Rikas kielemme suomi

Sana on vapaa jos netiketti on hallussa.
blackwidow

Viesti Kirjoittaja blackwidow »

Suomen kielen kielioppi

Cmabrigden yilopitson tuktimusken muakan, ei ole väilä msisä jäjretsyksessä sanan kijraimet ovat, ainoa täkreä aisa on, että esnimmäinen ja viimienen kijrain ovat oikelila piakiolla. Loput voivat olla missä jäjretsyskessä tahasna ja imhinen voi sitli lukea tesktin ongemlitta, koksa aiovt eiävt lue jokaitsa kijraitna eriskeen, vain sanan kokoniasuuetna.
Tiina
Sherlock Holmes

Viesti Kirjoittaja Tiina »

Tällä ei oo suomen kieliopin kaa paljon tekemistä, mutta tiedättekö MITEN SAA HULLUN UTELIAAKSI? :D
Minney Magia
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Minney Magia »

Hehee, tää oli paha.....en kyllä yhtään tiedä...eikä kiinnosta :lol:
Kaikki selviää joskus! Jos jokin ei ole selvinnyt,
kysymyksessä ei olekaan loppu.
Tiina
Sherlock Holmes

Vastaus: KERRON ENS VIIKOLLA 8) :wink:
Minney Magia
Martin Riggs

Viesti Kirjoittaja Minney Magia »

Just siksi laitoin, että ei kiinnosta :lol:
Mutta joo, ei poiketa aiheesta enempiä!
Kaikki selviää joskus! Jos jokin ei ole selvinnyt,
kysymyksessä ei olekaan loppu.
Violet57
Alibin satunnaislukija

Tällainen ainakin

Viesti Kirjoittaja Violet57 »

Käske sen hullun etsiä nurkkaa pyöreästä huoneesta :!: :!: :!:
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Tuntematon Mies kirjoitti:
Tampereen Tyttö kirjoitti:^ :D
Oksanhankamummo voi olla myös vaari...
Olin menossa pankkiautomaatille. Automaatteja oli ruhtinaalliset kaksi kappaletta vierekkäin. Molemmilla asiakas. Yksi vaari odotteli vuoroaan automaattien takana (keskellä).
-Anteeksi, mutta kummalle automaatille jonotatte?
-Molempiin. Eihän sitä voi tietää kumpi ensiksi vapautuu.
-Jaaha. Jonotatteko te kaupassakin aina kahdelle kassalle yhtäaikaa?
Tympeä mulkaisu. Jupinaa. Mutta milliäkään ei siirtynyt. Molemmat automaatit vapautuivat lähes yhtäaikaa. Huoh. Tiedän, aivan turhaa. :roll:
Mulla jää nyt varmaan jotain olennaista tajuamatta tässä Tampereen Tytön viestissä. Vaari toimi fiksusti. Jos ihmiset noin yleisesti ottaen toimisivat juuri noin, jono etenisi optimivauhtia ja kaikki hyötyisivät. Mutta ei kun ei. Ei ainakaan Suomessa.

Myös Tampereen Tyttöä olen oppinut pitämään fiksuna. Sano että viestisi oli sarkasmia, sano että minä en vaan tajunnut sitä. Niinkuin itsekin jo heti kättelyssä myönsin. Pliis.
No ei ole sarkasmia! wtf! :lol:

Pidän ihmisistä, jotka toimivat päättäväisesti ja suoraviivaisesti.
Kun on työskennellyt kaupan kassalla joskus, huomaa että "oksanhangat" ovat niitä, jotka ajattelevat: minua ei koske säännöt, koska olen niin nokkela.(härski:))
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
Tuntematon Mies
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Tuntematon Mies »

^^ Jos on kaksi automaattia (kassaa jne.) ja niihin yksi jono, niin jokainen pääsee hoitamaan asiansa siinä järjestyksessä kuin on jonoon tullut. Ei arpomista jonojen välillä, ei jonon vaihtoja kun yksi kassa tilttaa, ei kilparyntäystä sille uudelle vapaalle kassalle. Ihan kuin jonotusnumerosysteemissä, mutta ilman numeroa. Joissain päin maailmaa tämä on ihan yleinen käytäntö. En todellakaan ymmärrä miksi se mielestäsi on "härskiä".
blackwidow

Tiina kirjoitti:Tällä ei oo suomen kieliopin kaa paljon tekemistä, mutta tiedättekö MITEN SAA HULLUN UTELIAAKSI? :D
Tosikko-Tiinalle,

Tämä oli vitsi!
blackwidow

Tampereen Tyttö kirjoitti:
Tuntematon Mies kirjoitti:
Tampereen Tyttö kirjoitti:^ :D
Oksanhankamummo voi olla myös vaari...
Olin menossa pankkiautomaatille. Automaatteja oli ruhtinaalliset kaksi kappaletta vierekkäin. Molemmilla asiakas. Yksi vaari odotteli vuoroaan automaattien takana (keskellä).
-Anteeksi, mutta kummalle automaatille jonotatte?
-Molempiin. Eihän sitä voi tietää kumpi ensiksi vapautuu.
-Jaaha. Jonotatteko te kaupassakin aina kahdelle kassalle yhtäaikaa?
Tympeä mulkaisu. Jupinaa. Mutta milliäkään ei siirtynyt. Molemmat automaatit vapautuivat lähes yhtäaikaa. Huoh. Tiedän, aivan turhaa. :roll:
Mulla jää nyt varmaan jotain olennaista tajuamatta tässä Tampereen Tytön viestissä. Vaari toimi fiksusti. Jos ihmiset noin yleisesti ottaen toimisivat juuri noin, jono etenisi optimivauhtia ja kaikki hyötyisivät. Mutta ei kun ei. Ei ainakaan Suomessa.

Myös Tampereen Tyttöä olen oppinut pitämään fiksuna. Sano että viestisi oli sarkasmia, sano että minä en vaan tajunnut sitä. Niinkuin itsekin jo heti kättelyssä myönsin. Pliis.
No ei ole sarkasmia! wtf! :lol:

Pidän ihmisistä, jotka toimivat päättäväisesti ja suoraviivaisesti.
Kun on työskennellyt kaupan kassalla joskus, huomaa että "oksanhangat" ovat niitä, jotka ajattelevat: minua ei koske säännöt, koska olen niin nokkela.(härski:))
TT on aivan oikeasse, tosiaan on härskiä ja itsekästä touhua jonottaa useampaan kassaan/pankkiautomaattiin samanaikaisesti.

p.s. TT on erittäin fiksu tyttö :wink:
Tuntematon Mies
Remington Steele

Viesti Kirjoittaja Tuntematon Mies »

Kyllä naisen logiikka on vastaansanomaton. :shock:

I stand corrected.
Kylli
Perry Mason

Viesti Kirjoittaja Kylli »

Kylli yhdellä tahi kahdella jonolla on eroa. Tuo vuorollaan asiointi ilman jonotusnumeroa toimii, kun systeemi on selvillä. Mutta jos on kaksi jonoa, ihmiset mieltävät yleensä tietyn jonon johtavan tiettyyn kohteeseen. Jos joku silloin menettelee ikäänkuin yhden jonon periaatteen mukaan (jonottaa molemmissa jonoissa), on ärsytys selvä. Kaupoissa yleensä on se tietty jono tietylle kassalle, mutta esim. pankkiautomaateilla tai bajamajoilla törmää usein tuohon "kukin vuorollaan"-systeemiin. Ja kuten todettua, tavat eroavat maittain.
Yhteenvetoa: olitte kaikki ihan oikeassa :wink:
Yö ja aamu jokainen, jollekin on viimeinen. Joka ilta, joka yö, jonkun sydän riemuin lyö. Jonkun sydän riemuin lyö, jonkun osa ikiyö...
Tiina
Sherlock Holmes

blackwidow kirjoitti: Tosikko-Tiinalle,Tämä oli vitsi!
Ai niinku mikä oli vitsi? :shock:

Voitko tarkentaa? :P
Tampereen Tyttö
Alibin Kestotilaaja

Viesti Kirjoittaja Tampereen Tyttö »

Tarkennus vielä! Kun on ollut itse kassalla töissä, arvostaa järjestystä ja kuria. 8)

Olen muuten aika tavalla lakia ja järjestystä kannattava ihminen. :wink:
-Takuulla, sano Tampereenlikka!
blackwidow

Tiina kirjoitti:
blackwidow kirjoitti: Tosikko-Tiinalle,Tämä oli vitsi!
Ai niinku mikä oli vitsi? :shock:

Voitko tarkentaa? :P
Mietipä sitä tai tee AÖ testi :wink:

Kuva
Vastaa Viestiin