Esimerkiksi, miksi Anneli selvästi vähättelee saamaansa veitseniskua? Ehkä hän haluaa korostaa sitä intuitiotaan, ettei hyökkääjä ollut missään nimessä hänen perässään vaan iski vaan pikkuisen pelotellakseen. Kun haava kuitenkin on ollut syvä ja pienellä epäonnella olisi voinut olla kohtalokkaampi, voisiko olla niinkin, että haavasta on todellisuudessa tullut paljon enemmän verta kuin se punaisessa T-paidassa nähty, mutta suurin osa olisi imeytynyt kadoksissa olevaan ruskeankirjavaan vaatteeseen? Punaisessa paidassa nähtäisiin siis vain viimeisten 10-30 minuutin veret. Anneli siis haluaisi todistella että kun haavakin on näin pieni, ei vertakaan ole tuon enempää tullut...
Tara kirjoitti:
(Auerin ja JJ:n keskustelua 1.12.2006 tehdyn kuulustelun lopusta, kopioitu litteroidusta kuulustelupaketista, sen kahdelta viimeiseltä JPEG-sivulta 828 ja 829.)
JJ: Tuleeko mieleen sulle mitään vielä siihen siihen tilanteeseen? Ett kun mä kysyin sitä jo että onks sulla semmosta mielikuvaa, että Jukka olis tuntenut tätä henkilöä? Jäikö sulla missään kohtaa mitää sellasta mieleen?
-----
J. Tuomi: Minkä laatunen teidän vamma on tuossa rinnassa? Onko sitä leikattu?
Auer: No se tota se ensin ett siin on semmonen pieni haava vaan. Elikkä tässä tota.. siinä on varmaan joku muu päällä.
Se on tommonen, vaan pieni vaan tossa. Siin tuli verta, se ei siin ainakaan siin ku mä olin varmaan vähän sokissa siinä kuulemma,koska mullei noi neulakka menneet sisälle enne ku mä sain rauhottavia lääkkeitä mut tota...
Auer: Ja siit tuli jonkun verran... se oli verinen se mun paita, hiuka tais valuaki siit, mut se ei niinko tuntunu, ainakaan siin tilantees oikee miltää. Mut must otettii sit röntgenkuvat tääl, et se oli kuiteski menny vähä tonne keuhkon puolelle, ja siel oli joku ilmakeuhko näky ni, ja mul oli sit laitettu joku putki täält, et se saatii sit parannettuu.
JJ: Mite syvälle se oli arviolta menny?
Auer: Öö, sitä täytyy varmaa noilta lääkäreilt...
JJ: Joo, joo.
Auer: Se oli kuitenki puhkassu sen.
JJ: Se oli aika, ko se o fileerausveitsi, ni se menee helposti sitte.
JJ: Mites sulle, käyttikö hän sinuu paljon voimaa vai halusko hän vaan näyttää vaan sitä, että älä tule lähelle, mene pois tästä?
Auer: Kyl hän niinko ihan suoraa mua kohti hakkas simmottit, et joku kysy et oliko se vahinko. Et kyl hä se kohdisti muhu ... (miettii).. sitä vaan sit et mikä se olettaisin, tai oletus et hän vaan halus mut pois siitä.
JJ: Joo.
Auer: Et en mää varmaan ollu se kohde.
JJ: Pystyks sanoo sää sanoo sitä, että tuliko se isku ni tuliko se ylhäältä, alhaalta, mist se tuli se puukko?
Auer: Sitä mä en osaa sanoo, vaan totanoini mä niinko tajusin sen, et nyt tulee mua kohti. Oisko se ollu niin. Voi olla, jos mä seisoi sängyllä, et se tuli samalt tasolt sitten. Mä en oo varma oliks mä siin sängyl vai arkul vai.. luultavasti olin kuitenki, et mä en ollu lattial, mut en o varma siitä..
Sekin ihmetyttää, mitä nuo muut isot vaaleat läiskät tuossa paidassa ovat. Ovatko ne myös sisäpuolelta tullutta verta? Hikeä? Verensekaisia vesitahroja? Olisiko Anneli voinut käsiensä lisäksi pestä myös yläruumistaan, mutta kuivaaminen jäänyt hieman puolitiehen?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010042 ... 5_uu.shtml
Edelleen olen sitäkin mieltä, että veitsestä tullut reikä paidassa on hieman liian keskellä veritahraan nähden. Eikö luulisi veren valuvan ainakin jonkin verran enemmän alas- kuin ylöspäin? Anneli kun on kuitenkin ollut jalkeilla = pystyasennossa koko verenvuotamisensa ajan. Jos reiän tekee itse jälkikäteen, ehkä on luonnollista että sen tökkää tahran keskipisteeseen. Vai mitä olette mieltä?
Kiltit ETP:n haltijat, kertokaa nyt sekin vielä, oliko sieltä sängystä löytynyt Punaisen paidan kuituja vai ei