen ja huutanut minulle. Kuten olen jo aikaisemmin kertonut, minulla on muistikuva, että Jukalla on ollut tuolloin veitsi kädessä.

Järkevästi ajatellen Jukan on tarvinnut lyödä minua ja mahdollisesti minä olen lyönyt Jukkaa, koska asunnossa ei poliisin tutkimusten ja lasteni mukaan ole ollut ketään muita.

K: Löitkö sinä ensin Jukkaa veitsellä vai löikö Jukka sinua?

A: En muista muuta kuin sen, että minua on lyöty veitsellä rintaan. En muista, että olisin iskenyt Jukkaa veitsellä. Koska poliisin tutkimusten ja lasteni kertomusten mukaan asunnossa ei ole ollut muita kuin minä ja Jukka, on ainoa vaihtoehto se, että Jukka on mahdollisesti ensin lyönyt minua ja minä olen sen jälkeen puolustaakseni itseäni vahingoittanut Jukkaa.

http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satell ... uissa.html
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

No niin.
Onkos tässä sitten vielä jotain epäselvää?

Kyllä tuo siltä kuullostaa, että ainakin valehdeltua on tullut ja ehkäpä myös väärä tunnistus on lipsahtanut suusta.
Tarina on myös muuttunut täysin alkuperäisestä....

Vaikuttaa myös vähän siltä, että AA:ta ei ole alussa kunnolla kuultu asunnossa olleiden jälkien mukaisesti.
Joutsenlahti on näppärästi sulkenut hänet heti ulos tutkinnasta.
Nuotio & Äreät Tiput
HarrietM
Roger Murtaugh

Kiitos pikky-myy

mietin onko auerilla ollut joku lääkitys vai onko hän muuten ollut sekaisin?

ei ihme että kuulustelija kysyy että onko kaikki oikein kirjattu ylös kun sen verran sekavaa tarinaa kehittää..

Alussa kertoo että Jukka on käyttäytynyt uhkaavasti ja ollut 'pelottavan' näköinen, sitten että luuli että joku tekee Jukalle pahaa..

riidan syyksi ilmoitti että olisi poistumassa lastensa kanssa, ja Jukka esti heitä,
minne, keskellä yötä, pienten lasten kanssa, kyllä varmaan olisi päässyt karkaamaan naapuriin tai soittamaan jollekulle, jos olisi joku hätätilanne,
ainakin surmatyöstä päätelleen hän oli fyysisesti vahvempi kuin mies,
hänen näkemys että Jukka esti lähtemästä ja piti häntä vangittuna pöytää vasten, kuulostaa aikamoiselta sekoilulta.

Ehkä Lahti on muuten ollut kovin auktoritaarinen ja dominoiva kotona, jolloin AA sekosi.
That's a crock!
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

HarrietM kirjoitti:
Ulvilan surman toisena aseena käytettiin takkapuuta

Täh?

Surmatyössä käytettiin veistä ja takkapuita, oliko vielä kolmaskin surmaväline? :roll:
Mistä syystä tämä 'kolmas' väline on jäänyt 'tuntemattomaksi'.
Näillä tiedoilla näyttää siltä, että halko ei ole se kuuluisa kadonnut astalo. Kolmas tekoväline edelleen hukassa.
Tuolla mainittiin myös patja mistä löytyi verta ja että Kyseinen patja oli makuuhuoneessa.
Kenen verta patjassa oli? Jukan vai Annelin?
Onko Lahti siis puukottanut vaimoaan makkarissa ja vaimo päässyt pakenemaan huoneesta sokissa (ja tässä vaiheessa muisti katkennut tapahtumien osalta).
Entä veitsi?
Jossain uutisessa mainittiin, että veitsitelineestä puuttui yksi veitsi. AA:n kuulusteluversiossa veitsi oli kuitenkin peräisin laatikosta.
HarrietM kirjoitti: hänen näkemys että Jukka esti lähtemästä ja piti häntä vangittuna pöytää vasten, kuulostaa aikamoiselta sekoilulta.

Ehkä Lahti on muuten ollut kovin auktoritaarinen ja dominoiva kotona, jolloin AA sekosi.
Mutta todennäköistä kuitenkin, että Lahti oli toisena osapuolena riidassa joka johti toisen kuolemaan. :roll:
Saattaa jopa olla mahdollista, että Jukka otti veitsen ensimmäisenä käteensä ja tuikkasi sillä vaimoaan, jolloin vaimolla pimeni lopullisesti. Näinkin on saattanut käydä vaikka vaimo nyt murhaaja onkin ja tapahtumat halutaan nähdä siltä kannalta, että Jukka on täysin syytön uhri ja vaimo kiero tappaja joka suunnitteli ja lavasti tekonsa julmasti ja tunteettomasti.
Mutta vaimo ei ole ilmeisestikään tähän päivään mennessä vedonnut juurikaan lieventäviin seikkoihin.
Olisihan hän voinut sepitellä vaikka minkälaista mielikuvaa Jukasta kotona mellastavana ihmishirviönä joka ajoi tilanteen pikkuhiljaa siihen pisteeseen, että jotain kauheaa tapahtuu.
Ihmettelen vähän tätä.

lisäys: Tai mistäpä me tiedämme, mitä AA on sepittänyt ja mihin vedonnut kertoillessaan Lahden persoonasta . Nämä seikat saattavat kuitenkin olla sen luonteisia, ettei niistä meille tulla kertomaankaan. Lastenkin takia.
Totuus
Yggdrasil
Theo Kojak

Viesti Kirjoittaja Yggdrasil »

Olisiko siis niin että riita on tullut sängyssä kun on käyty nukkumaan. AA:lla ollut puukko tyynyn alla jo valmiiksi, jostakin järjettömästä syystä -> riidan päätteeksi, Jukka on vedetty "kylmäksi" sänkyyn.

Lähdetty lavastamaan ja sitten soitettu hätiä kun lapsi tullu paikalle ikkunan rikkouduttua, samalla Jukka temunnut vastaan kun ei olekaan kuollut ja hänet on jo täytynyt viimeistellä kun lavastus on jo tehty.

Tässä tapauksessahan alkuperäisestä tarinasta ei tarvitsisi valehdella edes paljoa muuta kuin se kuka on tekijä.
---
Lukittu