Tara kirjoitti:Piskooppi kirjoitti:Ehkäpä mm. Esko ja muut ymmärrätte paremmin oikeuden perusteluja.. Minua ne eivät vakuuta. AA halusi vapauttaa lapsensa syyllisyyden tunteesta, tunnustus ei edelleenkään ollut muistikuva tapahtuneesta.
Ainoa mikä sotii ulkopuolista vastaan on tuo minimi 10 min veren kuivuminen. Mutta kyllä siihenkin selitys vielä löytyy

Onkohan tämä nyt terveen järjen mukaista: 'Äiti vapautti lapsen syyllisyydentunteesta valehtelemalla hänelle että se oli hän, äiti, joka surmasi lapsen isän'? Pidätkö lasta tyhmänä? Ja äitiä sekopäänä? Sitoa nyt lapsensa johonkin noin kammottavaan valheeseen?
.
Musta tuntuu, että tämä Auerin valheellinen tunnustus, (mikäli tämä on valheellinen tunnustus) on pikemminkin omiaan sitomaan lasta syyllisyydentuntoon kuin vapauttamaan häntä syyllisyydestä. Kuvitelkaa nyt lapsi parkaa lukemassa näitä äidin kuulustelukertomuksia ja tätäkin pätkää:
K: Onko sinun ja Jukan välillä ollut to 30.11.2006 ja 01.12.2006 yöllä riitaa ja jos on, niin mistä se on johtunut?
V: Minulla on sellainen muistikuva, että olen ehkä suuttunut Jukalle Axxxx:n, vanhimman tyttäremme, joka oli silloin 9,5 v, huonosta kohtelusta. Muistan, että olen ehkä huutanut Jukalle yöllä tästä asiasta. Muistan lisäksi, että olen ehkä ollut aikeissa alkaa pakata olohuoneessa olevia matkalaukkuja. Matkalaukut olivat muistaakseni jääneet olohuoneeseen viimeisen ulkomaan matkamme jäljiltä. Olimme olleet Espanjassa ja palasimme kotiin 30.10.2006.
Jukka inhosi itsekkäitä ihmisiä ja tyttäreni Axxxx on ehkä sellainen. Tapahtumayönä minun ja Jukan kanssa on ollut jotain sanomista ja ilmeisesti Axxxx on tullut paikalle ja mahdollisesti sanonut Jukalle jotain tai Jukka Axxxx:lle. Olen ilmeisesti tästä alkanut huutamaan Jukalle ja sanonut, että hän kohtelee Axxxx:aa tosi huonosti.
Tällä hetkellä en saa näistä tapahtumista enempää irti.
K: Miten Jukka kohteli sinua?
V: Jukka itse inhosi itsekkäitä ihmisiä ja ei halunnut nähdä itseään sellaisena. Yhdessäolomme alkuaikoina Jukan kohtelu oli pahempaa. Jukka ei varsinaisesti alistanut minua, mutta vähätteli minua ja esim. tekemisiäni. Surmaviikolla mm. suutuin Jukalle siitä, että meillä oli paljon kirjaston kirjoja lainassa ja ne piti lainata uudelleen. Kirjojen joukossa oli myös minun lainaamiani kirjoja. Jukka totesi, ettei minun lainaamiani kirjoja tarvitse uusia, koska en niitä luekaan. Suutuin Jukalle tästä ja heitin kirjat lattialle ja sanoin hänelle, että missä välissä ehtisin niitä yleensäkään lukea. Hoidin tuohon aikaan lapset, tein kotityöt ja samaan aikaan yritin vielä hoitaa oman yritykseni nettisivustoja. Nettisivustoja hoidin päiväaikaan, koska Jukka ei tykännyt, että olin iltaisin, kun hän tuli töistä kotiin, tietokoneella.
K: Miten Jukka kohteli lapsia?
V: Yleisesti ottaen Jukka ei ollut lapsille mitenkään julma. Jukka oli mm. tarkka lasten nukkumaanmenoajoista. Jukka huolehti, että lapset menivät ajallaan nukkumaan. Jukka saattoi rangaistukseksi seisottaa lapsia, laittaa heidät kylmään suihkuun tai laittaa jopa ulos vähäksi aikaa.
K: Pidätkö mahdollisena, että edellä mainitsemasi riita sinun ja Jukan välillä ja lisäksi Axxxx:n huono kohtelu Jukan taholta, olisi riistäytynyt käsistä ja olisi johtanut siihen, että olet surmannut Jukan.
V: Pidän sitä mahdollisena, koska mitään muuta järkevää selitystä en näille tapahtumille voi antaa.
Mitä lapsi saa tästä irti: Äiti tappoi isän koska minä olin niin itsekäs ja isille ja äidille tuli minusta riitaa, minun syy siis.