Ulvilan tapaus (ketju 4)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
hellämustapääfinnilä
Martin Beck

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja hellämustapääfinnilä »

Sirpa kirjoitti:Tästä näkee vain, että Auerin puheisiin nyt ei ole luottamista. Vasara haettiin, eikä sopinut tappoaseeksi.
Miten tämän vasara asian kanssa nyt oikein on. Tässä uutisessa 24.2.
http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satell ... okalu.html
kerrotaan että ase voi olla myös vasara, mutta: "Syyttäjä ei halua kertoa julkisuuteen, kumman iskuaseen käyttäminen lopultakin aiheutti henkilöstövalmentaja Jukka S. Lahden kuoleman. Asiasta on kuitenkin saatu varmuus oikeustieteellisessä ruumiinavauksessa."
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
visitor59
Roger Murtaugh

Viesti Kirjoittaja visitor59 »

Sirpa kirjoitti:
Tästä näkee vain, että Auerin puheisiin nyt ei ole luottamista. Vasara haettiin, eikä sopinut tappoaseeksi.
Raan rikoksen silminnäkijöiden havaintoihin ei useinkaan ole syytä suhtautua kovin suurella luottamuksella,
ihmisen ollessa järkyttynyt aistit tekevät uskomattomia kepposia.
Esko
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Esko »

v-a-45 kirjoitti: Itseasiassa Anneli on sanonut hävittäneensä ne kengät, kun tulivat muuttokuorman mukana sinne uuteen osoitteeseen.
Aivan - ja tästä voimme edelleen päätellä sen, että asuntoa ei pengottu tutkijoiden toimesta.
Tuskin Annelikaan yrittäisi poliisille muuttokuormista mitään puhua, jos tietäisi asunnon pengotun tutkinnan alussa. Ehkä saamme tähän varmistuksen myöhemmin, osa ymmärtää sen jo nyt.
Allekirjoitus
mysteerin miettijä
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja mysteerin miettijä »

niin tossa näköislehdessä oli maininta, oliko lasta puhutellut poliisi mahdollisesti ollut saanut koulutusta lapsen puhutteluun. ja lapsi puhui ensin varkaasta (2006), vasta 2009 psykiatrisessa yksikössä selkisi ettei se lapsi ollut nähnyt mitään varasta. eipä noita lapsosia usein ole parin vuoden aikana haastateltu :/

iltiksessä yksi taloa tutkinut poliisi sanoo myös, että ainakaan hän ei pyykkikoria tutkinut
mysteerin miettijä
Harjunpää

verhosta vielä - onko ssiis varma ettei nyt puhuta kaihtimista?
Who was it
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Who was it »

mysteerin miettijä kirjoitti:niin tossa näköislehdessä oli maininta, oliko lasta puhutellut poliisi mahdollisesti ollut saanut koulutusta lapsen puhutteluun. ja lapsi puhui ensin varkaasta (2006), vasta 2009 psykiatrisessa yksikössä selkisi ettei se lapsi ollut nähnyt mitään varasta. eipä noita lapsosia usein ole parin vuoden aikana haastateltu :/
Tätä jo tuossa muutamaa sivua aiemmin hiukan pelkäsin. Kovasti täällä vakuuteltiin, että poliisit eivät edes lapsia kuulustele vaan psykologit hoitaa. Ja kuinkas kävikään. :?
Va Dinci
Susikoski

Viesti Kirjoittaja Va Dinci »

Kuka syytön kertoisi kuulustelussa seuraavaa:

"Minulle tuli jonkinlainen enne siitä, että jotain pahaa olisi tulossa. Tarkemmin en tätä osaa selittää."

"Minulla on tällä hetkellä hyvin epävarma olo kyseisestä tapahtumasta. Kuten maanantaina poliisille sanoin, että poliisi on varmaan nykyisissä tutkimuksissaan oikeassa, mutta jostain syystä minun on vaikea saada sitä asiaa sisältäni ulos"

"Mikäli ääni nauhalla on minun sanomaani, olen hyvin todennäköisesti surmannut Jukan"

Että näin.
mysteerin miettijä
Harjunpää

^ juu ei noi lauseet syyttömyyttä tue, mutta tapa jolla ne sanotaan - "jos sinä sen sanot niin minä olen" - viittaavat korvaani joko siihen että on ollut henkisesti alistetussa suhteessa taikka yrittää esittää sellaista...
visitor59
Roger Murtaugh

Va Dinci kirjoitti:Kuka syytön kertoisi kuulustelussa seuraavaa:

"Minulle tuli jonkinlainen enne siitä, että jotain pahaa olisi tulossa. Tarkemmin en tätä osaa selittää."

"Minulla on tällä hetkellä hyvin epävarma olo kyseisestä tapahtumasta. Kuten maanantaina poliisille sanoin, että poliisi on varmaan nykyisissä tutkimuksissaan oikeassa, mutta jostain syystä minun on vaikea saada sitä asiaa sisältäni ulos"

"Mikäli ääni nauhalla on minun sanomaani, olen hyvin todennäköisesti surmannut Jukan"

Että näin.
Ihminen joka on saatu uskomaan että poliisilla on varmat todisteet juuri hänen syyllisyydestään, mutta
joka kuitenkaan ei itse usko omaan syyllisyyteensä. Pidätkö itse järkevänä tuulimyllyjä vastaa taistelemista ?
Who was it
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Who was it »

Kyllä Auer on omilla puheillaan sössinyt koko jutun. Olisi kannattanut palkata asiansa osaava juristi, ja ottaa hänet alusta asti mukaan kuulusteluihin. Olisi todennäköisesti jäänyt A tuomitsematta - kyllä nuo syyttäjän perustelut sen verran hatarat kuitenkin ovat. Mutta kun ei Auer itse ymmärtänyt pitää kiinni tarinastaan loppun asti. 8)
visitor59
Roger Murtaugh

Esko kirjoitti:
v-a-45 kirjoitti: Itseasiassa Anneli on sanonut hävittäneensä ne kengät, kun tulivat muuttokuorman mukana sinne uuteen osoitteeseen.
Aivan - ja tästä voimme edelleen päätellä sen, että asuntoa ei pengottu tutkijoiden toimesta.
Tuskin Annelikaan yrittäisi poliisille muuttokuormista mitään puhua, jos tietäisi asunnon pengotun tutkinnan alussa. Ehkä saamme tähän varmistuksen myöhemmin, osa ymmärtää sen jo nyt.
Anneli on käsittääkseni sanonut että ne on voinnut tulla, ei mitään varmaa - kyse ei edes oikestaan ole
siitä, mitä Anneli sanoo - vaan siitä ettei edes voida osoittaa jälkien olevan jostain Jukan vanhoista talvikengistä ... Se on YKSINOMAAN poliisin moka, ja koko spekulaatio siitä että jäljet olisivat juuri
Jukan vanhoista talvikengistä on täysin turhaa. Sitä ei voida enään osoittaa. Todisteiksi ei oikein kelpaa se
mitä kylillä puhutaan.
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

visitor59 kirjoitti:
Esko kirjoitti:
Anneli on käsittääkseni sanonut että ne on voinnut tulla, ei mitään varmaa - kyse ei edes oikestaan ole
siitä, mitä Anneli sanoo - vaan siitä ettei edes voida osoittaa jälkien olevan jostain Jukan vanhoista talvikengistä ... Se on YKSINOMAAN poliisin moka, ja koko spekulaatio siitä että jäljet olisivat juuri
Jukan vanhoista talvikengistä on täysin turhaa. Sitä ei voida enään osoittaa. Todisteiksi ei oikein kelpaa se
mitä kylillä puhutaan.
Nyt on kuitenkin niin, että Anneli sanoi kuulustelussa syksyllä 2009, että ne Jukan kengät tulivat muuttokuorman mukana ja myöhemmin hävitin ne. Vasaraa ei hävittänyt koska tietysti tarvitsi sitä mahdollisesti myöhemmin tai sitten on ostanut kokonaan uuden vasaran, sitähän ei kukaan tiedä, minkä vasaran antoi. Ei ole mitään kylillä puhuttua tai muuta, mutta tosiasia on, että poliisi on mokannut todella monta asiaa tässä jutussa.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Chopper
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Chopper »

Who was it kirjoitti:
mysteerin miettijä kirjoitti:niin tossa näköislehdessä oli maininta, oliko lasta puhutellut poliisi mahdollisesti ollut saanut koulutusta lapsen puhutteluun. ja lapsi puhui ensin varkaasta (2006), vasta 2009 psykiatrisessa yksikössä selkisi ettei se lapsi ollut nähnyt mitään varasta. eipä noita lapsosia usein ole parin vuoden aikana haastateltu :/
Tätä jo tuossa muutamaa sivua aiemmin hiukan pelkäsin. Kovasti täällä vakuuteltiin, että poliisit eivät edes lapsia kuulustele vaan psykologit hoitaa. Ja kuinkas kävikään. :?
"Kuulustelut" on jokatapauksessa videoitu joten oikeudessa kaikki näkee jos on tapahtunut johdattelua.
Ja kyllä, virallisesti poliisipsykologin/psykologin pitäisi hoitaa lasten haastattelut.

Toisiin asioihin :
Psykologi kummastelee Anneli Auerin käytöstä kuulusteluissa
http://www.satakunnankansa.fi/cs/Satell ... uissa.html
Sinulla on pää, mutta niin on nuppineulallakin !
hellämustapääfinnilä
Martin Beck

Viesti Kirjoittaja hellämustapääfinnilä »

Esko kirjoitti:Okei, kyllä minäkin alan kallistua ulkopuolisen tekijän kannalle. Tiivistettettynä homma on mennyt jotakuinkin näin:

Tekijä tulee punaisella volvolla ruskea paita päällään talolle. Hän rikkoo ikkunan sisältäpäin ja hyppää siitä sisään. Jostain syystä metrien päähän ulos lentää lasinpaloja, jossa on Lahden verta.

Anneli on nukkumassa vastasilitetty yöpaita päällään, kun tekijä hyökkää ikkunasta sisään.
Ensimmäisenä tekijä pyörittelee mukana tuomaansa veistä talon petivaatteissa (kuidut). Hän pyörii myös itse petivaatteissa (kuidut). Ehkä hän halusikin vain nukkumaan? Syntyy vastarintaa ja hän käy sitten uhrinsa kimppuun.

Tapahtumat kestävät kymmeniä minuutteja, mutta se tuntuu vain kolmelta minuutilta. Tekijä nöhrää ruskean vaatetuksensa kuituja verhoon, pussilakanoihin, tyynyliinaan (!!) ja niin edelleen. Vaihtaa sitten päällensä tuntomerkeissä kuvatun mustan paidan (hiki?) ja jatkaa hommiaan.

Lapsi ei näe tekijää, mutta Anneli näkee hänet pimeässä hätäpuhelun aikana niin tarkasti, että voi myöhemmin antaa tarkat tuntomerkit. Anneli juoksee pois puhelimesta "tekijän kimppuun" ja juuri silloin tekijällä on paras hetki iskeä uhria lopullisesti. Annelin jaloissa on haavoja, mutta mystisesti tästä ei jää mitään jälkiä. Lahden verta lentää myös Annelin yöpaidan hihojen takapinnoille hänen käydessään uhrin luona.

Teon tehtyään tekijä poistuu sekunneissa täysin äänettömästi paikalta. Tähän ei kukaan pysty lavastetuissa tilanteissa uudelleen. Tekijä on siis mahakkuudestaan huolimatta ripeä ja taitava, jonka jälkeen ei ole vaikea ihmetellä, että terassilta hän hyppää nurmialueen yli yhdellä loikalla (jättämättä jälkiä) volvon avonaisesta ikkunasta sisään ja poistuu paikalta. Pituushyppääjä? Yleisurheilija?

Pelastushenkilökunta saapuu paikalle minuuteissa, mutta heidän liikkumisestaan ei jää kengänjälkiä lattiaan (vereen).

Tutkimuksissa Anneli kertoo heidän olleen nukkumassa, mutta vuosia myöhemmin myöntää "poliisin johdattelemana" riidan ja pitää itseään tekijänä. Kuin sattuman kaupalla pariskunta oli riidellyt surmayönä ja ollut puukkohippasilla - tämän Anneli muisti ja myös kuulustuleissa itse kertoi. Myös pimeässä näkemänsä tekijän hän pystyi kuvailemaan tarkasti vielä syksyllä, vaikka heti kohta kaiken unohtikin. No, trauman piikkiin.

Muistinjälkitutkimusten ja muiden hömpötysten arvon voi unohtaa.

Minusta tämä on loogista. En minä ole trolli. Missä on punainen volvo!??
Selailen näitä vanhoja viestejä, mutta niitä on niin hirveän paljon etten millään jaksa kaikkea käydä lävitse. Tähän törmäsin äsken, ja on niin hulvaton kertomus (vaikka itse tapaus ei lainkaan huvittava olekaan), että täytyy laittaa vaikka kevennyksenä tähän väliin.
Jos ymmärrät kaeken, oot varmasti käsittännä viärin.
Elpukka
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Elpukka »

Va Dinci kirjoitti:Elpukka=Sirpa=visitor59
Faktaa vai fiktiota?
Nätisti vihjaan
Moderaattorit kirjoitti:Lautamiesosioon siihen kuuluvat tekstit. Ketju on erityistarkkailussa. t. mode
Lautamiehiin
http://www.murha.info/phpbb2/viewtopic. ... &start=240

Sori OT
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Lukittu