Laitanpa itsekin tälle puolelle kirjoituksen, loppuosa kirjoituksessa on kyllä enempi kaavamaista, ja pureutuu enempi tähän hätäkeskusnauhoitteeseen.
Mutta tähän alkuun
Mielestäni ratkaisevia faktoja:
-Ikkunasta on tultu sisään, ikkuna rikottu ulkoa päin. Tämän seikan todentaa mm rikkomiskokeet. Lasia oli jumalattomasti sisäpuolella.
-Ikkunasta on tultu sisään ja menty ulos, niin että niitä tuntemattomia ruskeita kuituja on jäänyt oven/lasin pieliin. Samoin J:n verijäämiä ikkunan pielissä (tulleet siitä ulosmenijästä)
-Ruskeita kuituja on löytynyt eri kohdista takkahuoneesta paljon, mutta A:n t-paidasta niitä ei löytynyt ollenkaan.
-A:sta ei löytynyt J:n verta muualta kuin kopioveri hihan suista (pulssin kokeilu)
-Syyttäjän esittämä lavastusteoria edellyttää sitä, että A:n olisi pitänyt olla yhtenään vaatteita vaihtamassa.
-Häkepuhelun aikana A ei ole kerennyt surmata J:tä, eikä lavastustoimillekaan ollut aikaa.
(Alla häkepuhelun 'uudet litteroinnit'/tm)
-Lasten kuulustelut tukevat A:n syyttömyyttä. Lapset eivät ole kuulleet vanhempiensa riitelevän. Vanhin lapsi pitää kiinni näkemyksestään, että on nähnyt ulkopuolisen poistuvan ikkunasta.
-Koira löysi hajujäljet paikasta (suojaisa viherkaista), joka sopii sekä tontille tulemiseen, että tontilta lähtemiseen.
Sitten yleistä höpinää:
-Lukeudun itse sellaisiin ihmisiin, jotka alussa olivat täysin varmoja A:n syyllisyydestä. Voipi olla että suuri vaikutus oli lehdistöllä ja sillä kun annettiin varmoja lausuntoja, että ratkaisevat todisteet on löydetty. Olin vielä tätä mieltä silloin kun tänne aloin kirjottelemaan. Kantani tässä asiassa on muuttunut etp-paperien myötä. Sieltä on löytynyt niin paljon sellaisia seikkoja, mitkä eivät voi pitää syyttäjän esittämällä tavalla paikkaansa.
-Useat kirjoittajat täällä ovat olleet sitä mieltä, että tutkinta silloin alussa on ollut ihan peestä ja puutteellista. Itse en usko tähän ollenkaan. Surmatalo on tutkittu perusteellisesti, ihmisiä on epäilty, myös A:ta. Tehty varmaan kaikki niinkuin normaalistikin tälläisissa tilanteissa.
Puutteita toki voi löytyä, niinkuin löytyy tämän uuden tutkinnan alaisuudestakin.
Ajatelkaas nyt; Syyttäjän tärkein todiste on paranneltu versio häkenauhasta. Häkenauhan analysointiin vaikuttaa rekonstruktionauha ja niitä vertailemalla saadaan ’lopullinen’ lausunto siitä. Rekonstruktio tehtiin täysin puutteellisesti, on saatu lukea siitä miten lasia ei viitsitty levitellä uusien asukkaiden taloon kuin pieni määrä, koska ’olisi ollut liikaa siivoamista’. Ohhoh. Kyllä tähän skeissiin on muuten upotettu rahaa peitetoiminnasta lähtien ja Fbi:kin on otettu avuksi.
Tämä FBI on mielenkiintoinen, suomalaiset (ja jotkut ulkosuomalaisetkin
Joo, mitäs tähän nyt vielä, vähän keveämpää:
Surmaajahan tuli taloon varustautuneena veitsellä ja pienellä sorkkaraudalla. Kokeili ensin ulko-ovea onko sattumalta auki, ja kun ei ollut, niin aloitti ikkunan rikkomisen. Ikkunan rikkomiseen meni pari minuuttia, ehkä ylikin. On ihmetelty sitä miksi surmaaja ei poistunut avaamalla ovea; syy on yksinkertainen, koska hän tulleessaan huomasi että ovi on lukossa ja oletti tietysti sen vieläkin olevan.
Ennen sisään työntymistä ripusti sorkkadaudan siihen rikotun ikkunan alalaitaan 'ulkopuolelle'. Meni siis veitsen kanssa ensin sisään. Teki ensin veitsellä pahaa jälkeä ja kun sen kärki lopulta katkesi, niin otti sen sorkkaraudan siitä ikkunan alaosasta ja viimeisteli työn. Molempia surmavälineitään ei edes voinu viedä mennessään, koska käsille oli muutakin käyttöä, siksi veitsi jäi.
Olihan surmaajalla tietysti valoakin, sitä on täällä ihmetelty että miten voi niin paljon tavaraa mukanaan kuskata, että lamppukin, mutta siihen on ihan yksinkertainen selitys. Sen selityksen löydät oheisesta nauhasta, nauha sopii muutenkin aiheeseen: Tähtisentien Kiitäjät:
http://www.youtube.com/watch?v=uD4TtQoA ... re=related
Nauhan lopussa vauhtia ottaa myös punainen volvo, enteellinen loppu siis, siihen suuntaan täytynee katseet taas suunnata...
Jaa, että mikä sitten oli miehiään tämä surmaaja.
...se oli palkkamurhaaja virosta ('sitä' oli liikkeellä tuohon aikaan)
----------------
Kyllä tämä tapaus on A:n osalta ihan selvä, tässä ei enää muuta tarvii kuin toivottaa:
Tervetuloa siviliin.
----------------
Missä A oli aikavälillä 1:43 - 3:41
musta=häkenauhalta
punainen=A: kuulustelu
sininen=turumurre
1:43 Epäilty: Mä soitan poliisil, siel pyydettii et...
turumurre: n1:45 A antaa puhelimen lapselleen ja lähtee menemään hiipimällä olohuoneen poikki takkahuoneeseen päin.
1:51 Epäilty: Lähtikse jo? (kuuluu hiljempana kuin uhrin ääni)
Kuulustelu 2.12.2006:
Mä menin sinne olohuonee niin pitkälle, et mä näin heijät...
turumurre: A on hiipinyt olohuoneen lähes perälle (maton seutuville) ja sanoo pelkäävällä äänellä; ’lähtikse jo’. n 1:52 A on edennyt vielä hivenen siihen maton keskelle (pohjapiirros; parimetriä takkah/mh oviaukosta, ei pidemmälle juur voikkaan lasinsirpaleiden takia) ja on nyt näköyhteydessä. Tuijottaa pari sekuntia ja huutaa raivokkaasti.
1:54 Epäilty: (Sanoo joko "mitäkö" tai "pitääkö") (huutaa raivokkaasti)
turumurre: ’Pitääkö’ (huutaa surmaajalle)
Kuulustelu 2.12.2006:
Mä, voi olla, et mä huusi siinäki kohtaa jotain, et mitä sä teet ja lopeta tai jotain tämmöst. jotain mä muistan et mä huusi hänel, mut mä en muista mitä, jotain tämmöst.
1:55 Epäilty: Vittikö (juoksuaskelia, oven aukaisu).
Kuulustelu 2.12.2006:
...ja sit tää, kun mä tuli siihe näköyhteytee ni tää mies siel hyökkäs mua kohti.
turumurre: Surmaaja tekee ’hyökkäysliikkeen’ A:ta kohden, A pelästyy ja kiroilee ’Vittuko’.A lähtee tässä juoksemaan kohti ulko-ovea, ja ’sivuttaa’ puhelimen;
Äänilabran lausunnon mukaan: ”Askeleet kuullostavat siltä, että ne on tuotettu lähellä puhelinta niin, että ne tulevat ensin lähemmäs ja loittonevat sitten”; Eli olohuoneen perältä, puhelimen ohi, ensin tuulikaappiin, jonka ovi on auki.
Kuulustelu 2.12.2006:
Joo, no sit mä juoksin sinne tota kuistille. Mietin, et mitä mä nyt tee. En mä voi tästä lähteä, lapset o siel sisällä, mihkää lähteä ja ei mul edes avainta ollu, ni mä kurkkasi sinne takasi, siel ei näkyny mitää. Mä meni sisää, hän oli menny sit takasi sinne. Mä luule, et siin oli se puhelin ... auki, ma meni sit takasi puhelimee. Mee (Lapsi) oli kans vähä aikaa siin puhelimes päivystämäs, et jos siel sanotaa jotai.
turumurre: A avaa ulko-oven ajassa n.1:58-1:59, jättää oven auki, menee ulkopuolelle kuistille, ei voi kuitenkaan paeta kauemmas, lapset sisällä jne. Katsoo takaisin tuulikaappiin ajassa 2:03. (Surmaaja ei takkahuoneesta poistunut, teki vain uhkaavan hyökkäys liikkeen)
2:03-2:04 Epäilty: (u)-o-l-e (2-tavuinen sana)
turumurre: A sanoo nämä kuolemattomat sanat tullessaan juuri ulko-ovesta tuulikaappiin, on siis puhelimen kuuluvuuskentässä, alkuosat sanoista jää sinne ulos.
2:05 - : (vaimea kopsahdus)
2:05 Epäilty: Öh (voimakkaan ponnistuksen aiheuttama äännähdys)
turumurre: A tässä kompuroi tullessaan tuulikaappiin, kompuroi kynnykseen tai on kaatua kompuroidessaan ja ottaa tukea jostain.....'öh'
2:07 Epäilty: ... (nykyinen tutkija kuulee tässä A:n kiroavan jotain, tätä ei kuitenkaan ääninauhan tulkitsija havaitse kiroamiseksi (siksi on jättänyt tyhjäksi tämän repliikin;etp)
turumurre: Helppo uskoa että A:ta potuttaa kun oli lentää vielä turvalleen, siksi 'kiroileekin'. Häkenauhan tulkitsija kun ei ymmärrä turumurteest mittää, niin jättää kohdan kokonaan tulkitsematta.
A askeltelee sisäpuolelle...
2:08 Epäilty: (vaimeita askelia) Tuleeksielt kettää?
turumurre: A on saapumassa lapsensa viereen (2:09) joka on puhelimessa, lapsi seisoo keittiössä pöydän ja puhelin kojeen vieressä.
2:10 Lapsi: Hei, onksiel joku, tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti. Tulkaa äkkii
turumurre: A lähtee n 2:13 uudelleen hiipimään kohti olohuoneen peräosaa
2:19 Lapsi: Iskä, älä kuole.
turumurre: n 2:21 A on edennyt samaan paikkaan kuin viimekäynnilläkin, näkee samanlaisen tilanteen kuin ed kerrallakin ja huutaa kohta surmaajalle.
2:23 Epäilty: Hei, lopeta (huutaa todella raivokkaasti).
Kuulustelu 6.12.2006:
Jossain vaiheessa menin uudelleen olohuoneelle katsomaan takkahuoneeseen ja huusin miehelle, että jotain lopeta tai mitä sä oikein teet.
turumurre: n 2:24 surmaaja hätistää A:n toisen kerran pakoon.
2:25 (askelien ääniä)
turumurre: A ’peräytyy’ toisen kerran, ensin keittiöön lapsensa luokse.
2:26 Häke: Joo haloo.
turumurre: häkepäivystäjä on taas linjoilla.
2:27 Lapsi: Nii tulkaa äkkii, mun iskä voi huonosti, jooko.
2:31 Häke: Joo, sinne on apu jo tulossa. Osaakko sä, onks siel joku aikuinen paikalla nytte?
turumurre: n 2:32 A menee vielä hermostuksissaan ulko-ovelle (joka on jo edelliseltä kerralta jätetty auki)
2:35 Lapsi: Äiti.
2:36 Häke: Voisko äiti puhuu?
turumurre: 2:37 A on tuulikaapissa
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
turumurre: 2:38 A rientää puhelimeen
2:39 Lapsi: Nyt siel puhutaa taas.
turumurre: A on lapsensa vieressä ja ottaa puhelimen 2:41
2:42 Epäilty: Onksielt tulos joku?
turumurre: A puhuu puhelimeen.
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu hälyttäny. Mä voidaan nyt, mä vähän kyselen lisätietoja...
turumurre: Lapsi viivähtää tovin äitinsä vieressä ja lähtee varovasti hiipien hänkin olohuoneeseen päin ajassa 3:00
3:14 Lapsi: (itkun alkua + voimakas rääkäisy, lyhyt napsahdus)
turumurre: Lapsi on edennyt maton keskivaiheille josta näkee isänsä lattialla, surmaaja jää takan pimentoon. Lapsi peräytyy aulaan.
Kuulustelu 2.12.2006:
...Mä en sit tiedä kävikö hän kattomas ja mut tota parempi kyl olis ollu ettei hän olis menny kattomaa sitä, ni hän ei olis nähny sitä.
3:18 Epäilty: Älä itke (lapsi) hei, siel.
Lapsi itkee taustalla
3:25 Epäilty: Emmä tiedä, mä en oo, keittiös, mä en. Meneks mä kattomaa?
turumurre: n 3:30 Lapsi palaa uudestaan olohuoneeseen, menee nyt kuitenkin vain olohuoneen etuosaan, josta kohtaa näkee surmaajan poistuvan.
Kuulustelu 2.12.2006:
...Mut (Lapsi) kyl sit sano myöhemmin, et hän oli nähny, et ko se mies sielt ikkunast hävis.
...No hän kerto sen sit vast täällä. Mehän ei siel sit mittää ehditty puhuu enää sit.
3:36 Häke: Lähti ulos jo vai?
3:37 Epäilty: En tiedä, siel hiljeni.
3:39 Häke: Jaaha.
Epäilty: (kysyy lapselta) Oliks se viel siel?
3:41 Lapsi: Joo, se lähti.
-----------------------
Vähän erilainen hätäkeskusnauhoite.
Alla on sekunti sekunnilta Tähtisentien tapahtumat, nauhoitetusta häke-nauhasta.
Itsellä ainakin huomio kiinnittyy siihen, että sieltä takkahuoneesta ei juurikaan ääniä kuulu häkeen, silloin kun äänessä on joku Tähtisentien soittajista tai häken oma puhuja. Alkupuolen n 40 sekuntiakin on tosi tiivistä sananvaihtoa (kunnes häkevastaaja poistuu), johon ei juuri välejä jää. Kun häkenauhan kuuluvuus on mitä on, voi hyvin olettaa, että kuuluvuus takkahuoneesta on pääsääntöisesti vain silloin kun äänessä ei ole ketään muuta. Voimakkaimmat tuskan huudot kuuluvat tietenkin myös puhujan päälle (pääasiassa häken puhuja).
Tiedän jo etukäteen, että joku tulee sanomaan noiden lauseiden sijoittelusta useammalle riville, mutta se nyt vain on niin. Sopii ottaa ajastin käteen ja puhua nuo lauseet. Itsellä meni aina yli noiden listassa olevien sekuntimäärien, voi siis hyvin olettaa että, puhuttu on tosi hätäisesti ja hädällä:
musta=häkepuhuja
punainen=A:n tuottamat äänet
vihreä=Lapsi
uhri tai muu ääni
sininen=turumurre
- viiva rivin edessä= puuttuva sekuntiaika
0:01 Häke: Hätäkeskus.
0:02 Tääl o joku tappaja.
- Tulkaa nopeesti.
0:04 Häke: Mi, mikä. Joku tuli ikkunast sisää.
0:05 Häke: Rauhotu, mikä paikkakunta?
0:06 Ulvila.
0:07 Häke: Ulvila, jooh.
-
-
0:10 Tähtisentie
- viiskytneljä
0:12 Häke: Anteeks mikä?
- Tähtisentie
-
0:15 Häke: Joo-o. Viiskytneljä
0:16 Häke: Onks tää omakotitalo?
0:17 On.
0:17 Häke. Mitä siellä nyt tapahtuu?
0:19 Joku tuli ikkunast sisää tm: repliikit ovat nopeasti lausuttuja.
- ja hakkaa puukol ja kuvaavat siksi hätää!
- mun miestäni. Tehkää testi paljonko menee aikaa lauseisiin
- Muaki on hakattu.
0:23 Häke: Joku hakkaa puukolla. Uhri: A U U U.
0:24 Kyllä.Heti. tm: A kiirehtii; 'heti'
- Uhri: A N N U U
0:26 Häke: Kuka siel Uhri: AUU
- hakkaa puukolla,
- tunneksä sitä?
-
0:30 Ei se o pimeetä. tm: tässä A kuulee paniikissa kysymyksen väärin
- Mä juoksi puhelimee ja vastaa että, 'ei huoneessa ole pimeää'
- ku mä pääsin.
- Löi muaki, tulee
- näköjää verta
0:35 Häke: Joo.
- Hei nopeesti. tm: A kiirehtii
0:37 Häke: Joo, laitan apua.
- Onks teillä monta siellä?
0:39 Meil o myös neljä
- lasta täällä.
0:41 Häke: Neljä lasta.
0:42 Kyllä.
0:43 Häke: Jaaha, odota hetki, tm: hätäkeskuspäivystäjä on pois neuvomasta soittajaa,
- mä meen hetkeks pois linjalta. käsittämättömän pitkän ajan, peräti MINUUTIN
- Älä sulje puhelinta,
- älä mene pois. Uhri: Aihh (yninää, valitusta).
0:47 En.
-
-
0:50 Uhri: A i i
- (laahaava ääni)
0:52 Nopeesti. tm: Kiirehtiminen kuvaa hätää
0:53 Uhri: (Tuu jo) (Huijaa)
0:54 Kuuleksä ku mun mieheni huutaa? tm: eihän siellä luurin päässä nyt ketään ole
-
0:56 Uhri: (napsahdus)+ Öhh, tm: Onpa taitava äänentulkitsija, kun napsahduksen ja
- (kolahdus)+ Ähh, kolahduksen pystyy tulkitsemaan uhrin muodostamaksi (etp)
-
0:59 Meni, lähtikse
- mies jo? tm: A kuulostelee ja 'tulkitsee' kolinoista että mies tais lähteä, mutta sitten...
1:01 Uhri: A A R G H, tässä uhri saa kahvaa myöten veitsestä...
- (erittäin voimakas karjaisu).
- (hengittää raskaasti puhelimeen) tm: kenenpä ääni ei raskaaksi muuttuisi,
- (hengittää raskaasti puhelimeen) ja lisää häkeenkin kuuluvaa on tulossa...
-
1:06 ( Ä I H H ) ( H Ä I V Y ) (käheä rääkäisy)
- (laahaava ääni)
- (laahaava ääni)
- Ä Ä H H , A U U H
- (voimakkaita valitushuutoja)
-
1:12 Onks joku tulossa jo? tm: A hätääntyy lisää, vaikkei toisessa päässä ketään ole...
-
-
1:15 Uhri: Öh.
-
-
Uhri: ...auto. tm: Näitä ei ole äänilabran toimesta ajastettu,
-
-
Uhri: Oh. Eih tm: Näitä ei ole äänilabran toimesta ajastettu
-
-
-
1:25 Uhri: Hälytyys...
-
...tule(e) tänne apuun. tm: Näitä ei ole äänilabran toimesta ajastettu,
-
-
-
-
-
-
1:34 (tyhjä kohta) tm: Kohta joka tuli 'vahingossa' viralliseen litterointiin, eli kun
- lapsi eka kerran tulee ja näkee tilanteen, ja rääkäisee hirvittävästi.
1:36 Hei mun täytyy tm: valitusten, ja t-huoneesta kuulemien äänien ja varsinkin
- ny, 'Lapsi' lapsensa rääkäisyn johdosta A kutsuu lapsensa puhelimeen.
1:38 Lapsi: Niih.
1:39 Tuuksä tänne puhelimee?
1:40 Uhri: A a g h ! (valittaa)
1:41 Mä meen kattoo tonne.
1:42 Lapsi: Mitä mä sanon?
1:43 Mä soitan poliisil,
siel pyydettii et... tm: ....pyydetti et linjaa ei saa sulkea.
- (tm: Missä A oli aikavälillä 1:43 - 3:41, kts lähempi erillinen selvitys siitä)
1:46 Uhri: (pyyjääpää)
1:46 ?: (Mite mä pääse linjoi)
1:48 Uhri: (No vähä voit auttaakii).
- ?: (Kylhä nous) (keskellä sanaa kuuluu napsahdus)
-
1:51 Lähtikse jo?
1:52 Uhri: Tu(l)e auttaa.
-
1:54 (MITÄKÖ) (PITÄÄKÖ)
1:55 Uhri: Yöh (yökkäilee, ähkäisy)
1:55 Vittikö
- (juoksuaskelia)
- (oven aukaisu)
-
2:00 Uhri: Aagh ! (valittaa)
-
2:02 Uhri: A-laalalala (kopsahdus keskellä)
2:03 ...(u)ole)
-
2:05 (vaimea kopsahdus) Uhri: Lala
- Ö H
2:07 : ...
2:08 (vaimeita askelia) Tuleeksielt
- kettää?
2:10 Lapsi: Hei, onksiel joku,
- tulkaa äkkii,
- mun iskä voi huonosti.
- Tulkaa äkkii. (taustalla uhrin valitusta)
-
-
-
2:17 ?: ...(n)ui vaa (erittäin vaimea ääni).
-
2:19 Lapsi: Iskä, älä kuole.
-
-
2:22 Uhri: Aiih
2:23 HEI, L O P E T A !
-
2:25 (askelien ääniä) (Aja)
2:26 Häke: Joo haloo.
2:27 Uhri: (Se jäi). Lapsi: Ni
- tulkaa äkkii, mun
- iskä voi huonosti, jooko
- (uhrin valituksia)
2:31 Häke:Joo, sinne on apu
2:32 jo tulossa. Osaakko (uhrin puheääntä ei enää kuulu)
- sä, onks siel joku
- aikuinen paikalla nytte?
2:35 Lapsi: Äiti.
2:36 Häke: Voisko äiti
- puhuu ?
2:38 Lapsi: Äiti tuu.
2:39 (kolahdus) Lapsi: Nyt siel
- puhutaa taas
2:41 (metallinen ääni + vaimeampi kolahdus).
2:42 Onksielt
- tulos joku?
2:44 Häke: Joo, mä oon apuu
- hälyttäny. Mä voidaan
- nyt, mä vähän kyselen
- lisätietoja. Mikä on
- tilanne nyt, apu on
- koko ajan tulossa
2:50 Joo. Mä en tiedä
- mikä tyyppi se o, se.
2:52 Hajotti meiän
- ton, se takaovi,
- sil o mustat
- vaatteet
2:56 Häke: Jo, onks hän
- siel paikal viel?
2:58 Mä olen tääl,
- mä juoksin äske
- ulos, et mä meen
- sinne, se lähtee juoksee
- mun perää. Se
- meni takas ja se
- aikoo tappaa mun mieheni
- se oli äske viel hengis.
3:06 Häke: Joo, missä se
- se sun mies,
- mimmoses se sun
- mies siel nyt on?
3:10 Makaa siel
- lattial ja
- huus äske apua,
- nyt hiljeni. tm: 'siellä takkahuoneessa hiljeni', ei siis viittaa uhriin. (vrt 3:37)
3:14 Häke: Sun mies hiljeni vai?
3:14 Lapsi: itkun alkua +
- voimakas rääkäisy (lyhyt napsahdus)
3:17 Häke: Haloo.
3:18 Älä itke Lapsi
- hei, siel
-
3:21 Häke: Joo, sinne on apu koko (lapsi itkee taustalla)
- ajan tulossa, onks
- sun mies nyt iha
- tiedottomana makaa vai?
3:25 Emmä tiedä,
- mä en oo,
- keittiös, tm: 'Tarkoittaa siis että: 'olen keittiössä'.
- mä en. Meneks
- mä kattomaa?
3:30 Häke: Joo, mut missäs
- se tekijä nyt on, missä
- se tekijä täl hetkel on?
3:33 No todennäkösest siel
- ellei lähteny ulos jo,
- mei makuuhuoneessa siis.
3:36 Häke: Lähti ulos jo vai?
3:37 En tiedä,
- siel hiljeni.
3:39 Häke: Jaaha.
- (A kysyy lapselta) Lapsi oliks se viel siel?
3:41 Lapsi: Joo, se lähti.
3:42 Se lähti jo vai?
3:43 Häke: Sano vähä tuntomerkkejä,
- mä voin sanoo
- poliisille, mustat vaatteet
- ja mitä muuta?
3:47 Mustat vaatteet,
- siin oli joku, sanotaa
- et vähintää
- satakahdeksakymment
- senttiä pitkä,
- vähä, aika tukeva
3:53 Häke: Joo.
3:54 Semmoset niinku mustat
- vaatteet, semmoset, ettei
- naamaa kokonaa näkyny.
- Iha vieraan näköne mulle.
3:58 Häke: Iha vieras.
3:59 Jooh
- (taustalta kuuluu lapsen itkua)
- Hei tulkaa nopeesti.
4:02 Häke: Joo, poliisi
- soittaa sul, me
- voidaan lopettaa sitte.
4:05 Onks tänne joku
- ambulanssi tulossa kans?
4:07 Häke: On ambulanssi on
- kans tulossa ja poliisi,
- mut me voidaan lopettaa
- ni poliisi soittaa
4:11 Joo.
4:12 Häke: Täst tavottaa täst (lapsi itkee taustalla)
- sun numerosta, mistä sä
- soitat nyt. Me voidaan
- lopettaa, poliisi soittaa
4:16 Joo. Selvä.
4:17 Häke: Joo, hei.
4:18 Heihei.
-----------------
Heihei