Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
Marsalkka
Horatio Caine

Re: Kackelsbergiä Ulvilan tapaus-ketjussa

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

Valdovas kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti: Olisipa mielenkiintoista nähdä minun viesteistäni joku tällaista mainitsemaasi tyylilajia tai argumentaatiostrategiaa hyvin edustava otos. Osaisitkohan auttaa asiassa? Löytyykö sinulta rohkeutta ihan konkreettisesti poimia tuollainen viesti, kun olet asian ottanut esille? Ettei jäisi vain sellaiseksi vihjailuksi. Ja mielellään ihan siitä lähtötilanteesta, kiitos!
Luulisin, että niitä löytyy tällä hetkellä noin reilut 5200 kpl,
Sittenpä on varmaan kovin helppo poimia sieltä ihan vain yksi.

Tähän yksi hymiö. Sellainen silmää iskevä.

Edustaako esimerkiksi tämä tuota tarkoittamaasi tyylilajia:
Marsalkka kirjoitti:
Tara kirjoitti:
v-a-45 kirjoitti:
Loppusanoiksi oikeudessa Anneli EI sanonut yhtä ainoatakaan kertaa olevansa syytön, vaan juuri tuon mitä on kirjoitettu, eli teillä ei ole mitään minua vastaan. Ja tämän tarkistin paikalla olleelta.
lih Tara

Tuon alleviivatun lauseen pääasia ei ole Auerin syyllisyys eikä hän itse, hän ei puhu itsestään sanaakaan. Hän on kyllä lauseen subjekti, mutta lauseen viesti kohdistuu muihin ihmisiin, se on toteamus ja vain ilmoitusasia 'teille' ja toteamuksessaan hän määrittelee 'teitä' eli niitä ihmisiä, joita Auer puhuttelee, ei häntä itseään.
Mistä tuo lausuma muuten löytyisi näppärästi? Minä olen lehdissä nähnyt vain tällaisen lausuman Auerilta:
Meitä on salakuunneltu, on ollut peitetoimintaa, mun päiväkirjat on luettu. On tutkittu, mutta mistään ei ole löytynyt mitään mua vastaan. Eikö se todista juuri sitä, että minua vastaan ei ole mitään.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Valdovas
Axel Foley

Viesti Kirjoittaja Valdovas »

Marsalkka kirjoitti: Edustaako esimerkiksi tämä tuota tarkoittamaasi tyylilajia:
Marsalkka kirjoitti:
Tara kirjoitti: lih Tara

Tuon alleviivatun lauseen pääasia ei ole Auerin syyllisyys eikä hän itse, hän ei puhu itsestään sanaakaan. Hän on kyllä lauseen subjekti, mutta lauseen viesti kohdistuu muihin ihmisiin, se on toteamus ja vain ilmoitusasia 'teille' ja toteamuksessaan hän määrittelee 'teitä' eli niitä ihmisiä, joita Auer puhuttelee, ei häntä itseään.
Mistä tuo lausuma muuten löytyisi näppärästi? Minä olen lehdissä nähnyt vain tällaisen lausuman Auerilta:
Meitä on salakuunneltu, on ollut peitetoimintaa, mun päiväkirjat on luettu. On tutkittu, mutta mistään ei ole löytynyt mitään mua vastaan. Eikö se todista juuri sitä, että minua vastaan ei ole mitään.
Varsin tyypillinen lajinsa edustaja tosiaan... 8)
Marsalkka
Horatio Caine

Valdovas kirjoitti: Varsin tyypillinen lajinsa edustaja tosiaan... 8)
Mielenkiintoista! Hmmm... Olisikohan ollut parempi vain kylmästi todeta, että asia ei ole noin? Olisiko se ollut jotenkin korrektimpi ja vähemmän tunteita herättävä tapa ilmaista asia?

Esimerkiksi näin:
Ei pidä tämän hetkisten tietojen valossa paikkaansa. Anneli on lausunut näin:

Minusta tuntuu, että vaikka totuuden ilmaisi miten tahansa, se harmittaisi niitä, jotka haluavat kirjoittaa kackelsbergia.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
Valdovas
Axel Foley

Marsalkka kirjoitti: Mielenkiintoista! Hmmm... Olisikohan ollut parempi vain kylmästi todeta, että asia ei ole noin? Olisiko se ollut jotenkin korrektimpi ja vähemmän tunteita herättävä tapa ilmaista asia?
Jos asia on kohdallaan ei se välttämättä tarvitse mitään retorisia tai muita tehokeinoja tuekseen.
Minusta tuntuu, että vaikka totuuden ilmaisi miten tahansa, se harmittaisi niitä, jotka haluavat kirjoittaa kackelsbergia.
Ehkä joitain, mutta luulen, että ilman kackelsbergejä ja muita vastaavia retorisia tehokeinoja tai ainakin niitä sopivasti aina silloin tällöin uudistaen ja varioiden totuuslausumien tehot saattaisivat kohota.
Marsalkka
Horatio Caine

Valdovas kirjoitti:
Marsalkka kirjoitti: Mielenkiintoista! Hmmm... Olisikohan ollut parempi vain kylmästi todeta, että asia ei ole noin? Olisiko se ollut jotenkin korrektimpi ja vähemmän tunteita herättävä tapa ilmaista asia?
Jos asia on kohdallaan ei se välttämättä tarvitse mitään retorisia tai muita tehokeinoja tuekseen.
Ei muuta kuin kokeilemaan! Minä kyllä hieman epäilen, että joitain harmittaa virheellisyyksien korjaaminen joka tapauksessa...
Valdovas
Axel Foley

Marsalkka kirjoitti: Ei muuta kuin kokeilemaan! Minä kyllä hieman epäilen, että joitain harmittaa virheellisyyksien korjaaminen joka tapauksessa...
Lycka till ja menestystä valitsemallasi uralla...! :)
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Matula kirjoitti:Vaikka awa ja MissHolmes jotain toista jalleen yrittaa vaittaa, verenvuodon maaraan vaikuttaa maksan toimintakunto, mahd.laakitys, liikuntakyky.
Tasta aiheesta on lautamiehissa keskustelua ja jokainen voi lukea perusteluni.

p.s. awa, turhaan vaitat ainakaan minulle vastaan. Olet ignore-listallani.
Siirretaan tama Matulan tuoksuva portatiivituotos osastolle minne se kuuluu.

- yak -

p.s. Verenvuodon maaraan vaikuttaa ensisijaisesti vamma - ei maksan toimintakunto. Piste.
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
awa
Angus MacGyver

Viesti Kirjoittaja awa »

Matulan tuoksuvaa ripulia odotelessa..
Totuus on faktojen tunnustamista.

http://www.youtube.com/watch?v=v4YNI-1bw6I

http://www.youtube.com/watch?v=5mFSOqKMaJA

http://www.youtube.com/watch?v=aXMM9CHrxlw

"kalanpää minun, minun pää pirun, minä pirun, kala minun"
Kyllikki S
Adrian Monk

Viesti Kirjoittaja Kyllikki S »

Niin se vain tämäkin tapaus menetti mielenkiintonsa oikeudenkäynnin ja paljastuneiden faktojen myötä.
Niin selvää kauraa, ettei tästä ikävä kyllä sittenkään saada uutta Bodomia.
Oikeuskäytäntö kyllä tuntuu hieman muuttuneen sitten Gustin.
Hyvä vai huono????
Totuus
Marsalkka
Horatio Caine

Kuolemannaakka kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:...ota kello käteen. Montako hetkeä sinulla menee kulkea seitsemän metriä?
No mut hei kamoon...
Anneli puhuu Häke-ihmiselle SEKUNNIN sen kolahduksen jälkeen! Nyt tarvitaan taas sitä teleporttaavaa Annelia, eihän se Anneli sieltä edes juossut, kun ei juoksuääntä kuulunut. Sekunnissa nostat luurin korvalle, kun tyttäresi antaa sen sinulle. Anneli oli kolahduksen aikana puhelimen vieressä.
MissHolmes kirjoitti:Anneli on todettu käräjäoikeuden välipäätöksellä syylliseksi henkirikokseen.
Ymmärrätkö? Epäselvää on enää se, onko teko sumupäissään tehty surma, pikaistuksissa suoritettu tappo vai suunniteltu murha.
Kuva
Waakku
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Waakku »

Marsalkka kirjoitti:
Kuolemannaakka kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:...ota kello käteen. Montako hetkeä sinulla menee kulkea seitsemän metriä?
No mut hei kamoon...
Anneli puhuu Häke-ihmiselle SEKUNNIN sen kolahduksen jälkeen! Nyt tarvitaan taas sitä teleporttaavaa Annelia, eihän se Anneli sieltä edes juossut, kun ei juoksuääntä kuulunut. Sekunnissa nostat luurin korvalle, kun tyttäresi antaa sen sinulle. Anneli oli kolahduksen aikana puhelimen vieressä.
MissHolmes kirjoitti:Anneli on todettu käräjäoikeuden välipäätöksellä syylliseksi henkirikokseen.
Ymmärrätkö? Epäselvää on enää se, onko teko sumupäissään tehty surma, pikaistuksissa suoritettu tappo vai suunniteltu murha.
Kuva
Mikäs täs on pointti?

MissHomesin jutussa ei ainakaan ole paskaa!
Tällä hetkellä oikeus on sanonut että Auer on surmaaja!
Matula
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Matula »

Mita ???
Onko MissHolmesilla sisar?
MissHomes ?? :D :mrgreen:
Missa viipyy veli MisterHomos ?? :mrgreen: :mrgreen:
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
Waakku
Sabrina Duncan

Viesti Kirjoittaja Waakku »

Matula kirjoitti:Mita ???
Onko MissHolmesilla sisar?
MissHomes ?? :D :mrgreen:
Missa viipyy veli MisterHomos ?? :mrgreen: :mrgreen:
Sul o henk.kohtasesti häntä vastaan ja se alkaa "kuulostamaan" naurettavalta!
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Eikä se pelkästään kuullosta naurettavalta; Matula ON naurettava. Ja kyllä. Hällä on jotain henkilökohtaista. Se liittynee siihen, että jaksoi toistavuotta capslockein huutaa minua ja vaimoepäilyjäni järjettömiksi. Skool sille näin helteen kunniaksi :D

Ja nyt kaikki ulos aurinkoon! Kesä on vain kerran vuodessa! Hopihopi, marsmars! :)
Nuotio & Äreät Tiput
Marsalkka
Horatio Caine

Waakku kirjoitti:[Mikäs täs on pointti?

MissHomesin jutussa ei ainakaan ole paskaa!
Tällä hetkellä oikeus on sanonut että Auer on surmaaja!
Eikö Kuolemannaakka voi siis siitä tästä spekuloida?
Vastaa Viestiin