Ulvilan tapaus (ketju 4)

Keskustelua Ulvilan tapauksesta
MissHolmes
Ben Matlock

Re: Ulvilan tapaus (ketju 4)

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Auerilla on ollut 3 vuotta aikaa miettiä ja TUTKIA miten on viisasta toimia, jos kuitenkin kävisi niin, että epäilyt kohdistuisivat häneen.

On aika luonnollista, että epäilty tunnustaa tavalla, jota on hankala käyttää häntä vastaan. Ja on varsin luonnollista, että hän peruu tunnustuksen juristinsa ohjeistamana. Myös muistikatkos on erittäin sopiva.

Kaikki on niin harkittua, että ihan puistattaa. Ja kiukuttaa lasten vuoksi. :x
Nuotio & Äreät Tiput
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

surfergirl kirjoitti:Musta kuulostaa pienten lasten äitinä joka tapauksessa aika uskomattomalta, että jättäisin vasaran jonnekin lipaston päälle näkyville ja se säilyisi siinä useita kuukausia ilman että joku lapsista löytää sen ja alkaa paukutella sillä jotain luvatonta. Pakko laittaa tuollaiset visusti piiloon. Ehkä Auerilla on vähemmän kaaosalttiit lapset kuin minulla.

Muutenkin se lipasto oli lehtipinoja täynnä ja suuri vaara saada varpailleen painavan vasaran vain hiukan lehtiä vetämällä. Toivottavasti nyt puhun oikeasta lipastosta, se mikä näkyy Ulvila-kuvissa.
Vasara muuten oli iso! Annelin lausuntojen peruusteella.
MissHolmes
Ben Matlock

Viesti Kirjoittaja MissHolmes »

Kuvia katsellessa tulee väkisin fiilis, että pitkin poikin esillä on voinut olla niin veitset kuin kirveetkin.
Ja ehkä pienen lapsen ulottuvuudella niihin ei ole päässyt käsiksi tai niitä ei ole löytänyt kaaoksesta. Tuollainen notkuva lehti-pyykki-lasku-rojupino tuskin kiinnostaa pientä. Tai ei olisi ainakaan meillä kiinnostanut aikanaan.

Kuvista minulle jää päällimmäisenä tunne, että kaikki tavarat on tuossa perheessä jäänyt juuri niille sijoilleen missä mitäkin on viimeksi tarvittu ja loput tiellä olevat on sitten nostettu siihen päälle. Ja taas seuraavalla kerralla samoin. :(
Nuotio & Äreät Tiput
v-a-45
Javier Pena

Viesti Kirjoittaja v-a-45 »

MissHolmes kirjoitti:Auerilla on ollut 3 vuotta aikaa miettiä ja TUTKIA miten on viisasta toimia, jos kuitenkin kävisi niin, että epäilyt kohdistuisivat häneen.

On aika luonnollista, että epäilty tunnustaa tavalla, jota on hankala käyttää häntä vastaan. Ja on varsin luonnollista, että hän peruu tunnustuksen juristinsa ohjeistamana. Myös muistikatkos on erittäin sopiva.

Kaikki on niin harkittua, että ihan puistattaa. Ja kiukuttaa lasten vuoksi. :x
Ei varmaankaan koko 3 vuotta ole tarvinnut miettiä (tai mistä sen tietää?), mutta kyllä täytyy ihmetellä näitä juttuja, kuten ei poliisin tarvitse kaikkea tietää, niin mistä tämäkin juttu?
Sekä se Sepon epäily?
Pojan sanomiset kuuntelun aikana, että jos sisko sanoo jotain niin .....
sekä tytön kertomus jos sanoo jotain väärää niin äidiltä viedään jotain!!!

Kukaanhan ei vielä siinä vaiheessa ollut sanonut, että Annelia epäiltiin.
Vaan Anneli itse epäili kaikkea ja kaikkia, mielestäni syyttömällä ei ole siihen mitään tarvetta.
kohtalo sekoittaa kortit ja me vain pelaamme
surfergirl
Jane Marple

Viesti Kirjoittaja surfergirl »

Meillä jos jättää jonkun rojupinon jonnekin tasolle voi olla varma siitä että se on kohta leviteltynä lattialle.

Tuosta mistä oli puhetta että jotkut sukulaiset olivat sanoneet, että AA vapautui JL:n kuoleman jälkeen ja tuli puheliaammaksi: Aika erikoista minusta, jos tuntemattoman vihamiehen odottamaton hyökkäys omaan kotiin - turvapaikkaan, puolison raaka kidutusmurha ja oma puukotuksen kohteeksi joutuminen saa uhrin roolissa olevassa surevassa leskessä aikaan sen, että tulee vapautuneemmaksi, rennommaksi ja itsevarmemmaksi seurassa tms. Kaikkihan olemme tietysti erilaisia, ja reagoimme eri tavoin suureen suruun ja traumaattiseen tapahtumaan, mutta tällaista harvoin kuulee. Aika tekee tietysti tehtävänsä, mutta tässä ei nyt kuitenkaan niin kauhean kauaa ollut ehtinyt tapahtumasta kulua ja sen käsittely oli vielä ihan levällään siinä mielessä, että tekijästä ja motiiveista ei ollut mitään tietoa (tai ehkä Annelilla oli?).
taavetti
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja taavetti »

Auerhan on ollut kiinnostunut omasta tapauksestaan jopa niin paljon, että lueskeli tälläkin palstalla keskustelua. Aika alusta lähtien ovat jotkut epäilleet myös häntä teosta.
Auerilla on ollut hemmetin hyvin aikaa mietiskellä sopivia mielikuvia ja muistikuvia tapahtumista ja heittäytyä epäluuloiseksi :D
Mielestäni nuo Auerin alati vaihtuvat ja tilanteeseen sopivat muistikuvat ja mielikuvat eivät saa aikaan luotettavaa vaikutelmaa. Yleensä traumaattisia asioita ei siis muisteta ollenkaan (harvinaista) tai sitten ne porautuvat mieleen selkeästi (ainakin, kun henkilöt ovat tässä tapauksessa olleet selvin päin).
Jos nyt saa kärkevästi ilmaista mielipiteensä, niin eihän voi olla, että Auer muistaa asian noin..eikun se olikin näin...eikun se olikin oikeestaan noin....eikun eihän se ollut ollenkaan näin. Jo tapahtumapaikalla hän antoi konstaapelille selostuksen, jota korjasi samoin tein. Juu ei, ei näin.
Herrasmies kulkee aina portaissa edellä. Myös yksin ollessaan.
surfergirl
Jane Marple

Joo, samaa mieltä. Kaikista niistä "muistaakseni", "minulla on mielikuva" kun niitä on kuulusteluissa niin paljon tulee minusta epärehellinen vaikutelma. Väitän että se on ainakin välillä ajan pelaamista niin ehtii sekunnin pitempään miettiä mitä tähänkin pitäisi vastata. Toki sekin on epäilyttävää jos on liian varma kaikesta mutta luulis että ihminen nyt edes sen muistais ilman empimistä ja jahkailua missä kengät pidettiin.
surfergirl
Jane Marple

Tara kirjoitti:
Piskooppi kirjoitti:Ehkäpä mm. Esko ja muut ymmärrätte paremmin oikeuden perusteluja.. Minua ne eivät vakuuta. AA halusi vapauttaa lapsensa syyllisyyden tunteesta, tunnustus ei edelleenkään ollut muistikuva tapahtuneesta.

Ainoa mikä sotii ulkopuolista vastaan on tuo minimi 10 min veren kuivuminen. Mutta kyllä siihenkin selitys vielä löytyy :)
Onkohan tämä nyt terveen järjen mukaista: 'Äiti vapautti lapsen syyllisyydentunteesta valehtelemalla hänelle että se oli hän, äiti, joka surmasi lapsen isän'? Pidätkö lasta tyhmänä? Ja äitiä sekopäänä? Sitoa nyt lapsensa johonkin noin kammottavaan valheeseen?
.
Musta tuntuu, että tämä Auerin valheellinen tunnustus, (mikäli tämä on valheellinen tunnustus) on pikemminkin omiaan sitomaan lasta syyllisyydentuntoon kuin vapauttamaan häntä syyllisyydestä. Kuvitelkaa nyt lapsi parkaa lukemassa näitä äidin kuulustelukertomuksia ja tätäkin pätkää:

K: Onko sinun ja Jukan välillä ollut to 30.11.2006 ja 01.12.2006 yöllä riitaa ja jos on, niin mistä se on johtunut?

V: Minulla on sellainen muistikuva, että olen ehkä suuttunut Jukalle Axxxx:n, vanhimman tyttäremme, joka oli silloin 9,5 v, huonosta kohtelusta. Muistan, että olen ehkä huutanut Jukalle yöllä tästä asiasta. Muistan lisäksi, että olen ehkä ollut aikeissa alkaa pakata olohuoneessa olevia matkalaukkuja. Matkalaukut olivat muistaakseni jääneet olohuoneeseen viimeisen ulkomaan matkamme jäljiltä. Olimme olleet Espanjassa ja palasimme kotiin 30.10.2006.
Jukka inhosi itsekkäitä ihmisiä ja tyttäreni Axxxx on ehkä sellainen. Tapahtumayönä minun ja Jukan kanssa on ollut jotain sanomista ja ilmeisesti Axxxx on tullut paikalle ja mahdollisesti sanonut Jukalle jotain tai Jukka Axxxx:lle. Olen ilmeisesti tästä alkanut huutamaan Jukalle ja sanonut, että hän kohtelee Axxxx:aa tosi huonosti.
Tällä hetkellä en saa näistä tapahtumista enempää irti.

K: Miten Jukka kohteli sinua?

V: Jukka itse inhosi itsekkäitä ihmisiä ja ei halunnut nähdä itseään sellaisena. Yhdessäolomme alkuaikoina Jukan kohtelu oli pahempaa. Jukka ei varsinaisesti alistanut minua, mutta vähätteli minua ja esim. tekemisiäni. Surmaviikolla mm. suutuin Jukalle siitä, että meillä oli paljon kirjaston kirjoja lainassa ja ne piti lainata uudelleen. Kirjojen joukossa oli myös minun lainaamiani kirjoja. Jukka totesi, ettei minun lainaamiani kirjoja tarvitse uusia, koska en niitä luekaan. Suutuin Jukalle tästä ja heitin kirjat lattialle ja sanoin hänelle, että missä välissä ehtisin niitä yleensäkään lukea. Hoidin tuohon aikaan lapset, tein kotityöt ja samaan aikaan yritin vielä hoitaa oman yritykseni nettisivustoja. Nettisivustoja hoidin päiväaikaan, koska Jukka ei tykännyt, että olin iltaisin, kun hän tuli töistä kotiin, tietokoneella.

K: Miten Jukka kohteli lapsia?

V: Yleisesti ottaen Jukka ei ollut lapsille mitenkään julma. Jukka oli mm. tarkka lasten nukkumaanmenoajoista. Jukka huolehti, että lapset menivät ajallaan nukkumaan. Jukka saattoi rangaistukseksi seisottaa lapsia, laittaa heidät kylmään suihkuun tai laittaa jopa ulos vähäksi aikaa.

K: Pidätkö mahdollisena, että edellä mainitsemasi riita sinun ja Jukan välillä ja lisäksi Axxxx:n huono kohtelu Jukan taholta, olisi riistäytynyt käsistä ja olisi johtanut siihen, että olet surmannut Jukan.

V: Pidän sitä mahdollisena, koska mitään muuta järkevää selitystä en näille tapahtumille voi antaa.
Mitä lapsi saa tästä irti: Äiti tappoi isän koska minä olin niin itsekäs ja isille ja äidille tuli minusta riitaa, minun syy siis.
taavetti
Perry Mason

Toivotaan, ettei lapsi lue yllä olevaa ainakaan pariin vuoteen. Mutta asiassa edetäkseni; osa lapsista syyllistää itseään sellaisistakin asioista kuin vanhempien aviero. Mielestäni on täysin käsittämätöntä, että Auer päätti keskeyttää lasten (eteenkin kahden vanhimman) terapiakäynnit parin kuukauden päästä. Kuitenkin lasten isä on murhattu raa´asti ja lapset ovat kuulleet tapahtuman...ehkä siinä olisi vähän pidempään voinut käyntejä harkita, eteenkin kun kuljetuksiinkin olisi saanut apua (ei olisi niin häirinnyt sitä perhe-elämää). Lasten puhutteluista sai sen kuvan, ettei näitä asioita erityisen aktiivisesti käyty perheen sisällä läpi.
Matula
Jack Bauer

Viesti Kirjoittaja Matula »

MissHolmes kirjoitti: Kaikki on niin harkittua, että ihan puistattaa. Ja kiukuttaa lasten vuoksi. :x
Kun lahes jokaisessa viestissasi itket "lasten vuoksi", miten luulet talle palstalle kirjoittamiesi viestien vaikuttavan lapsiin ?
Tapaus Ulvila
MissHolmes kirjoitti:
Siksi, että poliisi on minusta jotenkin vajaavaisesti aloittanut koko tutkinnan, minusta välillä tuntuu, että se jalanjälkikin voi olla vaikka naapurin sedän.
Säteri
Nikke Knatterton

Viesti Kirjoittaja Säteri »

Joo, lapset sais kyllä jättää rauhaan. Aivan liikaa nitä on riepoteltu näissä Ulvila-ketjuissa
taavetti
Perry Mason

Matula kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti: Kaikki on niin harkittua, että ihan puistattaa. Ja kiukuttaa lasten vuoksi. :x
Kun lahes jokaisessa viestissasi itket "lasten vuoksi", miten luulet talle palstalle kirjoittamiesi viestien vaikuttavan lapsiin ?
Mitenkäs se nyt vaikuttaisi? Kyllä ne lasten ahdingon aiheuttajat löytyvät ihan muualta kuin tältä palstalta. Eipä ollut Auerilla eikä puolustuksella huolta lasten mielipahasta huppuhemmohavaintojen kohdalla, ei ollut nyt syylliseksi todetulla tekijällä huolta isän kuoleman vaikutuksesta lasten hyvinvointiin (nääh, tässä mitään terapioita tarvita), perhesaitilla on lomakuvat roikkuneet vuosikausia, lehdet ovat lasten lausunnoista kirjoittaneet jne jne. Nyt sitten oletetaan, että alaikäiset lapset lukevat murha.infoa ja traumatisoituvat siitä, kun kirjoittajat ovat pahoillaan heidän puolestaan? Ehdotan, että jatkossa lapsikorttia käytettäisiin vain räikeissä tapauksissa.
Marsalkka
Horatio Caine

Viesti Kirjoittaja Marsalkka »

MissHolmes kirjoitti:
On aika luonnollista, että epäilty tunnustaa tavalla, jota on hankala käyttää häntä vastaan.
Miksi hän sitten tunnustaisi ollenkaan? Luonnollisempaa olisi olla tunnustamatta ollenkaan, jos ei halua, että tunnustusta voidaan käyttää itseään vastaan.
Cicero:en ol epahemminkehuskellut saavutuksillani ja vaadittiin linkkiä minulla ei sitä ollut, suoraan en voi sanoa missä työskentelen joten piti kiertotietä kirjoittaa...marsalkka on alusta asti ollut tökerö jossain vaiheessa menee pinna kenellä tahansa.
surfergirl
Jane Marple

Marsalkka kirjoitti:
MissHolmes kirjoitti:
On aika luonnollista, että epäilty tunnustaa tavalla, jota on hankala käyttää häntä vastaan.
Miksi hän sitten tunnustaisi ollenkaan? Luonnollisempaa olisi olla tunnustamatta ollenkaan, jos ei halua, että tunnustusta voidaan käyttää itseään vastaan.
No miksi syytön tunnustaisi? Luonnollisintahan hänenkin olisi olla tunnustamatta.

Jos syytön voi keksaista tuosta noin vaan valheellisen tunnustuksen siksi että poliisi on saanut hänet pois tolaltaan, hän on väsynyt ja sekaisin ja haluaa nähdä lapsensa niin mikä jottei syyllinenkin voisi tehdä niin samoista syistä.
pikasso
Andy Sipowich NYPD

Viesti Kirjoittaja pikasso »

Surferi laittoi tähän selkeän kommentin mistä pidän. Kaikkein karmaisevin tilanne olisi syyttömänä joutua syytetyksi.
Lukittu