banzai kirjoitti:Minulla on koko ajan tunne, että astalo piilotettin wc pyttyyn, siis vesisäiliöön ja siitä metalliset kolahdus äänet. Vesisäiliöön mahtuu retkikrves tai vasara oikein mukavasti.
Minusta tämä on yksi hyvin varteenotettava paikka. Toisaalta jos oletettaisiin, että Anneli olisi hieman jopa suunnitellut tekoa aiemmin, niin silloinhan on mahdollista, että osan tapahtumista, esimerkiksi välineiden piilottamisen hän on voinut suunnitella etukäteen. Jos tuo häke-puhelu olisi yksi noista lavastuksista niin jotenkin tuntuu, että sekin olisi voitu suunnitella etukäteen.
En tiedä miksi, mutta minulla on sellainen tunne, että Jukka on ollut sängyssä menossa nukkumaan (vaikka tuon riidan jälkeen, josta kertoivat sekä Anneli, että vanhin tytär sekä poika) ja Anneli on alkanut lyödä veitsellä Jukkaa siinä sängyssä, joka ei ole osannut puolustautua millään eikä varautua tilanteeseen. (En ole varma, kun en ihan kaikkea ole ehtinyt lukea vielä materiaalista mutta tämänhetkisillä tiedoillani tällainen teoria tuli mieleen.)
Sitten se seikka, että vanhin tytär kysyy äidiltään, että miks sää rikkosit sen ikkunan, niin tuosta tulisi mieleen, että Anneli on itse sen rikkonut eikä Jukalla ole ollut siihen tekoon osaa eikä arpaa (edes siis jos heillä on ollut riitaa). Jos Jukka ja Anneli on vaikka riidellyt ensin (tytärkin käynyt katsomassa ovella ja nähnyt vanhempien riitelevän) ja Jukka on päättänyt mennä sänkyyn riidan lopettaakseen (ja väsyneenä), mutta Anneli on täysin raivoissaan ja aloittaa tuon teon.
Sitten vasta kymmeniä minuutteja myöhemmin hän soittaa häke-puhelun, koska luulee, että Jukan haavat ovat kuolettavat ja olettaa hänen jo vuotaneen verta tarpeeksi. Kuitenkin kun puhelun aikana Jukka vielä "piristyy" ja alkaa huutamaan hälytystä ja apua paikalle, niin Annelin on pakko tehdä loppu tässä vaiheessa (eli poistuu puhelimesta siksi aikaa). Jukka ehkä kuuli Annelin sanovan jotain ulkopuolisesta murhaajasta, jolloin Jukka huutaa, että se huijaa.. Tuossa tilanteessa ehkä itsellekin tulisi sellainen reaktio, että viimeisillä voimilla yrittää raahautua lähemmäs, jos vaikka joku siellä puhelimessa kuulisi ne avunhuudot.
Tällaisia ajatuksia tälle illalle. Eikä ollut kuin tuo alku tuohon lainaukseen, loppu tuli vaan tässä samalla kirjoitettua.