Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
v-a-45
Javier Pena

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

Waja kirjoitti:
John Doe kirjoitti:Vakavien aiheiden yhteydessä huumorin käyttö on ihan OK, kunhan se huumori on "älykästä" tai siis yhtäkään osapuolta "loukkaamatonta". Kaikenlaiset pelleilyt ufoineen ja alentavine kommentteineen henkilöiden älyllisestä tasosta eivät kuulu joukkoon, Minfossakaan! 8)
Olen ehdottomasti samaa mieltä Johnin kans:Miss Holmes on saanut kohtuuttoman paljon paskaa selkäänsä Matulan taholta.
Olen samaa mieltä. Kysynkin miksi?
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
Säteri
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Säteri »

Miss Holmesia varmaan pidetään osasyyllisenä että tutkinnan kohteeksi vaihtui AA, AA:n lähipiirissä on varmaan ihmisiä joiden mukaan JL sai ansionsa mukaan ja AA:lle pitäisi maksaa teosta tapporahaa(mm. JL:n henkivakuutuskorvaus)
Matula
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Matula »

John Doe kirjoitti:Mä voisin kyllä, helpostikkin, kertoa nimimerkit Minfosta, jotka on kuulusteluissa joutuneet käymään. Tieto löytyy esitutkintamateriaalin osiosta "Lisätutkinta". Toisaalta siitä tiedosta ei ole kenellekkään mitään iloa/hyötyä, joten pidän tiedon itselläni. Toivottavasti kaikki materiaalin tilanneet "älyävät" tehdä samoin! 8)
Valuvaa tavaraa .....
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
Navetanhajuinen
Harjunpää

Viesti Kirjoittaja Navetanhajuinen »

Sippura kirjoitti:
Navetanhajuinen kirjoitti:Sippura kohtasit mielenkiintosi herättäneen kirjoittajan jota kaipailit jokin aika sitten, mutta on ehkä siainen.
Ehkä valaisisit hieman lisää? Tarkoitatko Matulaa? Siainen eli sijainen?

No, Matula tuntuu olevan niin yksitavuinen henkilö, että enpä sen enempää saanut hänestä irti. Niin kuin ei varmaan moni muukaan. ;)
Viime syyskuun lopulla Matula hiljeni. Kuukauden tauon jälkeen yksittäisiä viestejä silloin tällöin, mutta nyt oikeudenkäynti piristi hänet taas kirjoittamaan.

Todennäköisesti on sijainen (ihan j kanssa), ehkä saanut tunnukset alkuperäiseltä Matulalta.
Stephanie Plum
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Stephanie Plum »

Matula, Miksi tarjouduit tuolla Ulvilan paperit ketjussa lähettämään esitutkintamateriaalia, mutta et sitten lähetä?
Mikä juttu se oikein on?
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Matula kirjoitti:
John Doe kirjoitti:Mä voisin kyllä, helpostikkin, kertoa nimimerkit Minfosta, jotka on kuulusteluissa joutuneet käymään. Tieto löytyy esitutkintamateriaalin osiosta "Lisätutkinta". Toisaalta siitä tiedosta ei ole kenellekkään mitään iloa/hyötyä, joten pidän tiedon itselläni. Toivottavasti kaikki materiaalin tilanneet "älyävät" tehdä samoin! 8)
Voisitko vihdoin kertoa nimimerkit. Me kaikki et-materiaalin lukeeneet odotamme innolla...
Matulalla ei taida olla papereita kun niin innokkaasti kyselee nimimerkkien perään?
Totuus
Sippura
Neuvoja-Jack

Viesti Kirjoittaja Sippura »

Kyllikki S kirjoitti:
Matula kirjoitti:
Voisitko vihdoin kertoa nimimerkit. Me kaikki et-materiaalin lukeeneet odotamme innolla...
Matulalla ei taida olla papereita kun niin innokkaasti kyselee nimimerkkien perään?
Mielenkiintoista mistä tutkijat ovat saaneet keskustelijoiden henkilöllisyydet, kun RAID sanoi, että yp:ta ei ole niitä tiedusteltu.

Eli, onko siis koko juttu näistä haastatelluista huuhaata?
~ Even a clock that is not going is right twice a day ~
Stephanie Plum
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Stephanie Plum »

Mä voisin hyvin kuvitella, että Matulalla ON tutkintamateriaali ja yrittää nyt kampanjoinnissaan uskotella, ettei m infolaisista ole esitutkintamateriaalissa ja hyötyä siitä, että m infon tutkintamateriaalin omaava osuuskunta ei halua aiheuttaa lörpöttelyllä mielipahaa / ongelmia / häiriötä.

Ketä asia suuresti kiinnostaa voi sen tosiaan tuosta materiaalista lukea. Itselleni juuri tuo pointti oli se, miksi halusin osuuskuntaan mukaan ja tiedot. Minulle riitti hyvin lehtien suodattamat jutut parin päivän viiveellä, kunnes Matula tarjosi materiaalia ja sitten ei lähettänytkään mitään. Uteliaisuus voitti kun tajusin, että tässä on nyt jotain tosi hämärää mukana, ja siellä papereissahan sitten oli vastaus...
Dexter Morgan
Hercule Poirotin viikset

Viesti Kirjoittaja Dexter Morgan »

*poistettu henkilöspekulointia*tm
Jack the Ripper
Jessica Fletcher

Viesti Kirjoittaja Jack the Ripper »

Dexter Morgan kirjoitti:
Stephanie Plum kirjoitti:Uteliaisuus voitti kun tajusin, että tässä on nyt jotain tosi hämärää mukana, ja siellä papereissahan sitten oli vastaus...
Eikös Matula itse ollut kuulusteltavana, kun häntä epäiltiin Aueriksi syksyllä?
Ja jotain nimimerkkiä epäiltiin Auerin miesystäväksi, mutta henkilö nimimerkin takaa paljastui naiseksi...
"Olen pessimisti. Tiedän kaiken turhaksi, mutta todennäköisesti olen taas tässäkin väärässä"
Matula
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Matula »

Sippura kirjoitti: Eli, onko siis koko juttu näistä haastatelluista huuhaata?
Olen myos kysynyt samaa... John Doe voisi varmaan vastata tahan parhaiten, kun hanella on tieto asiasta. Minulla ei ole, enka usko kellaan muullakaan olevan.
John Doe kertoi:"Mä voisin kyllä, helpostikkin, kertoa nimimerkit Minfosta, jotka on kuulusteluissa joutuneet käymään"
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Se kyseinen sivu jolla mainitaan kaksi minfon nimimerkkiä, on postattu tännekin jo aikapäiviä sitten, tosin tietysti nikit poistettuina. Sori, tätä materiaalia on täällä sen verran etten jaksa kaivaa uudelleen esille. Siitä ilmenee ettei ketään ole kasvokkain kuultu, eikä kiinnostuksen kohteina ole ollut kuin nämä kaksi nikkiä. Toinen nousi esiin ilmeisesti AA:n omasta sanomasta ja toinen... niin, kuka tunnustaa?

Te, joilla on se kuuluisa Paketti, onko niin että tuo jää ainoaksi maininnaksi minfosta?
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
John Doe
Christopher Lorenzo

Viesti Kirjoittaja John Doe »

Kyllä, tuo jää ainoaksi Minfo maininnaksi koko materiaalissa, joten ei siitä sen enempää. Kukaan tuskin on joutunut kuulusteluissa käymään, toinen sen takia, ettei ole kyetty löytämään (on edelleen tutkinnassa) ja toinen siksi, että syyttäjän mielestä ei ole tarpeen tutkia muita nimimerkkejä. 8)
Kuka,mikä ja missä olen...tiedätkö sinä?
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

^Kyllä jää!
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Lisäys Mannerin taholta edelliseen kysymykseen:
-s.5, seitsemäs ranskalainen viiva: Tässä kohdassa tarkoitettu "xxxx"n sähköpostiosoite ei ole "xxxxxxxxx", vaan Auer on tarkoittanut, että kyseisen nimimerkin kirjoitustyyli on ollut samanlaista kuin sanotun Sepon, jolla nimellä ko. henkilö on Auerille esiintynyt ja joka voi olla myös kyseinen Seppo.
VASTAUS:
Kyseinen nimimerkki "xxxxxx" on edelleen tutkinnan alla. Syyttäjä Valkaman mielestä tässä vaiheessa ei ole tarvetta laajentaa tutkintaa muihin nimimerkkeihin.
Tekstistä saa myös väkisin sellaisen kuvan, ettei tutkintaa ole lopetettu? Miksi?
AAA...koska hnkilöllisyys ei oel selvillä. Kiitos Vaavi. :wink:
Nuotio & Äreät Tiput
Vastaa Viestiin